UTAZZ
A Rovatból

Megvan, melyik a világ legjobb légitársasága

Az eredmény sok mindenen múlt: kabinok, kiszolgálás, szórakoztató rendszer, de számított a flotta életkora és a gazdaságosság is.
Forrás:Indóház közlekedési portál, címkép: Wikipédia - szmo.hu
2018. december 03.


Link másolása

Kezdődik a listák korszaka: megszületett az idei szezon első „Legjobb Légitársaság” besorolása, amit egyébként az egyik igazán erre hivatott fórum, az Airlines Rating adott közre néhány nappal ezelőtt. Vágjunk a közepébe: a világ legjobb tíz légicége a Singapore, az Air New Zealand, a Qantas, a Qatar, a Virgin Australia, az Emirates, az All Nippon, az EVA Air, a Cathay Pacific és a Japan Airlines.

Kezdjük tehát az abszolút győztessel: a Singapore Airlines három kategóriában is élenjáró lett, úgymint új termék, új repülőgépek beállítása és új „innovatív” járatok nyitása. Utóbbi tekintetében igazán nem meglepő a döntés, amelynek alapja a SIA új járata Szingapúrból leszállás nélkül New Yorkba, ami egyben jelenleg a világ leghosszabb közvetlen vonala. A győztes termék az A380-asok felső fedélzetén bevezetett első osztályú Suites kabinok alkalmazása volt, ráadásul a cég brandjei között külön díjazott a „Singapore Girl”, ami egyszerre ismeri el a kabinszemélyzet hölgyeinek szépségét és a rajtuk lévő, hagyományos motívumokkal készült ruházatot.

VIDEÓ: megérdemelték...

A második legjobb légitársaság a listán az Air New Zealand, amely a gazdasági teljesítménye mellett egészséges terjeszkedési politikájával, valamint kiváló business class kialakításával érdemelte ki a helyezését.

A Qatar kapta a legjobb fedélzeti étkeztetésért járó elismerést, és az Öböl-menti társaságnak is kiemelkedő a business class elrendezése: a Qsuite igazából első osztályú élményt nyújt, hangzik az értékelés. azt is kiemelve, hogy a catering nem csak a prémium- hanem az economy osztályokon is rendkívüli minőségű.

Az ausztrál Qantas két szempontból került élre, egyrészt a legjobb belföldi légitársasági szolgáltatásért, amit elsősorban az ággyá alakítható ülések jelentenek a kontinensen belüli járatokon, másrészt a legjobb repülőtéri lounge-ok fenntartásáért. Ugyancsak kiemelkedően magas már sok éve az utaselégedettségi szintje.

A lista elbírálása az AirlineRatings.com hét szerkesztőjének munkája volt, összesen kétszáz évnyi iparági tapasztalattal a hátuk mögött. A szempontok között volt az is, hogyan szerepelt az illető cég a hatósági átvilágításokon, mekkora a flotta átlagéletkora, hogyan alakul a működés gazdaságossága, és hogy milyen a kapcsolat a cégvezetés és az állomány között.

A Korean Air nyerte a legjobb economy-osztály díját, a legszellősebben berendezett kabinért, azokért az economy-ülésekért, amelyeknek a szélessége más légitársaságoknál a business-székeknek felelnek meg.

A Virgin Australia gépein szolgálnak a legjobb kabinszemélyzetek, a QantasLink a legjobb regionális társaság címét kapra, elismerésül az ötödik kontinens legtávolabbi közösségeinek kiszolgálásáért.

VIDEÓ: ilyen szolgáltatások miatt kaptak három díjat

Az Emirates ugyancsak három fontos kategóriában győzött: az övé a legjobb fedélzeti szórakoztató rendszer, a legjobb hosszútávú hálózat a Közel-Keletről és a hosszú vonalakon használt gépein övé a leginnovatívabb kabinelrendezés, beleértve a prémium-utasok szalonjait. A Philippine Airlines azért kapott díjat, mert a leggyorsabban fejlődött mind a flottáját, mind a kabinberendezést illetően, a VietJet pedig a legjobb Ultra Low-Cost légitársaságként került az Airlines Ratings kiválósági listájára.

A hosszútávú kategóriában a kontinensek legjobbjai: Amerikában a Delta, Európában a Lufthansa, a Közel-Keleten, illetve Afrikában az Emirates, Ázsiában az Eva Air és a Csendes-óceán övezetében az Air New Zealand. A legjobb (nem ultra) low-costok: az amerikai Westjet, az európai Wizz és az ázsiai AirAsia.

Hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik, kövesd az INDÓHÁZ oldalát!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


UTAZZ
A Rovatból
Egy nap nem elég! - Új fejezet nyílt a miskolci turizmus történetében
Felújított épített és megújult természeti környezet várja a Miskolcra érkező turistákat több uniós forrásból finanszírozott fejlesztésnek köszönhetően. Új arcát mutatja a miskolctapolcai Csónakázó-tó és az azt körülölelő őspark, a felújított Avasi kilátó és a Horváth-tető is.

Link másolása

Miskolctapolca jól ismert brand a hazai turizmusban, a város idegenforgalmának zászlóshajójaként emlegetett desztináció évtizedek óta nagyszámú vendéget vonz. A Barlangfürdő szomszédságában található Csónakázó-tó és park felett viszont eljárt az idő, egy népszerű utazási céltól pedig elvárható, hogy rendezett környezettel fogadja az oda érkezőket. Ezt a célt szolgálta a „Miskolctapolca turisztikai fejlesztése” elnevezésű - Széchenyi 2020 Program részét képező -, európai uniós pályázat, melynek köszönhetően olyan fejlesztések mentek végbe, melyek hozzájárultak Miskolc turisztikai vonzerejének növeléséhez.

Újrafestett zászlóshajó

A komplex turisztikai fejlesztéscsomagnak köszönhetően az ide érkezők megtapasztalhatják, hogy lépten-nyomon egy-egy csoda várja őket, azokat megismerni szinte egy nap már nem elég. Amellett, hogy iszapmentesítették a tavat, a parkban új sétányokat alakítottak ki, pihenőpadokat, asztalokat és szeméttárolókat helyeztek ki. Az utcabútorok és a kandeláberek telepítése mellett növényeket ültettek. A komfortérzetet fokozzák az új, interaktív táblák is, melyek hasznos információkkal ellátott, háromdimenziós felületeken mutatják be a környék élővilágát. Egy digitális kijelzőt is telepítettek, az érintőképernyős felületen a látogató minden alapvető, fontos és érdekes, helyi információt megkap, a tájékozódást digitális térkép segíti. Egyfajta kincskeresésként pedig bronzból készült minifigurák mutatják be a térség állatvilágát és nevezetességeit a látogatóknak. Erről bővebb információkat ide kattintva találsz!

Régi terek új időkre hangolva

Felújították az Akropolisz Szabadtéri Színpadot is. A padokat kényelmes székekre cserélték, a kavicsos talaj helyére térkő borítás került, felújították az öltözőket, valamint külön feljárót építettek ki a színpadhoz. A Barabits Fülöp sétány egységes arculata jó példa lehet további, hasonló beruházásokhoz, az ötletek között pedig még számos, további elem szerepel a szabadtéri mozitól kezdve, a napozóágyak telepítésén át gasztronómiai és zenés programokig. További információk Miskolctapolcáról, ide kattintva!

A hegy megmozdult, az utóhatások most következnek

A vonat ablakából megpillantott lakótelep toronyházai, vulkanikus domb, amit a város hegyének becéznek, kőkori szakócák, a református templom miskolcikumként emlegetett jellegzetes harangjátéka, az emblematikus kilátó, borospincék, kilátás a városra és a Bükkre. Volt idő, amikor státuszszimbólumnak számított, ha valakinek pincéje volt a 114 méterrel Miskolc fölé magasodó dombon, amiről sokan, sok mindent gondoltak és éreztek az elmúlt évtizedekben. Ez mind az Avas.

Egy évtizede ha valaki a belvárosból az Avasra pillantott, a református templomon és a kilátón kívül szinte csak fákat és bokrokat láthatott. Ma már több látszik a hegyből, főleg amikor valamilyen rendezvény miatt nyüzsög zenével, lampionokkal, tömeggel és jó hangulattal. A környéken több mint kilencszáz pince és borház, valamint számtalan kanyargós utca található különleges, egyedi hangulattal. Az önkormányzat, civilek, borbarátok és turisztikai szereplők fogtak össze Miskolcon, hogy a sokáig szunnyadó történelmi Avas újra egy szebb arcát mutathassa. Ehhez kapcsolódott a Borangolás nevű bor- és gasztronómiai rendezvénysorozat is azzal a céllal, hogy a hagyományos, helyi és egyedi pincekultúrát újjáélesszék. A rendezvény kezdetben hatszáz érdeklődővel indult, 2023-ban viszont a program két nap alatt elérte a harmincezres látogatószámot. Az Avason való boros kalandozás, az egyedi környezet és a változatos zenei kínálat - mindez pár lépésre a belváros nyüzsgésétől - egyre több vendéget vonz. A környék népszerűségét jelzi, hogy az utóbbi években csaknem száz pince cserélt gazdát.

Fotó: Horváth Csongor

Turizmust erősítő beruházások

Tovább erősítette a turizmust az a beruházássorozat, mely a Széchenyi 2020 Program részeként valósulhatott meg. A Történelmi Avas turisztikai fejlesztése című projekt részeként a többi közt átépítették és modernizálták az Avasi kilátót, melynek korlátján található mini szobrok pedig egy városismereti sétára invitálnak, továbbá fejlesztették a környezetét, bővítették a Bormúzeumot, felújították az Avasi Református Templom tetőszerkezetét, izraelita emlékhelyet alakítottak ki, továbbá fejlesztették a Bortanyát is.

Régi iránytű új köntösben

Egyre több dolog miatt van miért felmenni a hegyre, és egyre gyakrabban téma az Avas, az ottani társasági események és a Horváth-tetőn épült szabadidőpark. A 60 éves Avasi kilátó már sok mindent látott, ha beszélni tudna, sok mindent mondana. Látta az acélváros virágzását, a változást, az ezredfordulót, a kiútkeresést, és minden bizonnyal látja majd a jövőt is. Tervek bőven maradtak: új parkolók, sétányok, kerékpárosok számára tervezett beruházások. Egy biztos, az Avas mindig a miskolciaké volt és az is marad. Az pedig, hogy mi tartogat a következő években Miskolcnak, és hogy mit tesznek érte az itt élők, az csak rajtuk múlik. A jelek szerint konkrét tervek és eredmények is vannak, ezért is mondják: Ideje másképp gondolni az Avasra. További információk az Avasról, ide kattintva!

Fotó: Horváth Csongor


Link másolása
KÖVESS MINKET:

UTAZZ
A Rovatból
Jelentősen megnőtt a Velencei-tó vízszintje, majdnem háromszorosa a két évvel korábbinak
Volt ok az aggodalomra, mert a tó annyira leapadt korábban, hogy már csak 53 centiméternyi víz volt benne. Megmutatjuk milyen volt.

Link másolása

Csütörtök reggel Agárdnál 145 centimétert mutatott a vízmérce - írja az Időkép.

Már február elején újra a régi fényében pompázott a Velencei-tó, a 2022-es kritikusan alacsony vízállást követően ugyanis ekkorra 75 centiméterrel emelkedett a vízszint.

Az elmúlt időszakban ez az emelkedés tovább folytatódott, csütörtök reggel már 145 centimétert mutatott a vízmérce Agárdnál, vagyis az 53 centiméteres rekordalacsony vízállás óta mára közel egy méterrel (92 cm) emelkedett a Velencei-tó vízszintje.

Ez az érték már meghaladja a 140 centiméteres alsó szabályozási szintet, így a tó újra a régi fényében pompázik.

Ilyen állapotok volttak 2022-ben:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


UTAZZ
Itt a lista Európa legélhetőbb városairól – egy magyar is bekerült a száz legjobb közé
Élhetőség, szerethetőség és a gazdasági lehetőségek mentén írták össze Európa legjobb városait.

Link másolása

Megjelent a Resonance Consultancy legfrissebb listája Európa 100 legjobb városairól. 2024 első tíz helye így alakult:

1. London

2. Párizs

3. Berlin

4. Róma

5. Madrid

6. Prága

7. Barcelona

8. Amszetrdam

9. Isztanbul

10. Milánó.

A három fő szempontjuk az élhetőség, a szerethetőség és a gazdasági lehetőségek voltak. Ezek alapján mindössze egy magyar város, Budapest került be a száz legjobb közé. A magyar főváros a 20. helyet szerezte meg.

A teljes listát itt lehet böngészni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


UTAZZ
Lezárták az egyik legnépszerűbb magyar kirándulóhelyet – balesetveszélyes a Rám-szakadék
2024. április 24-től kezdődően további tájékoztatásig nem látogatható. Az ok a klímaváltozás, ami ronthatja a kőfalak állékonyságát.

Link másolása

A Telex írta meg a Pilisi Parkerdő felszólítására hivatkozva, hogy a klímaváltozás hatásai miatt a Rám-szakadék jelenlegi állapotában veszélyes.

A klímaváltozás miatti hosszú, aszályos időszakok és rendkívül nagy mennyiségű csapadékkal járó esőzések váltakozása a Rám-szakadék kőfalainak állékonyságára is negatívan hat, ezért a Pilisi Parkerdő a látogatók biztonsága érdekében a helyszínt a teljes körű geológiai és statikai vizsgálatok elvégzéséig és kiértékelésééig ideiglenesen teljes egészében lezárja

– olvasható a közleményben.

A túrázni vágyók így a Rám-szakadék elkerülő útvonalaként a Lukács-árokban futó sárga sávú jelzést tudják használni.

A Rám-szakadék természeti adottságai miatt hazánk egyik legnehezebben járható jelzett turista útvonala, ahol még kőgurulás vagy sziklaomlás is előfordulhat. A szakadékot emiatt csak saját felelősségére látogathatják az érdeklődők.


Link másolása
KÖVESS MINKET: