Brutális a kormányoldal fölénye a Facebook-hirdetésekben, csak a múlt héten négyszer annyit költöttek, mint az ellenzék
A 444 elkészített egy olyan összefoglalót, amely a Facebookon közzétett politikai hirdetésekre vonatkozik. Közel három éve, 2019 áprilisa óta lehet megnézni a költések adatait, és a lap azt találta, hogy ezalatt összesen több mint 4 milliárd forintot költöttek a politika szereplői hirdetésekre. Talán nem meglepő, hogy messze a kormányoldal költötte a legtöbbet, 2,5 milliárd forintot. Az ellenzéki összefogás tagjai összesen 1,4 milliárd forintot invesztáltak Facebook-reklámokba, a kormánytól független civil szervezetek 57 millió forintot, egyéb ellenzéki szervezetek 53 millió forintot.
A bontás azt mutatja, hogy a legtöbbet a kormánypárti Megafon költött Facebook-hirdetésre, 626 millió forintot. A második legnagyobb összeget a Fidesz (591 millió), a harmadikat a magyar kormány (512 millió) öntött bele a Facebookba.
Ebben a relációban is a Megafon áll az élen, 43 millió forinttal, utánuk a Fidesz 22 millióval és Márki-Zay Péter 10 millióval.
Van még egy olyan bontás is, hogy egy ember Facebook-oldalát nézzük meg. Itt sincs meglepetés, a megafonos Rákay Philip került az első helyre, az oldalára 14 millió forintot költöttek a héten.
Az Állami Számvevőszék érdekes állásfoglalásában azt írta korábban, hogy a közösségi médiában közzétett hirdetések nem szoríthatóak be a jelenlegi politikai hirdetésekhez kapcsolódó hazai jogszabályok közé.