Isten tudja, mit művel a gyerekeink agyával a Facebook – mondja a cég volt elnöke
Sean Parker 2004-ben csatlakozott a Facebookhoz, amikor a mára gigantikussá vált cég még egyéves se volt. Most az Axiosnak elgondolkodtatóan nyilatkozott a cégről.
Szerinte a Facebook és a később létrejött hasonló oldalak megalkotásának célja már eredetileg is az volt, hogy a felhasználók minél több idejét, illetve tudatos figyelmét lekössék.
Külön kitért a gyerekekre, mint fogalmazott: Isten tudja, az ő agyukra milyen hatással van az oldal. Annyi biztos, hogy a társadalomhoz fűződő viszonyra komolyan kihat.
Beszélt arról is, hogy a posztokra érkező lájkok, illetve hozzászólások olyan dopaminlöketet adnak a felhasználóknak, ami miatt még többet fognak posztolni, ezt további jutalmazási mechanizmus követi, és így tovább a végtelenségig.
Szerinte ez egy visszacsatolási hurkot hoz létre. Ahogy egy hekker megtalálja egy rendszer sebezhető pontjait, ugyanúgy találták meg ők az emberi agy sebezhető pontját.
"A feltalálók – úgy mint én, Mark, vagy Kevin Systrom az Instagramon – tisztában voltak ezzel. És mégis megcsináltuk"
– mondta a Napstert is megalapító Parker, önkritikát is gyakorolva.