FELFEDEZŐ

Napelemes töltéssel alacsony karbonlábnyommal autózhat

A tisztán elektromos autók egyik előnye, hogy nem bocsátanak ki káros anyagot, de a valódi zéró emisszió eléréséhez érdemes a töltést megújuló energiaforrásból termelt árammal biztosítani. Az E.ON rendszereivel már ez is lehetséges.

Link másolása

A zöld energia alappillére a fenntarthatóságnak: hiába a törekvés és a modern technológia, környezetbarát forrásból származó energia nélkül nem lépünk igazán nagyot a fenntarthatóság felé. Az E.ON ma már olyan komplex energetikai megoldásokat is kínál, amelyek a felelősen gondolkodó emberek környezeti igényeire is megnyugtató, energiahatékony válaszokat adnak. A SolarHome napelemes rendszer kiépítésével Ön is fenntartható módon láthatja el villamosenergiával háztartását, amelyet akár elektromos autója töltésére is használhat. Mutatjuk, hogyan.

A fosszilis energiahordozók kiváltására az egyik fenntartható és egyre népszerűbb megoldás a napenergiát hasznosító háztartási méretű kiserőművek – azaz a napelemes rendszerek – telepítése.

Kinek éri meg a napelemes rendszer telepítése?

Az új házat építőknek, vagy a régit felújítóknak mindenképpen érdemes napelemes rendszer telepítésében gondolkodniuk, hiszen egy jól beállított és folyamatosan monitorozott rendszer mellett csökkenthető az áramszámla. Az E.ON SolarHome rendszerének különlegessége, hogy más okosotthon eszközökkel is össze lehet kapcsolni és távolról vezérelni. Az E.ON saját E.ON Home nevű (webes felületen vagy mobil applikációban elérhető) alkalmazásában, internet kapcsolaton keresztül ellenőrizhető az otthoni napelem rendszer működése, látható a megtermelt áram mennyisége, illetve – megfelelő szolgáltatási csomag esetén - az elektromos autó otthoni töltése is irányítható ezen a felületen keresztül.

A napelemes rendszer kiépítése egy helyszíni felméréssel kezdődik, ugyanis az éves átlagos áramfogyasztás alapján számítják, ki, hogy mekkora teljesítményű rendszerre lesz szükség, valamint az ingatlan adottságai alapján a napelemes rendszer milyen műszaki paraméterekkel létesíthető. Ilyenkor érdemes már azzal is kalkulálni, hogy az elektromos autót is a napelemes rendszer által megtermelt villamosenergiával töltjük majd.

Az E.ON otthontöltési megoldásai Magyarország egész területén elérhetőek. A kiválasztott töltőkészülék csomag részét képezi a professzionális telepítés mellett a 3 év jótállás, valamint a tanácsadás is. A telepített eszközöket az E.ON Home rendszerhez (webes felületen, vagy applikáción) is lehet csatlakoztatni és internet kapcsolaton keresztül akár távolról is vezérelhetők. Emellett az E.ON havidíjas kiegészítő szolgáltatásaként az E.ON nyilvános elektromos autó töltőit a mindenkor érvényes eseti töltés áránál 15 százalékkal kedvezőbben veheti igénybe.

Nemcsak a családi házban élőknek érdemes számításba vennie az elektromos autó töltő telepítését, hanem privát, közforgalom elől elzárt parkolóval rendelkező társasházakban élőknek is kedvező alternatíva lehet, hiszen elérhetőek olyan e-töltő megoldások is, amelyek igény esetén olyan elszámolási rendszerrel is telepíthetőek, mely segítségével elkülöníthető, és külön elszámolható a lakók, bérlők egyéni töltőhasználata.

Miért jó az otthoni elektromos autó töltő?

Az energiaárak változása jelentős kihatással van az elektromos autók töltésére, ennek jelentősége azonban csökkenthető, ha ehhez a saját magunk által termelt villamosenergiát használjuk. Ha az otthoni napelemes rendszerrel összekötjük az elektromos autó töltést akkor összeségében a napelemes rendszer és otthontöltési megoldás telepítése is hamarabb megtérülhet. Nagyon fontos tényező mindemellett, hogy ezáltal sokkal inkább elérhető az alacsonyabb emissziós autózás, mivel az elektromos autó működése mellett az annak töltéséhez szükséges villamosenergia termelése sem jár károsanyag-kibocsátással. Az otthoni, napelemes rendszer által megtermelt villamosenergiával való töltés időt is megtakarít, mivel a speciálisan kialakított töltőkészülék nagyobb teljesítményű, így a hagyományos, hálózati csatlakozón keresztül végzett folyamathoz képest rövidebb idő alatt végezhető el az elektromos autó feltöltése.

A fenntartható, kibocsátásmentes energiatermelés és okos és energiahatékony felhasználás már nem a jövő, hanem a jelen.

Advertisement
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Tömegnyomor: kétmilliót szórt szét a Deák téren egy telefontokos cég, egymást taposták a gyerekek a pénzért
A Mobilfox reklámarca hirdette meg a pénzszórást, miután kirúgták a cégből. Azonban lehet, hogy az egész csak egy műbalhé volt.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 14.


Link másolása

Tömeghisztériába és káoszba fulladt egy telefontokokat gyártó magyar cég szokatlan reklámfogása, írja a 444. A Mobilfox Dalszínház utcai székházának tetejéről szórt le kétmillió forintot Szépréthy Roland, akit a cég állítólag kirúgott, pedig szerinte nagyrészt neki köszönhetik közösségi médiás sikereiket.

Szépréthy ezután ellopta a Mobilfox TikTok-csatornáját, majd 25 százalékos részesedést vagy 100 millió forintot kért a cégtől. A követőknek pedig azt ígérte, ha megkapja, akkor pénzt fog szórni a székház tetejéről. A pénzosztást végül szombat délutánra hirdette meg.

Az épület előtt hatalmas tömeg gyűlt össze, a zömmel tizenévesek egymást taposták az égből hulló ezresekért. Majd kilépett a kapun Mobilfox Roli és Diller Kevin cégtulajdonos biztonsági emberek gyűrűjében, akiknek a vezetésével a Deák térre vonult a tömeg, miközben a mobilfoxosok tovább osztogatták a pénzt. A lap szeritn ebből arra lehet következtetni, hogy vagy megvalósult a tulajdonrész-szerzés, vagy talán nem is volt soha balhé, és mindannyian egy túl erősre sikerült vicc részesei voltunk.

A Deákon végül a tömegnyomor addig folytatódott, amíg egy lány rosszul lett. Ekkor a kidobók lökdösődéssel csináltak egy kis teret, majd később újabb százezreket szórtak szét az influenszerek a tér közepe felé haladva, hasonló káosz közepette. A mobilfoxosok a tömeg és további pénzszórás kíséretében visszatértek a cég székházához.

A 444 úgy tudja, hogy a veszélyes médiahekkben végül senki nem sérült meg súlyosan, bár a mentőket riasztották, miután a szomszédos építkezésre többen bemásztak pénz után kutatva. Állítólag valaki leesett, de a rendőrök nem találtak senkit a helyszínen.

A telefontokos cég pénzosztásáról készült beszámolót itt lehet megnézni:

Nem ez volt az egyetlen túl jól sikerült reklámfogás szombaton Budapesten. Ennél valamivel kevesebben, de így is rengetegen voltak a Balázs Kicksnél:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
A Rovatból
Meghatározott sorrendben áll le a halál előtt az emberi test működése egy szakértő szerint
Először az éhség és a szomjúság múlik el, ezt követi a beszéd akadozása. A hirtelen állapotjavulás is a közelgő halál jele lehet.

Link másolása

Meghatározott sorrendben állnak le a halál előtt az emberek érzékszervei, írja a LADbible James Hallenbeck, a Stanford Egyetem palliatív ellátással foglalkozó szakemberének könyve alapján.

A könyvből kiderül, hogy hacsak nem egy olyan váratlan halálról van szó, mint amit például egy baleset okoz, akkor az emberi test „aktív haldoklása” minden esetben ugyanúgy történik.

A szakember szerint elsőként az éhségérzet és a szomjúság múlik el, mivel a haldokló szervezet érzékeli, hogy már kevesebb tápanyagra van szüksége. Ezzel egybevág egy hospice nővér nemrég megjelent videós beszámolója is:

James Hallenbeck szerint másodikként a társalgás kezd akadozni. A haldokló beszéde a szervezet lassulása miatt egyre nehézkesebbé válik.

Rögtön ezután gyorsan romlásnak indul a vizuális érzékelés is. A halál előtt állók egy idő után már alig látják, hogy pontosan mi zajlik körülöttük. Julie McFadden hospice nővér szerint ugyanakkor legalább ennyire aggasztó, ha egy haldokló hirtelene erőre kap, látványos javuláson megy keresztül, ami szintén a közelgő halál jele lehet.

Dr. Hallenbeck szerint végül a haldokló előbb a tapintást, majd a hallását veszíti el. Ezért hiába tűnik úgy, hogy valaki már semmire sem reagál, valójában ezen a két módon még az utolsó pillanatokban is érzékeli az illető a külvilágot.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Orbán Viktor 3 év után lecserélte profilképét, mutatjuk, mire
A magyar kormányfő legutóbb 2021. december 23-án változtatta meg a profilképét a Facebookon.

Link másolása

Lecserélte a profilképét a Facebookon Orbán Viktor csütörtökön. A magyar kormányfőnek ezentúl ez a képe lesz a közösségi-oldalán:

Orbán legutóbb 2021. december 23-án cserélt profilképet a Facebookon.

via 24.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Halott férfit tolt be a bankba, a nevében akart pénzt felvenni a nő
A brazil bank alkalmazottainak feltűnt, hogy valami nincs rendben, így értesítették a rendőrséget és a mentőket is. A nő váltig állította, hogy a halott él.

Link másolása

Hitelt szeretett volna felvenni egy nő egy bankban Rio de Janeiro nyugati részén Banguban. Ilyen mindennapos dolog nem kerülhetne be a hírekbe, pláne a világ másik felén, a hölgy azonban egy kerekesszékes férfival együtt érkezett, aki láthatóan nem volt jól.

Az idős férfi viszont gyanút keltett a bank alkalmazottaiban, akik meg szerettek volna győződni róla, hogy egyáltalán életben van-e még.

A nő váltig állította, hogy az ismerőse csak „így néz ki”. Időnként fel is emelte a fejét, és beszélt is hozzá, sőt arra biztatta, hogy írja alá a papírokat, mert ő nem teheti meg helyette.

„Ha nem vagy jól, bevihetlek a kórházba. Vissza akarsz menni a kórházba?”

– kérdezgette a férfit, aki el nem ítélhető módon nem válaszolt.

Ez már végképp gyanús lett a biztonsági alkalmazottaknak és a bankpénztárban dolgozóknak, akik kihívták a mentőket és a rendőrséget is.

A mentősök megerősítették a gyanút: kiderült, hogy a 68 éves Paulo Roberto Braga néhány órával korábban hunyt el.

A nőt a helyszínen letartóztatták, a rendőrségnek azt mondta, hogy a férfi unokahúga és gondozója. A hatóság egyelőre vizsgálja, hogy a nőnek voltak-e társai, mert azt gyanítják, hogy szervezett csalásról lehet szó.

A helyi sajtó jelentése szerint a felvenni kívánt összeg több mint 1,1 millió forintnak felelt meg.

via Daily Mail, 24.hu

Link másolása
KÖVESS MINKET: