HÍREK
A Rovatból

A Fidesz költötte el a legtöbb pénzt politikai YouTube-reklámokra egész Európában május közepe óta

A Gyurcsány Show, illetve a Karácsony = 99% Gyurcsány reklámkampányt akkor indították el, amikor Karácsony Gergely bejelentette, hogy miniszterelnök-jelöltként indul az előválasztáson.
Címkép: YouTube - szmo.hu
2021. július 01.



A Telex megnézte a Google hivatalos átláthatósági jelentését, ami a cég felületein megjelent politikai hirdetéseket is dokumentálja, és amelyből kiderül, hogy mennyit költöttek a magyar pártok a kampányidőszakon kívüli politikai reklámokra.

A népszerű keresőrendszer politikai hirdetésekkel foglalkozó átláthatósági jelentése 2019 márciusa óta monitorozza a reklámokat: az elmúlt két évben 2603 magyar nyelvű politikai hirdetést regisztrált, amelyekre összesen több mint 114 millió forintot költöttek a pártok.

Ebből 65 millió forint, vagyis a teljes összegnek több mint a fele csak a Fidesz márciusban útjára indított, YouTube-on megjelenő kampányára ment el.

A Gyurcsány Show, illetve a Karácsony = 99% Gyurcsány reklámkampányt másfél hónappal ezelőtt, május 15-én, vagyis azon a napon indították el, amikor Karácsony Gergely bejelentette, miniszterelnök-jelöltként indul az előválasztáson.

A kormánypárt korábban csak a Facebookon hirdetett, ahol ugyanebben az időszakban a központi Fidesz-oldal bejegyzéseit 155 millióért reklámozta, és a politikusainak szponzorált posztjaira is több tízmillió forintot költött el.

A YouTube-ot eddig az ellenzék, leginkább a DK, a Párbeszéd és a Momentum használta hirdetőfelületnek. Jelenleg a magyar politikai hirdetések költési toplistáján

a Fidesz az első helyet foglalja el 65 millió forinttal (7 videó), a másodikat a Demokratikus Koalíció 17,4 millióval (220 videó), a harmadikat a Párbeszéd Magyarországért 8,9 millióval (73 videó), a negyediket a kormányellenes propagandaoldal, az Ezalényeg.hu 6,2 millióval (126 videó), az ötödiket a Momentum Mozgalom, 5,2 millióval (72 videó), és a hatodikat a Mi Hazánk, 2 millióval (22 videó).

A negyedik helyet elfoglaló Ezalényeg.hu Facebookon is a legnagyobb magyar politikai hirdetők között szerepel, ők ott 100 milliót költöttek el reklámokra 2019 óta.

A lap vizsgálódásából az is kiderült, hogy a hét gyurcsányozós videóból a Google négyet a legfelső, 10 millió megtekintés feletti kategóriába sorol, kettőt az 1 és 10 millió közöttibe, egyet pedig a 100 ezer és egymillió közöttibe. Tehát a Fidesz teljes kampányát minimum 42 millióan tekintették meg.

A világon egyébként az USA költi a legtöbbet a YouTube-on megjelenő politikai kampányokra:

az elmúlt két évben 766 millió dollárt, vagyis 226 milliárd forintot szántak a hirdetésekre, amelyből 83-83 millió Trump és Biden elnökválasztási kampányaira ment el.

A teljes Európai Unió és az Egyesült Királyság ehhez képest „csak” 17,5 millió eurót költött hasonló hirdetésekre, amelyben benne van a magyarok által elköltött 350 ezer euró is, ami a teljes összeg 2 százalékát teszi ki. Európa legnagyobb youtube-os politikai reklámvásárlója egyébként Románia, ahol 2,7 millió euróért hirdettek 2019 márciusa óta. A második helyen az angolok állnak 2,3 millióval, a harmadik helyezést pedig a németek foglalják el 1,6, millióval.

A Fidesz a 21. helyet foglalja el az európai toplistán, ha viszont csak május 15-től kezdve vizsgáljuk a Európa legdrágább politikai YouTube-hirdetéseinek toplistáját, akkor azt látjuk, hogy az első öt helyen a Fidesz által hirdetett reklámok állnak.

A francia pártok csupán 50 ezer eurót, vagyis kevesebb mint a magyar összeg harmadát költötték el YouTube-hirdetésekre a vizsgált időszakban.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Szőlő utcai ügy: megszólalt a javítóintézet igazgatójának egyik állítólagos áldozata
Az RTL szerint a megszólaló akkor volt alig 14, amikor közeledést élt meg. Egy rövid részlet már elérhető a Facebookon, a teljes interjú vasárnap 18:50-kor kerül adásba.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. október 10.



Az RTL Házon kívül című műsorának egyik megszólalója azt állítja, hogy a Szőlő utcai javítóintézet korábbi igazgatója, Juhász Péter Pál számára megalázó helyzetet teremtett. A lány elmondása szerint Juhász a nemi szervét és az abban lévő piercinget mutatta meg neki, miközben a testékszerek „igényességéről” beszélt.

A csatorna szerint a lány akkor még csak 14 éves volt.

A beszélgetésből egy rövid részlet már elérhető a Házon kívül Facebook-oldalán, vette észre a hvg.hu. A teljes riportot október 12-én, vasárnap este 18:50-kor vetíti az RTL.

A lány arról is beszél, hogy milyen történetek keringtek az intézetben Juhászról, hogyan próbált közel kerülni hozzá, és mi történt, miután a nevelőjének jelezte a férfi közeledését.

A nyomozás jelenlegi állása szerint Juhász Péter Pál és élettársa több fiatal felnőttet kényszerített prostitúcióra, és arra, hogy az ebből származó bevételt nekik adják. A gyanúsítottak letartóztatását november 29-ig hosszabbították meg.

Az ügy időközben politikai szálat is kapott. Kuslits Gábor, a Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálatok volt vezetője a Válasz Online-nak azt mondta, hogy szakmai körökben úgy tartják, Juhászt két befolyásos politikus is támogatta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Kínai gigacég vásárolta fel a MediaMarktot
A cég szerint minden üzlet nyitva marad, a név és a márka is marad a régi. A vásárlói adatbázis házon belül marad, miközben új logisztikai és informatikai erősítés érkezik Európába.


Már júliusban felmerült, hogy a kínai JD.com átveheti a MediaMarkt többségét, most pedig a vg.hu megerősítette: lezárult az ügylet, amelyet a felek stratégiai együttműködésként írnak le.

A JD.com a világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi szereplője, logisztikai és IT-kapacitásokat hoz Európába, amitől a vállalat és a vásárlók is előnyöket várnak. A MediaMarkt egyik nagy családi tulajdonosa, a Kellerhals család megtartja részesedését.

A magyarországi ügyvezető közlése szerint a MediaMarkt továbbra is önállóan működik. A vevői adatbázis házon belül marad, és nem osztják meg a kínai partnerrel.

Nem terveznek márkacserét vagy névváltoztatást, és nem zárnak be egyetlen áruházat sem.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Áll a bál a Nobel-békedíj körül: kiszivároghatott a győztes neve, az utolsó órákban rengetegen fogadtak Machadóra
A Polymarketen Machado esélye 3,75%-ról két órán belül 72,8%-ra emelkedett, majd ő kapta a díjat. A norvég lapok szokatlan piaci mozgásokról írtak, a bizottság szerint korai biztosan szivárgásról beszélni.


A norvég hatóságok vizsgálatot indítottak amiatt, hogy gyanús fogadások jelentek meg az idei Nobel-békedíj körül. A feltételezés szerint a döntéshozó testületből információk juthattak ki, ami befolyásolhatta az online piacokat, írja a The Guardian.

A Polymarket felületén csütörtökön, norvég idő szerint éjfél után nem sokkal hirtelen megugrottak a fogadások María Corina Machado győzelmére. A Nobel Intézet igazgatója, Kristian Berg Harpviken a Bloombergnek azt mondta: „Úgy tűnik, bűncselekmény áldozatai lettünk – valaki a birtokunkban lévő információval pénzt akart keresni.”

Néhány órával később kihirdették, hogy Machado kapta a 2025-ös Nobel-békedíjat demokratikus aktivizmusáért az autoriter Venezuelában, ezzel ő lett az első venezuelai díjazott. A bejelentésről norvég idő szerint 10:50-kor értesítette őt Kristian Berg Harpviken.

A norvég Aftenposten és a Finansavisen a hivatalos közlés előtt szokatlan mozgásokat azonosított az online fogadási piacokon. Addig a Polymarketen Julija Navalnaja számított a legesélyesebbnek.

Éjfél után nem sokkal Machado díjazásának valószínűségét 3,75%-ra tették, így Navalnaja és Donald Trump mögött szerepelt, majd két órán belül 72,8%-ra ugrott.

Volt fogadó, aki több mint 65 ezer amerikai dollárt nyert Machado sikerével, és akadt olyan nyertes profil is, amelyet azon a napon hoztak létre, amikor a tétet feltették. A Nobel-bizottság vezetője, Jørgen Watne Frydnes úgy fogalmazott: a testület „általában nagyon jól megőrzi a titkokat”, és évtizedek óta zárt folyamat szerint dolgozik. Hozzátette, még korai biztosan kijelenteni, történt-e szivárgás, de arra számít, hogy hivatalos vizsgálat indul.

(via 444)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Levélben közölte a Ganz–Mavag, hogy fizetésképtelen
Szeptember 30-án a cégvezetés tájékoztatta partnereit, hogy a Dunakeszi Járműjavítóhoz kapcsolódó tartozásokat sem tudja egyelőre rendezni. A reorganizációs terv határideje november 5., a folyamatért Nagy Márton felel.


A Szabad Európa cikke szerint a Ganz–Mavag levelet küldött üzleti partnereinek, amelyben arról tájékoztat, hogy jelenleg fizetésképtelen. A közlésben az is szerepel, hogy a cégcsoporthoz tartozó Dunakeszi Járműjavítóval kapcsolatos tartozásokat egyelőre nem tudják kiegyenlíteni.

A levelet szeptember 30-án postázták a szerződéses partnereknek, Törő Csaba vezérigazgató és Lóránd Tamás pénzügyi igazgató aláírásával. A lap úgy tudja, a vállalatnak november 5-ig kell elkészítenie a reorganizációs tervét.

A társaság rendezésére Nagy Márton gazdasági miniszter kapott feladatot – írja a Szabad Európa. A cikk szerint

ez jelentős állami forrást igényelhet, és felmerül a részleges vagy teljes állami tulajdon visszaállítása is.

A tulajdonosi háttérről a portál azt írja: a Ganz–Mavag International Kft. 2022 júliusa óta fele-fele arányban a Magyar Vagon Befektetési Zrt. és a CATO Investment Kft. kezében van. A beszámoló szerint a CATO Tombor Andráshoz köthető, míg a Mavag Bf. Zrt. mögött álló Solva II. Magántőkealap a Molhoz és Hernádi Zsolthoz kapcsolódik.

A cég pénzügyi eredményei az elmúlt években hullámzóak voltak. 2021-ben 15,8 milliárd forint adózott nyereséget értek el 105 milliárdos árbevétel mellett, 2022-ben viszont már 15 milliárd forint veszteséget mutattak ki. 2023-ban a bevétel 47 milliárd forintra emelkedett, a veszteség 4,5 milliárd lett, tavaly pedig 54,9 milliárdos árbevétel mellett 9 milliárd forintos mínuszt könyveltek el.

(via 444)


Link másolása
KÖVESS MINKET: