Akár négyszer több plakáthely juthat a Fidesznek a választási kampányban, mint az ellenzéknek
A Fidesznek akár háromszor-négyszer több választási plakátja is lehet majd a kampányban, mint az ellenzéknek – írja az rtl.hu.
A hírportál információi szerint
A hvg.hu cikke szerint a Simicska Lajostól 2019-ben Mészáros Lőrinc érdekeltségébe vándorló plakátcég, a Publimont Kft. gyakorlatilag letarolta az országot, ugyanis mintegy 11 ezer plakáthellyel rendelkezik az országban.
A lap hozzátette: a cég néhány fővárosi kerület mellett több vidéki várossal is üzletet kötött, 2020-ban állapodott meg például Budaörssel, Alsóörssel, Békéscsabával és Gyulával, de úgy tudják, hogy Szarvassal is szerződtek. A cikkben azt is megjegyzik: Orosházán két hete szavazták meg a képviselők az üzletet a Publimont Kft.-vel. A konstrukció szerint 15 évre a cég rendelkezhet a megállók hirdetési felületeivel, cserébe azt ígérik, hogy felújítják, vagy teljes egészében új várót építenek a gyakran már lepukkant buszmegállók helyett. Orosháza ezért a közterület használati díj beszedéséről is lemondott.
Az rtl.hu által megkérdezett szakértő szerint azonban nemcsak óriásplakátokból jut majd nagyságrendekkel kevesebb az ellenzéknek, hanem például a citylightokból, valamint a kisebb méretű felületekből is.
- fogalmazott László Róbert, a Political Capital választási szakértője.
De a szórólapok terjesztése sem olyan egyszerű. Korábban a Magyar Posta fogta össze az országban jelen lévő terjesztőhálózatot, így viszonylag megbízható módon el tudta érni, hogy minden postaládába bedobják a kampányanyagot, de az állami szerv már nem végez ilyen tevékenységet. Helyette a Mediaworks egyik leányvállalata, a Medialog lett az, amely leginkább képes összefogni a terjesztői hálózatot, de az ellenzéki pártok azonban bizalmatlanok a Fidesz-közeli céggel szemben.