HÍREK
A Rovatból

Az ellenzéki pártok sorra jelentik fel Bayer régi pedofil „harcostársát”

Először Szabó Tímea fordult a hatóságokhoz az ügyben, azóta pedig egyre többen követték példáját.


Ahogy korábban megírtuk, a Hír TV csütörtök esti, Háttérkép című műsorában Bayer Zsolt és Bogár László a Szájer-ügy tanulságait beszélték végig. Bayer pedig eközben megemlített egy igen érdekes információt:

„Hadd mondjak el egy történetet nektek (Bogár László és Boros Imre - a szerk.), név nélkül. Egykor volt barátunk, harcostársunk egy 12 órás autóúton félve, rettegve, dadogva, majdhogynem sírva vallotta meg nekem, hogy ő homokos. 12 órára volt szükség, hogy ezt be merje nekem vallani, 20 évvel ezelőtt. [...] Ugyanez az ember két év múlva a legkisebb skrupulus, fenntartás és zavar nélkül, röhögve mesélte, hogy ő azért szeret többek között Thaiföldre járni, mert ott kisfiúk is rendelkezésére állnak. Két évre volt szükség ehhez.”

Először Szabó Tímea, a Párbeszéd párt frakcióvezetője és társelnöke tett feljelentést az ügyben. Elmondása szerint az, hogy eltűrjék a gyerekek ellen elkövetett szexuális bűncselekményt, az több mint vérlázító, és gondoskodnak arról, hogy börtönbe menjenek.

Az ellenzéki pártok, a műsorban használt harcostárs kifejezés miatt Fidesz-közeli személyt gyanítva sorra kezdeményezték a szexuális bűncselekmény gyanújának kivizsgálását- írja a 24.hu.

A Momentum is, Szél Bernadettel együtt a hatóságokhoz fordult az ügyben. Orosz Anna, a párt alelnöke így nyilatkozott:

"a Fidesz minden nap azt bizonyítja, hogy nemcsak alkalmatlanok, hanem álszentek és képmutatók is – ma pedig új szintre kerültek, mert kiderült, hogy bűnözők is. Bayer Zsolt bizonyította ezt, aki 20 éve tudja egy barátjáról, harcostársáról, hogy pedofil, hogy Thaiföldre jár gyermekeket molesztálni, bántalmazni. És 20 éve nem tesz semmit."

Orosz Anna a mondandóját Orbán Viktornak is címezte. Felszólította a miniszterelnököt, hogy tegyen rendet, és derítse ki, hogy a magyar kormány tagjai közül ki zsarolható szexuális bűncselekmények elkövetése miatt.

A Jobbik szerint az elmondottak alapján okkal feltételezhető, hogy ebben a politikai közösségben két évtizede asszisztálnak szörnyű, pedofil bűncselekmények eltussolásához.

"Úgy tűnik nem volt elég a Szájer-ügy: Orbánék pedofil botrányokat tussoltak el!"

– írta a Jobbik. Közleményük szerint nem tűrik tovább a "fideszes álkeresztény szemfényvesztést és bűnpártolást", ezért feljelentést tesznek ismeretlen tettes ellen, és számítanak Bayer tanúkénti meghallgatására.

Eközben a Demokratikus Koalíció azonnali válaszokat vár a kormánytól:

"hány drogost, pedofilt és hasonló kétes figurát bújtatnak még soraik között?"

Gyurcsány pártja arra is felhívja a figyelmünk, hogy a Fidesz korábbi botrányait is megpróbálta eltitkolni. Ilyen volt a Kaleta-ügy, amikor Kaleta Gábor pedofil felvételeket tárolt a számítógépén; és az is, amikor Borkai Zsolt volt győri polgármester horvátországi luxusjachtokon orgiázott.

Bayer eközben, a péntek reggel megjelent cikkek miatt a Facebook-oldalán visszatért az ügyre, és ezt írta: nem fideszes politikusról, hanem egy régi barátról beszélt, akit időközben a Pesti Srácok a Magyar Hang jelenlegi, a Magyar Nemzet volt újságírójaként azonosított.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Szabad Európa: Felmerült, hogy Orbán Viktor „megszabadul” Mészáros Lőrinctől 2026-ban
A lap forrásai szerint kormányzati körökben került szóba az, hogy a miniszterelnök a választások után, annak eredményétől függetlenül másra bízná a Fidesz gazdasági hátországának irányítását. Erre utalhat az is, hogy a kormány Mészáros Lőrinc cégeinek nem kedvező feltételekkel írt ki gigantikus közbeszerzéseket.


884 milliárd forint értékben írt ki közbeszerzéseket vasútfejlesztésre a kormány október végén olyan paraméterekkel, amelyek nem kedveznek Mészáros Lőrinc cégeinek – írja a Szabad Európa szakmai forrásokra hivatkozva.

A vasúti fejlesztésekért és az ezekkel kapcsolatos közbeszerzésekért két minisztérium felelős, a Nemzetgazdasági-, valamint az Építési és Közlekedési Minisztérium. A lap forrásai szerint az NGM-ben „egyértelművé tették, hogy Mészáros Lőrinc céges érdekeltségeit nem akarják a reptéri vasúti koncesszió fővállalkozói között látni” – és ehhez hasonló lehet a hozzáállás Lázár János minisztériumában is.

„A szóba jöhető, komolyan vehető cégek maguk is a hátuk közepére kívánják, hogy egy ilyen nagyságrendű, bonyolult beruházásban Mészáros Lőrinc vállalkozásaival kelljen huzakodniuk”

– mondta egy informátor a Szabad Európának.

A reptéri vasút építését október végén jelentette be Lázár János és Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter A tervek szerint 27 kilométernyi új vasúti pályát építenek Kőbánya-Kispest és Monor között, amelynek egy része a föld alatt futna. A teljes beruházásra 2,5 millárd eurót fordítana a kormány, ebből a reptéri vasút megépítése egy milliárdot (nagyságrendileg 400 milliárd forint) tenne ki. Ez azonban csak a megépítés költsége lenne, hiszen az építés és üzemeltetés koncesszióban történne, a nyertesnek 30 évig kellene még üzemeltetnie a létesítményt. A Szabad Európának több szakmai forrás is azt mondta, hogy tőkeerős, megfelelő szakértelemmel bíró koncesszor ekkora nagyságrendnél egyszerűen „nem akar még külön Mészáros Lőrinc cégeivel vesződni”.

A Mészáros-cégekkel szembeni bizalmatlanság mögött korábbi nagyberuházások problémái állnak. A GSM-R2 vasúti informatikai fejlesztésnél a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló R-Kord Kft. máig nem fejezte be teljesen a munkát, a lap szerint több alvállalkozót nem fizetett ki, a MÁV pedig a minőséget kifogásolta jegyzőkönyvekben. Az ügyben rendőrségi nyomozás is folyik, mert több szakaszt valótlan tartalmú jegyzőkönyvek alapján adtak át.

Egy másik esetben, az új Belgrád–Budapest vasútvonal építésében a V-Híd Zrt. volt érintett. A kivitelezés során Mészáros cége és a kínai partnerek között folyamatosak voltak a konfliktusok a biztosítóberendezés típusáról és a munka minőségéről, ami miatt a V-Híd egy időre le is vonult az építkezésről. A beruházás finisében már felmerült, hogy „kiteszik” a céget az építkezésből, ám erre végül nem került sor, mert a V-Híd vállalta, hogy „rohammunkában” mindent kijavít. A költségek az eredeti 470 milliárdról már 800 milliárd forint környékére nőttek.

Egy vasúti cégvezető szerint „ezek közszájon forgó esetek a szakmában, így érthető, hogy csak az dolgozik velük, akinek nagyon muszáj”.

A Szabad Európa szakmai forrásai szerint ezek is szerepet játszhattak abban, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium lehetőleg a Mészáros-érdekeltségek nélkül képzelné el a következő évek vasúti beruházásait. Érdekesség, hogy az október végén kiírt hat közbeszerzésen a nyertesek legfeljebb tízszázalékos haszonnal dolgozhatnak, és nem számolhatják el utólag az anyagköltségek drágulását. A lap megjegyzi, hogy a tízszázalékos haszon töredéke annak a gyakran 30%-os árrésnek, amivel a Mészáros-cégek dolgozni szoktak. Az pedig, hogy „a kivitelező rendelkezésére álló és a kivitelezéshez felhasznált anyagok esetében az árváltozás nem számolható el” a lap forrásai szintén egyértelműen „a Mészáros-érdekeltségekkel szemben hozott intézkedésnek” minősítették.

A szigorú feltételek között szerepel még az is, hogy a közbeszerzések nyertesei biztosíték nélkül legfeljebb 250 millió forint előleget vehetnek fel.

Lázár János építési és közlekedési miniszter hétfőn a hvg-nek nyilatkozva kijelentette, hogy amennyiben Mészáros Lőrinc cégei nem fogadják el a tízszázalékos árrést és nem fizetik ki időben az alvállalkozóikat, kizárhatják őket az állami beruházásokból.

Bár a Szabad Európának egy név nélkül nyilatkozó szakpolitikus azt mondta, „ez inkább Lázár János politikai játszmája, amiben látszólag nagyon keményen fellép Mészáros Lőrinccel szemben, de közben az ÉKM egész jól elvan a Mészáros-cégekkel”, több forrás szerint elképzelhető, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium és az Építési és Közlekedési Minisztérium hozzáállásában is „trendforduló tapasztalható”.

Mészáros Lőrinc egyébként az Indexnek tagadta, hogy bármelyik alvállalkozója bajban lenne. A helyzet azonban a Fidesz számára is kellemetlen, mivel a pénzükre váró kisvállalkozók nem a leglelkesebb támogatók.

A lap forrásai szerint kormányzati körökben komolyan felmerült, hogy Orbán Viktor a választások után annak eredményétől függetlenül „megszabadul” a leggazdagabb magyartól, és másra bízza majd a Fidesz gazdasági hátországának irányítását.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Egyetlen, rosszul címkézett kábel okozta a hat halálos áldozatot követelő baltimore-i hídomlást
A személyzetet nem találták hibásnak a tragédiában. Az új híd felépítése viszont csillagászati összegbe, 1600 milliárd forintba fog kerülni.


„Olyan volt, mint tűt keresni a szénakazalban” – jellemezte a nyomozást Jennifer Homendy, az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NTSB) elnöke, miután kedden nyilvánosságra hozták, mi okozta a baltimore-i Francis Scott Key híd tavaly tavaszi katasztrófáját. A vizsgálat feltárta, hogy egyetlen, rosszul címkézett és emiatt lazán csatlakozó kábel indította el a tragikus eseménysort, amely hat ember életébe és több milliárd dolláros kárba került.

Az NTSB megállapításai szerint a hibás címke miatt a vezeték nem tudott megfelelően rögzülni egy kismegszakítóhoz a Dali nevű konténerhajón, ami két egymást követő áramszünetet idézett elő. A helyzetet súlyosbította egy rosszul megtervezett üzemanyagpumpa, amely áramkimaradás után nem indult újra automatikusan.

A hajó így kormányozhatatlanná vált és a híd egyik tartópillérének ütközött. A nyomozás a hajó legénységét nem találta vétkesnek. A híd azért omlott össze kártyavárként, mert nem rendelkezett az ilyen ütközések ellen védő korszerű rendszerrel.

Az összeomlott híd pótlása a marylandi tisztségviselők szerint a korábban becsült közel kétmilliárd dollár helyett nagyjából 4,3–5,2 milliárd dollárba, vagyis átszámítva több mint 1600 milliárd forintba fog kerülni. „Olyan költségekkel szembesülünk, amelyek magasabbak a kezdetben tervezettnél. Ez aggodalomra ad okot” – mondta Bruce Gartner, a marylandi közlekedési hatóság (MDTA) ügyvezető igazgatója. Az új átkelő legkorábban 2030-ra készülhet el.

Miközben az FBI szövetségi bűnügyi vizsgálatot folytat, a felelősség kérdésében komoly vita bontakozott ki. A marylandi közlekedési hatóság álláspontja szerint „a Francis Scott Key híd összeomlása és a tragikus emberélet-veszteség kizárólag a Dali és annak tulajdonosai, illetve üzemeltetői súlyos gondatlanságának a következménye”. Ezzel szemben a hajót építő HD Hyundai Heavy Industries közleményében azzal vágott vissza, hogy a hajó tulajdonosa és üzemeltetője „megkerülte a biztonsági előírásokat”.

A szingapúri zászló alatt közlekedő, csaknem 300 méter hosszú Dali 2024. március 26-án ütközött a hídnak. A balesetben hat, a hídon dolgozó munkás vesztette életét. A szerkezet egy része a teherhajóra zuhant, a roncsokat az Egyesült Államok keleti partjának legnagyobb, ezer tonna emelésére képes darujával és irányított robbantásokkal távolították el. A hajó három hónappal a baleset után hagyta el Baltimore-t, hogy Norfolkban javításokat végezzenek rajta.

(via Telex)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter a külügyminisztériumból kirúgott gyakornokról: Dániel mellettem fog dolgozni
A 22 éves fiatalember a TISZA Párt jánoshalmai fórumán mesélte el a kirúgásának történetét, a pártelnök még ott munkát ajánlott neki. Magyar Péter szerint a Tisza közössége kiáll mindenki mellett, akit a hatalom meg akar félemlíteni vagy el akar hallgattatni.


Magyar Péter szerdán a Facebook-oldalán erősítette meg, hogy személyes gyakornokaként alkalmazza azt a fiatal férfit, akit állítása szerint azért rúgtak ki a Külgazdasági és Külügyminisztériumból, mert a neve szerepelt a nyilvánosságra került, TISZA Párthoz köthető aktivisták adatait tartalmazó listán.

Ercsi Dániel Magyar Péter országjárásának jánoshalmi állomásán azt mondta, nemzetbiztonsági okokra hivatkozva küldték el őt a KKM kétoldalú kapcsolatokért felelős államtitkárságáról,

ahol tavaly ősz óta dolgozott gyakornokként. A fórum után a TISZA Párt elnöke felajánlotta neki, hogy 3 hónapig a személyes gyakornokaként dolgozhat az Európai Parlamentben. A fiatal pedig el is fogadta az ajánlatot.

Magyar Péter Facebook-bejegyzésében megjegyezte, hogy Ercsi Dániel a 2024-es európai parlamenti választáson a TISZA Párt szavazatszámlálója volt, Kiskunhalason pedig a Kuruc Ifjúsági Tisza Sziget kapcsolattartója.

„Kedves Dániel, várlak személyes gyakornokomként az Európai Parlamentben és a TISZA külügyi munkacsoportjában is!”

– üzente a fiatalembernek.

A pártelnök szerint a TISZA közössége kiáll mindenki mellett, akit a hatalom meg akar félemlíteni vagy el akar hallgattatni. Ezzel kapcsolatban felidézte Tarr Zoltán, a párt egyik alelnökének esetét, akit állítása szerint a Kossuth téri rendezvényük után bocsátottak el állami állásából, majd két hónap múlva viszont az emberek EP-képviselőnek választották.

„Dániel pedig mellettem fog dolgozni. A rendszerváltást nem lehet megállítani”

– zárta posztját Magyar Péter.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
A GVH nem engedi el Bige Lászlót, újabb eljárás indult a műtrágyakirály cége ellen
A versenyhatóság gyanúja szerint a cég 2021 és 2023 között korlátozta a versenyt. A tiltott megállapodásban két másik vállalat is részt vehetett.


Ismét a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) célkeresztjébe került a Bige László érdekeltségébe tartozó Nitrogénművek Zrt. A versenyhatóság hétfőn új, a korábbitól független eljárást indított a cég, valamint a Hőgyészi Agrokémiai Kft. és az NZRT-TRADE Kft. ellen – írta meg a Magyar Nemzet.

A GVH gyanúja szerint, hogy a vállalat 2021 és 2023 között megszabhatta egyes vevőinek, kinek értékesíthetik tovább a tőle vásárolt műtrágyát. A hatóság szerint az ilyen szerződéses feltételek alkalmasak lehettek arra, hogy jogsértő hátrányt okozzanak más piaci szereplőknek.

A Nitrogénművek és a GVH csatája évek óta tart. A versenyhatóság 2021 októberében egy 11 milliárd forintos rekordbírsággal sújtotta Bige László cégcsoportját, mert egy kartell részeseként éveken át jogsértően korlátozta a versenyt a magyar műtrágyapiacon, az ügyben több piaci szereplő is elismerte a kartellezést. A cégcsoport akkor jelezte, hogy bíróságon támadja meg a döntést.

A vállalat valóban bírósághoz fordult, a Fővárosi Törvényszék pedig később részben helyt is adott a keresetnek. A bíróság ugyanakkor megerősítette a legsúlyosabb jogsértéseket, mint az árrögzítés és a piacfelosztás, és az ügyben új eljárásra kötelezte a GVH-t. Bige László korábban egyértelművé tette, hogy nem adják fel, és kijelentette: mégsem zárja be a gyárat, épp ellenkezőleg, az utolsó töltényig harcolni fognak a cégért.


Link másolása
KÖVESS MINKET: