„Ez a Rubicon, amit nem kéne átlépni” – Orbán Balázs is Majkát támadja
Majka a Campus Fesztiválon fejlövést imitált a színpadon a Csurran, cseppen című dal végén, ami hatalmas felháborodást váltott ki a kormánypárti sajtóban. Orbán Balázs szerint az előadás túlment a politikai véleménynyilvánítás határán.
Orbán Balázs is reagált arra, hogy Majka a Campus Fesztiválon a Bindzsisztán miniszterelnökéről szóló dalának előadása végén egy mikrofonnal eljátszotta, hogy fejbe lövik. Orbán Viktor politikai igazgatója úgy véli, az ilyen performanszok túlmutatnak a politikai véleménynyilvánítás határain. A kormányfő megölésének imitálása „az a Rubicon, amit nem kellene átlépni” – fogalmazott Facebook-posztjában a politikus. Orbán Balázs pontokba szedve fejezte ki a véleményét az előadás kapcsán:
„Vajon jó ötlet-e egy a liberálisok és a celebjeik által nem szeretett miniszterelnök megölését imitálni egy olyan dal előadása közben, amelyet hónapok óta kormánykritikus himnuszként éltet a liberális sajtó?
Vajon jó ötlet-e mindezt úgy megtenni, hogy mindenki pontosan tudja, hogy az elmúlt években kétszer is rálőtt egy-egy őrült a liberálisok és a celebjeik által gyűlölt politikusokra külföldön?”
Orbán a második ponttal olyan közelmúltban történt eseteket húzott bele az ügybe, mint a Donald Trump ellen 2024 júliusában elkövetett merénylet (amikor ellőtték az elnök bal fülét), illetve Robert Fico tavaly májusi megtámadása, amelybe a szlovák elnök kis híján belehalt.
Majkára a fejlövést imitáló előadása óta teljesen rászállt a kormánypárti média. A HírTV például A miniszterelnök kivégzésére buzdított Majka címmel közölt tudósítást az ügyről, míg Bayer Zsolt fideszes véleményvezér a kormánykritikus előadókat „ócskának, pitiánernek és becstelennek” nevezte, a fesztiválok rendre mocskos Fideszt skandáló közönségét pedig „csupa kígyóvállú kis sz…rjancsinak” hívta.
Közben Majka szintén nem hagyta szó nélkül a véget nem érő támadássorozatot. Tegnapi dühös posztja után („nem lehet ennyire hülyének nézni az embereket”) ma már csak annyit írt ki a Facebook-oldalára, hogy „Vihar a biliben!!”.
Orbán Balázs is reagált arra, hogy Majka a Campus Fesztiválon a Bindzsisztán miniszterelnökéről szóló dalának előadása végén egy mikrofonnal eljátszotta, hogy fejbe lövik. Orbán Viktor politikai igazgatója úgy véli, az ilyen performanszok túlmutatnak a politikai véleménynyilvánítás határain. A kormányfő megölésének imitálása „az a Rubicon, amit nem kellene átlépni” – fogalmazott Facebook-posztjában a politikus. Orbán Balázs pontokba szedve fejezte ki a véleményét az előadás kapcsán:
„Vajon jó ötlet-e egy a liberálisok és a celebjeik által nem szeretett miniszterelnök megölését imitálni egy olyan dal előadása közben, amelyet hónapok óta kormánykritikus himnuszként éltet a liberális sajtó?
Vajon jó ötlet-e mindezt úgy megtenni, hogy mindenki pontosan tudja, hogy az elmúlt években kétszer is rálőtt egy-egy őrült a liberálisok és a celebjeik által gyűlölt politikusokra külföldön?”
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
444: közpénz-százmilliókkal kitömött vállalkozó köpte le a TISZA Párt aktivistáját
Kiderítették, ki az a férfi, aki Abádszalókon inzultálta a tiszásokat. Egy mezőtúri vállalkozóról van szó, aki hatalmas adótartozása ellenére óriási finanszírozást kapott uniós forrásokból.
A 444.hu kiderítette, hogy a TISZA Párt aktivistáját vasárnap Abádszalókon leköpő és botrányos stílusban üvöltöző férfi nem más, mint a Mezőtúron régóta ismert Herceg Zoltán. A vállalkozó a 2010-es évek elején vezette a helyi Nemzeti Szállodát. Az épületet még 2008-ban vette át, és a felújításáról 2014-ben adott interjút a városi televíziónak.
A szálloda-üzemeltetésre létrehozott cége 2012-ben már szerepelt a 100 millió forintot meghaladó adótartozással rendelkező vállalkozások listáján, amit egészen 2016-ig halmozott, míg végül felszámolták a céget.
A férfi 2012-ben alapította a Prince Job Holding Zrt.-t is, amely papíron munkaerő-kölcsönzéssel foglalkozik. Később hivatalosan kiszállt a vállalatból, amely a felesége nevére került, de a nyilvántartásokban és az elérhetőségeknél továbbra is az ő adatai szerepelnek. A vállalkozás eredetileg mezőtúri címre volt bejegyezve, majd Kétpón működött, most pedig Újlengyelben van bejelentve, ahol nincs iparűzési adó.
A cég két alkalommal jelentős uniós támogatást kapott: egyszer 100 millió forintot munkabérköltségek finanszírozására, majd 294,5 millió forintot egy mezőtúri gabonatároló felépítésére. Érdekesség, hogy a cég kétszer – legutóbb idén márciusban – engedélyt kapott haditechnikai eszközökhöz kapcsolódó szolgáltatásra is.
Herceg vasárnap keveredett szóváltásba a Tisza Párt kerékpáros aktivistáival Abádszalókon, a Tisza-tó partján lévő mobilházaknál. A párt rendezvényszervezője, Zelcsényi Miklós videóra vette az esetet. A felvételen az látható, ahogy a férfi leköpi az egyik biciklist, majd kiabál: „Ez a buzi azt mondja, hogy gyere ki a ketrecből.” Ezután így kérdez: „Mi vagyok én, majom, te szarházi?”
A 444.hu kiderítette, hogy a TISZA Párt aktivistáját vasárnap Abádszalókon leköpő és botrányos stílusban üvöltöző férfi nem más, mint a Mezőtúron régóta ismert Herceg Zoltán. A vállalkozó a 2010-es évek elején vezette a helyi Nemzeti Szállodát. Az épületet még 2008-ban vette át, és a felújításáról 2014-ben adott interjút a városi televíziónak.
A szálloda-üzemeltetésre létrehozott cége 2012-ben már szerepelt a 100 millió forintot meghaladó adótartozással rendelkező vállalkozások listáján, amit egészen 2016-ig halmozott, míg végül felszámolták a céget.
A férfi 2012-ben alapította a Prince Job Holding Zrt.-t is, amely papíron munkaerő-kölcsönzéssel foglalkozik. Később hivatalosan kiszállt a vállalatból, amely a felesége nevére került, de a nyilvántartásokban és az elérhetőségeknél továbbra is az ő adatai szerepelnek. A vállalkozás eredetileg mezőtúri címre volt bejegyezve, majd Kétpón működött, most pedig Újlengyelben van bejelentve, ahol nincs iparűzési adó.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
A magyarok fele egyetért az idei Pride-dal, a legtöbben kormányellenes megmozdulásnak gondolják
Az IDEA Intézet felmérése szerint a magyarok kétharmada hallott az idei Pride-ról, sokan látták is a felvételeket. A résztvevőkről sokan úgy vélik, a kormány ellen és a gyülekezési jog korlátozása miatt vonultak fel.
Az IDEA Intézet nemrég készített kutatása szerint a magyarok megosztottan vélekednek a Budapest Pride-ról – de sokan kiállnak mellette. A felmérés azt is megmutatta, hogy a lakosság kétharmada hallott a felvonulásról, sőt sokan láttak is róla képeket, videókat a médiában.
A válaszadók 50%-a valamilyen formában egyetértett azzal, hogy megtartották a rendezvényt, míg 33% ellenezte azt – akár határozottan, akár kevésbé határozott módon.
Érdekesség, hogy a megkérdezettek 74%-a szerint a résztvevők többsége nemcsak a Pride szellemisége miatt vonult az utcára, hanem azért is, hogy kifejezzék tiltakozásukat az Orbán-kormánnyal szemben. Ráadásul sokan úgy gondolják, hogy a felvonulók a gyülekezési jog szigorítása ellen is hangot adtak nemtetszésüknek.
A felvonulás után néhány nappal Orbán Viktor is megszólalt az ügyben. A miniszterelnök úgy fogalmazott:
„Mindenkinek magára érdemes figyelni, én ebben magamra figyelek, és én azt hittem, hogy a Pride-ügy le van zárva.”
A kormánypárti média és háttérintézményei a felvonulás utáni napokban igyekeztek az elvileg betiltott Pride megtartását Orbán Viktor „mestertervének” beállítani, de Lázár János szerint csak az lehetett volna mesterterv, ha végül nem sikerül megtartani.
A rendőrség néhány héttel az esemény után bejelentette: nem indul eljárás a Pride-on felvonulók ellen, mert szerintük az ellentétes kommunikáció miatt kialakulhatott egy olyan helyzet, hogy a résztvevők nem tudták, hogy betiltott rendezvényen vannak.
Az IDEA Intézet nemrég készített kutatása szerint a magyarok megosztottan vélekednek a Budapest Pride-ról – de sokan kiállnak mellette. A felmérés azt is megmutatta, hogy a lakosság kétharmada hallott a felvonulásról, sőt sokan láttak is róla képeket, videókat a médiában.
A válaszadók 50%-a valamilyen formában egyetértett azzal, hogy megtartották a rendezvényt, míg 33% ellenezte azt – akár határozottan, akár kevésbé határozott módon.
Érdekesség, hogy a megkérdezettek 74%-a szerint a résztvevők többsége nemcsak a Pride szellemisége miatt vonult az utcára, hanem azért is, hogy kifejezzék tiltakozásukat az Orbán-kormánnyal szemben. Ráadásul sokan úgy gondolják, hogy a felvonulók a gyülekezési jog szigorítása ellen is hangot adtak nemtetszésüknek.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Káosz a MÁV vonalain: felsővezetékhiba bénította meg a vasúti közlekedést Kelenföldnél, IC és elővárosi járatok maradtak ki hétfőn
Komoly fennakadások történtek a vonatközlekedésben a győri és a székesfehérvári vonalon, több IC és elővárosi járatra sem számíthattak az utasok hétfőn délelőtt. A MÁV pótlóbuszokkal igyekszik orvosolni a hibákat.
A MÁV közlése szerint Kelenföld állomáson felsővezetékhiba okozott fennakadásokat a vonatközlekedésben hétfő délelőtt, míg a győri és a székesfehérvári vonalon meghosszabbodhatott a járatok menetideje, és több vonat, köztük InterCity-k, zónázó- és személyvonatok sem közlekedtek.
A székesfehérvári vonalon nem indult el a Déli pályaudvarról 8:40-kor Martonvásárra tartó Z30-as vonat (4632), valamint a Martonvásárról 9:48-kor a Déli pályaudvarra tartó Z30-as vonat (4647).
A pusztaszabolcsi vonalon a Déli pályaudvarról 9:20-kor Százhalombattára induló S40-es vonat (4342), valamint a Százhalombattáról 10:02-kor a Déli pályaudvarra induló S40-es vonat (4315), míg Szigetszentmiklóson a Városházától 11:30-kor és 12:10-kor induló 682-es körjárat maradt ki.
Két Tópart IC ugyancsak nem közlekedett.
A Déli pályaudvarról 7:35-kor Nagykanizsára indult Tópart InterCity (IC 842) műszaki hiba miatt csak Kelenföldig jutott. Az utasok a Déli pályaudvarról folytathatták az útjukat, Balatonszentgyörgytől pedig pótlóbuszok vitték tovább őket Nagykanizsa felé.
A Nagykanizsáról 11:14-kor a Déli pályaudvarra induló Tópart InterCity (IC 845) szintén nem indult el. Az utasok a Nagykanizsa és Balatonszentgyörgy közötti távot pótlóbusszal tehették meg, viszont az egyik pótlóbusz csak Balatonszentgyörgyön állt meg, innen a 12:15-kor induló Déli<-Parti InterRégióra (18505) lehetett átszállni. A másik pótlóbusz Zalaszentjakabon, Zalakomáron és Vörsön is megállt, erről a Balatonszentgyörgyről induló Balaton InterCityre (IC 875) lehetett átszállni.
A MÁV honlapja szerint Kelenföld állomáson még délelőtt helyreállították a reggel megsérült felsővezetéket, így 11 órától már ismét korlátozás nélkül közlekedhettek tovább a vonatok.
Késésekre, kimaradó és rövidebb útvonalon közlekedő járatokra azonban továbbra is számítani kell. A győri, a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vonalon fokozatosan, délutánra állhat helyre a menetrendszerű közlekedés - közölte a vasúttársaság.
A MÁV közlése szerint Kelenföld állomáson felsővezetékhiba okozott fennakadásokat a vonatközlekedésben hétfő délelőtt, míg a győri és a székesfehérvári vonalon meghosszabbodhatott a járatok menetideje, és több vonat, köztük InterCity-k, zónázó- és személyvonatok sem közlekedtek.
A székesfehérvári vonalon nem indult el a Déli pályaudvarról 8:40-kor Martonvásárra tartó Z30-as vonat (4632), valamint a Martonvásárról 9:48-kor a Déli pályaudvarra tartó Z30-as vonat (4647).
A pusztaszabolcsi vonalon a Déli pályaudvarról 9:20-kor Százhalombattára induló S40-es vonat (4342), valamint a Százhalombattáról 10:02-kor a Déli pályaudvarra induló S40-es vonat (4315), míg Szigetszentmiklóson a Városházától 11:30-kor és 12:10-kor induló 682-es körjárat maradt ki.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Átlátszó: nem lesz semmi a HÉV fejlesztéséből, Vitézy szerint lett volna rá pénz
Az oknyomozó portál riportja arra jut, hogy nem tudni, mikor újulhatnak meg a HÉV-vonalak, és azt sem, lesznek-e valaha új kocsik. A MÁV új irodaházának árából futotta volna több vonal szerelvényeire is.
Két-három évtized alatt eljutott a „majdtól” a „soháig” a Budapest elővárosi közlekedésében kulcsfontosságú HÉV-vonalak több olyan fejlesztése, amelyeknek hasznosságát és szükségességét eddig sem a főváros, sem a kormány nem vitatta - írja részletes riportjában az Átlátszó. A lap megjegyzi: ezek között van olyan vonal is, ahol már húsz éve úgy gondolták, hogy a szerelvények cseréje halaszthatatlan, mégsem történt semmilyen előrelépés, azóta sem.
Az ügy kapcsán nemrég az a fejlemény született, hogy a Lázár János minisztériuma és a főváros közötti egyeztetés során több, régóta tolódó HÉV-fejlesztést hátrébb soroltak vagy egyenesen levettek a napirendről, holott eddig a kormány, a főváros vezetése és a kormánypárti vezetésű kerületek is egyetértettek abban, hogy meg kellene lépni őket.
Amire viszonylag kevesen számíthattak, az az, hogy az állami fenntartásúvá vált HÉV-eken pár év múlva a fejlesztések is leállnak.
Június 7-én egy olyan emlékeztető került a főváros szakbizottsága elé, amely lényegében törölte ezt az elemet a tervezett beruházások közül. Azt írták, az „M2 metró – H8-H9 vonalak összekötése: IKOP listán szerepel, a fejlesztés indokolt. Cél: az utazási idő csökkentése és az átszállások kényelmesebbé tétele, azonban a projekt megvalósításának anyagi kerete véges. A hibrid jellegű működtetés – a bekerülési és üzemeltetési költségek miatt – elvetésre került, a mainál kedvezőbb átszállási kapcsolat kerül kialakításra.”
Vitézy Dávid, a szakbizottság elnöke úgy értesült, a HÉV-metró integráció törlésének „hivatalos városházi magyarázata az, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium ezt kérte tőlük.”
„Azt volt szörnyű látni, hallani, olvasni az emlékeztetőben, hogy a HÉV-ek kapcsán nincs már ambíciója a fejlesztésre a magyar kormánynak. Ezt feketén-fehéren elmondták, leírták, gyakorlatilag csak felújítani gondolják, előbb, vagy utóbb, de azt se lehet tudni, hogy mikor, hiszen nem indult el semmilyen beruházás ebben a ciklusban” - nyilatkozta a politikus.
Vitézy hangsúlyozta: jelenleg sem a csepeli, sem a ráckevei HÉV nem éri el a metróhálózatot, sőt, a ráckevei a 4-6-os villamos vonalát sem.
Az összekötések elmaradása mellett az elmúlt hét évben nem történt érdemi előrelépés a szerelvények cseréjében sem - hangsúlyozza az Átlátszó, megjegyezve: mindez annak ellenére történik, hogy a „kohószökevények” műszaki állapota naponta veszélyezteti a működést. Pedig, ha ma születne megállapodás a szerelvények cseréjéről, akkor sem lenne egy gyors folyamat a megvalósítás, hiszen a szerződéskötéstől számítva jelenleg 3-4 év lenne, mire leszállítják őket. Pénz, Vitézy Dávid szerint lett volna rá: a csepeli és ráckevei, valamint a szentendrei HÉV összes szerelvényének cseréje nem kerülne annyiba, mint a MÁV új irodaháza.
Két-három évtized alatt eljutott a „majdtól” a „soháig” a Budapest elővárosi közlekedésében kulcsfontosságú HÉV-vonalak több olyan fejlesztése, amelyeknek hasznosságát és szükségességét eddig sem a főváros, sem a kormány nem vitatta - írja részletes riportjában az Átlátszó. A lap megjegyzi: ezek között van olyan vonal is, ahol már húsz éve úgy gondolták, hogy a szerelvények cseréje halaszthatatlan, mégsem történt semmilyen előrelépés, azóta sem.
Az ügy kapcsán nemrég az a fejlemény született, hogy a Lázár János minisztériuma és a főváros közötti egyeztetés során több, régóta tolódó HÉV-fejlesztést hátrébb soroltak vagy egyenesen levettek a napirendről, holott eddig a kormány, a főváros vezetése és a kormánypárti vezetésű kerületek is egyetértettek abban, hogy meg kellene lépni őket.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!