HÍREK
A Rovatból

A Fidesz költötte el a legtöbb pénzt politikai YouTube-reklámokra egész Európában május közepe óta

A Gyurcsány Show, illetve a Karácsony = 99% Gyurcsány reklámkampányt akkor indították el, amikor Karácsony Gergely bejelentette, hogy miniszterelnök-jelöltként indul az előválasztáson.
Címkép: YouTube - szmo.hu
2021. július 01.


Link másolása

A Telex megnézte a Google hivatalos átláthatósági jelentését, ami a cég felületein megjelent politikai hirdetéseket is dokumentálja, és amelyből kiderül, hogy mennyit költöttek a magyar pártok a kampányidőszakon kívüli politikai reklámokra.

A népszerű keresőrendszer politikai hirdetésekkel foglalkozó átláthatósági jelentése 2019 márciusa óta monitorozza a reklámokat: az elmúlt két évben 2603 magyar nyelvű politikai hirdetést regisztrált, amelyekre összesen több mint 114 millió forintot költöttek a pártok.

Ebből 65 millió forint, vagyis a teljes összegnek több mint a fele csak a Fidesz márciusban útjára indított, YouTube-on megjelenő kampányára ment el.

A Gyurcsány Show, illetve a Karácsony = 99% Gyurcsány reklámkampányt másfél hónappal ezelőtt, május 15-én, vagyis azon a napon indították el, amikor Karácsony Gergely bejelentette, miniszterelnök-jelöltként indul az előválasztáson.

A kormánypárt korábban csak a Facebookon hirdetett, ahol ugyanebben az időszakban a központi Fidesz-oldal bejegyzéseit 155 millióért reklámozta, és a politikusainak szponzorált posztjaira is több tízmillió forintot költött el.

A YouTube-ot eddig az ellenzék, leginkább a DK, a Párbeszéd és a Momentum használta hirdetőfelületnek. Jelenleg a magyar politikai hirdetések költési toplistáján

a Fidesz az első helyet foglalja el 65 millió forinttal (7 videó), a másodikat a Demokratikus Koalíció 17,4 millióval (220 videó), a harmadikat a Párbeszéd Magyarországért 8,9 millióval (73 videó), a negyediket a kormányellenes propagandaoldal, az Ezalényeg.hu 6,2 millióval (126 videó), az ötödiket a Momentum Mozgalom, 5,2 millióval (72 videó), és a hatodikat a Mi Hazánk, 2 millióval (22 videó).

A negyedik helyet elfoglaló Ezalényeg.hu Facebookon is a legnagyobb magyar politikai hirdetők között szerepel, ők ott 100 milliót költöttek el reklámokra 2019 óta.

A lap vizsgálódásából az is kiderült, hogy a hét gyurcsányozós videóból a Google négyet a legfelső, 10 millió megtekintés feletti kategóriába sorol, kettőt az 1 és 10 millió közöttibe, egyet pedig a 100 ezer és egymillió közöttibe. Tehát a Fidesz teljes kampányát minimum 42 millióan tekintették meg.

A világon egyébként az USA költi a legtöbbet a YouTube-on megjelenő politikai kampányokra:

az elmúlt két évben 766 millió dollárt, vagyis 226 milliárd forintot szántak a hirdetésekre, amelyből 83-83 millió Trump és Biden elnökválasztási kampányaira ment el.

A teljes Európai Unió és az Egyesült Királyság ehhez képest „csak” 17,5 millió eurót költött hasonló hirdetésekre, amelyben benne van a magyarok által elköltött 350 ezer euró is, ami a teljes összeg 2 százalékát teszi ki. Európa legnagyobb youtube-os politikai reklámvásárlója egyébként Románia, ahol 2,7 millió euróért hirdettek 2019 márciusa óta. A második helyen az angolok állnak 2,3 millióval, a harmadik helyezést pedig a németek foglalják el 1,6, millióval.

A Fidesz a 21. helyet foglalja el az európai toplistán, ha viszont csak május 15-től kezdve vizsgáljuk a Európa legdrágább politikai YouTube-hirdetéseinek toplistáját, akkor azt látjuk, hogy az első öt helyen a Fidesz által hirdetett reklámok állnak.

A francia pártok csupán 50 ezer eurót, vagyis kevesebb mint a magyar összeg harmadát költötték el YouTube-hirdetésekre a vizsgált időszakban.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Magyar Péter bemutatta a budapesti polgármester-jelöltjeiket, kiderült, ki mit csinált eddig
Kulturális menedzser, közgazdász és filmes szakember is van a jelöltek között, akikről részletes bemutatkozást is közöltek a Tisza Párt honlapján. Ketten jelenleg ellenzéki, ketten pedig fideszes vezetésű kerületben indulna.

Link másolása

Magyar Péter péntek este a közösségi oldalán jelentette be, hogy négy kerületben indít a TISZA Párt polgármester-jelöltet. Azt írja a posztjában:

"A TISZA Párt négy polgármester-jelöltet indít a 2024. június 9-i önkormányzati választáson a fővárosban.

A négy jelölt közül kettő olyan kerületben indul, ahol kormánypárti, míg a másik kettő olyan kerületben, ahol jelenleg ellenzéki vezetés irányítja a helyi ügyeket.

X. kerület, Kőbánya: Barna Judit Annamária közösségszervező és kulturális menedzser.

"Közösségszervezőként és kulturális menedzserként tevékenykedem, szenvedélyem pedig Budapest, amely város számtalan kulturális és társadalmi projektjében vettem már részt. Ilyen volt például a #felafejjelbudapest kampány, amely Budapest építészeti szépségeit emelte ki, valamint a 100 szóban Budapest történetíró pályázat, amely a városi élet sokszínűségét tárta a közönség elé" - olvasható róla többek között a bemutatkozásában.

XI. kerület, Újbuda: Orbán Árpád közgazdász.

"Orbán Árpád vagyok, közgazdász. Pályafutásom során elsősorban a pénzügyi szektorban, pénzintézeteknél és a marketing területén szereztem jelentős tapasztalatokat, valamint bepillantást nyertem az államigazgatás, az egészségügy és az oktatás világába is. Mindig is mélyen érdekeltek a társadalmi folyamatok, ezért döntöttem úgy, hogy belépek a helyi politikába és igyekszem aktívan formálni közösségünk jövőjét" - írta többek között.

XVII. kerület, Rákosmente: Dálnoki Áron közgazdász.

"Dálnoki Áron vagyok, közgazdász. Szakmai pályafutásom a pénzügyek mélyebb megértésével és kezelésével kapcsolatos területeken zajlik. Jelenleg a Tisza Párt képviseletében szeretnék változást hozni Rákosmente önkormányzati életébe" - írja magáról többek között.

XVIII. kerület, Pestszentlőrinc, Pestszentimre: Balogh Balázs filmes, vendéglátóipari szakember.

"Balogh Balázsnak hívnak, 40 éves büszke pestszentlőrinci lakosként, a Miklóstelepi részben élek családommal. Szakmai életpályám a filmes szektorban zajlik, ahol szabadúszóként tevékenykedem, de mostantól közéleti szerepvállalással közvetlenül is hozzá szeretnék járulni szűkebb környezetünk fejlődéséhez" - áll a bemutatkozásában.

A jelöltekről részletes bemutatkozást is közreadtak ITT.

A politikus azt is bejelentette, hogy szombattaól gyűjtik a jelöltek részére az aláírásokat, az oldalán a helyszíneket is megadta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Elérhetetlenné váltak a Magyar Nemzet, az Origo, a Mandiner és a megyei lapok honlapjai szombat délelőtt
A Mandiner Facebook-oldalán technikai okokra hivatkoztak. Azóta újra elérhetőek lettek.

Link másolása

A Telex szúrta ki, hogy szombat délelőtt elérhetetlenné vált a Mediaworks honlapja, és az általuk kiadott sajtótermékek oldalai sem töltenek be. A technikai fennakadás az összes megyei lapot, a Magyar Nemzetet, az Origót, a Bors Online-t és a Mandinert is érinti.

A Mandiner Facebook-oldalán azt írták, a lap

„technikai okból átmenetileg nem elérhető. Munkatársaink már dolgoznak a probléma elhárításán, köszönjük türelmüket!”.

A problémát azóta vélhetően elhárították, az oldalak újra elérhetőek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Elutasították az V. kerületben Juhász Péter polgármester-jelöltségét, mert nem volt elég elfogadható ajánlása
Budapest V. Kerület Helyi Választási Bizottsága (HVB) a szükséges 300 ajánlásból csak 259-et fogadott el a politikustól, annak ellenére, hogy több szavazatot adott le. Azonban Juhász Péternek van lehetősége a pótlásra.

Link másolása

Az rtl.hu írta meg, hogy Budapest V. Kerület Helyi Választási Bizottsága (HVB) elutasította Juhász Péter nyilvántartásba vételét jelöltként a június 9-i választásokra. Ugyanis a Momentum, a DK, a Párbeszéd, a Mindenki Magyarországa és a Nép Pártján közös jelöltje ugyan péntekig leadott 304 ajánlást, de azok közül csupán 259 volt elfogadható a szükséges 300 helyett, melyről határozat is született.

Azonban a politikusnak május 6-án 16 óráig van még lehetősége pótolni a hiányzó ajánlásokat.

A RTL felkereste Juhász Pétert, aki elmondta: összegyűjtötte a szükséges ajánlásokat, de azokat részletekben juttatja el a választási irodába. Facebook-posztjában ezt írta:

„Nem mondom, hogy meglesz, mert már megvan. A rosszat akaróknak ne dőlj be. Bevittük az első adagot 2 napja, hogy tudjuk az elutasítási arányt. (Közel 20%). A többi pedig itt van a kezemben, ezeket hétfőn visszük be, ahogy kell. De még hétvégén is utcán leszek, mert élvezem a beszélgetést az itt élő emberekkel."

A V. kerületben az előválasztás során Juhász győzött a helyi ellenzéki frakcióvezetővel, Kovács Alex Gábborral szemben. A ellenzék közös jelöltje a fideszes Szentgyörgyvölgyi Péter kihívója lesz a júniusi önkormányzati választáson.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
A kispártoktól veszi el a szavazókat Magyar Péter pártja: itt vannak a legfrissebb közvélemény-kutatási adatok
A Publicus szerint az összes megkérdezett körében 30 százalékon áll a Fidesz–KDNP EP-listája, a DK–MSZP–Párbeszéd szövetség és a Tisza Párt pedig egyaránt 16-16 százalékot érne el.

Link másolása

Magyar Péter pártja, a Tisza Párt a Momentum Mozgalomtól, a Magyar Kétfarkú Kugya Párttól, a Mi Hazánktól és a Mindenki Magyarországa Mozgalomtól veheti el a legtöbb szavazót - írja a Népszava.

Ugyanakkor a kegyelmi botrányt követően sok olyan fideszes szavazó lett, akik a bizonytalanok közé álltak be, és ezzel továbberősíthetik a Magyar vezette pártot.

A lapnak nyilatkozott Pulai András, a Publicus Intézet igazgatója friss felmérésükről. Elmondta, hogy az új politikai erő aligha a kormánypártoktól venné el a szavazókat, a legnagyobb vesztesek most a kispártok lesznek.

A felmérés alapján kiderült, hogy az összes megkérdezett körében 30 százalékon áll Deutsch Tamás vezette Fidesz–KDNP EP-listája, a DK–MSZP–Párbeszéd szövetség és a Magyar Péter-féle Tisza Párt egyaránt 16-16 százalékot érne el.

A Mi Hazánk listájára 3 százalék, a Momentum Mozgalom és a Kétfarkú Kutya Párt listáira pedig 2-2 százalék szavazna. De az LMP és a Jobbik képviselői is 1-1 százalékot kapna.

Az ellenzéki összefogás Budapesten erősebb Magyar Péter pártjánál: ugyanis a DK-MSZP-Párbeszéd listájára a válaszadók 29 százaléka, a Tisza Pártra viszont csak a 8 százaléka szavazna.

Ezzel szemben a megkérdezettek vidéken jobban támogatják Magyar Péteréket, mint a fővárosban. A megyeszékhelyeken az ellenzéki összefogás 16, míg a Tisza Párt támogatottsága 18 százalékon áll. Viszont a kisebb településeken is erősebb a Tisza Párt, mint DK-MSZP-Párbeszéd közös listája.


Link másolása
KÖVESS MINKET: