40 millió forintra büntette a Norbi Updatet a versenyhivatal
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata szerint a Norbi Update termékek forgalmazója több szempontból is megtévesztette a fogyasztókat, a hivatal 40 millió forintra bírságolta a céget.
A GVH vizsgálata arra jutott, hogy a Norbi Update életmódrendszert, illetve az Update termékek népszerűsítését célzó, a forgalmazó közösségi oldalán közzétett videók több szempontból is tisztességtelennek minősültek a fogyasztókkal szemben. Bő egyéves időtartamot vizsgálva 280 videóbejegyzést néztek át, ezek pedig a GVH szerint megtéveszthették a fogyasztókat a termékek összetételét, hatásait, a cég piaci pozícióját, illetve egy termék esetében annak forgalmazhatóságát illetően.
- írta közleményében a GVH.
A posztok emellett megtévesztő állításokat tettek az Update termékek összetételével kapcsolatban (például „cukormentes, csökkentett a szénhidráttartalma”), valamint megalapozatlanul állították a cég piacelsőségét.
„Egy termék - mézhelyettesítő szirup - tekintetében pedig a vállalkozás hamisan keltette azt a benyomást, hogy az jogszerűen árusítható, mivel a Nébih állásfoglalása szerint eleve jogsértően hozták forgalomba, majd a szakhatóság ki is vonta a piacról, elrendelve a termékek visszahívását a fogyasztóktól” - írták.
A közlemény szerint a GVH Versenytanácsa
A hatóság tekintettel volt ugyanakkor a cég együttműködésére is: a vállalkozás ugyanis beismerte a jogsértést, visszamenőleg törölte a kifogásolt videókat és lemondott a jogorvoslat lehetőségéről is. Emellett a jövőbeli, hasonló jogsértések kiküszöbölésére szolgáló, célzott belső, úgynevezett megfelelési program bevezetését vállalták a hatóság felé. A versenyhatóság mindezek figyelembevételével 40 millió forintra bírságolta a Norbi Update Lowcarb Zrt.-t.