ÉLET-STÍLUS

7 leggyakoribb trükk, amivel manipulálnak a boltok

A boltok mindent elkövetnek annak érdekében, hogy vásárlásra buzdítsanak. Nemcsak akciókkal ösztönöznek minket, hanem egy sor egyéb trükköt is bevetnek.

Link másolása

A Pár perc az egészségért egy interaktív blog, ahol egészségügyi témákról és lelki problémákról olvashatsz, ahol közérthető nyelven írja le a szerző a betegségeket, illetve a lehetséges kiegészítő kezelések útmutatóként szolgálnak. A cél a betegség kialakulásnak megelőzése, ennek érdekében Szilvia az egészségre fókuszál, hogy ne akkor kezdj vele foglalkozni, amikor már baj van!

Olyan sok reklám, információ ér minket nap mint nap, hogy a hagyományos eszközök már nem hozzák meg a kívánt eredményt, ezért újabbnál újabb trükköket vetnek be a boltok annak érdekében, hogy náluk költsük el a pénzünket. Mik ezek?

1. Minden érzékszervünkre hatnak

Annak érdekében, hogy maximalizálják azt az időt, amit az üzletben eltöltünk és még élvezetesebbé tegyék a vásárlási élményt, egyre több helyen alkalmazzák az "illatmarketinget”.

Hiszen többet vásárolunk, amikor egy üzlet illata pozitív asszociációkat kelt bennük.

Az illattal le is tudnak minket lassítani, és könnyebben ösztönöznek bennünket vásárlásra. Nyilvánvalóan egy kórházszagú helyiségben nem sokáig válogatnánk, de egy olyan helyen, ahol az illat például a nyaralásunkat idézi fel, biztosan több időt töltünk.

Az illat befolyásoló erejét mi magunk is bevethetjük, ha ingatlant szeretnénk eladni, ugyanis 50%-kal nagyobb esélyünk van rá, hogy beleszeret az érdeklődő a lakásunkba, ha olyan illatot érez ami kellemes.

2. A próbafülkében mindig jobban nézünk ki, és a ruha is jobban áll? Nem véletlen!

Nem az otthoni tükörrel van a gond, a valóság sajnos pont az otthoni tükör képéhez hasonlít a legjobban. Rengeteget lehet trükközni csupán a megvilágítással, éppen ezért a legtöbb próbafülkében felülről világítanak meg, de van olyan hely, ahol a tükör mellé is felszerelnek izzókat.

A tökéletes megvilágításnak köszönhetően így sokkal jobban áll rajtunk a ruha, és még a bőrünk is szebb színű.

Márpedig milyen ruhákat is szeretünk megvenni? Amiben pont ilyennek mutatunk! Ha még egy kicsit be is döntik a tükröt, egy kis optikai csalást is el tudnak vele érni. A valóságnál magasabbnak és karcsúbbnak tűnünk. Kell ennél több?

3. Miért ilyen hatalmasok a bevásárlókocsik?

Az illúzió befolyásolja az elménket. A kereskedők ahogy megduplázták a bevásárlókocsik méretét, a vásárlók 20 százalékkal többet kezdtek költeni. Minél nagyobb a kosarunk, annál többet költünk.

Fotó: Pixabay

4. Nem véletlen a boltok elrendezése

Tudományos alapokra helyezve, gondos tervezés eredménye, hogy mit, hova kell elhelyezni a polcokon. Speciális, szemmozgást rögzítő kamerák segítségével választják ki a legnépszerűbb pontokat, itt foglalnak helyet a drágább termékek. Csupán az elhelyezéssel befolyásolható a termékek kereslete.

5. Még a férfiakat is lehet impulzus vásárlásra ösztönözni! Hogyan?

A férfiak tudatalattiját befolyásolja a piros szín. Gyorsabban feldolgozzák ezt a színt, nagyobb eséllyel vásárolnak olyan terméket, melynek piros a címkéje.

Fotó: Pixabay

6. Bűvös kulcsszavak

A legnépszerűbbek: GMO-mentes, bio, 100 százalékban organikus. Jól láthatóan, nagybetűkkel feltüntetik a csomagoláson, ezek általában drágább termékek, viszont prémium minőséget sugallnak, könnyebben megnyílik a pénztárca.

7. Trükközés a mérettel

Talán ez lett most a leginkább alkalmazott trükk, mint bújtatott áremelés. A chipses zacskó ránézésre ugyanakkora, mint korábban, de mikor kibontjuk, azzal szembesülünk, hogy a fele levegő. A trükközés a súlyokkal minden termékre jellemző lett, gondoljunk csak az üdítőkre. Ugyanaz az ár maradt (jobb esetben), de kisebb adagot kapunk.

ídiv class="hatterszin">De a fordítottja is igaz. Tudtad? A hasábburgonya szokásos adagja kétszer akkora lett az elmúlt 40 évben.

A kereskedők arra próbálnak rávenni, hogy minél hosszabb időt töltsünk el a boltokban, és a lehető legtöbbet költsünk náluk, ennek érdekében minden trükköt bevetnek. Legyünk tudatos vásárlók!

Ha fontos számodra, hogy egészségesen élj és fokozott figyelmet fordítasz a megelőzésre, keresd a Pár perc az egészségért blogot a Facebookon is!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
Meztelenül nyitott ajtót a pizzafutárnak egy angyalföldi nő – futársztorik
Aki futárnak áll, fel kell készülnie nem mindennapi kalandokra. Jó, ha megőrizzük a hidegvérünket.
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Elképesztő történetekről számolt be a Blikk, budapesti pizzafutárok meséltek.

A világjárvány óta az eddiginél is jobban rászoktak az emberek az online rendelésre. Sokan el is szegődtek áruszállítónak, ételfutárnak és remekül meg lehet belőle élni. Azonban nem árt, ha felkészül furcsa dolgokra is, aki futárkodásra adja a fejét.

Egy 18 éves diák futár az éjszakai műszakok során rendszeresen találkozott például részeg ügyfelekkel. Egyikük például,

amikor áltvette a rendelést, leült a lépcsőre, majd a kerítésbe kapaszkodva mászott vissza az ingatlanba.

A futár elárulta, hogy már a telefonban hallható volt, hogy a megrendelő részeg. De történt vele olyan is, hogy egy üdítő kiborult a szállítás során, és mire kiérkezett a címre, eláztatta a tárolót, és amikor kivette, hogy átadja a megrendelőnek az elázott dobozból a földre borult az étel. Meglepő módon ügyfél udvariasan összeszedte, és zokszó nélkül átvette a rendelést.

Egy másik, 22 éves kiszállító Angyalföldre vitt egy csomagot. Ahogy kell, 4-5 perccel az érkezése előtt telefonon értesítette a címzettet, hogy érkezik a küldemény.

Mikor megérkezett a címre, már nem telefonon kereste a hölgyet, csak felcsengetett a megadott lakásba. Amikor kinyílt az ajtó, a címzett, egy hölgy csak fehérneműt és egy meglehetősen átlátszó köntöst viselt. Amikor a nő rájött, hogy a csomagja érkezett meg, döbbenten annyit mondott annyit mondott:

„Úristen, bocsánat, azt hittem az ügyfelem vagy!”

Olyan is előfordul, hogy a futár és a megrendelő között konfliktus alakul ki. Emiatt járt úgy egy másik 22 éves futár, hogy bár az ügyfele a csomagot átvette, azonban a kijutással akadt egy kis gond. Mikor a futár felcsengetett, hogy nyomják meg az ajtónyitó gombját, bosszút állt rajta a dühös ügyfél, nem engedte ki a házból. Amikor a kiszállító megpróbált a többi lakáshoz csengetni, ők azt hitték, hogy be szeretne jönni, és ők sem segítettek. Végül egy órát kellett várnia, amíg valaki kiengedte.

A tanulság csupán annyi, hogy az menjen futárnak, aki fel van készülve a néha nem is olyan kellemes kalandokra is.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Egy hospice nővér elmagyarázta, miért nem érdemes félni a haláltól
Julie McFadden szerint életünk befejező szakaszában testünk fokozatosan kikapcsol és endorfinszintje is megnő, amivel megkönnyíti a haldokló utolsó napjait.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 05.


Link másolása

Egy sokéves tapasztalattal rendelkező hospice nővér videóban magyarázta el, miért nem érdemes félni a haláltól, vette észre a LADbible. Sokak számára talán ijesztő lehet, hogy mi történik velünk az elmúlás után, Julie McFadden szerint azonban „az emberi test a halára van kitalálva” és „biológiailag segít a meghalásban”.

Julie a videóban elmondja, hogy a közelgő halál jelei már fél évvel korábban észlelhetők. Ilyenkor ugyanis a haldokló már „kevesebbet eszik, kevesebbet iszik és többet alszik”.

„Az agyunkban beépített mechanizmusok vannak arra, hogy éhesek és szomjasak legyünk. Amikor a szervezet érzékeli, hogy az élet vége felé közeledik, ezek a mechanizmusok kikapcsolnak, így az ember általában nem érez éhséget és szomjúságot, ami segíti a szervezet lassú kikapcsolását” – mondja a rutinos nővér.

Julie McFadden szerint azonban ez a haldokló számára teljesen normális. Életünk utolsó szakaszában ugyanis számos olyan dolog történik a testünkkel, ami megkönnyíti az elmúlást.

„A szervezet lassan ketózisba kerül, ami endorfint szabadít fel. Ezek az endorfinok tompítják a fájdalmat és az idegeket, miközben eufórikus érzést is adnak az illetőnek, aki ettől jól érzi magát” – mondta a hospice nővér.

A teljes, angol nyelvű videót itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Nagyon a zsebedbe kell nyúlnod, ha a budapesti agglomerációban akarsz ingatlant – mutatjuk, hol a legdrágábbak
Majdnem 20 százalékkal nőtt a négyzetméterár, nincs nagy meglepetés a települések listáján.
MTI/Máthé Zoltán - szmo.hu
2024. április 26.


Link másolása


A Duna House csütörtökön közölte adatait az MTI-vel, amikből kiderül, hogy 2023-hoz képest nőtt az adásvételek száma, az otthonteremtés költsége pedig 10 millió forinttal nőtt a Budapest környéki területek ingatlanpiacán.

Tavaly a gazdasági nehézségek és magas hitelkamatok miatt országosan csökkent az ingatlanvásárlási kedv, ami az agglomerációban is éreztette hatását, 2022-hez képest 18 százalékkal esett vissza a forgalom.

Az ingatlanközvetítő adatai alapján idén is a nyugati szektorba vágyók (Biatorbágy, Budajenő, Budakeszi, Budaörs, Páty, Törökbálint, Zsámbék) fizetik meg a legmagasabb átlagos négyzetméterárat, ami jelenleg 19 százalékkal több, mint tavaly, 824 ezer forint.

12 százalékos emelkedést tapasztaltak a délkeleti szektorban is (Alsónémedi, Gyál, Gyömrő, Maglód, Ócsa, Üllő, Vecsés), ott jelenleg átlagosan 569 ezer fointba kerül egy négyzetméter.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Gyökeresen megváltozott a Temu, és ez nem véletlen
Rengeteg panasz érkezett a cég miatt, mert a meghirdetett akciók rendszeresen nem voltak valósak, ráadásul a weboldalon sok volt a sürgető üzenet.

Link másolása

Mi is írtunk róla nemrégiben, hogy több bejelentés után a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Temunál. A legtöbben azt kifogásolták, hogy az akciókban sok esetben 95%-os, vagy akár annál is magasabb kedvezményekkel csábították a vásárlókat, ám ezek nem bizonyultak valósnak. A GVH úgy vélte, hogy a Temut működtető vállalkozás vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat.

Most azonban alaposan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata. Szinte teljesen eltűntek a hirdetések a neten, és megszűntek a weboldalon a sürgető üzenetek is. A GVH szerint előremutató, hogy a cég felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írja az Economx.

A GVH a lap megkeresésére azt közölte, hogy a vizsgálati szakaszban vannak, és ez még nem jelenti azt, hogy a vállalkozásról kimondták volna, hogy jogsértéseket követtek el. Most a tényeket tisztázzák, amire három hónapjuk van, ez pedig kétszer két hónappal hosszabbítható.

A nemzeti versenyhatóság mindig üdvözli, és a fogyasztók, valamint a tiszta piaci verseny szempontjából előremutatónak tartja, ha egy eljárás alá vont vállalkozás a hivatal eljárásának megindítását követően felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írták. „Természetesen mindez a jelenlegi vizsgálati szakban nem befolyásolja a GVH tényfeltárási kötelezettségét” – közölték.

A portál szerint:

2024 áprilisára a Temu 1 millió fős bázist épített Magyarországon, ezzel 25,6 százalékos súllyal bír a hazai online vásárlókon belül.

A Temu anyacége, a PDD 2023 negyedik negyedévben 88,88 milliárd kínai jüanos (12,5 milliárd amerikai dolláros) árbevételt ért el, ami 123 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakánál.

Forrás: Index

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk