News here
hirdetés

HÍREK

Hadházy Ákos kiderítette, hogy mi lett a magyar fejlesztésű lélegeztetőgépekkel

A független ellenzéki politikus szerint ezek a gépek tulajdonképpen nem készültek el vagy nem használhatóak.

Link másolása

hirdetés

Hadházy Ákos utánajárt, hogy mi történt a magyar fejlesztésű lélegeztetőgépekkel, amiket korábban beígért a kormány. Ezeket az Óbudai Egyetemen, a Semmelweis Egyetemen és a Műegyetemen fejlesztették. A képviselő azt próbálta kideríteni, hogy mennyi pénzt költöttek ezek fejlesztésére, és mire költötték azt a pénzt. Azt írja:

  • „az Óbudai Egyetem 100 milliót tapsolt el a "kutatásra", ebből nyolcszáz ezer forintért szűrőket vettek. Ők egy eleve bizarr ötletet (nem?) fejlesztettek, olyan gépet, ami egyszerre több embert lélegeztetne. Elvileg lett 4 db prototípus, de semmi gyártás
  • a Semmelweis Egyetem 160 millióból gyártott elvileg 10 prototípust, gyártásra nem került sor
  • a Műegyetemről korábban írtam: itt nem tudjuk, mennyi pénzből, de elvileg készült egy prototípus, amiből a BM Heros kft legyártott elvileg 500 darabot. Ezeket viszont senki nem használta. Elvileg raktárban vannak, de kérésem ellenére sem hajlandóak nekem megmutatni (információim szerint kínai gépek köré építettek dobozt) Erről korábban már beszámoltam”.
Az igazi nagy csalás persze a 16 ezer lélegeztetőgép volt, ahhoz képest ez csak zsebpénz. De jól rámutat a kormány "járványvédelmére": valódi intézkedések helyett a lényeg a propaganda volt (és persze a lopás a kínai gépekkel)

– zárja posztját a független országgyűlési képviselő.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
HÍREK
A Rovatból
hirdetés
Komoly leépítések jönnek: Itt az energiaválság első nagy régiós áldozata
Nyáron két hétre már leállították a termelést, most pedig az alkalmazottak húsz százalékát kénytelenek elküldeni.

Link másolása

hirdetés

Komoly létszámleépítésre kerül sor Románia legnagyobb vegyipari vállalatánál - írja a maszol.ro.

A Chimcomplex Borzești az alkalmazottak több mint 20 százalékát küldi el arra hivatkozva, hogy a durva energia áremelkedés miatt kénytelen visszafogni a termelést.

A cég márciusban már bejelentette, hogy amennyiben a gáz és a villanyáram ára nem csökken, akkor el kell küldenie dolgozókat. Augusztusban két hétre már leállította a termelést a borzești-i üzemében.

A Chimcomplexnek két gyára van: Borzești-en és Râmnicu Vâlceán. Tavaly 1900 embert foglalkoztattak, a most bejelentett leépítés több mint 20 százalékukat érinti.

Tavalyi árbevételük 2,2 milliárd, a nyeresége pedig 485 millió lej. Míg most az első negyedévben a bevételek kb. 10 százalékkal nőttek, aközben a profit 40 százalékkal csökkent. Tavaly az első felében 159 millió lejt költöttek vízre és energiára, idén ez erre az időszakra már 413 millió lej volt.

A postál beszámolója szerint a jövőben más román nagyvállalatoknál is számítani kell elbocsátásokra, mert állami támogatásban nem részesülnek és piaci áron kell az energiát megvásárolniuk.

hirdetés

Forrás: 24.hu


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
HÍREK
Meghalt Gábor József
Rengeteg tévés műsor, közvetítés kötődik a nevéhez, de többször szerepelt a képernyőn is világhírű rokonuk miatt.

Link másolása

hirdetés

Életének 74 évében elhunyt Gábor József "Zsazsa" - a gyászhírt a család közölte a közösségi oldalán:

"Édesapám a 70-es évektől a Magyar Televízió oszlopos tagja volt.

A 80-as évek közepétől a Szórakoztató Osztályon Főgyártásvezetői pozícióban dolgozott egészen 1998.

A Magyar Televízióban eltöltött évei alatt szerencséje volt dolgozni a Magyar Televíziózás Aranykorában az ország legendáival.

Rengeteg műsor kötődik a nevéhez, melyeket Vitray Tamás, Rózsa György valamint Antal Imre vezetett legtöbbször. Számtalan operett és színházi közvetítés kötődik nevéhez.

hirdetés

- Ideális család

- Világsztárok az operában

- Csak ülök és mesélek

- Elmebajnokság

- Kincsestár kabaré

- Humort hozunk viszünk

- Kapcsoltam

- Uborka.

A 90-es években Magyar Televízió legnagyobb világsztárokat felvonultató gálaműsorának a Top Shownak a producere.

Német tudásának és kapcsolatainak köszönhetően az osztrák illetve német köztévével, számtalan világsztár érkezését szervezte meg a rendszerváltás utáni Magyarországra.

Az ő nevéhez fűződik: Bonnie Tyler, Paul Young, Gloria Gaynor, Ricky Martin, Falco ... (csak pár név a sok közül)

'98 után a megváltozott új magyar médiapiacon saját céget alapítva 20 évig több műsort gyártott a Magyar Televízió, illetve az RTL Klub részére.

MTV: Szerencse szombat, ötös lottó, Luxor sorsolás, Hangszál

RTL klub: Gálvölgyi Show

Édesapám számtalanszor szerepelt más témában képernyőn, mivel rokoni szálak fűznek minket a világhírű Gábor Zsazsához.

RTL csatornán futó 21. század című műsorban erről hosszasan is beszélt.

Temetés várható időpontja október 9-én 10:00 órakor lesz a Kozma utcai Izraelita Temetőben.

Gábor Márton és gyászoló családja"


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
Reagált Kadirov atomfegyver bevetését szorgalmazó nyilatkozatára a Kreml
A szóvivő szerint a regionális vezetőknek joguk van kifejteni álláspontjukat.

Link másolása

hirdetés
Oroszország a nukleáris fegyverek kérdésének „kiegyensúlyozott megközelítését” támogatja

– közölte a Kreml szóvivője arra reagálva, hogy Oroszország csecsenföldi régiójának vezetője kisebb atomfegyver ukrajnai bevetését javasolta a múlt héten. Ramzan Kadirov hadiállapot bevezetését sürgette a határ menti orosz régiókban, és ekkor tett említést a taktikai atomfegyverek bevetésére Ukrajna ellen.

Ramzan Kadirov Oroszország kelet-ukrajnai erődítményének, Limannak az elvesztése után egy Telegram-posztban sürgetett „drasztikusabb intézkedéseket” - írja a hvg.hu.

Peszkov erre reagálva emlékeztetett arra, hogy az atomfegyverek bevetésének alapelveit az orosz nukleáris doktrína tartalmazza, "amelytől eltérő megfontolások nem lehetnek".

A szóvivő azt hangoztatta, hogy

a regionális vezetőknek joguk van kifejteni álláspontjukat,

és méltatta Kadirovnak és a csecsen harcosoknak az orosz fegyveres erőkben játszott szerepét. Ugyanakkor megjegyezte, hogy "nehéz időkben is tartózkodni kell az indulatoktól" - írja az MTI.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
A Rovatból
hirdetés
Eltűnt az orosz állami tévés, aki élő adásban kritizálta a háborút
Augusztus óta házi őrizetben várta a tárgyalását, ahol akár tíz évet is kiszabhatnak rá.

Link másolása

hirdetés

Megszökött a házi őrizetből, most körözési listára került a 44 éves Marina Ovszjannyikova - írja az RTL.hu.

Az orosz állami televízió egyik volt producere azzal vált ismertté, hogy a televízió esti élő hírműsorába egy háborúsellenes táblával rohant be és felmutatta a műsorvezető mögött.

Később augusztusban házi őrizetbe helyezte egy orosz bíróság, a vád szerint az orosz hadsereggel kapcsolatban hamis információkat terjesztett.

A nő az egyik lányával együtt szökött meg és jelenleg ismeretlen helyen tartózkodik - közölte a Russia Today című orosz állami híroldal. Ügyvédje az AFP francia hírügynökségnek hétfőn elmondta, hogy

az orosz hatóságok azért adtak ki körözést a volt tévés ellen, mert „nem ott van, ahol október 9-ig lennie kellene”.

A tárgyalás ugyanis október 9-én kezdődött volna. Ha a végén bűnösnek találják az ellene felhozott vádakban, akkor

hirdetés
akár tíz évig tartó börtönbüntetésre is ítélhetik.

Ovszjannikova ellen akkor indítottak eljárást, mikor július közepén a Kremlnél egy táblával a kezében tüntetett a háború ellen. A táblára azt írta: „Putyin egy gyilkos, a katonái fasiszták”. A földön pedig három véres játékbaba volt.

Korábban Emmanuel Macron francia elnök a nőnek felajánlotta, hogy Franciaország menekültstátuszt ad neki, vagy konzuli védelemben részesíti – írta a Moscow Times című lap.

VIDEÓ: Az RTL Híradó beszámolója


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: