A fiatal tanárok magyarságtudatát erősítené képzésekkel az Oktatási Hivatal
A pedagógustársadalom nagy része leginkább a túlterheltségre, a korszerűtlen tananyagra, a kevés fizetésre vagy (az oktatási vezetők szerint nem is létező) hatalmas tanárhiányra panaszkodik, de a kormány most máshol látta meg a hibát.
- tudta meg a Népszava egy, a birtokukba került dokumentumból.
Az OH leveléhez csatolt programleírásból több részlet is kiderül. A tréning egyebek mellett az önismeretre, önértékelésre épít, a súlypontok között pedig olyan elemek szerepelnek, mint a pedagógusok közösségben betöltött szerepének, a "magyarsághoz" való viszonyuk tudatosítása, az értékek és a hagyományok felfedezése. Mindez azért is fontos, hogy a pedagógusok aktív szerepet vállaljanak a nemzeti identitás formálásában.
Az online e-learning modulra a jelenléti képzést követően kerül sor, a tananyagot önállóan kell majd feldolgozniuk a jelentkezőknek. A cél, hogy egy új megközelítésből mutassa be a pedagógus tevékenységét, egész pontosan a közszolgálatiság szempontjából.
A jelentkezés szeptember 20-tól indul, a jelenléti képzéseket októberben az NKE-n, az e-learning kurzusokat november 30-ig lehet majd teljesíteni. Az OH és az NKE arra kéri az iskolaigazgatókat, bátorítsák az intézményükben foglalkoztatott, gyakornok fokozatba sorolt kollégáikat a programban való részvételre.
A Pedagógusok Szakszervezetének alelnöke megdöbbenve értesült a pályakezdőknek szóló képzésről. Totyik Tamás a Népszavának azt mondta, a kezdő tanárokat sokkal komolyabb problémákra kellene felkészíteni, mert – mint fogalmazott – nem attól lesz valaki jó pedagógus, hogy jó hazafit próbálnak belőle nevelni.
Aztán például arra kellene felkészíteni őket, hogyan kezeljék a hátrányos helyzetű vagy a sajátos nevelési igényű gyerekeket, az integrált oktatást” – mondta Totyik Tamás hozzátéve: az új képzési programot ebben a formában teljesen feleslegesnek tartja.