News here
hirdetés

HÍREK

Alig kaptak levegőt és volt, aki elhányta magát a hőségtől – egy órán át vesztegeltek az utasok az átforrósodott vonatba zárva Balatonfőkajárnál

A Balatonfüredről Budapestre tartó járat a mozdony hibája miatt áll meg a nyílt pályán vasárnap délután. Az egyik utas szerint bezárták a mosdókat és vizet is alig akartak adni nekik.

Link másolása

hirdetés

Az átforrósodott vonatba zárva, a tűző napon vesztegeltek az utasok több mint egy órán át vasárnap délután Balatonfőkajárnál - számolt be róla az RTL Híradó.

A Balatonfüredről Budapestre tartó járat a mozdony hibája miatt állt meg a nyílt pályán. A MÁV szerint a lehető leggyorsabban elindították a segélymozdonyt, vizet pedig csak akkor osztottak volna az utasoknak, ha a vonat két óránál többet vesztegel a nyílt pályán.

Az egyik utas a Híradónak azt mondta, csak fél óra elteltével nyitották ki az átforrósodott vagonok ajtaját.

"Nagy nehezen kaptunk levegőt, de akkor is azt mondták, hogy nem tudunk kimenni a vonatból. Nekünk szerencsénk volt, mert pont egy átjárónál voltunk az ajtónál, de hátul a kisgyerekek nagyon rosszul voltak. Ott kiabáltak a kalauznak, hogy nagyon rosszul vannak és el fognak ájulni, az egyikük oda is hányt"

- mondta a lány, aki szerint a vonat személyzete csak annyit közölt velük, hogy a mozdony hibája miatt nem tudnak tovább menni. Bezárták a mosdókat, és inni se tudtak.

"Vizet is alig akartak adni. 0,3 literes vizet adtak, de azt is nagyon drágán"

- fogalmazott.

hirdetés

A vonat több mint egy órányi veszteglés után tudott csak tovább indulni, amikor rákapcsoltak egy másik mozdonyt. Bevontatták a Polgárdi vasútállomásra, ahol az emberek átszálltak egy másik, Budapestre induló vonatra.

Egy héten belül ez volt a második eset, hogy utasok rekedtek a hőségben egy vonaton. Június végén a MÁV Zürichbe tartó szerelvénye hibásodott meg indulás előtt, ezért utasokkal együtt tárolóvágányra tolták a Keleti pályaudvaron. A vagonban olyan meleg volt, hogy egy gyerek rosszul lett, egy másik utas pedig pánikba esett és betörte az ablakot.

A Híradónak nyilatkozó vasúti közlekedési szakértő szerint a hőhullámok nagy kihívások elé állítják a MÁV gyakran 50 évnél öregebb járműveit.

"Ezeket a járműveket nem ilyen klíma-viszonyokra tervezték ezért az üzemkészségük ilyen időben nagyon nagymértékben leromlik. Ezért is fordulhat elő az átlagosnál sokkal több műszaki meghibásodás. Ezek egy része induláskor kiderül, más része útközben alakul ki"

- fogalmazott Andó Gergely, aki szerint, ha hosszú ideig vesztegel a vonat a nyílt pályán, érdemes segítséget kérni a katasztrófavédelemtől, ők kimentik az utasokat az felhevült vagonokból.

A MÁV az RTL Híradó megkeresésére írásban azt közölte: azonnal elindították a meghibásodott vonathoz legközelebbi mozdonyt, ezért kellett csak egy órát várniuk az utasoknak. Vizet pedig csak akkor vittek volna a vonatra, ha 120 percnél tovább vesztegel a nyílt pályán.

Az RTL Híradó riportja:


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
HÍREK
Óriási árvizet várnak, 7 millió embert készítenek fel az otthona elhagyására Angliában
Az aszály után hirtelen érkező jelentős mennyiségű csapadékot nem képes elnyelni a teljesen kiszáradt talaj.

Link másolása

hirdetés

Több mint 7 millió embernek javasolták az Egyesült Királyságban, hogy a közelgő hatalmas árvizek miatt készítse össze holmijait egy bőröndbe, írja a Metro. A következő napokban érkező özönvíz 3 millió angliai, valamint további 300 ezer skóciai és walesi otthont fenyegethet.

Az idei nyár második nagyobb hőhulláma hétfőn ért véget, helyébe zivatarok léptek az ország jelentős részén, és hirtelen nagy mennyiségű csapadék hullott le. Az előrejelzések szerint így minden idők legszárazabb angliai júliusa és egy aszályos időszak után „hihetetlen árvíz” sújthatja az országot.

Az „alacsony fekvésű ingatlanokban” élőknek azt javasolják, hogy készüljenek fel az árhullám érkezésére. Ennek megfelelően az értékeiket és irataikat pakolják össze, és készítsék fel a házak emeleteit arra az esetre, ha egy időre ott kellene meghúzni magukat.

A meteorológusok szerint a szigetországot most elérő heves zivatarok „rossz típusú esők”, mivel a nagy mennyiségben lehulló csapadékot képtelen elnyelni a talaj. Az sem segít a helyzeten, hogy az aszály miatt kiszáradt föld szinte teljesen megszilárdult, és ilyenkor úgy viselkedik, mint a beton, vagyis nem szivárog le a belsejébe a víz, hanem a felszínen elvezeti.

hirdetés

A jelentős mennyiségű csapadék egyelőre az ország déli, délnyugati részein okoz fennakadásokat, így például Cornwall és Devon egyes részei mellett riasztást adtak ki London nyugati területeire is.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
HÍREK
Az apja szeme láttára halt meg egy 17 éves angol lány, miután beindította a kocsit és a falba csapódott
A baleset még január 5-én történt Weston-super-Mare-ben, de csak hétfőn tartották a bírósági meghallgatást.

Link másolása

hirdetés

Egyedül ült a családi autóban Aaliyah Sedley-Jones, amikor eddig tisztázatlan okból úgy döntött, hogy beindítja a kocsi motorját, írja a Mirror. A 17 éves angol lány ezzel kikapcsolta a Citroen C4 Picasso automata kézifékjét, a kocsi pedig gurulni kezdett a lejtőn.

A Lilynek becézett lányról azóta sem derült ki, hogy miért ült a kormányhoz és indította be a járművet. Az apukája hiába rohant a kocsihoz, nem tudott semmit tenni, mivel a C4 ajtaja automatikusan lezár, ha az autó 10 km/h sebességre gyorsul.

A férfi ezután végignézte, ahogy az egyre jobban száguldó autó előbb egy másik kocsinak, majd egy füves szegélynek, ezt követően pedig egy falnak ütközik, végül telibe talált egy lámpaoszlopot is, mielőtt a feje tetejére állt volna. Hiába küzdöttek Lily életéért a szomszédok, a mentők és családtagjai is, a fiatal lány a helyszínen meghalt.

A rendőrség közleménye szerint Lily korábban egyszer sem vezette az autót, és csak tanuló jogosítvánnyal rendelkezett. Az autó átvizsgálása során nem találtak műszaki hibát, a halottkém pedig hivatalosan is balesetnek minősítette a tragédiát. Az orvosszakértő megállapítása szerint a lány halálát agysérülés okozta.

A baleset még január 5-én történt, a körülményeket vizsgáló meghallgatást hétfőn tartották.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
Mégsem lehet tarvágást alkalmazni természetvédelmi és Natura 2000-es területeken
Szigorítottak a tűzifarendeleten.

Link másolása

hirdetés

Fordulat állt be a kormány tűzifarendeletében. Augusztus eleji bejelentésekor Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter még arról beszélt és a rendelet is arról szólt, hogy az orosz-ukrán háború miatt előállt energiaellátási nehézségekre hivatkozva a kormány minden erdőben megkönnyíti a fakitermelést, hogy elég tűzifa legyen télre. Kedden azonban érkezett egy új miniszteri utasítás, amely kimondja az állam tulajdonában álló erdőkben történő fakivágásokra vonatkozólag, hogy

„természetvédelmi vagy Natura 2000 elsődleges rendeltetésű, őshonos fafajokból álló természetes erdőnek, természetszerű erdőnek vagy származékerdőnek minősülő természetességi állapotú, az erdőfelújítási kötelezettségre vonatkozó célállományt alapul véve természetes mageredetű erdőfelújításra alkalmas erdőben” nem végezhető tarvágás – szúrta ki a Telex.

A Nagy István agrárminiszter utasítása kitér arra is, hogy

  • a megnövekedett tűzifa-keresleti igényt elsősorban akác főfajú átmeneti erdővel vagy kultúrerdővel kell teljesíteni;
  • a kormányrendeletben a vonatkozó kitermelési tervben foglaltak végrehajtásával a tűzifa-keresleti igény nem elégíthető ki.

A fák kivágásának könnyítése elleni tiltakozásul szerdán civil szervezetek tüntetést jelentettek be a budapeti Széchenyi térre azok után, hogy múlt héten a Kossuth téren már több ezren tiltakoztak a tűzifarendelet ellen.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
Üzent Belügyminisztérium: semmiféle döntés nem született az iskolák fűtéséről
Az oktatási épületekben legalább 20 Celsius-fokot szükséges tartani, de ez szerintük nem jelenti azt, hogy többet ne lehetne.

Link másolása

hirdetés

Az egyes médiumokban kedden megjelent állításokkal szemben semmiféle döntés, "parancs", "utasítás" vagy új jogszabály nem született az iskolák fűtésével kapcsolatban – közölte a Belügyminisztérium.

Miként arról a sajtóban nyilvánosságot kapó közadatkérőt is tájékoztatták, évtizedes, tehát nem új szabályozás, hogy

„az oktatási épületekben legalább 20 Celsius-fokot szükséges tartani. Ez nem jelenti azt, hogy többet ne lehetne”

– írták a közleményben.

Hangsúlyozták, hogy az oktatási intézmények fűtése mindenhol megoldott. A kormány a háború és a brüsszeli szankciók okozta európai energiaválság ellenére is normális tanévre készül, az iskolákat az eddig megszokottaknak megfelelően tervezik fűteni, ha azt az európai energiahelyzet azt megengedi.

„Emellett az Európában kialakult gázválság miatt minden eshetőségre fel kell készülni, arra a szélsőséges esetre is, hogy Európában nem lesz elég gáz”

- tették hozzá.

hirdetés

A gázfűtés hiánya akár a magyar lakosságot – így az iskolákat is – elérheti, a kormány ezért rendelt el energia-veszélyhelyzetet, további gázvásárlást, a gázkitermelés fokozását és az iskolák egyéb lehetséges fűtési módjának felmérését. A Belügyminisztérium folyamatosan figyelemmel kíséri a nemzetközi és a hazai energiahelyzetet.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: