BUDAPEST

Itt a FUTÁR 2.0, amely pontosabb, mint bármikor

Megtudhatod, hogy a környéken milyen járatokat érsz el és mikor, vagy megtervezheted az útvonaladat akár bringával is.

Link másolása

Megújult az okostelefonra és tabletre fejlesztett BKK FUTÁR alkalmazás és a futar.bkk.hu címen elérhető FUTÁR utazástervező. A járatok valós helyzetének térképes nyomon követésére is alkalmas szolgáltatást a BKK utasainak visszajelzése alapján módosították a fejlesztők. Az újratervezett felület mellett több praktikus változtatás is történt, így a továbbfejlesztett szolgáltatással az eddigiekhez képest hatékonyabban, a felhasználók által legfontosabbnak tartott szempontok szerint tervezhető meg az utazás.

futar1

A FUTÁR 2.0 az alábbi új opciókkal bővült:

Kedvenc helyek és megállók

A kedvencek közé megállóhelyet és címet is fel lehet venni, így gyorsabban lehet útvonalat tervezni a kedvenc címekre.

MOL Bubi gyűjtőállomások és utazástervezés

A térképen megjelennek a MOL Bubi gyűjtőállomások, emellett folyamatosan frissül az elérhető biciklik száma. Az utazástervezésnél van lehetőség MOL Bubival történő tervezésre, ilyenkor a BKK járműveit és a MOL Bubi bicikliket kombinálva tud a rendszer útiterveket ajánlani.

Járművek a környéken

A térképen az alkalmazás megnyitásakor azonnal megjelennek a környékbeli járművek is. A megjelenő rétegek ki-be kapcsolhatók.

Közeli indulások

A környéken lévő megállókból induló járatok egy összesített képernyőn is láthatók, így a közelben induló járatok gyorsan áttekinthetők.

Előzmények

A legutóbb meglátogatott képernyőket összegyűjti a rendszer egy nézetbe, így a nemrég megtekintett útitervek, járatok, megállók gyorsan előkereshetők.

Újratervezett súgó és hibabejelentés

A súgó és hibabejelentés immár rázással is elérhető minden erre alkalmas eszköz esetén.

A megújult BKK FUTÁR alkalmazás az okostelefonokon az alkalmazás automatikus frissítése után elérhető; aki a mobileszközén nem engedélyezte az applikációk automatikus frissítését, az az alkalmazás manuális frissítése után érheti el az új funkciókat.

futar3

A BKK FUTÁR alkalmazás

A Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer (FUTÁR) az évtized egyik legjelentősebb fővárosi tömegközlekedési újítása. A 2014 őszén átadott rendszer valós idejű online utazástervezést biztosít.

A FUTÁR projekt részeként több száz utcai kijelzőn már régóta elérhetők a valós idejű járatindulási információk. Ezeket az információkat a BKK teljes szolgáltatási területén, azaz több mint 5000 megállóra elérhetővé tették az asztali gépeken használható FUTÁR Utazástervezővel és az okostelefonokra és táblagépekre kifejlesztett BKK FUTÁR alkalmazással.

Az alkalmazás interaktív térképéről leolvasható a járatok valós indulási ideje, valamint az is, hogy a jármű akadálymentes-e. Az indulási adatok – az utcai kijelzőkéhez hasonlóan – dinamikusan változnak a járművek mozgását figyelembe véve. Ezenkívül az applikációban lehetséges konkrét járatokra is rákeresni, és így az egy-egy járaton közlekedő járművek valós idejű, térképes megjelenítése is elérhetővé válik Budapesten és agglomerációjában.

A járművek kb. 30 másodpercenként küldenek adatot a pozíciójukról, ezért a pillanatnyi helyzetükhöz képest néhány másodperces különbséggel számolni kell. Torlódás, terelés esetén a jármű ikonjánál kis felkiáltójel indikálja az eltérést. A FUTÁR Utazástervezőben háromféle interaktív térképes felület választható a megjelenítéshez: az OpenStreetMap, a Mapquest és a Google térképe. A BKK FUTÁR alkalmazás és a FUTÁR Utazástervező a BKK Info rendszerével kapcsolatban áll, és az érintett járatoknál megjeleníti a BKK Infóban található forgalmi zavarokat, tereléseket – természetesen valós időben.

Ha örülsz a hírnek, nyomj egy lájkot!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
A Rovatból
Virágpompában a Tóth Árpád sétány, Budapest egyik legszebb japán díszcseresznye fasora
A történelem viharait is átvészelte a várfal, amelyen az öreg gesztenyefák elé 2009-ben ültették a lenyűgöző látványt nyújtó másik fasort.
Fotók: Nagy Bogi - szmo.hu
2024. április 04.


Link másolása

A tavasz egyik legszebben virágzó fája a japán díszcseresznye. A pár napig élvezhető látványosság sokakat vonz magához, gyönyörködni, fotózni. A rózsaszín virágözön a Budai Várban is minden évben elvarázsolja a látogatókat.

A Tóth Árpád sétány önmagában is egy különleges hely, hiszen egy régi középkori várfal tetején vezet végig, ahol a panorámát is érdemes kiélvezni.

A sétány jelenlegi formája 2009-ben készült el, a déli szakasz felújításával, ekkor ültették a fákat is Tihanyiné Tóth Mária tervei alapján. A ma már romantikus Várhegy várfalai korábban hadicélokra szolgáltak. A várfal romjaira 1720-ban telepítették az első fasorokat - ez volt Budapest első kettős fasora.

A sétány neve is többször változott, a 19. században Bastei Promenádnak hívták, majd 1879-től Bástya sétánynak, a 30-as években Horthy Miklós sétánynak és Gróf Bethlen István sétány is volt. 1946-ban nevezték el a nyugati részt Tóth Árpád sétánynak, mert a költő a közeli Táncsics Mihály utcában is élt. A második világháború után a fák is elpusztultak. A területet 1967-ben rendezték, ekkor ültettek gesztenyefákat, juharfákat. A díszcseresznyefák 2006-ban és 2009-ben kerültek a sétányra, míg a mögöttük álló gesztenyefák jóval idősebbek.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

BUDAPEST
A Rovatból
Szinte biztosan nem lesz klíma a 3-as metrón idén nyáron
Technikailag gyakorlatilag megoldhatatlan, hogy idén nyáron teljesüljön Karácsony Gergely egyik főpolgármesteri vállalása.

Link másolása

„A közbeszerzési eljárás jelenleg tárgyalási szakaszban van” – válaszolta a BKV a Népszavának, amikor a lap arról érdeklődött, hogy mikorra várható a hármas metró szerelvényeinek légkondicionálása. A lap szerint ez azt jelenti, hogy kivitelező híján aligha lesz nyárra klimatizálva a 3-as metró vonalán közlekedő 222 kocsi.

A budapesti M3 metróvonalon közlekedő járműveket 2016-ban 69 milliárd forintért gyártotta újra az orosz Metrowagonmash – rengeteg hibával. Tarlós István akkori főpolgármester 2017-ben még azt mondta: nem lesz gond azzal, hogy nincs klíma a hármas metró felújított szerelvényein, elvégre „az nem villamos, 25 méterrel a föld alatt nem tűzi a nap”, és „azt is lehetne követelni, hogy legyen büfékocsi is”.

Az őt váltó Karácsony Gergely még főpolgármester-jelöltként 2019 júniusában 34,8 fokot mért a vonal egyik kocsijában és megígérte, hogy utólagosan klimatizálják a hármas metró orosz szerelvényeit.

A BKV a városvezetés utasítására 2021 májusában feltételes közbeszerzési tendert írt ki az utólagos klimatizálásra, amelyre három ajánlat érkezett. Az egyiket érvénytelenítették, a Liberatus Hungary Kft. és a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. viszont versenyben maradt. Szerződést azonban egyikkel sem kötöttek a főváros nehéz pénzügyi helyzetére hivatkozva. Később felmerült, hogy az orosz gyártó ellen indított perben követelt kötbérből fedezik az utólagos klimatizálás költségét.

„A klimatizálás elsődlegesen nem pénz kérdés, szükség lenne hozzá az orosz gyártó hozzájárulására, amire kevés az esély. Ha enélkül nyúlunk a kocsikhoz, elvész a garancia. A helyzet tavaly óta nem változott, idén nyárra objektíve lehetetlen a légkondícináló berendezések felszerelése” – mondta a Népszavának Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes, aki megerősítette azt is, hogy a munkát a kötbér terhére rendelnék meg.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Újabb Kolodko-miniszobor: ezúttal Chuck Norris került fel egy budapesti hídra
A helyszín nem véletlen... A gúzsba kötött akcióhős szobra emlékeztet rá, hogy a híd építésének idején sokan szavaztak rá, mint névadóra.

Link másolása

Húsvéthétfőn újabb miniszobrot helyezett ki Kolodko Mihály. Ezúttal Chuck Norrist készítette el, amint az akcióhős gúzsba kötve fekszik...

A helyszín sem lehet véletlen: a Megyeri hídnál, a pesti oldalon található, a gyalogosúton, a Pest felirat alatt.

A híd építésekor névpályázatot is hirdettek, és akkor sokan szavaztak Chuck Norrisra.

Mivel élő személyről nem lehet ilyen létesítményt elnevezni, így a filmsztár nem kapott hidat Budapesten.

Az alkotásról a szobrász képeket is posztolt:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
A Rovatból
Megszólalt a vízművek a csőtörésről, ami megbénította Mátyásföldet: egy 75 éves vezeték tört el
Egy 1949-ben fektetett vezeték adta meg magát, de eltört mellette egy kisebb, lakossági ellátó vezeték is. A környéken lakók szükségkútról vihetnek vizet.

Link másolása

Egy 1949-ben fektetett, 60 centiméter átmérőjű vezeték törése miatt kellett hétfőn reggel lezárni a XVI. kerületi Veres Péter utcát – közölte a Fővárosi Vízművek. A csőtörésről mi is beszámoltunk már: a Sárgarózsa utca és a Thököly utca között az úttestet is elmosta a víz, a közlekedést pedig teljesen felborult.

A nagy átmérőjű vízvezeték törése nem okozott vízhiányt, ám eltört egy mellette futó kisebb, 150 mm-es lakossági ellátó vezeték is

– teszi hozzá a Vízművek. A kisebb vezeték javításáig a Veres Péter utca 1. és 29. között kell vízhiánnyal számolnia az ott élőknek. Kovács Péter polgármester erről azt írta Facebook-oldalán:

„Mintegy 100 fogyasztó maradt vízellátás nélkül, ezért számukra jelenleg a Farkashida utca 2-4. előtt szükségkút segíti a vízvételi lehetőséget.”

Jelenleg a víz szivattyúzása, a hiba feltárása és a munkagödör kialakítása folyik a Vízművek szerint. Ezt követően kerülhet sor a sérült vezetékek cseréjére, majd az útburkolat javítására. A munka akár a hétvégéig is elhúzódhat: a hibajavítást nehezítheti és lassíthatja, hogy több közművezeték is húzódok az út alatt, ami más közszolgáltatókkal való egyeztetést és együttműködést is szükségessé tehet.


Link másolása
KÖVESS MINKET: