KULT
A Rovatból

Egyszerre sírsz és táncolsz – A Twenty One Pilots előzenekaraként is ismert Balu Brigadával beszélgettünk a Szigeten

Hogyan lehet testvérként működni egy egyre jobban befutó zenekarban? Előzenekarságról, nyomásról és az “egyre nagyobban levésről” beszélgettünk az új-zélandi duóval, a Balu Brigadával, azaz Pierre és Henry Beasleyvel.
Varga Vencel - szmo.hu
2025. augusztus 08.



A Balu Brigada az egyik legizgalmasabb új-zélandi zenei exportcikk az utóbbi évekből – egy testvérpár, akik pontosan tudják, hogyan kell összegyúrni a melankóliát, a táncolhatóságot és a modern indie pop esszenciáját. Henry és Pierre Beasley projektje nemcsak a fülbemászó dallamokról szól, hanem arról is, hogyan lehet őszinte és szellemes dalszövegekkel megszólítani a Z generációt – és közben még jól is öltözni.

A zenekar nem próbálja megjátszani, hogy világrengető bölcsességeket oszt meg: helyette pontosan azokról a témákról beszél, amik húsbavágóak egy huszonéves számára 2025-ben – kapcsolatok, identitás, önbizalom, elvágyódás. Közben pedig olyan profizmussal építik a nemzetközi karrierjüket, hogy már most úgy tűnik: a Balu Brigada még messzire megy. Az alábbi interjúban beleshetünk a kulisszák mögé – hogyan dolgoznak, miben hisznek, és hogyan maradnak hűek önmagukhoz ebben a zajos világban

– Hogy éreztétek magatokat az első Szigetetek után?

Pierre: Imádtuk! Tényleg jó élmény volt. Először játszottunk sátorban, és nagyon lelkes közönség fogadott minket – ez sokat jelentett.

Henry: Ráadásul láttam néhány új-zélandi zászlót is a tömegben, sőt, egy felfújható kiwit is! Jó volt ilyen messze otthonról is találkozni hazai arcokkal.

– Most jön az első nagylemezetek, a Portal. Azt mondtátok, New Yorkban és Berlinben is írtátok, meg csomó másik helyen, egy hároméves sztori részeként – ezek a városok hogyan hatottak a zenétekre?

Henry: Minden város más hangulatot hozott. New York például kaotikus, nyers és pörgős – ez például a Backseat című dalban is hallatszik. Új-Zélandon, főleg vidéken, viszont sokkal lassabb a tempó, ott születtek az introspektív, elmélyültebb számok. A helyszínek hatása teljesen beleolvadt a zenékbe.

– Korábban kiadtatok pár EP-t (Find the Wind, I Should Be Home, I Guess), amik inkább személyes, húszas éveitekből merítő anyagok voltak. A Portal miben lesz más?

Pierre: Azt mondanám, hogy egy kicsit… „férfiasabb”. De közben megmaradt a mélysége is.

Henry: Az eddigi legerősebb és legtudatosabb anyagunk. Ez az első albumunk, és úgy érezzük, most tudjuk leginkább megmutatni, hogyan is szeretnénk, hogy szóljon ez a projekt. Minden, amit csinálunk, egyfajta „coming of age” sztori – ez most egy új fejezet.

– A Twenty One Pilots turnéján előzenekarként léptetek fel. Mennyire más ez, mint a saját koncertjeitek?

Henry: Előzenekarnak lenni könnyebb is, meg nehezebb is. Könnyebb, mert arénákban játszunk, profi háttérrel, technikával, kajával, mindennel. De nehezebb, mert a közönség 99%-a nem ismer minket, szóval minden este meg kell őket „nyerni”.

Pierre: De ahogy haladt a turné, egyre magabiztosabbak lettünk. Elkezdtük ellesni a nagy arénás mozdulatokat, és megtanultuk, hogyan lehet ennyi embert megmozgatni.

– Most indul az első nagy headline turnétok Észak-Amerikában. Para?

Henry: Nagyon! Ez lesz az első alkalom, hogy mindenki miattunk jön el. Egészen más érzés lesz így színpadra lépni.

– A SiriusXM beválasztott titeket az év felfedezettjei közé. Ez inkább teher, vagy inkább elismerés?

Henry: Inkább megnyugvás. Jó érzés, hogy komoly platformok is látnak bennünk potenciált. Ettől úgy érezzük, hogy nem csak mi gondoljuk, hogy van helyünk itt – hanem tényleg van is.

– Testvérek vagytok. Hogyan működik a közös alkotás a stúdióban, szét lehet választani a személyes és a szakmai életet?

Pierre: Őszintén? Nem választjuk szét. Minden összefolyik. Napközben dolgozunk, este sörözünk, és valahol a kettő között átváltunk „testvérmódba”.

Henry: Először is testvérek vagyunk, másodszor zenésztársak, és valahol barátok is. Ez a hármas dinamika különleges, és jól is működik. A stúdióban például nagyon őszinték tudunk lenni egymással – ez nagy előny.

– A korai hatásaitok közt említettétek Beck-et és Outkast-et, de az új anyagban mintha a Glass Animals világa is visszaköszönne. Véletlen hatások, vagy tudatos irány?

Pierre: Ezek az előadók mind nagyon jól keverik a műfajokat, és ez hozzánk is közel áll. Szeretjük a rapet, az R&B-t, a rockot, még a metált is – sok mindent beépítünk, és lehet, hogy ezek a véletlen hatások is emiatt bukkannak fel.

– Egy srác a koncerten azt mondta, hogy olyanok vagytok, mint a Blossoms, csak szteroidon. Mit szóltok?

Henry: (nevet) Jogos. Használunk szteroidot. Zenében legalábbis.

– Korábban azt mondtátok, hogy olyan zenét akartok csinálni, amin egyszerre lehet sírni és táncolni. Ez a Portal-ra is igaz?

Henry: Teljesen! Talán most van a legtöbb érzelem a zenénkben – de mellette ott vannak a nagy slágerek is. Reméljük, hogy a közönség még többet fog sírni és még nagyobbat táncolni, mint eddig.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: