HÍREK
A Rovatból

Direkt36: Magyarország kedvező célponttá vált az offshore-világban az elmúlt 10 évben

A Pandora-iratokból az is kiderült, hogy több magyar vállalat is azzal keresett meg offshore szolgáltató cégeket, hogy alapítsanak céget Magyarországon, ahol kedvezőbb az adózás, mint más országokban.


A Pandora-iratok nevű nemzetközi tényfeltáró projekt keretében nyilvánosságra került dokumentumokból kiderül, hogy a magyar adózási viszonyoknak híre ment az offshore üzletek világában is - írja a Direkt36 a Telexen megjelent cikkében.

A kiszivárgott iratokban szerepel más hasonló tájékoztatók mellett például a Kovács V. Gábor Ügyvédi Iroda bemutatkozó anyaga, amelyet 2012-ben az Alpha Consulting nevű Seychelles-szigeteki offshore szolgáltató cégnek is elküldtek.

Ebben azt javasolták, hogy ha Magyarországon alapítanak egy céget, azzal sikerülhet eloszlatni az offshore cégek körüli gyanút. Ugyanis, ha egy Magyarországon beiktatott vállalkozáson keresztül végzik a tevékenységüket, akkor - mint írták - „az offshore struktúrák adózásilag hatékony onshore arcot kapnak”.

Az iroda tájékoztatójában úgy fogalmazott, hogy „a 2010-es társasági adóváltozások feltették Magyarországot a nemzetközi adótervezési térképre”, és mivel az országban alacsony a társasági adó, és eleve hiányzik több, más európai országokban jelen lévő adófajta, az itt bejegyzett cégek "tökéletesek erre a célra".

A Cititrust International nevű, szintén offshore cégek létrehozásával foglalkozó belize-i központú társaság magazinjában egy magyar pénzügyi szakembertől, Danku Tamástól közöltek cikket még 2011-ben azzal a címmel, hogy „Magyarország mint adóparadicsom”. Ebben a szerző azt írta, szerinte Magyarország a 2010-es adóváltozások következtében akár „Ciprus vagy Málta alternatívájává válhat” (ezeket az országokat kedvelik az adó minimalizálására törekedő nemzetközi cégek), sőt még jobb opció is lehet ezeknél és más országoknál is, mert nem az adóparadicsomok és offshore-üzletek között van elkönyvelve, ezáltal jobb híre van.

A Direkt36 által megkérdezett pénzügyi szakértők szerint valóban

igaz, hogy Magyarország az elmúlt tíz évben kedvezőbb célponttá vált az adójuk minimalizálásán ügyködő nemzetközi üzleti szereplők számára, de ez nem jelenti azt, hogy a hagyományos offshore-területek közé tartozna.

Nálunk ugyanis a cégek tulajdonosai nem tudnak elrejtőzni, és szigorú szabályok vonatkoznak arra, hogy a vállalkozásoknak miként kell működniük. A külföldiek számára az egyik legcsábítóbb lehetőség Magyarországon az, hogy nincs úgynevezett forrásadó, amit sok országban akkor kell fizetni, ha egy cég vagy magánszemély a jövedelmét ki akarja vinni külföldre. Az is csábító körülmény, hogy Magyarországnak számos országgal van egyezménye az úgynevezett kettős adóztatás elkerüléséről. Ez azt jelenti, hogy az aláíró országok megegyeznek egymással arról, hogy a náluk jelenlévő adózók milyen feltételek mellett és hol fizetik be a közterheket. Nem utolsósorban pedig az alacsony társasági adó is vonzó a külföldi cégek számára, hiszen 2017 óta Magyarországon a legalacsonyabb ennek az adónak a mértéke az egész Európai Unióban.

Danku Tamás, az Airon nevű tanácsadó cég vezetője a Direkt36-nak viszont azt mondta, szerinte a magyar bankok már egyre ritkábban hajlandók bankszámlát nyitni külföldi tulajdonú cégeknek, márpedig bankszámla nélkül nem működhetnek cégek Magyarországon. Ugyanakkor még az ilyen nehézségek ellenére is nagy az érdeklődés Magyarország iránt, különösen a keleti országok, például India vagy Pakisztán részéről.

A Direkt36 által megkérdezett adótanácsadók szerint nincs arra utaló jel, hogy a kormány kifejezetten az offshore cégek számára alakította volna így az adózási környezetet. Egyszerűen arról van szó, hogy ezekkel az eszközökkel próbálják idecsábítani a külföldi befektetőket, például a nagy autógyárakat vagy szolgáltatóközpontokat.

Az oknyomozó újságírók megkeresték a Kovács V. Gábor ügyvédi irodát a kiszivárgott iratok kapcsán, de nem akartak nyilatkozni. Az iroda brosúráit megkapó Alpha Consulting offshore szolgáltató cég pedig csak annyit közölt, hogy jelenleg „nincs aktív kapcsolatuk” a Kovács V. Gábor ügyvédi irodával. A Pénzügyminisztériumtól nem érkezett válasz azokra a kérdésekre, hogy van-e tudomásuk arról, hogy az offshore-világban népszerűvé váltak a magyar adózási szabályok.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Sokkoló videó: leszakadt a Szegedi Egyetem többtonnás tetőszerkezete a viharban – lakóházra hullottak a darabok
Elképesztően veszélyes helyzet alakult ki az orkán szerű szélben. Ennek ellenére a hírek szerint sérülés nem történt.


Az orkán erejű szél letépte a Szegedi Tudományegyetem egyik épületének tetőszerkezetét – a több tonnányi fém- és fatörmelék a szomszédos Derkovits fasor 13/A. alatti társasházra hullott, valószínűleg jelentős károkat okozva, írja a Szegeder.hu helyi hírportál.

A felvételek tanúsága szerint az SZTE épületének teljes födémszerkezete leszakadt, és a keletkezett törmelék szinte teljes egészében a szomszédos lakóépületre zúdult, a fatörmelék, bádoglemezek és egyéb építőanyagok egy része pedig az udvarra zuhant. A történtek kapcsán egyelőre nem érkezett hír személyi sérülésről.

A hatóságok azóta megkezdték a kár felmérését és a terület biztosítását.

Videón a döbbenetes eset:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Brutális károkat szenvedtek a balatoni vitorlások is – több Kékszalag-induló hajó is súlyosan megrongálódott
A Balatonra lecsapó óriási vihar nem kímélte a kikötőben horgonyzó hajókat. Többek indulása is veszélybe került a legendás versenyen.


[sz]Malinovszki András / Fotó:

Ahogy arról korábban írtunk, a Balatonnál különösen nagy károkat okozott a Nyugat-Magyarországot letaroló vihar. A helyenként 130 kilométer/órás szél nem kímélte a kikötőkben lévő hajókat sem.

A Principessa Sailing Team a Facebookon azt írta:

„Sajnos mi sem úsztuk meg... Fájó szívvel osztjuk meg veletek, hogy a Principessa ma súlyos sérüléseket szenvedett – a parton tomboló szél felborította a hajónkat. A Principessa most egy kis pihenőre kényszerül... de visszatérünk”

– szúrta ki az Index.

A helyzet azért is különösen súlyos, mert a megrongálódott hajók közül több indulna a csütörtökön rajtoló legendás Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon is.

A kamaszokból álló Raffica csapat hajója szintén nem úszta meg károk nélkül a vihart:

„Orkánerejű szél tombolt végig Balatonfüreden… Sajnos mindkét hajónkat felborította, a károk felmérése következik. Sajnos nem csak mi jártunk így…”

– írják.

Így járt a LISA501 is: „Sajnos a 150-170 km/h széllel érkező front minket sem kímélt. LISA-t állványostul döntötte fel, a parthoz való lekötések ellenére. Árbócunk 3 darabban. A károk felmérése következik. Szomorúak vagyunk.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Orbán Viktor: „Ez valami krimi?” – így reagált Matolcsy György és az alapítványok ügyeire a miniszterelnök
A volt jegybankelnök és a miniszterelnök nem sokkal az ÁSZ feljelentése után egyeztetett. Orbán szerint Matolcsyval nem beszéltek a nyomozásról, de szívesen látja őt bármikor.


Matolcsy György és Orbán Viktor néhány nappal az után találkozott, hogy az Állami Számvevőszék feljelentést tett az ügyészségnél a Magyar Nemzeti Bank alapítványainak gazdálkodása miatt, és közzétette a jelentését. A találkozóról a Telex számolt be.

Hétfőn a lap újságírói megpróbálták kérdezni Orbán Viktort a Megafon és a Digitális Szuverenitás Központ óbudai székháza előtt. Azt akarták megtudni tőle, hogy mit ajánlott Matolcsy György a szabad eltávozásért cserébe.

Orbán erre így válaszolt: „Ez valami krimi?”

Később arról beszélt, hogy Matolcsyt személyesen sokra tartja, de az MNB alapítványait érintő nyomozásról nem egyeztettek, mert szerinte az nem tartozik a kormányra. Azt mondta, a volt jegybankelnökkel monetáris és költségvetési kérdésekről egyeztetett az elmúlt évek során, jogi ügyben nem.

Orbán azt is elmondta, hogy Matolcsy távozása előtt és után is találkoztak, és „ha bekopogna holnap reggel, akkor is szívesen látná”. Bízik benne, hogy Matolcsy meg tudja védeni magát az alapítványi ügyben.

A miniszterelnököt kérdezték volna az öccse, Orbán Áron gyanús vízumügyeiről is, de ekkor már csak ennyit mondott a furgonjából:

„Másik krimi!”

Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Lázár: Soha nem látott vihar bénította meg a vasúti közlekedést – fegyverszünetet kért a miniszter
Országszerte fák dőltek a sínekre, leszakadtak a vezetékek, a MÁV buszokkal próbálja menteni a helyzetet. Lázár János szerint napokig is eltarthat a károk helyreállítása.


Több videós poszttal is jelentkezett a hétfői vihar után Lázár János. Ahogy arról korábban írtunk, az országon végigsöprő zivatar akkora károkat okozott, hogy a MÁV arra kérte az utasokat, ha tehetik, még kedden is inkább a Volán buszjáratait vegyék igényben az utazáshoz, vagy halasszák el azt.

A közlekedési miniszter szerint jelenleg nincs olyan vasúti fővonal Magyarországon, amit ne ért volna kár. Lázár a többek között MÁV-Volán-csoport Havária Központjából jelentkezett be, ahol folyamatosan dolgoznak a viharkárok elhárításán és a közlekedés helyreállításán.

A politikus elmondta, hogy elsőként a fővonalakat próbálják felszabadítani, de a vasúti közlekedés helyreállítása napokat is igénybe vehet. Kiemelte, hogy minden rendelkezésre álló szabad autóbuszt mozgósítottak, jelenleg 200 busz segíti a MÁV-os közlekedést az országban.

Lázár hangsúlyozta, hogy senki nem sérült meg a közlekedési vonalakon, de minden közlekedési eszközt és pályát érintett a baj. A legtöbb gondot a sínekre dőlt fák és a leszakadt villamosvezetékek okozzák.

„A politikustársaimtól és a közélet résztvevőitől fegyverszünetet kérek és javaslok, tekintettel arra, hogy most arra van szükség, hogy mindenki támogassa a MÁV-nál és Volánnál dolgozókat”

– mondta.

A miniszter arra kérte az embereket, hogy mielőtt elindulnának, tájékozódjanak arról, milyen eszközzel tudnak célba érni. Hozzátette, hogy újabb viharzóna közelít Magyarország felé, és a következő napokban is erős viharokra kell számítani.

„A mai a MÁV történetének egyik legnehezebb napja: soha nem látott vihar tarolta le Magyarország nyugati, majd keleti részét”

– fogalmazott Lázár. „Senkit nem hagynak az út szélén, mindenkit el fognak szállítani, ám ezzel együtt türelmet kér.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk