KULT
A Rovatból

Adrenalinbomba meglepetésekkel: Méltó lezárást kapott A nagy pénzrablás a Netflixen

Az alkotók beleadtak apait-anyait, hogy ismét tövig rágjuk a körmeinket. A második 5 részes csomag december harmadikán került fel, és azonnal elfoglalta a nézettségi lista csúcsát.

Link másolása

Lezárult a Netflix egyik legsikeresebb sorozata, ami ráadásul még csak nem is angol nyelvű, hanem spanyol. A sikersorozat elkészültének és felívelésének történetét mi is megírtuk többször: anno a Netflix felkarolta az eredetileg az Antena 3 televízióra készült szériát. A streaming szolgáltató  világsikert csinált a sorozatból, a szereplőkből pedig sztárokat. Különösen a spanyol ajkú országokban lett hatalmas rajongótábora Professzornak és a többieknek.

Álex Pina kreátor eredetileg csak két évadot tervezett, de a Netflixes bevásárlásnak részei voltak az újabb évadok, amit az alkotó és csapata örömmel bevállaltak, és elkészítették. Sajnos itt érezhető volt ezután az, ami egy történet erőltetett kibővítésénél elő szokott fordulni, hogy az eredeti feszességéből veszít egy sorozat, ezúttal is hullámzó lett a további színvonal, nem mindig sikerült tartani az eredeti feszültségszintet és a fordulatok dinamikáját. Ez legjobban a két részletben bemutatott ötödik évad első felében volt érezhető. Ami alapján őszintén azt hittem, hogy szét fog folyni a sorozat vége, mint annak idején a Mátrix 3-nál. 

Az ötödik évadot tehát két részletben tették fel a Netflixre, a második 5 részes csomag december harmadikán került fel, és azonnal elfoglalta a nézettségi lista csúcsát.

Ennek a sorozatnak az életében az is különösen érdekes, ahogy az elmúlt két évben szinte mindig sikerült valahol a top 10-ben tanyáznia, ugyanis folyamatosan szerezte az újabb és újabb rajongókat.

Ugyan az új évad korábban bemutatott első fele sajnos nem lett olyan meggyőző, de szerencsére az utolsó öt rész újra az eredeti színvonalat hozza, ismét kapkodjuk a fejünket a fordulatok után, és ugyanúgy izgulunk, ahogy az első évad alatt tettük, és mindezt most nem a bombák és robbantások számával érik el az alkotók. Ennek örültem a legjobban: ismét az egyedi és ötletes fordulatok adják a történet erősségét - mindenről kiderül, hogy épp az ellenkezője az igazság, és mindig van egy b-terv, vagy egy b-tervnek c-terve.

Habár a lezárással morálisan jómagam nem értek egyet, elspoilerezni nem szeretném - szerintem máshogy kellett volna a szálakat elvarrni, de ezt csak a legutolsó húsz percben éreztem. Ennek ellenére jól illeszkedik a végszó a szériába, habár társadalmi igazságérzetünk szempontjából megkérdőjelezhető. A sorozat most mégis megkapta a méltó lezárását, hiszen

olyan színvonalon sikerült a sztorit és a szereplőket mozgatni, amit a sokmilliós rajongótábor elvár egy ilyen grandiózus történettől. Az évad első, olykor már unalmas részei után gyanakodva ültem le újra a képernyő elé,

de gyorsan magába rántott az adrenalinbomba, az első epizód alatt még nem voltam biztos benne, de a második résznél egyértelművé vált, hogy Álex Pina kreátor ismét a csúcson van az ötleteivel és az arányérzékével: szuperül adagolja a drámát, az érzelmeket, a humort és az izgalmat. 

Ezúttal készültek olyan jelenetek, melyek egyértelműen a sorozat legjobb szcénái között vannak. Ilyen például, amikor a Professzor Aliciával (különösen jó az összes közös jelenetük) és a csecsemővel elbújnak egy kanapéba, majd a felsíró baba hangjára a rendőrök azt hiszik, hogy csak a macska nyávogott a kanapén.

Az egyik legnagyobb fordulat az, amikor kiderül az egyik kulcsjelenetben, hogy a rendőrök nem is rendőrök (így is meglepetés lesz, mikor és hol).

Igaz, hogy pár részben a Professzor még nem irányítja úgy az eseményeket, mint azt az első évadokban megszoktuk, de az ő külön szála ezúttal kiemelkedően jóra sikerült, aztán persze itt is visszaveszi a teljes irányítást, és onnantól érezhetjük, hogy újra minden összeállt, ismét azt kapjuk, amire vártunk.

Az pedig persze egyedi ízlés dolga, hogy ki mennyire szereti a spanyol szappanoperákat megidéző érzelmesebb jeleneteket, de tudjuk, hogy A nagy pénzrablásnak ez a saját stílusa: mondjuk egy durva jelenet után két szerelmes csókolózik egyet egy másik szobában. Most egyedül a flashbackeket éreztem néha erőletetettnek, de inkább a hosszuk miatt: nehéz volt nézőként a nagy lezárás közben ennyire belassítani. Egy biztos, a rajongók nem fognak csalódni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„A bicskei áldozatok elnézést kértek, végre, Balog Zoltántól, Varga Judittól és Novák Katalintól” – Bödőcs Tibor retró Híradó-paródiával jelentkezett
Teli van erős utalásokkal a humorista legújabb videója, amiben körülmetélik Gyöngyösi Mártont, és Karácsony Gergely is férfivá műtteti magát.

Link másolása

A régi idők Híradójának paródiájával jelentkezett Bödőcs Tibor. Az alig ötperces szösszenetben számos közéleti eseményt figurázott ki a népszerű humorista.

A humor azonban sok helyütt maró társadalomkritikát rejtett: szóba került többek között, hogy Szijjártó Péter Szergej Lavrovval együtt nevette ki az orosz börtönben meghalt Alekszej Navalnij nyitott koporsóját, hogy Orbán Viktor megtanította cipőfűzőt kötni Donald Trumpot vagy hogy a bicskei gyerekotthon áldozatai bocsánatot kértek – végre – Balog Zoltántól, Varga Judittól és Novák Katalintól.

Ezen kívül a Vágó István-klón Bödőcs „beszámolt” arról is, hogy az amerikai nagykövetségen körülmetélték Gyöngyösi Mártont, hogy Magyar Péter eltávolíttatja Schmidt Mária-tetoválását a válláról, és megtudhattuk, hogy Karácsony Gergely férfivá műtteti magát.

A rövid videó végén, mintegy bónuszként, értesülhettünk a legújabb Rákay Philip-filmről is – ezúttal igen meglepő stílusban.

Bödőcs Tibor retró Híradó-paródiája


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
95 éves lenne Audrey Hepburn, aki előre tudta, hogy meg fog halni
Az ikonikus angol-holland származású színésznő 1929-ben született és 1993-ban halt meg egy hospice házban. Kemoterápiával kezelték, de tudta, hogy nem fogja túlélni a betegséget.

Link másolása

Idén ünnepelné 95. születésnapját Audrey Hepburn, melynek apropóján a Blikk képgalériát közölt a híres színésznőről.

Audrey Hepburn sikeres modell is lehetett volna, ha fiatal nem happolják el a filmes szakemberek. Pályája elején modellkedésből és táncos szerepekből keresett pénzt, de 1948-ban kapta meg az első szerepét a Nederlands in zeven lessen című filmben.

Az '50-es években Angliában dolgozott, ahonann az Egyesült Államokba vezetett az útja, ahol az első világraszóló sikerét a Római vakációval szerezte. 1967-ben visszavonult a filmes szakmától, ám Steven Spielberg amerikai filmrendező felkérésére elvállalta később az Örökké című film egyik szerepét.

1992-ben derült ki, hogy vastagbélrákkal küzd. A diagnózist követően megműtötték, kemoterápiával kezelték, de tudta, hogy nem fogja túlélni a betegséget.

Egy hospice házban halt meg 1993. január 20-án.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Így tudta meg Kulka János, hogy a Nemzet Színésze lett – Máris sokan gratuláltak neki
A színészt egy kollégája hívta fel telefonon, és a bejelentéssel nagyon meglepte őt - árulta el Kulka János, aki nagyon köszönte a kitüntető címet.

Link másolása

Ahogy arról mi is beszámoltunk, Kulka Jánost választották a Nemzet Színészének a nemrégiben elhunyt Tordy Géza helyére.

A művészt az RTL Híradó kérdezte meg arról, honnan tudta meg a hírt:

Kulka János válasza:

"Molnár Piroska hívott, gratulált nekem. Nemzet Színésze vagy. Meglepődtem. Nagyon köszönöm, nagyon"

- árulta el a színész, majd hozzátette: sokan gratuláltak neki, sok sms-t és hívást kapott.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Két órából egy érdekes, egy kínzás. Megéri? Az elátkozott Queen Mary kritika
Az elátkozott Queen Mary nem más, mint egy ügyesen összerakott zagyvaság. Hangulatos, gyönyörű, de értelmetlenül túlbonyolított horror próbálkozás.

Link másolása

A Queen Mary olyan, mintha egy erőltetett, izzadságszagú Netflix horrort néznénk. Egy szerencséje van: az alkotók komolyan gondolták és kemény munkát fektettek bele. Nem tudom, hogyan lehetne leírni Az elátkozott Queen Mary-t úgy, hogy átadjam a tapasztalataimat.

Kerek egész képet, ugyanis nem tudok írni, akkora összevisszaság az egész.

Kár érte, se a színészek, se a filmes szakemberek nem tehetnek róla, egészen máshol csúszhatott el ez a történet.

A kezdés meglepően impozáns. 1938-ban járunk egy halloween-i estélyen egy hajó fedélzetén, amely épp az új világba tart Angliából. Egy furcsa családot követünk az első osztálynak fenntartott étteremben, akikkel valami nem stimmel.

Apuka erőszakosnak tűnik, anyuka babonásnak, a gyermek pedig nem bír magával.

A párbeszédekből hamar össze lehet tenni, hogy ők bizony nem az első osztályra valók, de Halloween-re hivatkozva, álruhában sikerül elvegyülniük a gazdagok között. Természetesen lebuknak és baj-bajt követ, majd az egész egy vérengzésbe fullad.

Aztán gyors váltás és egy másik családot kezdünk el követni a jelenben, Anne (Alice Eve), Patrick (Joel Fry) és gyermekük Lukas (Lenny Rush) személyében. Szépen lassan, nem túl szájbarágósan kiderül, hogy ők mit keresnek a már szórakoztató központként működő, Los Angelesben végleg kikötött Queen Mary-n.

Valami nem stimmel az egész hajóval, egyszerre túl steril és zavaróan mocskos.

A kapitány, Bittner (Dorian Lough) is gyanúsan viselkedik, mintha titkolna valamit. Mondani sem kell, hogy a két történetszál egyszerre folyik egymás mellett, felváltva váltakozik, majd egyszer csak összefonódnak.

Nem fogok spoilerezni, mert nem is igazán tudnék. Hangulatos indításból viszonylag gyorsan elérkezünk az unalmas tucathorrorok világába. Maga a helyszín már megért volna egy értelmesebb filmet. Az atmoszféra tapintható, mind a jelen mocska és felületes sterilsége, mind a ’30-as évek elegáns nyomora. A képi világ zseniális, a vágások néha ámulatba ejtőek, a gyönyörű képekkel társulva.

Isaac Bauman operatőr képei magukért beszélnek. A kivégzések brutalitása ritkán látott moziban X karika nélkül. Nem ezen fog múlni a siker.

A kosztümök, a maszkok, a díszletek és még a CGI is rendben van, az alacsony költségvetés ellenére. Alice Eve, Joel Fry és a többi színész is jó. Ami biztos, hogy nem ezen a brigádon csúszott el a dolog. A forgatókönyvíró és a rendező azonban egyest érdemelnek - köszönjük leülhetnek.

Sokat segíthetett, hogy tényleg mindent próbáltak helyszínen felvenni, a Queen Mary hajón forgathatott a stáb, sőt még egy 3D-s szkennelést is végeztek az egész hajón, így szabadon mozoghatott az operatőr a szűk térben, digitálisan. Érdekes technológia ügyes felhasználása. Akkor mi a gond az egésszel, hogy nem úgy hivatkozom rá, hogy az év egyik legjobb horrorja? Egyszerű: ősbutaság az egész film. Nem csak unalmas, nem ijesztő, de még értelmetlen, logikátlan és zavaróan buta karakterekkel van tele.

Ennyire gyenge forgatókönyvet régen láttam. Mintha mesterséges intelligenciával írták volna,

azzal a leírással, hogy „robot csinálj nekem egy látványos, brutális horrorfilmet, naaaaagy csavarral a végén.” Hát nem jött össze, se izgalmas, se érdekes nem lett a végeredmény. Azon kívül, hogy szép és mozog a kép, sok köze nincs egy koherens történethez.

Itt senki se úgy viselkedik, mint egy élő ember. A gyilkos áldozatai megköszörülik a torkukat, miközben a kegyetlen tettes véres fejszéje még egy fejbúbban van. Aztán elkezdenek elfutni egy zsákutcába négyen! Tényleg mélységesen felháborító, hogy ezzel valaki pénzt szeretett volna szerezni. A forgatókönyvírók között nem meglepő, hogy az első filmes Stephen Oliverrel és a nem túl nagy tapasztalattal rendelkező Gary Shorreal találkozunk. Egyébként Shore rendezte is a filmet elég, ha ehhez annyit teszek hozzá, hogy előző nagyjátékfilmje Az ismeretlen Drakula mérföldekkel jobb volt ennél. Pedig az nagy szó! Aki látta, az tudja.

Ami a legrosszabb az egészben, hogy a mozi annyira szép, amennyire egy horrorfilm képes rá.

Még a felúszó feliratok, a stáblista elrendezése és a főcím is művészire sikerült. Valószínűleg itt ment félre: volt egy remek ötlet, de nem volt elég tartalom egy egész estés filmhez, ezért tóldották-fóltozták és addig csavarták művészieskedéssel, hogy a Frankenstein szörnyetege effektus történt. Lehet jobb lett volna, ha elégetik a Queen Mary-t, ahogy ezt a szörnnyel is tették. Spoiler az 1931-es Boris Karloff filmből, elnézést.

Nem ragozom tovább, rossz film a Queen Mary. Lehetett volna remek horror is, ha a forgatókönyv hozzáértő kezekben landol, vagy ha csak egy rövidfilmet készítenek az alkotók. De egy több mint kétórás misztikus kalandnál nem adott többet.

Olyan mintha megnéztük volna a Lost első és utolsó részét egymás után. Egy figyelemfelkeltő, gyönyörű, rejtélyes felvetés, ami egy kiábrándító, túlcsavart, értelmetlen badarságba csap át.

Nem ajánlom senkinek, inkább nézzetek meg mást a mozi kínálatból.


Link másolása
KÖVESS MINKET: