Aláírásminta alapú hitelesítéssel egyszerűsítik az ügyintézést a kormányablakokban
Egyszerűbb ügyintézésre nyílik lehetőség a kormányablakokban az új típusú, aláírásminta alapú hitelesítéssel - közölte Budapest Főváros Kormányhivatala kedden az MTI-vel.
Mint írták, a közigazgatás adminisztratív terheinek csökkentése érdekében vezetik be az ügyintézési folyamatokban az aláírásminta alapú hitelesítést. A fejlesztés lehetővé teszi a napjainkban legelterjedtebb - dokumentumhitelesítésre használt - kézi aláíráson alapuló, új, elektronikus hitelesítési forma kialakítását és bevezetését a kormányablakokban. Hozzátették: az új rendszerben használt aláírásmintán alapuló működés az aláírás képének alkalmazásán kívül annak ellenőrzését is jelenti.
A kormányhivatal tájékoztatása szerint az új biometrikus aláírás - egyszeri regisztráció után - kényelmes hitelesítési lehetőséget teremt a személyes ügyintézések során, így azok az ügyfelek is élvezhetik a papírmentes ügyintézés előnyeit, akik eddig nem rendelkeztek digitális aláírással vagy ügyfélkapu-regisztrációval.
Tudatták azt is, hogy szeptember 6-tól
A fejlesztést a Budapest Főváros Kormányhivatala által vezetett konzorcium az Európai Unió által nyújtott vissza nem térítendő támogatással, 6,4 milliárd forint keretösszegből valósítja meg.