Halva született a gyermeke, de a közösségi oldalakon továbbra is babaholmit reklámoztak neki
Gillian Brockell a a Washington Post újságírójaként jól ismeri a média működését. Most tragikus módon tapasztalhatta meg, hogy hová vezethet különböző közösségi portálok használata.
A Facebook, a Twitter és az Instagram gazdáinak címzett nyílt levelében úgy jellemezte magát keserű öniróniával, hogy ő ezeknek az oldalaknak az „ideális elkötelezett felhasználója”. Eseményt posztolt barátnőinek, amelyen bejelentette terhességét, online rendelte meg a baba érkezéséhez szükséges holmikat. Nyilván mindezt pontosan regisztrálták a szolgáltatók. „De nem vették észre, hogy rákeresek olyan fogalmakra, mint „koraszülés”, és hogy „a baba nem mozog”? És nem látták, hogy három napig nem jelentkeztem a közösségi médiában, ami szokatlan egy olyan gyakori felhasználó esetében, mint én? És azt a posztot sem, amelynek olyan kulcsszavai voltak, mint az „összetört szív”, vagy a „halva született”? És azt a 200 könnycseppes emojit sem, amit a barátaimtól kaptam? Ezt nem kellett volna elemezniük?"
"Képzeljek el milyen az, amikor valaki hazatér a kórházból, a világ legüresebb kezével.”
Gillian oldalain azonban a gyermekholmikra mutató reklámok, ajánlatok ezután sem tűntek el. Szinte állandóan szerencsétlenségére emlékeztették. Felhívta a figyelmet arra, hogy az Egyesült Államokban minden évben 24 ezer halva születés történik, és több millióan lehetnek a világon, akik hasonló helyzetben vannak, mint ő.
„Amikor millió megtört szívű ember, akik segítették önöket azzal, hogy ráklikkeltek a „nem akarom többet látni ezt a hirdetést”, majd a „miért?” kérdésükre, azt a rettenetes igazságot válaszolták, hogy „a hirdetés nem érint”, tudják-e mit jelent, kedves web-óriások?
A fiatalasszony rettenetes segélykiáltása így végződik: „Ha az önök algoritmusai elég intelligensek ahhoz, hogy megértsék: terhes voltam és szültem, minden bizonnyal ahhoz is elég intelligensek, hogy felfogják, hogy a babám meghalt és ennek megfelelően reklámoznak nekem - vagy esetleg egyáltalán nem.”
Gillian Brockell levelét december 11-én feltette a Twitterre, amelyet azóta 25 ezren osztottak meg. Az egyértelmű üzenet sem változtatott meg semmit: másnap már olyan reklámokat kapott, amelyek az örökbefogadás lehetőségét kínálták neki.