Brutálisan drága lesz az M6-os utolsó szakasza, 4.5 milliárdba kerül egy kilométere
A fejlesztés célja a dunamenti és a mohácsi térség közlekedésének javítása mellett az Észak- és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors kiszolgálása. Az M6 autópálya országhatárig vezető, mintegy 20 km hiányzó szakaszának megépítésével teljes körűen megvalósul az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti közúti kapcsolatot biztosító TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala.
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese a projekthez kapcsolódó Villányi csomópont megépítéséről a következőket mondta:
A Villányi bekötőút az M6 autópálya (Villányi csomópont) és a Villány elkerülő keleti csomópontja közötti szakasz kapcsán Előzetes Vizsgálati Dokumentáció, illetve engedélyezési és kiviteli terv készül. A 9 km hosszú, 2×1 sávos szakaszon 3 db csomópont (M6 autópálya Villányi csomópontjához való csatlakozás, villányi elkerülő út keleti körforgalmi csomópont, mároki bekötő út csatlakozása), továbbá egy darab műtárgy (Mároki-vízfolyás felett) tervezése van folyamatban. A tervező a munkát megkezdte. Végleges tervekkel 2022 végére kell rendelkeznie.