Magyaros klasszikusoktól a fine dining falatokon át a távol-keleti különlegességekig – Megnéztük a Time Out Marketet a nyitás előtt, mutatjuk az árakat és a kedvenc ételeinket
A Blaha Lujza téren nyíló Time Out Market sajtóbemutatóját szeptember 16-án tartották, ahol elsőként ismerhettük meg a belső tereket és a piac kínálatát.
A Time Out Market egy olyan gasztronómiai és kulturális tér, amelyet a Time Out magazin csapata indított el először 2014-ben Lisszabonban. A koncepció lényege, hogy egy város legjobb éttermeit, séfjeit, italait és kulturális programjait gyűjtik össze egyetlen közös helyszínen. Az első piac gyorsan népszerű lett, majd több nagyvárosban is megjelent: többek között New Yorkban, Miamiban, Montreálban, Dubaiban és Prágában is működik.
A budapesti piac e sorba illeszkedik, és azzal a céllal jön létre, hogy egy tető alatt mutassa be a főváros gasztronómiájának sokszínűségét.
Első benyomások
A Corvin Palace épületében egy hatalmas mozgólépcső vezet fel a Time Out Markethez.
A nyitott központi tér mellett több kisebb, intimebb rész is kialakításra került: például a központi bár mögötti hátsó teremben buja növények és kissé sötétebb, meghittebb hangulat fogad, ami kifejezetten alkalmas lehet esti borozásokhoz vagy koktélozásokhoz. A látványt egy színpad egészíti ki, amely egyértelműen jelzi, hogy a tér a gasztronómia mellett koncerteknek és különböző eseményeknek is otthont ad majd. Később még egy impozáns tetőterasz nyitása is várható.

Gasztrokörkép a Time Out Marketben
A Time Out Market kínálata első ránézésre is elképesztően sokszínű:
Egyik oldalon ott a velős pirítós (2 850 Ft) vagy a rakott csirkepaprikás (5 950 Ft), a másikon pedig akár sushi válogatás (7 950 Ft-tól), tonhal tatár (6 950 Ft), vagy éppen egy bárány kebab (5 800 Ft) is rendelhető.
Aki a magyar ízekhez húz, megkóstolhatja például a Canteen by Pesti István gulyáslevesét (5 450 Ft) vagy a Szaletly cigánypecsenyéjét (5 950 Ft). A mediterrán konyha rajongóinak ott van az Anyukám Mondta pizzája (3 650 Ft), míg az ázsiai ízekért a 101 Bistro (szecsuáni spenót - 3 550 Ft) vagy a Hai Nam Pho (tavaszi tekercs - 2 150 Ft) felel. Azoknak pedig, akik a tapas-jellegű falatokat keresik, a M’Eat by Rácz Jenő vagy a Lira by Essência menüjéből érdemes válogatni: előbbi például érlelt mangalica sonkát kínál (5 950 Ft), utóbbi pedig marhatatárt osztriga emulzióval (3 650 Ft).
A sajtóbemutatón ebből a sokféleségből rengeteg mindent ízelítőként meg is mutattak. A Canteen gulyáslevese és lecsója, a Casa Christa klasszikus sajtos-tejfölös lángosa és füstölt sült répája, vagy a Bigfish két ikonikus fogása, a tonhal tatár és a fish&chips egyaránt asztalra került. A Tuning burgeresek egy igazi „umami bombát” hoztak, a M’Eat by Rácz Jenő mangalica pástétommal készült, a Lira by Essência pedig a 16 órán át sült sertéstarja szendvicsét is elhozta.

Személyes kedvencem 101 Bistro San bei padlizsánja lett: ropogós, ragacsos, belül krémes, tökéletes vega fogás.
Az Essência marhatatárja osztrigaemulzióval egy elegáns, krémes előételnek bizonyult, míg a Bigfish tonhal tatárja luxusminőségű hallal és avokádókrémmel lett nálam telitalálat.
És végül: a Szaletly rakott krumplija. Magyaros, tartalmas, tökéletes – olyasmi, amit egyszerűen nem lehet kihagyni, ha az ember a Time Out Marketben jár.

Mennyiből lehet jól lakni a Time Out Marketben?
Az árak nagyon széles skálán mozognak, és alapvetően attól függ minden, hogy ki mennyire nagy étvággyal érkezik, illetve hány fogást választ magának.
Egy kiadós egytálétel, mint például a Szaletly híres rakott krumplija (4 950 Ft), a Canteen csirkepaprikása tojásos nokedlivel (5 950 Ft), vagy a Hai Nam wok sült tésztája csirkével (3 250 Ft) bőven elég lehet egy teljes ebédnek.
A hamburgerek – például a Tuning Umami Burger – szintén nagy adagok, és önmagukban is laktatóak.
Ha valaki több fogást szeretne kóstolni, akkor persze a végösszeg is magasabb lehet. Egy előétel és egy főétel együtt például 9–10 ezer forint körül mozog:
Érdemes azt is megjegyezni, hogy bár a fogások az éttermi kínálathoz képest általában egy árnyalattal kisebb adagok, ez tudatos döntés: a Time Out Market célja, hogy az ember akár többféle ételt is kipróbáljon egymás után.
Összességében tehát egy ebéd itt kihozható 3–6 ezer forintból is, ha valaki egyetlen laktató főételt választ, de egy teljes, előétellel és desszerttel kiegészített kóstolás 12–13 ezer forintra jön ki fejenként.

További hasznos tudnivalók
Helyszín és méretek
A Time Out Market Budapest a nemrég teljesen felújított Corvin Áruházban kapott helyet, a Blaha Lujza tér központi épületében. Az áruház 1926-ban nyitotta meg kapuit, és hosszú évtizedeken át meghatározó kereskedelmi központja volt a városnak. Az elmúlt években üresen állt, most azonban új funkcióval született újjá.
A piac belső tere körülbelül 2500 négyzetméteres, ehhez kapcsolódik még egy tetőtéri, 750 négyzetméteres rész. Összesen 11 konyha, 3 bár és 5 különböző rendezvényhelyszín működik itt, nagyjából 540 ülőhellyel. Ez azt jelenti, hogy egyszerre több száz vendéget tudnak fogadni.
Éttermek és kínálat
A Time Out Market Budapestben 11 különböző étterem kínálata érhető el. A válogatás célja, hogy a hazai gasztronómia meghatározó szereplői és ismert vendéglátóhelyei képviseljék magukat:
A kínálat tehát széles: a magyar konyhától az olasz és ázsiai fogásokig sokféle választási lehetőséget kínál.
Ezen kívül a helyszínen három bár is üzemel majd. Az egyik az Absolut Vodka koktélbárja, ahol a márkához kapcsolódó italok kapnak kiemelt szerepet. A második a Wines of Hungary standja, amely Magyarország mind a 22 borvidékének borait mutatja be. A harmadik a Dreher tankos sörözője, amely frissen csapolt, pasztőrözetlen söröket kínál.
Programok
A Time Out Market nemcsak az étkezésről szól, hanem kulturális eseményeket is kínál. A tervek szerint minden nap lesz valamilyen program. Hétfőn a Magyar Bárzongoristák Egyesülete biztosít zongoraesteket, kedden és szombaton jazzkoncerteket tartanak, szerdán és pénteken akusztikus estek lesznek, csütörtökön DJ-k lépnek fel, vasárnap pedig családi programok várják a gyerekeket. Emellett havonta egy nagyobb koncertet is szerveznek a helyszínen.
Kiknek szól?
A Time Out Market Budapest koncepciója elsősorban a városba látogató turistákat célozza, akik így egy helyen kóstolhatják végig a budapesti gasztronómia különböző stílusait. Ugyanakkor a helyiek számára is nyitott: bárki beléphet, a fogyasztásért az egyes standoknál kell külön fizetni.
