Nem való klausztrofóbiásoknak a világ legkeskenyebb háza
Bár már néhány éve elkészült, újra és újra bemutatja a világ legkesekenyebb házát a külföldi sajtó. A ház Varsóban áll két, több emeletes épület között.
Az épület nem olyan látványos, mint a budapesti keskenyház, és nem is olyan széles.
Az utcáról csupán vékony fémfalnak látszik.
A bejárati ajtó mellett azonban egy tábla hirdeti: Dom Kereta, Keret House azaz Keret háza. A névadó egy izraeli költő, Etgar Keret.
A különleges épület felhúzásának furcsa ötlete Jakub Szczesny fejéből pattant ki, akit már egy ideje érdekelt, hogyan lehetne egy korábban csak átjáróként használt területet beépíteni. Amikor Etgar Keret izraeli íróról olvasott, akkor határozta el, hogy neki dedikálja a készülő házat. Etgar Keret édesanyja a varsói gettó egyik túlélője volt, a helyszín a régi gettó egyik ikonikus helye, Keret pedig azért is keltette fel Szczesny figyelmét, mert Örkény Istvánhoz hasonlóan rövid, pár perces novelláival vált ismertté.
Ez a tömörség, a lényegre törekvés volt az építészeti projekt fő gondolata is.

A világ legkeskenyebb háza végül nem lakóházként lett bejegyezve, hanem jogi és építészeti okokból művészeti installációként húzták fel. A 14 négyzetméteres alapterületű ház a telek adottságai miatt a legszélesebb pontján is csak 152 centiméter széles, a legkeskenyebb részén pedig 92 centiméter széles.
Az épületbe elsőként a névadó izraeli író költözött be jelképesen. Mivel a projekt eredeti célja Varsó nemzetközi promóciója, ezért átadásakor, 2012-ben úgy határoztak, hogy a következő években a világ legjelentősebb alkotói mellett fiatal pályakezdőket hívnak meg rezidensként.
A kétemeletes, dőlt üvegtetejű, fémvázas épületben található kicsike lakásba csak néhány létfontosságú berendezés fért be: a földszinten egy konyhát és étkezőt, illetve fürdőhelyiséget alakítottak ki, az emeletre az íróasztalon kívül egy könyvespolc és egy egyszemélyes ágy fért csak be.
A látogatóknak azonban tetszik, izgalmasnak találják, és előszeretettel töltenek fel róla fotót Instagramon.