A pedagógusok szerint teljesen elrontott a teljesítménymérés, amivel a kormány ösztönözné őket
Tegnap mi is beszámoltunk róla, hogy a Népszava birtokába került egy belügyminisztériumi dokumentum az oktatás átalakításáról. Ennek alapján a pedagógusokat és az igazgatókat a teljesítményük alapján is díjaznák. Ez alapján a tanév elején kijelölnék a célokat, a végén pedig megvizsgálnák, miket sikerült teljesíteni belőlük. A legjobban teljesítő 20 százalék plusz pénzt kapna, a legrosszabbak fizetéséből viszont elvennének.
A tervezettel kapcsolatban a Népszava megkérdezte Trencsényi Lászlót, a Magyar Pedagógiai Társaság (MPT) elnöke ez
Példának a lemorzsolódást hozta, amit egy igazgató nem tud egyedül megállítani, ahogy egy pedagógus sem érheti el egymagában, hogy több diákja szerezzen nyelvvizsgát. Szerinte csak akkor lenne értelme egyéni teljesítményekről beszélni, ha már helyreállt a köznevelési intézmények szakmai autonómiája (szabad tankönyvválasztás és tantervkészítés terén például).
Nagy Erzsébet, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének szerint
Ő nem látja nyomát annak, hogy a minőségi oktatás elérése lenne a cél, és így inkább még többen elhagyják a pályát.
Így tett Simkó Edit pedagógus is, aki korábban az iskolájában egyedüliként kezdett polgári engedetlenségbe.