A Rovatból

Divattörténelmet írt a 29 éves, polinéz plus size modell: ő az új Sports Illustrated fürdőruhakatalógus sztárja

Veronica Pomee szinte mindenben 'kilóg' a szupermodell-ideálból. Mégis tízezer lányt győzött le a válogatáson.
Independent - szmo.hu
2019. március 03.



Hat lány. Összesen ennyit választottak ki a tízezres jelentkező-táborból a világ leghíresebb fürdőruhakatalógusának, a Sports Illustratednek a fotózására. A katalógusba bekerülni egy modellnek óriási presztízs, gyakorlatilag szintet ugrik a karrierje. Így volt ez pár éve Palvin Barbival is, aki már négy éve ott van a katalógus elitalakulatában - és idén is ott lesz.

A figyelem középpontjában most mégis a Sports Illustrated történetének első polinéz, plus size, és modell-berkekben már nem is annyira fiatal kiszemeltje van. Veronica Pomee 35 ezer követővel büszkélkedhet az Instagramon, és esze ágában sincs úgy kinézni, mint a többi modell. Azt, hogy beválasztották a fürdőruha-modellek legjobbjai közé, egy esélynek tekinti arra, hogy végre a nem modellalkatú lányok is visszanyerjék az önbizalmukat.

"Nem vagyok valami kicsi, a mellem sem túl nagy, van narancsbőröm, hurkácskáim, szóval egyáltalán nem vagyok tökéletes. De nem érdekel. Szeretném, hogy minden lány, aki nem érzi magát elég vékonynak, csinosnak, vagy akár a bőrszíne miatt aggódik, elhinné, hogy mindez nem számít. Minden nő egyedi, különleges és gyönyörű. Ez a fotózás csak a kezdet" - írta az Instagramon a modell.

Veronica szerint az ő "győzelme" a tízezer karcsú, "tökéletes" jelentkező fölött azt is jelenti, hogy semmi sem lehetetlen. "A legjobb dolog a világon, amikor olyasmit teszel, amire mindenki azt mondja, hogy képtelen vagy rá."

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Everyone knows I’m not the smallest girl, I don’t have the biggest boobs, I wouldn’t mind having a bigger ass ? and I have scars and stretch marks all over my body. My flaws have become what strengthens me the most as a model. As an underdog it’s crucial for me to highlight inner beauty qualities because for so long I didn’t feel like I measured up to society’s expectations of beauty. In this day and age, young girls look up to us as sources of inspirations to feel more confident and empowered by being unapologetic and becoming more of their authentic selves. Making the final 6 for @si_swimsuit has allowed me to inspire the same girls who don’t feel like their skinny, pretty, curvy, or even skin tone worthy enough. The greatest pleasure in life is doing what people say you cannot do. Thank you @mj_day and the entire team for believing in me....trust me when I say that this is only the beginning. #SayLess #ChallengeAccepted #Dare2Inspire #BishImInTheTop6 #WorseBehavior #DontSleep #Faithfulness ?? #FirstPolynesian #MMT #SiSwimSearch ?????????

Veronica Pome’e (@veronicapomee) által megosztott bejegyzés,


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Halálos rákdiagnózisa után elhagyta a férjét, és 188 férfival feküdt le egy New York-i nő
Molly Kochan egy blogon és egy podcasten keresztül dokumentálta szexuális kalandjait. Célja az volt, hogy ne a betegségével azonosítsák, hanem az életörömével.


„Meghaltam” – ezzel a két szóval kezdődik Molly Kochan utolsó blogbejegyzése, amelyet 2019. március 8-i halála után tettek közzé. A New York-i nőnél 2011-ben diagnosztizáltak mellrákot, négy évvel később, 42 évesen pedig megtudta, hogy a betegsége gyógyíthatatlan. Ekkor meghozott egy döntést, ami keveseknek jutna eszébe: elhagyta a férjét, és egy „szexuális felfedezőútra” indult, hogy a hátralévő idejében a gyönyört hajszolja - írta a LadBible.

Molly azért választotta ezt az utat, mert nem akarta, hogy a betegség határozza meg, és elege lett a sajnálkozó pillantásokból – írta a lap.

„Szerettem, hogy nem a betegséggel azonosítottak. Hogy az emberek nem néztek rám sajnálattal vagy szomorúsággal”

– fogalmazott egyik írásában. A nő először egy anonim blogban, az „Everything Leads to This” oldalon kezdte el dokumentálni az életét, amelyből később egy hatrészes podcast is készült „Dying For Sex” címmel, régi barátjával, Nikki Boyerrel közösen.

Halála előtt összesen 188 férfival feküdt le. Történetéből posztumusz megjelent egy memoár „Screw Cancer: Becoming Whole” címmel, később pedig az FX készített belőle sorozatot. Utolsó, „Meghaltam” című blogbejegyzésében őszintén írt arról, mit tanult az élete végén.

„Nincsenek olyan életbölcsességeim, amiket megoszthatnék. Tudom, mit tettem az életem végén. Tudom, mi okozott nekem örömöt. De az én listám valószínűleg nem lenne hatással rátok”

– írta. Megfigyelte, hogy a diagnózisa után voltak barátai, akik ugyan jelentkeztek, de sosem tettek erőfeszítést, hogy találkozzanak is vele. Ebből vonta le a következtetést: „A fel- és eltűnések során rájöttem, hogy az emberek azt teszik, amit tesznek, függetlenül attól, mit is szeretnének valójában. Még én is.”

Ez a felismerés felszabadítóan hatott rá. „Hát nem felszabadító? Nem kellett repülőjegyet vennem Bora Borára, napokat tölthettem az ágyban, még akkor is, ha szerettem volna produktív lenni.”

Búcsúüzenetében bocsánatot kért azoktól a barátaitól, akiktől nem tudott személyesen elbúcsúzni.

„A haldoklásom folyamatának rövidnek és zártnak kellett lennie. Egy halálcsónakhoz hasonlítottam. Ahogy egyre távolabb sodródtam a parttól, tudtam, hogy még egy test felborítaná azt a gyönyörű egyensúlyt és biztonságot, amelynek megteremtésén keményen dolgoztam.”

Üzenetét teljes empátiával zárta: „De ha dühösnek kell lennetek rám, csak rajta. Azt hiszem, én is az lennék, ha egy jó barátomtól olvasnék egy ilyen üzenetet, aki hirtelen már nincs többé.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
FELFEDEZŐ
A Rovatból
Zokogva omlott össze az anya a babája nemét leleplező bulin – hetekkel később jött a fordulat, ami mindent megváltoztatott
Milliók látták a TikTok-videót, amin a 21 éves Hailey sírva fakad. A könnyek mögött egy korábbi vetélés és egy beteljesületlen álom fájdalma rejtőzött.


Egy kékre színezett torta, egy anya zokogása és egy kamera, ami mindent rögzít: milliók nézték meg azt a TikTok-videót, amelyen a 21 éves Hailey Gonzalez a babája nemét leleplező bulin nem örömében, hanem csalódottságában sírva fakad. A felvétel bejárta az internetet, a történet azonban sokkal mélyebb, mint amit az a néhány másodperc megmutat. A drámai pillanatot hetekkel később egy váratlan fordulat követte, amely mindent átírt.

A klipen, amely ma már közel 10 millió megtekintésnél jár, Hailey, a férje, Roberto és a kisfiuk látható, amint csukott szemmel várják, hogy a tortából kikanalazott első falat felfedje a születendő gyermek nemét. A visszaszámlálás után a kanálon lévő sütemény tölteléke egyértelműen kék volt, ami fiút jelzett. A férj mosolygott, a kisfiú kíváncsian nézte a szüleit, Hailey arca azonban eltorzult, és vigasztalhatatlan zokogásban tört ki.

A reakció gyökere egy januári tragédiához nyúlik vissza. Hailey akkor veszítette el a babáját egy vetélés miatt, ami mélyen megviselte. „Januárban vetélésem volt, és azon az éjjelen egy sárga nyári ruhás kislányról álmodtam” – mondta a The Sun-nak. Ez az álomkép annyira erősen élt benne, hogy amikor ismét teherbe esett, a szívében biztos volt benne, hogy az elvesztettnek hitt kislánya tér vissza hozzá. „Amikor megtudtam, hogy újra terhes vagyok, a lányunkért imádkoztam, és a szívemben tudtam, hogy vissza fog térni” – tette hozzá.

A család egy otthoni vérvizsgálat, a SneakPeek eredménye alapján rendelte meg a tortát. Mivel az első gyermeküknél ez a teszt pontosnak bizonyult, most is megbíztak benne. Néhány héttel később azonban megérkezett a sokkal megbízhatóbb, orvosi nem invazív prenatális teszt eredménye, amit később egy ultrahangvizsgálat is megerősített:

a család mégis kislányt vár.

Az otthoni teszt tévedett, a baba érkezését jövő év januárjára várják.

Hailey a fordulat után is úgy döntött, megosztja a sírós videót, méghozzá egy fontos üzenettel. Szerette volna felhívni a figyelmet a „gender disappointment” jelenségére, vagyis arra a csalódottságra, amit egy szülő érezhet, amikor a baba neme nem az, amire vágyott. „A ‘nemmel kapcsolatos csalódottság’ valós” - mondta el az édesanya a The Sun-nak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

FELFEDEZŐ
A Rovatból
2 millióval olcsóbb tévé, 200 ezres engedmény egy laptop árából - ezek voltak a legdurvább Black Friday-akciók
Nem csoda, hogy megdőlt a költési rekord, hiszen a porszívókon és laptopokon is százezreket lehetett spórolni világszerte. Míg a webáruházak kaszáltak, a fizikai boltok forgalma alig-alig nőtt.


Pénzeső hullott a webáruházakra az idei Black Friday-en, amikor világszerte megdőltek az online költési rekordok. Az Egyesült Államokban november 28-án, egyetlen nap alatt 11,8 milliárd dollárt, vagyis körülbelül 3 883 milliárd forintot költöttek el az interneten a vásárlók, ami 9,1 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Globálisan a becslések szerint a fekete pénteki online forgalom elérte a 79 milliárd dollárt. A hatalmas vásárlási kedvet a kereskedők rendkívül nagy, sokszor 30 százalékot is elérő árengedményekkel fűtötték, az érdeklődők pedig egy új technológiát is bevetettek a legjobb ajánlatok levadászására.

A legfrissebb adatok szerint az online kedvezmények átlagos csúcsa az Egyesült Államokban 28 százalék volt, míg globálisan 27 százalék körül mozgott. A legnagyobb leárazásokat hagyományosan az elektronikai cikkek (átlagosan 29-30 százalék), a játékok (30 százalék) és a televíziók (24,3 százalék) kategóriájában lehetett elcsípni. A bútoroknál és a ruházati termékeknél a kedvezmények csúcsa 19, illetve 25 százalék körül alakult.

A számok mögött konkrét, sokszor elképesztő mértékű megtakarítások álltak.

A nap egyik legdurvább akciója egy 77 colos, azaz közel két méteres képátlójú LG OLED tévéhez köthető, amelynek árából 5 997 dollárt, vagyis nagyjából 1 974 000 forintot engedtek el.

Egy népszerű, 65 colos Samsung Frame tévét 1 000 dollárral (kb. 329 000 forinttal) olcsóbban lehetett megvásárolni. Nagy-Britanniában egy Dyson vezeték nélküli porszívó árát 131 fonttal (kb. 57 000 forinttal) csökkentették, míg egy ASUS laptopot 500 fonttal, azaz közel 218 000 forinttal olcsóbban adtak.

A vásárlási láz hátterében idén egy új jelenség is megjelent: a mesterséges intelligencia.

Az AI-alapú keresések és ajánlások forgalma 805 százalékkal nőtt az amerikai kereskedelmi oldalakon. Világszinten 14,2 milliárd dollárnyi online eladást befolyásoltak ezek az okos eszközök.

„Az emberek új eszközöket használnak, hogy gyorsabban jussanak el ahhoz, amit keresnek… a nagy nyelvi modellek felgyorsítják a felfedezést” – nyilatkozta Suzy Davidkhanian, az eMarketer elemzője.

Sokan éltek a „vásárolj most, fizess később” lehetőségekkel, amelyekkel csak a fekete pénteki napon 747,5 millió dollárnyi (kb. 246 milliárd forintnyi) vásárlást bonyolítottak le. Jellemző volt az is, hogy a vevők kevesebb, de drágább terméket tettek a kosarukba, célzottan vadászva a nagy értékű ajánlatokra. „A fogyasztók bizonytalan környezetben tájékozódnak… korán vásárolnak, kihasználják a promóciókat, és a régóta vágyott tételekbe fektetnek” – mondta a Reutersnek Michelle Meyer, a Mastercard Economics Institute vezető közgazdásza.

Míg az online kereskedelem szárnyalt, a fizikai boltok forgalma visszafogottabban alakult. Bár az üzletekben is 1,7 százalékkal többet költöttek az emberek, mint tavaly, a növekedés motorja egyértelműen a 10,4 százalékos bővülést produkáló e-kereskedelem volt. A boltokat felkereső vásárlók száma enyhén csökkent, a nagy roham pedig egyre inkább eloszlik a hét folyamán. „A Black Friday igazából egy egész hetes eseménnyé vált” – erősítette meg a trendet a Sensormatic Solutions szakértője, Grant Gustafson az Associated Pressnek.

A legkapósabb termékek listáján idén a LEGO, a Pokémon kártyák, a játékkonzolok, az Apple AirPods fülhallgatók és a KitchenAid konyhai robotgépek szerepeltek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
A Lidl ráült a Stranger Things-hájpra, rejtélyes posztot osztottak meg
A népszerű áruházlánc hátborzongató kérdéseket tesz fel a vásárlóinak, közben pedig a profilképet is a sorozat tiszteletére módosították. A logójuk is tótágast állt az új évad megjelenése napján.


A Lidl Magyarország sem bírta kihagyni, hogy ma mutatták be az utóbbi évek egyik legnépszerűbb sorozatának utolsó évadát. A Netflixen magyar idő szerint hajnali 2 óra óta elérhető a magyarra soha le nem fordított című Stranger Things ötödik évadának első négy része, a folytatás majd három résszel karácsonykor jön, míg a széria szilveszterkor zárul egy kétórásnál is hosszabb epizóddal.

Tizi és barátai előtt tisztelgett a hazai Lidl, miután pontban délben a retro-horror színvilágára emlékeztető grafikára cserélték a profilképüket. A tekervényes indákkal körbefont áruház logójában pedig fejjel lefelé szerepel az áruház neve, ezzel is utalva a Stranger Things gonoszainak gyűjtőhelyére, Tótágasra.

„Mostanában kicsit furcsák a mindennapjaid? Megborzongsz a legkisebb szellőre is? Érzed, hogy valami nagyobb közeleg? Ne hagyd, hogy az életed tótágast álljon, szerezd be kedvenceidet a Lidlben!”

– próbált üzenni a sorozat rajongóinak a bolthálózat a profilképcserével egyidőben.

De hogy ezzel pontosan mire is akartak utalni, azt talán csak a szövegírójuk érti. Az biztos, hogy az évből hátralévő napokban nem ők lesznek az egyetlen cég, akik valahogyan megpróbálják meglovagolni az elképesztő hájpot, ami a sorozat fináléját övezi.


Link másolása
KÖVESS MINKET: