Ezt kell tenned, ha zárolták a számládat, mert elmaradt az adategyeztetés bankkal
Csütörtökön lejárt az adategyeztetés határideje; október 31-ig kellett adataikat egyeztetniük azoknak a banki, biztosítói, nyugdíjpénztári ügyfeleknek, akiket erről szolgáltatójuk értesített. Az egyeztetés minden olyan banki, biztosítós, önkéntes nyugdíjpénztári és önkéntes egészségpénztári tagra vonatkozott, aki 2017 júniusa előtt nyitott számlát, és dokumentumait korábban nem másolták le, adatait nem egyeztették.
Adategyeztetés hiányában novembertől a banki ügyfelek például nem kezdeményezhetnek új tranzakciót a számlájukon, egészen addig, amíg nem tesznek eleget egyeztetési kötelezettségüknek.
A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozásának megelőzéséről és megakadályozásáról szóló törvény értelmében a pénzügyi intézmények 2019. november 1-jén kötelesek zárolni azoknak számláit, akik 2019. október 31-ig nem tettek eleget adategyeztetési kötelezettségüknek.
Akivel ez megtörtént, annál a bankszámlák egyes funkciói nem elérhetőek, pénzt nem lehet se befizetni, se kivenni a számláról.
A bankszámlák zárolását a bank csak a kötelező adategyeztetés megtörténtét és feldolgozását követően oldhatja fel - írja a hvg.hu.
A módszer tehát az, hogy be kell mennünk a bankba és ott elvégezni az adategyeztetést.
A szükséges nyilatkozatok és okmánymásolatok leadása ugyanis már csak személyesen, a bankfiókokban lehetséges.
Az október végén az MKB Bank arról számolt be, hogy az ügyfelek 1 százalékánál nem történt meg az azonosítás és a többi bank is hasonló adatokat közölt. Kivéve a CIB-bankot, ahol viszont 5 százalék volt az egyeztetést elmulasztó ügyfelek száma. A legnagyobb gond a Takarékbanknál volt, ott százezres nagyságrendben nem tettek eleget az ügyfelek az adategyeztetési kötelezettségüknek.