337 milliárdért dolgozik Mészáros Lőrinc és családja a budapesti Déli Körvasút fejlesztésén
Az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerbe feltöltött dokumentumok szerint a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd nettó 337 milliárd 904 millió forintos ajánlatával vitte el a Déli Körvasút legnagyobb kivitelezési pályázatának megbízását - írja a 24.hu.
A projektről Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója úgy fogalmazott:
A miniszterelnök jóbarátja ajánlatában alvállalkozóként jelölte meg az öccse, Mészáros János tulajdonában lévő Híd-Tám Kft.-t, a Közgép Zrt.-t, az egykori Simicska-céget, amely mára a Mészáros-birodalom része lett, és az ugyancsak Mészáros-érdekeltség V-Híd Vagyonkezelőt is. Mellettük ugyanilyen szerepben segíti a munkát az Apáthy Endre érdekeltségében lévő, legutóbb a Lánchíd felújításával reflektorfénybe került A-Híd Zrt. és a MÁV-leányvállalat MÁV FKG Kft. is.
A kivitelezéshez keretében Kelenföld és Ferencváros állomások között harmadik (illetve egyes helyeken negyedik) vágányt építenek, a meglévő vágányokat pedig felújítják.
A Közvágóhídnál és Újbudán Nádorkert néven új megállóhelyek épülnek, zajvédő-falakat húznak fel. Csaknem 13 kilométer új vágányt és 16 új vasúti kitérőt kiviteleznek, 6 új vasúti hídrendszert építenek ki: a Gubacsi út felett, a Soroksári út felett, a Budafoki út felett, a Szerémi út felett, a Fehérvári út felett és a Bartók Béla út felett. Jelenleg külön projekt keretében folyamatban van a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése, ezt a közbeszerzést Mészáros üzleti partnerének a cége, a Duna Aszfalt Zrt. vitte el 36 milliárd forintért.
A lap összehasonlításképp közli, hogy a Budapest-Belgrád vasútvonal várhatóan nagyjából 700 milliárd költségvetéssel épül.