HÍREK
A Rovatból

A magyarok egyre többet költenek éttermekben és szálláshelyeken a Mastercard SpendingPulse szerint

A fogyasztók a különböző termékek vásárlása helyett egyre szívesebben választják azokat az élményeket, amelyektől az elmúlt két évben megfosztották őket.

Link másolása

A Mastercard bejelentette, hogy több európai országra, köztük Magyarországra is kiterjeszti Mastercard SpendingPulseTM mérési szolgáltatását. Ennek a világszerte elismert és bevált mutatónak köszönhetően a kiskereskedők,

a pénzintézetek és más döntéshozók is naprakész, megbízható információkat kaphatnak a fogyasztói kiadásokról, fizetési preferenciákról, vagy akár a vásárlások helyszínéről.

„Európa-szerte egy nagy egyensúlyváltás zajlik, mivel a fogyasztók a különböző termékek vásárlása helyett egyre szívesebben választják azokat az élményeket, amelyektől az elmúlt két évben megfosztották őket. Ez jó hír az olyan élményalapú ágazatok számára, mint a gasztronómia és vendéglátás”

– mondta Natalia Lechmanova, a Mastercard Economics Institute vezető közgazdásza. „Az adatok alapján azt látjuk, hogy a magasabb árak ellenére a fogyasztók egyelőre rezíliensek maradtak, a költekezés széles körben folytatódik, bár már kezdjük látni a változásokat is ebben a tekintetben”.

A Mastercard SpendingPulse májusi eredményei azt mutatják, hogy a világjárvány okozta korlátozások enyhülésével a kiadások az egyes ágazatok és csatornák között is megváltoztak:

• az autóipar kivételével a legtöbb piacon emelkedett a forgalom 2021-hez, de még a 2019-es pandémiát megelőző májusi adatokhoz képest is,

• az országok többségében élénkülnek a fizikai üzletekben történő eladások,

• az e-kereskedelmi eladások lassultak, de a 2019-es járvány előtti állapothoz képest továbbra is nagymértékben emelkedtek.

Az olyan ágazatokban, mint az elektronika, az élelmiszeripar és a bútoripar, májusban csökkent az éves növekedési ütem. A magyar vásárlók például 24%-kal kevesebbet költöttek lakberendezésre, de majdnem 120%-kal több pénzt költöttek el éttermekben. Ez is jól példázza azt, hogy a korlátozások enyhülésével a vásárlók a késztermékek helyett inkább szolgáltatásokra költöttek. Érdekesség, hogy a trendekkel ellentétben itthon az elektronikai cikkek utáni kereslet több mint 30%-kal növekedett, ami még a pandémia előtti időszakot is meghaladó eredmény.

Hazánkban a legnagyobb bővülés egyértelműen a szállodák és szálláshelyek ágazatában volt, ez a szektor több mint 170%-kal nőtt, ami több, mint 2,5-szerese a pandémia előtti ütemnek.

Az olyan, fogyasztói mobilitáshoz és élményekhez kapcsolódó ágazatokban, mint például az éttermek és a szálláshelyek, világszerte rendkívüli növekedés tapasztalható a tavalyi évhez képest. Ezt a felhalmozódott kereslet, az utazáshoz való széles körű visszatérés, valamint az áremelkedések okozzák. Itthon a korábban említett lakberendezés mellett még az élelmiszerre való költés növekedett a legkisebb mértékben, de még ez is maghaladta a világjárvány előtti bővülés mértékét.

„A fogyasztó a gazdaság szíve. Egyedülálló kiskereskedelmi értékesítési ismereteinkre támaszkodva szinte valós idejű képet tudunk adni az ő igényeiről" - mondta Mark Barnett, a Mastercard Europe elnöke". Ez egyaránt segít a vállalkozásoknak és a kormányoknak megérteni a mai fogyasztókat, és zökkenőmentessé teszi az ügyféligényekhez való alkalmazkodást.”

A Mastercard SpendingPulse-ról

A Mastercard SpendingPulseTM, az összes fizetési típusra kiterjedő kiskereskedelmi forgalomról készít jelentéseket a mért piacokon. A kimutatásokat a Mastercard fizetési hálózatában végbemenő értékesítési tevékenységre alapozzák, és a felmérésen alapuló becslésekkel együtt más fizetési formákra, többek között a készpénzre és a csekkekre vonatkozóan is képesek megbízható előrejelzést készíteni. A SpendingPulse megállapításai semmilyen módon nem tartalmazzák, nem tükrözik és nem kapcsolódnak a Mastercard tényleges működési vagy pénzügyi teljesítményéhez, illetve a kártyakibocsátók konkrét adataihoz.

A Mastercard SpendingPulse kimutatásai előzetesek, és a helyi pénznemben értendőek. A "teljes kiskereskedelmi forgalom" alatt méretüktől függetlenül az összes kiskereskedőt és élelmiszer-szolgáltatót értjük. A szolgáltatási szektoron belüli értékesítési tevékenységek (például olyan utazási szolgáltatások, mint a szállásadás) nem képezik az adatok részét.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter szerint olyan eredmény fognak elérni Budapesten, hogy a Tisza Párt képviselői nélkül senki sem tud majd többséget szerezni a közgyűlésben
Magyart is arról kérdezték az összegyűltek, mi a tervük az önkormányzati választásra vonatkozóan. Azt is megkérdezték tőle, hogy összefognának-e helyi civilekkel.

Link másolása

Varga Judit exférje Sümegen folytatta az országjárását szerdán.

Az Index beszámolója szerint Magyar Péter beszélt a júnusi választási esélyeikről.

„El fogunk érni egy olyan eredményt ott, hogy a Tisza Párt nélkül nem tudnak többséget szerezni”

– mondta Magyar Péter az országjárása szerdai állomásán, Sümegen.

Ha ez bekövetkezik, akkor Magyar szerint két lehetősége lesz a jobb- és baloldali pártoknak: vagy olyan döntéseket terjesztenek a közgyűlés elé, amely „a fővárosnak az érdekét szolgálja” mert ők csak ezeket támogatják, vagy pedig „kijönnek a napra, Gyurcsány és Orbán kezet fog, és mennek előre e lenini úton, amíg még mehetnek”.

Magyart is arról kérdezték az összegyűltek, mi a tervük az önkormányzati választásra vonatkozóan, összefognának-e helyi civilekkel.

Magyar erre úgy válaszolt, hogy bonyolult kérdésről van szó, de dolgoznak rajta, hogy minden megyében el tudjanak indulni.

„Mi egy garázscég vagyunk, ezt be kell, hogy valljam. Bármennyire is nem tetszik, bármit is mondanak rólunk, én nekem van tizenöt munkatársam, mindenki ingyen dolgozik, segít amikor tud”

– mondta Magyar Péter Sümegen.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
„Le kell váltani, akik így mértek” - a DK-t előző Magyar Péterről kérdeztük a majálisozókat
A Medián 24 százalékon mérte a Tisza Pártot, miközben a DK visszaesett 9 százalékra. Többek között erről is kérdeztük a párt szimpatizánsait május elsején.
Fotó: Nagy Bogi - szmo.hu
2024. május 01.


Link másolása

A DK majálisán kérdeztük az embereket arról, hogy mi a véleményük Magyar Péterről.

Mint arról korábban írtunk, a Medián 24 százalékon mérte a Tisza Pártot, miközben a DK visszaesett 9 százalékra.

Volt, aki azt mondta, hogy

„Le kell váltani ezeket, akik így mértek, mert nem hiszem, hogy ilyen nagy különbség kell, hogy legyen.”

Másvalaki azt mondta, hogy az emberek megszédültek. Szerinte aki végiggondolja azt, hogy itt mi történt 2010 óta, az nem hihet egy olyan embernek, aki a Fidesz és a rendszer összes előnyét élvezte korábban.

Hiller István is nyilatkozott: szerinte egy megfelelő politikai munkának megvan a maga eredménye, de nem szeretne Magyar Péterrel foglalkozni.

Itt a teljes videó.

Magyar Péter Sümegen tartott országjárást május elsején, erről itt írtunk korábban.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Átvariálta az eredményeit a Medián: még közelebb jött a Fideszhez a Tisza Párt
Javították a korábban közzétett eredményeket. A teljes eredménysoros kutatás kisebb változásokat hozott a korábbi számokhoz képest.

Link másolása

Elkészült a Medián kedden publikált pártpreferencia-felmérésének teljes eredménysoros kutatása, ami kisebb változásokat hozott a korábbi számokhoz képest, írja a HVG.

A választani tudó, biztos szavazóknál a Fidesz 45 (és nem 46), a Tisza Párt 25 (és nem 24), a DK-MSZP-Párbeszéd 9, az MKKP 6, a Momentum 4 (és nem 5), a Mi Hazánk 4, a Mindenki Magyarországa Néppárt 2, a Jobbik 1, és az LMP 1 százalékon áll.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
A Republikon Intézet szerint a DK-MSZP-Párbeszéd szövetség a legerősebb ellenzéki formáció
A Republikon elnöke, Horn Gábor beszélt arról egy friss interjúban, hogy a DK-MSZP-Párbeszéd szövetség a legnagyobb ellenzéki erő ma Magyarországon a maga 22 százalékával.
Fotó: ATV - szmo.hu
2024. május 01.


Link másolása

A Fidesz a biztos pártválasztók körében 35, a DK-MSZP-Párbeszéd 22 százalékon áll, amellyel a legerősebb ellenzéki formáció jelenleg, Magyar Péter pedig 18 százalékot szerezne a Republikon Intézet áprilisi felmérése alapján - írta meg a Hirklikk.

Horn Gábor, a Republikon Alapítvány kuratóriumi elnöke az ATV szerda reggeli Start című műsorában beszélt minderről.

A Republikon elnöke szerint a fideszes plakátok és a reklámfelületek mennyisége, a kampányköltségek mértéke, valamint a kampány stílusa megmutatja, hogy a kormánypárt jelenleg a saját „legszűkebb” szavazótáborát próbálja stabilizálni. Ez szerinte működik, mert a kormánypárt népszerűségének csökkenése megállt.

A DK-MSZP-Párbeszéd szövetség a legnagyobb ellenzéki erő ma Magyarországon a maga 22 százalékával. Horn Gábor szerint az ellenzéki szövetségnek alternatívát kell kínálni, nem Magyar Péterrel kell foglalkoznia, hanem egy önálló utat járva baloldali, liberális alternatívát kell felkínálnia a választóknak.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk