hirdetés

FELFEDEZŐ

Teljesen abszurd: Hitler vagy Lenin lehet a polgármester egy perui faluban

Hitler Alba Sánchez az édesapjától kapta ezt a nevet, mert nagyon külföldiesen hangzott, Lenin Vladimir Rodríguez pedig egy rivális párt jelöltje.

Link másolása

hirdetés

Hitler és Lenin küzd meg egymással október 7-én a polgármesteri posztért a Yungar nevű perui településen.

Hitler Alba Sánchez egészen véletlenül viseli a náci diktátor nevét. A RPP rádiónak azt mondta, hogy édesapja adta neki, a férfi szerinte azért, mert nagyon külföldiesen csengett. Gyerekként nem is tudta, hogy mennyi mindennel párhuzamot lehet vonni a névvel kapcsolatban. Csak később, az iskolai történelemórák alatt tudta meg, hogy ki is a névadója, ki volt valójában Adolf Hitler.

Később meg akarta változtatni a nevet, de már mindenki így szokta meg. Viszont a polgármesterjelölt azt mondta, hogy semmiben nem fog a náci diktátorra hasonlítani.

"Én a jó Hitler vagyok, mi mindig csak jót cselekedtünk, az emberek ismernek bennünket"

- mondta a férfi, akinek ellenfele is egészen különleges nevet visel. Lenin Vladimir Rodríguezről viszont nem sokat tudni, Hitler Alba Sánchez szerint egy rivális párt állította őt ellenfélnek jelöltet, aki egyébként nem is helybéli, hogy összezavarja a szavazókat.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
FELFEDEZŐ

Lecserélnéd rossz szokásaidat egy álomutazásért?!

Fontos, hogy tudatosan odafigyeljünk a szokásainkra és inkább azokat építsük be a napi rutinba, melyek valóban hasznosak számunkra.

Link másolása

hirdetés

Az amerikai Duke University egyik tanulmánya szerint mindennapos tevékenységeinket 45%-ban a szokásaink határozzák meg. Szokássá pedig akkor válik egy tevékenység, ha azt minden nap és hosszú távon végezzük. Tehát a szokásainkat mi alakítjuk. Biztonságot és keretet adnak a mindennapjainknak és nagyban hozzájárulnak a mentális és lelki egészségünkhöz is. Ezért fontos, hogy tudatosan odafigyeljünk a szokásainkra és inkább azokat építsük be a napi rutinba, melyek valóban hasznosak számunkra.

A bűvös 21 nap

Leszokni a dohányzásról vagy az egészségtelen nassolásról nem könnyű, rászokni ezekre annál inkább. Többet sportolni, többet olvasni, több salátát enni - azt gondolnánk, hogy nincs is ennél egyszerűbb, mégis sokan küzdünk azzal, hogy napi rutint alakítsunk ki ezekből az egészséges szokásokból.

Számtalan kutatásra alapozott elmélet létezik a témában. Egyes kutatások azt tartják, hogy ha 21 napig minden nap egy bizonyos szokás szerint cselekszünk – például minden nap megeszünk egy almát - akkor az rögzül és automatikusan szokássá válik. Viszont más kutatások eredményei szerint kevés a 21 nap, legalább 66 nap szükséges egy szokás kialakításához. Hogy mi lehet az igazság? Ez valójában mindenkinél más. Különbözőek vagyunk, más-más életmóddal, személyiséggel, tapasztalatokkal, egyedi igényekkel és célokkal rendelkezünk. Van, akinek valóban elég 21 nap, míg másnak a 66 nap is kevés. De ezzel nincs is semmi probléma - mindenki a saját tempójában változik és fejlődik.

6+1 TIPP arra, hogyan cseréld le a rossz szokásokat jó szokásokra?

1. Felejtsd el a számokat! – ne szabj magadnak határidőt, hiszen akkor várni fogod a végét. Egy jó szokásnak pedig pont az a lényege, hogy állandósuljon.

2. Fő a motiváció! Gondolkozz el, hogy miért csinálod, miért szeretnél egészségesebben élni. Akár írd le magadnak az érveket. Minél több érvet gyűjtesz össze, annál biztosabb leszel magadban.

hirdetés

3. A jó cél mérhető, megvalósítható, releváns és időben jól meghatározott. Tehát ne azt mond, hogy mától több almát eszem, hanem azt, hogy mától minden nap megeszem két almát. Így konkrétan meghatároztad a célodat és az almák mennyiséget is, amit így könnyebb lesz betartani.

4. Kezdd kicsiben és legyél türelmes magaddal! – például, ha eddig nem jártál futni és az a célod, hogy hetente ötször fuss majd, akkor kezdj heti egy vagy két futással, rövidebb szakaszokat kijelölve. Hidd el, idő kell a lelkednek és testednek is amíg megszokja az új mozgásformát, így csak fokozatosan növeld az alkalmakat!

5. Ismerd az erősségeidet és a gyengeségeidet és ezeket figyelembe véve alakítsd ki az új szokásodat – ne erőltess magadra semmit – például, ha nem szeretsz korán kelni, semmiképpen se indulj el futni hajnalban, hanem inkább délutánra időzítsd az edzést. Ugyanez étkezéses példával: ha nem szereted a rukkolát, semmi gond, hagyd ki a salátából! Elvégre azért dolgozunk, hogy jobban érezzük magunkat!

6. Minden nap csak egy kicsi lépést kell megtenned. Ne siettesd a változást, Rómát sem egy nap alatt építették.

+ 1 TIPP

Ha időnként elcsábulsz vagy egyszerűen úgy érzed, hogy ez „ma nem megy” - belefér. A fontos az, hogy ne csüggedj, tudatosítsd magadban a célodat és gondold át újra a léptéket, motivációdat! Lehetőségként tekints a változásra, ne kényszerként éld meg!

A BioCo 31 napos Őszi Egészség Kihívás segít elindulni a változás útján!

Elkötelezettek vagyunk az egészséges életmód mellett és szeretnénk, ha mindenki legalább egy kicsit egészségesebben élne, egészségtudatosabb szokásokat építene be a mindennapjaiba. Rohanó világunkban egyre kevesebb idő jut arra, hogy odafigyeljünk a helyes táplálkozásra, a rendszeres mozgásra, vagy a mentális egészségünk fenntartására. Ezért indítottuk el a BioCo Őszi Egészség Kihívást, amely során könnyen elvégezhető, egészségtudatos kihívásokat hirdetünk meg: sport, táplálkozás és mentális egészség témakörben október 1-31. között.  Az egy hónapos program során saját tempódban haladva, könnyen teljesíthető napi feladatokat oldhatsz meg.

Csak magadat kell legyőznöd, ezért elég, ha apró lépésenként haladsz!

Reméljük, hogy a kihívások szokássá válnak majd az életedben és a játék vége után is beépíted őket a mindennapjaidba, ezzel kialakítva egy hosszútávon fenntartható, egészségesebb életmódot!

MÉG NEM KÉSŐ! Nyerj Apple Watch Okosórát, vagy norvégiai álomutat a BioCo Őszi Egészségkihívásával! – csatlakozz az utolsó pillanatban!

A játék már elindult, de még nem maradtál le semmiről! Hogyan vehetsz részt gyorsan a kihívásban? Kattints a www.egeszsegkihivas.hu oldalra, ahol már számos posztot találsz. Minden poszt egy kihívás.

Minél több kihívást teljesítesz, annál több esélyed lesz megnyerni az értékes ajándékok egyikét! Minden október 31-ig (bármikor, tehát visszamenőleg is!) teljesített napi kihívás automatikusan részt vesz a fődíjsorsoláson.

Nem kell külön regisztrálnod, hiszen a feladat megoldásával automatikusan részt veszel a játékban.

Díjazzuk a jó szokásaidat!

A fődíj nem más, mint egy egymillió forint értékű, négynapos álomút két fő részére a festői fekvésű, észak-norvégiai Tromsø városába, ahol nemcsak a lenyűgöző északi fényt csodálhatod meg egy hajós kirándulás során, hanem részt vehetsz egy husky-szafarin, sőt azt is kipróbálhatod, hogy milyen rénszarvasokkal szánozni ー mindezt magyar idegenvezetéssel!

Kattints és játssz velünk!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
FELFEDEZŐ

Szavazást indított a Blikk, legyenek-e továbbra is meztelen nők a lapban

Az olvasóikra bízzák a döntést: kíváncsiak még a nap lányai meztelen fotóira?

Link másolása

hirdetés

Az idők szelei egészen máshogy fújnak a Blikk szerint, változik a közízlés és a médiafogyasztási szokások is. Akik régóta a bulvárlap olvasói, emlékezhetnek a nap lánya rovatra, amely mindig egy csinos meztelen lányról készült fotó volt.

Most már a Blikk szerkesztősége is érzi, hogy a tomboló egyenjogúság és polkorrektség idején, bicskanyitogató lehet meztelen nőket áruként mutatni. Azonban erről a kérdésről nem akartak egyedül dönteni, ezért szavazást indítottak az olvasóik számára. Mi legyen a meztelen lányok sorsa?

A bulvárlap állítja, hogy nem ők találták ki ezt a rovatot, mivel az angolszász sajtóban ennek nagy hagyománya van. A Page 3 lányok például legendássá váltak a The Sun lapban.

1994. március 1-jén először vehették kézbe az újságot az olvasók, s egyet lapozva máris ott találták a ruhátlan hölgyet. Közel nyolc évig meg is őrizte ezt a helyét, amikor is – egészen pontosan 2002. január 3-án – kiköltözött a címlapra, hogy ott domborítson tovább. 13 évig szerepelt itt, 2015. március 6-án azonban, miután több tízezer olvasónk szavazott így, visszakerült a 3. oldalra, és azóta is ott csábít
- írta le a rövid nap lánya-történelmet a Blikk.

A rovat védelmére szól a szerkesztőség szerint, hogy fiatal tehetségeknek adtak ezzel a szerepléssel lehetőséget, hogy elindítsák karrierjüket. Larion Zoé 2011-ben szerepelt a lapban, majd ezután lett modell.

Mivel „megkopott a nap lányának fénye”, ezért most az olvasóktól várják a döntést: menjenek vagy maradjanak a lányok? A szavazatokat [email protected] e-mail-címre várják a hétvégéig.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
FELFEDEZŐ

Egyszerre végezte el az egyetemet az angol négyes ikrek három tagja

Ugyanazon az egyetemen végeztek, mint az anyjuk, őt követik a nővéri pályán.

Link másolása

hirdetés

A 21 éves ikrek, Anjel, Aneetta és Aleena Shibu Mathew most végeztek a Suffolki Egyetemen, ahol három évig tanultak nővérnek. Minderre az édesanyjuk, Joby inspirálta őket, aki 2017-ben végezte el ugyanezt a nővérképzést, most már az ipswich-i kórházban dolgozik. A negyedik iker, Aneesha pszichoterapeutaként végzett a University of East Anglián, természetesen ő is részt vett a nővérei diplomaosztóján.

Az ikrek 2000-ben születtek, ezután a szüleik Angliába költöztek 2007-ben, ahova a lányok 2008-ban követték őket. Eredetileg India déli részéről származnak, ahol az anya, Joby már megszerezte a nővéri képesítést, ami után dolgozott is Indiában és a Közel-Keleten. A briteknél viszont újabb képesítést szerzett 2014 és 2017 között.

Az egyik lánya megkérdezte, hogy mikor hordhat ő is köpenyt, azóta eljött ez a nap.

A három iker most ugyanott dolgozik nővérként, ahol az édesanyjuk, Anjel a kardiológián, Aneetta a szívsebészeten, Aleena pedig az alvástudományon. Ez utóbbi az a kórházi tevékenység, amikor a beteg agytevékenységét éjjel, alvás közben vizsgálják az orvosok.

A lányok elmondták, hogy nem volt könnyű leküzdeni az egyetem nehézségeit, de nagyon örülnek, hogy egyszerre megcsinálták. Továbbá azt is remekül élik meg, hogy tudják egymást segíteni a hétköznapokban, különösen fontos volt ez nekik a koronavírus idején, amikor hatalmas teher nehezedett az egészségügyre. Végezetül anyjukat dicsérték, akire nagyon büszkék, hogy el tudta végezni a képzést amellett, hogy felnevelte őket.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
FELFEDEZŐ

Lecserélnéd rossz szokásaidat egy álomutazásért?!

Fontos, hogy tudatosan odafigyeljünk a szokásainkra és inkább azokat építsük be a napi rutinba, melyek valóban hasznosak számunkra.

Link másolása

hirdetés

Az amerikai Duke University egyik tanulmánya szerint mindennapos tevékenységeinket 45%-ban a szokásaink határozzák meg. Szokássá pedig akkor válik egy tevékenység, ha azt minden nap és hosszú távon végezzük. Tehát a szokásainkat mi alakítjuk. Biztonságot és keretet adnak a mindennapjainknak és nagyban hozzájárulnak a mentális és lelki egészségünkhöz is. Ezért fontos, hogy tudatosan odafigyeljünk a szokásainkra és inkább azokat építsük be a napi rutinba, melyek valóban hasznosak számunkra.

A bűvös 21 nap

Leszokni a dohányzásról vagy az egészségtelen nassolásról nem könnyű, rászokni ezekre annál inkább. Többet sportolni, többet olvasni, több salátát enni - azt gondolnánk, hogy nincs is ennél egyszerűbb, mégis sokan küzdünk azzal, hogy napi rutint alakítsunk ki ezekből az egészséges szokásokból.

Számtalan kutatásra alapozott elmélet létezik a témában. Egyes kutatások azt tartják, hogy ha 21 napig minden nap egy bizonyos szokás szerint cselekszünk – például minden nap megeszünk egy almát - akkor az rögzül és automatikusan szokássá válik. Viszont más kutatások eredményei szerint kevés a 21 nap, legalább 66 nap szükséges egy szokás kialakításához. Hogy mi lehet az igazság? Ez valójában mindenkinél más. Különbözőek vagyunk, más-más életmóddal, személyiséggel, tapasztalatokkal, egyedi igényekkel és célokkal rendelkezünk. Van, akinek valóban elég 21 nap, míg másnak a 66 nap is kevés. De ezzel nincs is semmi probléma - mindenki a saját tempójában változik és fejlődik.

6+1 TIPP arra, hogyan cseréld le a rossz szokásokat jó szokásokra?

1. Felejtsd el a számokat! – ne szabj magadnak határidőt, hiszen akkor várni fogod a végét. Egy jó szokásnak pedig pont az a lényege, hogy állandósuljon.

2. Fő a motiváció! Gondolkozz el, hogy miért csinálod, miért szeretnél egészségesebben élni. Akár írd le magadnak az érveket. Minél több érvet gyűjtesz össze, annál biztosabb leszel magadban.

hirdetés

3. A jó cél mérhető, megvalósítható, releváns és időben jól meghatározott. Tehát ne azt mond, hogy mától több almát eszem, hanem azt, hogy mától minden nap megeszem két almát. Így konkrétan meghatároztad a célodat és az almák mennyiséget is, amit így könnyebb lesz betartani.

4. Kezdd kicsiben és legyél türelmes magaddal! – például, ha eddig nem jártál futni és az a célod, hogy hetente ötször fuss majd, akkor kezdj heti egy vagy két futással, rövidebb szakaszokat kijelölve. Hidd el, idő kell a lelkednek és testednek is amíg megszokja az új mozgásformát, így csak fokozatosan növeld az alkalmakat!

5. Ismerd az erősségeidet és a gyengeségeidet és ezeket figyelembe véve alakítsd ki az új szokásodat – ne erőltess magadra semmit – például, ha nem szeretsz korán kelni, semmiképpen se indulj el futni hajnalban, hanem inkább délutánra időzítsd az edzést. Ugyanez étkezéses példával: ha nem szereted a rukkolát, semmi gond, hagyd ki a salátából! Elvégre azért dolgozunk, hogy jobban érezzük magunkat!

6. Minden nap csak egy kicsi lépést kell megtenned. Ne siettesd a változást, Rómát sem egy nap alatt építették.

+ 1 TIPP

Ha időnként elcsábulsz vagy egyszerűen úgy érzed, hogy ez „ma nem megy” - belefér. A fontos az, hogy ne csüggedj, tudatosítsd magadban a célodat és gondold át újra a léptéket, motivációdat! Lehetőségként tekints a változásra, ne kényszerként éld meg!

A BioCo 31 napos Őszi Egészség Kihívás segít elindulni a változás útján!

Elkötelezettek vagyunk az egészséges életmód mellett és szeretnénk, ha mindenki legalább egy kicsit egészségesebben élne, egészségtudatosabb szokásokat építene be a mindennapjaiba. Rohanó világunkban egyre kevesebb idő jut arra, hogy odafigyeljünk a helyes táplálkozásra, a rendszeres mozgásra, vagy a mentális egészségünk fenntartására. Ezért indítottuk el a BioCo Őszi Egészség Kihívást, amely során könnyen elvégezhető, egészségtudatos kihívásokat hirdetünk meg: sport, táplálkozás és mentális egészség témakörben október 1-31. között.  Az egy hónapos program során saját tempódban haladva, könnyen teljesíthető napi feladatokat oldhatsz meg.

Csak magadat kell legyőznöd, ezért elég, ha apró lépésenként haladsz!

Reméljük, hogy a kihívások szokássá válnak majd az életedben és a játék vége után is beépíted őket a mindennapjaidba, ezzel kialakítva egy hosszútávon fenntartható, egészségesebb életmódot!

MÉG NEM KÉSŐ! Nyerj Apple Watch Okosórát, vagy norvégiai álomutat a BioCo Őszi Egészségkihívásával! – csatlakozz az utolsó pillanatban!

A játék már elindult, de még nem maradtál le semmiről! Hogyan vehetsz részt gyorsan a kihívásban? Kattints a www.egeszsegkihivas.hu oldalra, ahol már számos posztot találsz. Minden poszt egy kihívás.

Minél több kihívást teljesítesz, annál több esélyed lesz megnyerni az értékes ajándékok egyikét! Minden október 31-ig (bármikor, tehát visszamenőleg is!) teljesített napi kihívás automatikusan részt vesz a fődíjsorsoláson.

Nem kell külön regisztrálnod, hiszen a feladat megoldásával automatikusan részt veszel a játékban.

Díjazzuk a jó szokásaidat!

A fődíj nem más, mint egy egymillió forint értékű, négynapos álomút két fő részére a festői fekvésű, észak-norvégiai Tromsø városába, ahol nemcsak a lenyűgöző északi fényt csodálhatod meg egy hajós kirándulás során, hanem részt vehetsz egy husky-szafarin, sőt azt is kipróbálhatod, hogy milyen rénszarvasokkal szánozni ー mindezt magyar idegenvezetéssel!

Kattints és játssz velünk!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: