SIKERSZTORIK
A Rovatból

Világhírű lehet a magyar Middlemist Red

A magyar zenekart 182 együttes közül választották ki a Deezer tehetségkutató versenyében.


Közel áll a hazai és igen fiatalnak számító Middlemist Red ahhoz, hogy megnyerjen egy online külföldi tehetséggondozó versenyt. Az is elképzelhető, hogy világsztárok lesznek. 182 ország előadói közül emelték ki őket a Deezer helyi szerkesztői abba a négybe, akik most a várható hírnév mellett értékes nyereményekért is versenyezhetnek. Kíváncsiak voltunk, kik ezek az ígéretes srácok. Kérdéseinkre a zenekar tagjai válaszoltak.

- Nem mondhatni, hogy túlzottan populáris, könnyen emészthető zenét játszotok. Miért döntöttetek úgy, hogy ebben az idehaza kevéssé elterjedt műfajban próbáltok szerencsét?

- Nem beszéltük meg előre, hogy márpedig mi ebben stílusban szeretnénk feltétlen mozogni, egyszerűen ezt a zenét játszottuk az első pillanattól fogva. A pszichedelikus műfaj éppen most éli reneszánszát, a világban szinte mindenhol ez számít manapság az egyik legelterjedtebb zsánernek. Itthonra viszont igaz, hogy csak nemrég kezdett el begyűrűzni, de már most is érezhetően komoly teret hódít. De nem emiatt vágtunk bele, hanem mert ez az, amit szívesen csinálunk, bármi mást kéne játszanunk, valószínűleg nem lenne ennyire őszinte és hiteles.

live2014_Komoroczki_Diana

- Életkorotokból adódóan sem magától értetődő, hogy a 60-as, 70-es évekhez nyúltok vissza. Mi vagy ki inspirált benneteket leginkább?

- Mindannyian szeretjük a Led Zeppelint, vagy a Beatlest, de őket is csak minimálisan tudnánk említeni inspirációként, pedig elvileg érezhető a hatásuk a zenénkben. Talán éppen az a legérdekesebb ebben a műfajban, hogy közvetetten is mennyire át lehet adni a hangulatát és a stílusjegyeit. Mi egyáltalán nem, vagy csak alig merítünk a ’60-as, ’70-es évek pszich hullámának meghatározó előadóiból. Sokkal inkább az újhullámos csapatok hatnak ránk, úgy mint a The Black Angels, a Pond, a Temples, vagy a Tame Impala.

2012 végén, Budapesten alakult a Middlemist Red, zenéjük a heroikus hatvanas évek pszichedelikus őserejéből és a beatből táplálkozik. Tagjai: Nóvé Soma (gitár és ének), Deli Soma (basszusgitár és vokál), Papp Dávid (gitár) és Ürögdi Ábel (dob, vokál).

2013 novemberében a Gödör Klubban mutatták be kislemezüket, ezt követően sok fővárosi klubba kaptak meghívást. pedig az összes fővárosi klub ajtaja kitárult számukra. 2014 februárjában bekerültek az Index alternatív dalversenyének döntőjébe ("A Szám"), és Single Switcheroo című dalukkal megnyerték. A győzelemnek köszönhetően a zenekar tizenharmadik koncertje után az idei évben már a Szigeten is felléphetnek, augusztusban pedig ők lesznek az amerikai Black Lips előzenekara az Akvárium klubban. Ha minden igaz, idén elkészítik első nagylemezüket.

- Hogyan épülnek fel a dalaitok? Fontosnak tartjátok-e például, hogy a szövegeknek legyen valami mondanivalójuk, vagy inkább az összhatás a fontos?

- Általában egy rögtönzött témára épül az összes dal. Valamelyikünk elkezd játszani valamit, a többieknek megtetszik, a próba hátralévő részében pedig összerakjuk a szám alapját. Az énekdallam általában csak a végén kerül rá a zenei alapra, a szöveg pedig még később. Utóbbi szempontjából azt tartjuk a legfontosabbnak, hogy a zene ne csak illusztrálja az adott szöveget, sokkal inkább alkosson egy szétválaszthatatlan egészet. Ezáltal nem csak a dallam válik fontossá a vokális részeknél, hanem a szöveg ritmusa is, ami nagyban befolyásolja, hogy mi lesz a szöveg, de persze fontos, hogy legyen mondanivalója is egyben.

- Mekkora most a repertoárotok és ez milyen hosszú koncertekre elég?

- Nagyon fiatal zenekarnak számítunk a magyar zenei palettán, és nem csak az életkorunkból adódóan. Mindössze egy éve játszunk együtt, a kezdetek óta saját számokat, így folyamatosan növekszik a repertoárunk, illetve a koncertek hossza. A mostani szettünk 50 perces, de ebben nem szerepel minden dal.

live2014
Így került be a Middlemist Red a Young Gunsba

Az egyik legismertebb zenei streamszolgáltató és netrádió a Deezer. Ide tölthetik fel zenekarok és előadók szerzeményeiket. A Young Guns program célja, hogy tehetségeket mutasson be és versenyeztesse őket. 182 országból válogattak lemezszerződéssel még nem rendelkező versenyzőket a helyi szerkesztők szvazatai alapján. Ezután a Deezer francia központjában a 182 résztvevő nagy részét kiszórták, maradt 27 előadó. Újra szavaztak a szerkesztők, ennek eredményeként négyen maradtak versenyben a Young Gunsra: a hazai Middlemist Red, a The Ransom Collective a Fülöp-szigetekről, a kanadai The Posterz és a MONTE nevű Costa Rica-i zenekar.

A lemezszerződést elnyerő végső győztes az lesz, akit a legtöbbször hallgatnak meg június 13-ig. Minden meghallgatás és megosztás pontot ér: 1 hallgatás=1 pont, szám hozzáadása a kedvencekhez=3 pont, szám hozzáadása egy lejátszási listához=3 pont, az album hozzáadása a kedvencekhez=5 pont, az előadó hozzáadása a kedvencekhez=10 pont.

- A nemzetközi karrier lehetősége mennyire foglalkoztat benneteket? Láttok esélyt a közeljövőben egy külföldi (európai, vagy akár amerikai) turnéra?

- Ha nem foglalkoztatna, nem is lenne értelme az egésznek. Merni kell nagyot álmodni. Egyelőre azon munkálkodunk, hogy minél előbb létrejöhessen egy nagyobb kaliberű turné, zenénkből adódóan elsősorban az angolszász területekre fókuszálva. Ha minden jól megy, legkésőbb jövő tavasszal neki is vágunk.

- A hozzátok hasonlóan nemzetközi színtérre is illő, de már egy fokkal előrébb tartó zenekarokkal (például Ivan & the Parazol, Run Over Dogs) tartjátok a kapcsolatot?

- Ivánékkal többször játszottunk már együtt, néha eljárunk egymás koncertjeire, jó a kapcsolat a két zenekar között. Bex-szel, a billentyűsükkel különösen jó barátságot ápolunk, hiszen nem csak, hogy ő volt a bemutatkozó kislemezünk producere, de nagyon sokat is köszönhetünk neki. Nélküle talán nem tartanánk itt, ahol most. Szaszáékkal (Run Over Dogs) viszont még csak most kezdődött egy nagyon előremutató barátság, a nyáron illetve ősszel is többször játszunk velük együtt. Első pillanattól kezdve nagyon jóban vagyunk.

live @ keret sessions

- Kikből áll össze a közönségetek idehaza?

- Eleinte nyilván a barátainknak, ismerőseinknek zenéltünk. Egy ideje viszont a közönségünk nagy részét egyáltalán nem ismerjük, ennek ellenére folyamatosan támogatnak minket. Elég aktív a közönségünk, azt lehet mondani: a közösségi oldalakon lévő támogatás élőben is ugyanúgy meglátszik.

- Mekkora szerepet tölt be az életetekben jelenleg a zenekar? Dolgoztok, tanultok mellette?

- Ugyan a zenekar tölti be a legnagyobb részt, illetve fontossági sorrendben is elől van mindenkinél, viszont mind a négyen iskolába járunk egyelőre. A Kőbányai Zenei Stúdió gólyatáborában ismerkedtünk meg, viszont a basszusgitárosunkat kivéve máshol tanulunk jelenleg. Van aki az Óbudai egyetem gépészkarán, van aki a Kodolányin, megint más a Budai Rajz Iskolában tanul grafikusnak.

- Pár hónapja megnyertétek az Index alternatív dalversenyét, éreztétek ennek a hatását azóta az rajongóitok számában, vagy más hasonló téren?

-"A Szám" adta a kezdő lökést ahhoz, hogy nagyobb tömegekhez is eljussunk. Már a verseny ideje alatt is egyre többen és többen hallgattak minket, az eredményhirdetés utáni első önálló koncertünk pedig teltházas volt.

- Számítottatok a mostani, Deezer általi elismerésre? Mit gondoltok, mennyire segíthet a külföldi ismertségetek növelésében?

- Egyáltalán nem számítottunk rá, egyszer csak megkeresett minket a Deezer hazai szerkesztője, hogy van egy ilyen lehetőség, minden országból nevezni kell valakit, Magyarországról pedig minket választottak. Hatalmas megtiszteltetés volt ez nekünk már így is. Az pedig, hogy 182 országból kiválasztottak minket a legjobb négy zenekar közé, teljességgel hihetetlen volt. Ez a verseny rengeteget segít a külföldi ismertségben, már most is, hiszen a Deezer felhasználói kiemelten értesülnek rólunk 182 országban, amióta elindult a Young Guns. Ha pedig esetleg megnyernénk, azzal visszaigazolást kapnánk a világtól, hogy igenis van keresnivalónk a nemzetközi piacon, ami tárt karokkal fogad.

- Hol lesztek láthatóak a közeljövőben, például a fesztiválszezonban?

- Június 14-én ünnepeljük első születésnapunkat az A38 hajón, a Run Over Dogs és a Néhai Bárány társaságában. Utána pedig leginkább fesztiválokon lehet majd velünk találkozni a nyáron, például Bánkon a Bánkitó Fesztiválon, Taliándörögdön a Művészetek Völgyében, Debrecenben a Campus Fesztiválon, augusztus közepén pedig a Szigeten. De játszunk például augusztus másodikán az amerikai The Black Lips előzenekaraként az Akváriumban is.

live_ff

- Lemezfelvétellel hogy álltok, mikorra lehet belőle valami?

- A tervek szerint november végén, a kislemezünk megjelenéséhez képest egy évvel később jelenik az első lemezünk, de már szeptember elején hallható lesz két szám az albumról, ami egy single lemezen fog megjelenni. Az egyikhez augusztustól forog majd a klip is.

- Ha bejönnének a külföldi tervek, adott esetben ki is költöznétek, vagy mindenképp hazai bázissal képzelitek el a jövőtöket?

- Ha azt mondaná a Domino Records, vagy a Heavenly, hogy kiadnak minket, de cserébe ki kéne költöznünk az Egyesült Királyságba, akkor biztosan nehéz lenne a döntés, de nem hiszem, hogy sokat gondolkoznánk rajta. De ki az, aki igen?

middlemist_red_foto_Komoroczki_Diana

Ha drukkolsz a zenekarnak, nyomj egy lájkot!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
100 nap alatt több mint 63 ezer megmentett termék – így működik Magyarország első élelmiszer-outletje
A Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET-ben a közeli lejáratú vagy csomagolássérült termékek akár 70 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatók, miközben több tonnányi élelmiszer menekül meg a kidobástól.


Az élelmiszer-pazarlás világszinten is égető probléma, de szerencsére egyre több hazai kezdeményezés mutat példát arra, hogyan lehet ezt a mindennapokban is kezelni. A budapesti Récsei Centerben működő PRÍMA OUTLET – Magyarország első élelmiszer-outletje – száz napos működése alatt bebizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak nem zárják ki egymást, sőt, kéz a kézben járhatnak.

Az eredmények önmagukért beszélnek: több mint 63.000 terméket mentettek meg a pazarlástól, ami 16,6 tonna élelmiszert jelent.

Ez a mennyiség 44 tonna szén-dioxid kibocsátásának elkerülésével egyenértékű – vagyis akkora megtakarítás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spórolták volna meg.

A vásárlók sem jártak rosszul: az outlet áraknak köszönhetően 21.737.043 forint maradt a pénztárcákban –

ez átlagosan 300–400 forint megtakarítást jelent termékenként,

miközben minden árucikk a jól ismert PRÍMA-minőséget képviseli.

A PRÍMA OUTLET kínálata naponta változik:

a polcokra csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett vagy szortimentfrissítésből kikerülő termékek kerülnek, akár 70%-kal olcsóbban.

Az üzlet így egyszerre kínál okos, fenntartható és pénztárcabarát alternatívát a tudatos vásárlóknak.

„A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, a vállalat tulajdonosa.

Segítség a rászorulóknak is

A fenntarthatóság azonban nem áll meg az üzlet polcainál: a századik működési napon a Breier Cégcsoport bejelentette, hogy a Récsei Centerben található Príma szupermarket együttműködési megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Céljuk az, hogy az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett, közvetlen segítséget nyújtsanak a nehéz helyzetben élő családoknak is.

A PRÍMA OUTLET mögött álló Breier Csoport több mint 30 éve meghatározó szereplője a hazai élelmiszer-kiskereskedelemnek. A családi tulajdonban lévő vállalat jelenleg 26 üzletet üzemeltet Budapesten és Pest megyében, és elkötelezett a minőség, az innováció és a közösségi értékteremtés mellett.

A PRÍMA OUTLET első száz napja megmutatta, hogy az élelmiszermentés nemcsak egy jó ügy – hanem mindannyiunk közös jövőjének kulcsa.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Orvosi bravúr: aranybevonatú, személyre szabott pacemakert kapott egy beteg Pécsen
Az országban elsőként a A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján ültettek be ilyen pacemakert, amelyre eddig világszinten is csak nagyon kevés példa volt.


Itthon eddig példátlan beavatkozást hajtottak végre a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikáján: októberben az országban elsőként ültettek be aranybevonatú pacemakert.

Ez azért is komoly bravúr, mert a nemzetközi szakirodalomban is csak elenyésző számú hasonló beavatkozásról számoltak be ezidáig.

A klinika közleménye szerint a beavatkozásra egy különleges eset kapcsán volt szükség: a beteg a hagyományos, titántartalmú generátorral szemben túlérzékenységi reakciót mutatott. A titánérzékenység egy rendkívül ritka állapot, amelynek kapcsán a szervezet allergiás reakcióval reagál a beültetett eszközzel szemben.

A pacemaker-generátort egyedileg, a beteg alapbetegségének megfelelően gyártották le részletes kivizsgálást követően.

A piacon nem is érhető el ilyen eszköz, hiszen minden esetben a beteg kórtörténetének részletes elemzését követően gyártják le, majd ültetik be. A speciális aranybevonat megakadályozza, hogy a beteg szervezete allergiás reakcióval reagáljon a beültetett generátorral szemben.

A közleményben azt is írják, hogy

a pacemaker-generátor nem csak összetétele miatt számít különlegesnek, hanem jól példázza azt is, hogy a modern orvoslás egyre inkább a személyre szabott ellátás irányba halad.

„A Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szívgyógyászati Klinikájának célja, hogy hazai és nemzetközi szinten élvonalbeli terápiás megoldásokat kínáljon betegeinek – az egyéni különbségek és a magas szintű szakmai gondoskodás szem előtt tartásával” – írták.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Több mint egymillióan voltak kíváncsiak a magyar pavilonra Japánban
A magyar megjelenés az Expó központi témájához egyedi módon kapcsolódott, a figyelmet a hagyományokra, az ember és a természet harmóniájára, valamint a múlt értékeiből építkező jövő gondolatára irányítva.


A magyar részvétel minden szempontból sikertörténetnek bizonyult: közel 70 kulturális programmal, több mint 80 szakmai és üzleti rendezvénnyel, 46 ezer éttermi és 2250 protokollvendéggel, valamint kézzelfogható turisztikai eredményekkel zárta Magyarország a fél éves oszakai bemutatkozását.

Élő Népzenei Előadás a Pavilon Szívében

A Magyar Pavilon központi élményét az állandó élő népzenei előadás jelentette, amely 184 napon át negyedóránként várta a látogatókat. A program keretében 21 énekesnő naponta 43 alkalommal szólaltatta meg a magyar népdalokat.

Az előadás összesen 7848 alkalommal csendült fel – több mint 58 000 percnyi élő műsort ajándékozva a közönségnek. A magyar népzene, a viseletek és az előadók közvetlensége különleges atmoszférát teremtett: a látogatók a pavilonba belépve nemcsak hallhatták, hanem át is élhették a magyar hagyományok lüktetését.

A Magyar Konyha Diadala

A Magyar Pavilon étterme a világkiállítás egyik legnépszerűbb vendéglátóhelyévé vált. A Miska Kitchen & Bar hat hónap alatt 46000 vendéget fogadott, napi mintegy 250 főt.

A kulináris sikerek számokban:

Gulyáslevesből: 18 600 adag

Hortobágyi palacsintából: 17 000 adag

Somlói tekercsből: több mint 4100 adag, azaz 164 méternyi desszert készült – ez több mint másfél futballpályányi édes élmény.

A magyar ételek iránti érdeklődést jól mutatja, hogy sok látogató már reggel 8:55-kor, közvetlenül az Expó nyitását követően beállt a sorba, hogy biztosan bejusson az étterembe, amely hivatalosan 13 órakor nyitott.

Tradíció Kézműves Formában

A pavilon harmadik emeletén 22 héten át kézműves foglalkozások várták az érdeklődőket, amelyek végig teltházzal működtek. Összesen 11 tradicionális magyar mesterség mutatkozott be, köztük a nemezelés, a gyékényfonás és a kékfestés. A látogatók saját kezűleg készíthettek el kisebb tárgyakat, miközben megismerkedhettek a magyar kézművesség aprólékos technikáival.

Kultúra, Üzlet és Diplomácia

A Magyar Pavilon az Expó egyik legaktívabb országpavilonjaként zárt:

Kultúra: Közel 70 koncertet szervezett 50 magyar fellépővel, csaknem 600 művész és stábtag közreműködésével. Ezzel Magyarország a harmadik legtöbb kulturális programot bemutató országként zárta a világkiállítást, bemutatva hazánk zenei örökségének sokszínűségét a klasszikus, népi és kortárs műfajokban egyaránt.

Üzleti és Szakmai Rendezvények: 84 szakmai és üzleti rendezvény valósult meg hat különböző helyszínen, köztük a pavilon Community Centerében és az Expó ikonikus Női Pavilonjában, ahol Magyarország szervezte a legtöbb eseményt. Összesen 31 magyar vállalat mutatkozott be a japán partnerek előtt, ami új gazdasági és turisztikai együttműködések alapját teremtette meg.

Diplomácia: A pavilon 2250 protokollvendéget fogadott, 440 delegáció tagjaként. Tiszteletüket tették a japán császári család tagjai, de a vendégek között volt Nobel-díjas, államfő, kormányfő, olimpikon, nagykövet, tiszteletbeli konzul és püspök is.

Turisztikai Eredmények és Jövő

A pavilon nemcsak megszólította, hanem inspirálta is a japán közönséget – a kulturális jelenlét érzékelhetően erősítette Magyarország turisztikai vonzerejét.

„A világkiállítás ideje alatt 19 százalékkal nőtt a Magyarországra beutazó japán turisták száma 2024 azonos időszakához képest. A magyar bemutatkozás hidat épített a két nemzet között: élményt és inspirációt adott mindazoknak, akik az expós látogatásukat követően személyesen is szerették volna felfedezni hazánkat. A kulturális jelenlétnek ez a formája hosszú távon erősíti Magyarország imázsát a szigetországban.”

Kristó Ákos miniszteri biztos

A Magyar Pavilon a „Múltunk nélkül jövőnk sincs” gondolat jegyében épült, és az elmúlt fél év során méltó módon képviselte Magyarország értékeit. A látogatók számára a pavilon nem csupán építészeti különlegesség, hanem egy érzelmi és kulturális utazás is volt – lenyomata annak, hogy a fenntartható jövő kulcsa a természethez és hagyományainkhoz való visszatérésben rejlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Mi köze a Túró Rudinak a babaváráshoz? Németh Nóri, a PregHello applikáció megalkotója elárulja nekünk
Saját várandóssága adta az ötletet Németh Nórinak az ingyenes applikációhoz, amit ma már több tízezer kismama használ a babavárás időszaka alatt és után.


Nem ritka, hogy sok nőt megihlet az anyaság, a babavárás, sokan ebben az időszakban találnak rá önmagukra, kezdenek új dolgokba, váltanak karriert, vállalkozást alapítanak. Németh Nórival, a PregHello applikáció megálmodójával és tulajdonosával is pontosan ez történt: észrevette, hogy nincs olyan magyar nyelvű információgyűjtemény a piacon, ahol a kismamák egyszerűen, gyorsan, átláthatóan és nem utolsósorban szórakoztatóan tájékozódhatnak, ezért úgy döntött, készít egyet ő maga. Nóri a mára rendkívül népszerűvé vált alkalmazás megszületéséről, a további célokról és tervekről mesélt nekünk.

  • SZMO: Hogyan született meg a PregHello ötlete, és mik voltak az első lépések, amiket megtettél, hogy applikációt fejleszthess?

Németh Nóra: Amikor elszántam magam, hogy összerakok egy olyan tartalomcsomagot, ami segíti a kismamákat, akkor fogtam egy A4-es lapot és elkezdtem összeírni, hogy milyen információk segítenének engem és más várandós kismamákat. Az alkalmazás fejlesztése ugyan csak akkor kezdődött el, amikor a kisfiam bölcsis lett, de addigra elég jól összeállt az első verzió tartalma.

A kezdetektől fogva fontos volt számomra, hogy a kismamák hiteles forrásra támaszkodhassanak, így szakmájukban elismert és aktívan dolgozó egészségügyi szakemberek validálták és a mai napig is folyamatosan aktualizálják az alkalmazásban szereplő összes tudásanyagot.

  • SZMO: Volt személyes élményed, ami inspirálta a fejlesztést?

 Németh Nóra: Azt gondoltam magamban: „Milyen jó lenne, ha lenne egy olyan platform, ami kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi.” Országonként ugyanis teljesen eltérőek a javaslatok, így szerintem nagyon fontos, hogy kifejezetten az itthoni viszonyokat vegyük figyelembe a magyar kismamák számára. Magába az applikációba is rejtettem pár személyes élményt.

A várandósság heteit az applikáció főként gyümölcsökhöz hasonlítva mutatja, a kismamák lelkesen mutatják mindig a párjuknak, hogy az adott napon épp milyen gyümölcs méretének felel meg a kisbabájuk. Van két dolog azonban, amik kifejezetten személyes emlék miatt kerültek be az appba..

A Playmobil figura a férjem nagy kedvence, és egyik alkalommal, miután az orvostól jöttünk haza, vidáman vette észre, hogy amekkora akkor volt a kisbabánk, teljesen megegyezett a kezében tartott Playmobil figura méretével. Ugyanígy a túró rudi a  a 14. hétnél szerepel. Én nagy túró rudi rajongó vagyok és a túró rudi hossza pont akkora, mint ebben a korban a magzat mérete. Lemértük vonalzóval.

  • SZMO: Mi volt a legnagyobb kihívás az applikáció fejlesztése és működése során?

Németh Nóra: Mindig vannak kisebb dolgok, amikkel meg kell küzdeni, amiket helyre kell hozni, mielőbb meg kell oldani. A rendszerhibák, illetve a határidők betartása, az ezekre való állandó koncentráció az, ami számomra nehézség, ez persze nem a legszórakoztatóbb része a dolognak. Nem volt könnyű olyan szakembereket, fejlesztőket találni, akikkel kifejezetten jó együtt dolgozni és nem csak értenek a dolgukhoz, de emberileg is könnyen megértetik magukat és gördülékeny velük a közös munka. De szerencsére találtunk megfelelő munkatársakat, és a szakértők, akikkel együttműködünk az egyik legfontosabb mozgatórugói a gépezetnek. Tőlük leszünk igazán hitelesek és naprakészek.

Szakértőink között találunk szakorvost, nőgyógyászt, gyermekápolót, védőnőt, pszichológust, bábát, szülésznőt, gyógytornászt, szonográfust, diabetikust, mentőtisztet, szülésznőt és visszérspecialistát is.

Úgyhogy azt hiszem joggal mondhatom, hogy tényleg minden területre odafigyelünk és profi, hiteles forrásból adunk információt a kismamáknak.

Szerencsésnek érzem magam, mert tudom, hogy sokan, akik vállalkozásba kezdenek, eljutnak egy olyan ponthoz, amikor  el kell dönteniük, hogy megéri-e folytatni, vagy nem. Nálam nem volt ilyen pont, mindig tudtam, hogy mit szeretnék a PregHellóval. Viszont egyértelműen szükség van néha pihenésre, megújulásra, mert azért el lehet  fáradni a vállalkozásvezetésben.

  • SZMO: Mikor érezted először azt, hogy az applikáció sikeres, mikor gondoltad, hogy „Igen, pontosan ezt képzeltem el, megcsináltuk”! ?

Németh Nóra: Az alkalmazás létrejötte után két héttel. Ugyanis szinte azonnal letöltötte 2500 kismama, ez pedig egyértelmű visszajelzés volt számomra, hogy mekkora szükség volt már itthon egy ilyen platformra. Amire pedig nagyon büszke voltam akkor is és most is, hogy ezek a kismamák nem csak letöltik és használják az applikációt, de visszajelzést is adnak folyamatosan.

Már az elején is rengeteg pozitív üzenetet kaptunk, de ami nekem külön öröm, hogy javaslatokat, ötleteket írnak, ami mind hozzájárul ahhoz, hogy megfelelően fejlesszük az alkalmazást és minél inkább kielégítsük a felhasználók igényeit. Ez pedig nagyon nagy érték.

Ha már visszajelzés: számomra például az egyik legkedvesebb a MAVE-hoz (Magyar Védőnők Egyesülete) kapcsolódik, akik előszeretettel ajánlják a PregHellót a kismamáik számára, ez pedig szakmailag is egy szuper elismerés.

  • SZMO: Mi volt az eddigi legnagyobb mérföldkő az applikáció életében?

Németh Nóra: Majd most jönnek az igazi mérföldkövek! De eddig az applikáció „kistestvérének”, a BabyHellónak a létrejötte volt különös jelentőségű. Ez az app is egyre népszerűbb, ezt is már több ezer kismama töltötte le itthon, így erre mindenképp büszke vagyok.

De említhetem mérföldkőként  az idén ősszel első alkalommal megrendezésre kerülő Babaváró fesztivált, amit már elképesztően várok! Tényleg egy igazi jó hangulatú, szakmai, ám vidám és színes, közösségépítő fesztiválra készülünk, ami úgy gondolom, hogy más lesz, mint az eddig itthon megrendezett baba-mama expók.

Preghello Babaváró fesztivál - Írd be a naptárba már most!

A fesztivált szeptember 13-án, szombaton egy gyönyörű helyszínen, az Eiffel Műhelyházban rendezik meg és a szervezők nem titkolt célja, hogy egy olyan közösségi élmény legyen ez a nap, ahol minden kismama és kispapa jól érzi magát és az eseményről magabiztosan és boldogan távozzanak.

Jegyvásárlás és részletek: www.preghello.com

  • SZMO: És mit gondolsz, maga az applikácó miben különbözik akár az itthoni, akár a külföldi alkalmazásoktól?

Németh Nóra: Amellett, hogy kifejezetten a magyar viszonyokat tükrözi, amit meglehetősen hiányoltam, átláthatóra, letisztultra terveztük az alkalmazást, amiben nincsen felesleges s töltet és forgatag, amiben el tudna veszni a kismama.

  • SZMO: Milyen terveitek vannak a jövőre nézve a PregHellóval?

Németh Nóra: Minden folyamatosan változik, én inkább közeli célokat szoktam kitűzni elsősorban, mint például amilyen a fesztivál is. De mindenképpen tervben van, hogy szeretnénk külföldi piac felé is nyitni, létrehozni a PregHellót több nyelven is, jelenjünk meg minél több helyen. De mindennek meg van a maga ideje, én ebben nagyon hiszek. A BabyHello és a fesztivál is pont akkor valósult meg, amikor itt volt az ideje, és biztos vagyok benne, hogy ezek a tervek is a megfelelő időben fognak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk