FELFEDEZŐ
A Rovatból

Felháborodást váltott ki egy luxuscég azzal, hogy megsemmisíti a nem eladható termékeit, ezért megígérték, hogy nem fogják többé ezt tenni

Egy környezetvédelmi aktivista hívta fel a figyelmet a Coach pazarló gyakorlatára, TikTok-videóját már több mint 2,4 milliószor nézték meg.
Fotó: Coach/Facebook - szmo.hu
2021. október 14.



Bejelentette a Coach divatcég, hogy ezentúl nem semmisíti meg a sérült vagy már nem eladható termékeit. Mindezt azután lépték meg, hogy egy TikTok-videó révén elterjedt, mi lesz náluk a hibás termékek sorsa - számolt be róla a CNN.

Egy Anna Sacks nevű lány készített egy videót a TikTok videómegosztó oldalon arról, hogy bár az amerikai luxusmárka azt hirdeti magáról, hogy támogatja a fenntartható divatot, valójában elképesztő módon pazarol.

Sacks szerint ugyanis a sérült és hibás termékeket teljesen megsemmisítik, hogy használhatatlan legyen, majd úgy adják elő, mintha azok véletlenül mentek volna tönkre, hogy kishasználjanak egy kiskaput az adózásban.

A lány több terméket is bemutat a videóban, például szándékosan elszakított táskákat és egy szakadt pántos szandált is. A videó végén pedig arról is beszél, hogy a Coach honlapján arra hívják fel a vásárlók figyelmét, hogy ne dobják ki, hanem hasznosítsák újra a náluk vásárolt táskáikat, mert ők elkötelezett hívei a fenntartható divatnak.

Sacks videóját már több mint 2,4 milliószor nézték meg alig pár nap alatt, és rengetegen felháborodtak azon, hogy hogy teheti tönkre szándékosan a saját termékeit egy olyan cég, amely a fenntartható divat képviselőjének vallja magát.

A CNN cikkében ugyanakkor rámutatnak arra, hogy ez a gyakorlat nem egyedi, más luxuscégek is alkalmazzák ezt. Mégpedig azért, hogy megakadályozzák, hogy a felesleges készleteket olcsóbban adják el, ezzel károsítva a márka exkluzivitását. A Burberry például 2017-ben több mint 36 millió dollárt értékben pusztított el ruhákat és parfümöket. Egy évvel később aztán bejelentették, hogy leállnak a nem eladható áruk elégetésével. De a fentieken kívül más divatcéget és óramárkát is vádoltak más hasonló gyakorlattal.

Sacks videójának elterjedése után a Coach bejelentette, hogy a jövőben nem semmisítik meg a sérült vagy nem eladható termékeiket, és még nagyobb hangsúlyt fektetnek az újrahasznosításra és az újrafelhasználásra.

A szemetelés és a hulladékégetés ellen kampányoló Anna jó kezdetnek nevezte a divatmárka lépését a fenntartható divat felé. Szerinte a nem értékesíthető termékek elégetése, elpusztítása széles körben elterjedt a divatiparban, ő pedig attól tart, hogy ez csak tovább fok fokozódni, ha a cégek továbbra is túltermelnek és még jobban odafigyelnek arra, hogy titokban tartsák a termékpusztítást. Példaként említette a tömörítőgépek használatát, a szemetesek lezárását és az alkalmazottak kényszerítését titoktartási megállapodások aláírására. Szerinte szégyenletes lenne, ha a divatcégek ezt a tanulságot vonják le a Coach-esetből ahelyett, hogy arra törekednének, hogy csak elegendő mennyiségben gyártsák a termékeiket megsemmisítendő fölösleg nélkül.


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Koccints mértékkel! – A „Tiéd a mérték!” kampány a tudatos borozás öröméről szól
A Magyar Bormarketing Ügynökség és több szakmai szervezet közös kezdeményezése arra hívja fel a figyelmet, hogy a bor igazi értéke nem a mennyiségben, hanem az élményben és a tudatosságban rejlik.


A bor több mint egy ital – kultúra, hagyomány és közösségteremtő erő. Ezt az üzenetet szeretné újra a középpontba állítani a „Tiéd a mérték!” kezdeményezés, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy a borfogyasztásban – akárcsak az élet más területein – a mérték az igazi érték.

A Magyar Bormarketing Ügynökség és több szakmai szervezet – köztük a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Bor Akadémia és a Pannon Bormíves Céh – összefogásával indult kampányban borászok, orvosok és közéleti szereplők egyaránt kiállnak a felelős borfogyasztás mellett. A „Tiéd a mérték!” nem reklám, hanem társadalmi küldetés: közös gondolat arról, hogy a borfogyasztás lehet egyszerre tudatos, kulturált és örömteli.

A nyílt levélhez olyan ismert személyiségek csatlakoztak, mint Rókusfalvy Pál, Gerendai Károly, Dr. Toldy-Schedel Emil vagy Gere Andrea, akik egyetértenek abban, hogy a bor a közösségi élmények, az ünnepek és a baráti beszélgetések természetes része – de csak akkor, ha felelősséggel élünk vele. Ahogy a kampány üzenete is fogalmaz: „A mérték nem korlát, hanem iránytű – egészségben, kultúrában, közösségben.”

A „Tiéd a mérték!” minden borbarátot arra biztat, hogy legyen része ennek az értékalapú szemléletnek, ossza meg a gondolatot és mutassa meg: a magyar borkultúra nem a mennyiségről, hanem a minőségről, a hagyományról és az élményekről szól.

A „Tiéd a mérték!” nyílt levél és vizuális elemei letölthetők a Magyar Bormarketing Ügynökség weboldaláról!

Tiéd a mérték. Élj vele!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

FELFEDEZŐ
A Rovatból
Több mint egymilliós havi fizetés és ingyen szállás: megkezdődtek a téli szezonmunkák az osztrák síparadicsomokban
Karintiában és Stájerországban is várják a jelentkezőket a szezonra. A hirdetések szerint elég az angol B1 vagy német A2, az állás betöltéséért cserébe pedig síbérletkedvezmény és wellness is jár.


Több száz szezonális állásra toboroznak a téli szezonra Ausztria síparadicsomai Karintiában és Stájerországban. A hirdetések akár havi 3000 eurós fizetést és ingyenes szállást kínálnak, EURES-en lehet jelentkezni november 15-ig – írja a Libertatea román hírportál.

A keresett munkakörök főleg a vendéglátásban vannak: felszolgálók és bárosok kellenek, a feladat többnyire italok – sör, kávé – felszolgálása. A jelentkezéshez elég az angol B1 vagy a német A2 szint.

Teljes munkaidőre szerződnek, heti 5–6 munkanappal és rugalmas beosztással. A munkaidőt és a bérezést az ágazati kollektív szerződés szabályozza, de közel havi 3000 eurót, azaz több mint 1 millió forintot is hazavihet a szezonban dolgozó munkavállaló. A bér évi bruttó 27 300 euróról (több mint 10 millió forint) indul, a tapasztalat és a képesítés emelheti az összeget, szezonmunkánál időarányosan fizetnek. Sok helyen ugyanakkor plusz juttatás jár.

A munkáltatók többsége ingyenes szállást és gyakran étkezést ad: jellemző az egyágyas, zuhanyzós, tévés, wifis szoba. Sok helyen síbérlet-kedvezményt és a hotel wellness- vagy fitneszrészlegének használatát is biztosítják.

EU-s állampolgároknak érvényes személyi vagy útlevél, munkaszerződés, osztrák lakcím-bejelentés és kötelező egészségbiztosítás kell. Az osztrák jövedelemadó progresszív, 0 és 55 százalék között, 13 300 euró (5,1 millió forint) alatt adómentes; 2025-ben adóreform is életbe lépett.

(via hrportal.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Házasság első látásra: „Ha nem kapod meg a heti szexmennyiséged, kiborulsz?!” – Kármen ismét kiakadt a férjére
Ismét vita robbant ki Kármen és Dani között. Ezúttal azért vesztek össze, mert Kármen visszautasította férjét, aki a feleség szerint ezen kiborult.
Fotó: TV2 - szmo.hu
2025. november 04.



Újabb mélypontra jutott Kármen és Dani házassága a Házasság első látásra című műsorban. A legutóbbi vita a szex miatt robbant ki, miután Kármen visszautasította a férjét, aki a feleség szerint ezt bántásnak vette.

„Tegnap megint oda jutottunk, ahol a part szakad...visszautasítottam, mert nem akartam vele lefeküdni, ő ezt bántásnak vette, mert nem tudom, hány napja nem voltunk úgy együtt. De könyörgöm, ha nem érzem magam érzelmileg jól, nem tudom ezt megtenni”

– mondta Kármen.

A feleség azt is elmondta: úgy érzi, hogy Dani uralkodni akar felette és birtokolni akarja őt. Hozzátette: nem is tartja normális dolognak, hogy egy hét után összeköltözzön az ember valakivel.

„Ha te nem kapod meg a heti szexmennyiséged, akkor kiborulsz? Meg úgy viselkedsz, mint egy 5 éves kisgyerek, mert nincsen szex, testiség?”

- szegezte neki a kérdést férjének, aki nem igazán érti, mi a problémája vele.

Dani úgy érzi, mintha folyton üvegszilánkokon lépkedne a házasságukban, és úgy látja, a kapcsolatuk megfeneklett.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

FELFEDEZŐ
A Rovatból
„A férfiak többször lépnek félre, de a nők jobban csinálják” - Nem minden hűtlenség egyforma egy válóperes ügyvéd szerint
Egy ügyvédi iroda összesítése alapján az Amerikai Egyesült Államokban a hűtlenség vagy a házasságon kívüli kapcsolatok a válások 59,6 százalékáért felelősek.


„A férfiak többször lépnek félre, de a nők jobban csinálják” – állítja James Sexton New York-i válóperes ügyvéd. Szerinte nemcsak a félrelépés módja különbözik a nemek között, hanem az is, ahogyan a felek reagálnak rá. „A nők vagy mindent beleadnak, vagy semmit. A férfiak meg sokszor egyszerűen hülyeségeket csinálnak” – mondta.

Sexton arról is szót ejtett, hogy nem minden hűtlenség egyforma. Véleménye szerint egészen más egy „kaland”, mint egy komolyabb viszony. Azt is megfigyelte, hogy a leleplezéskor általában eltérő az első kérdés:

„Amikor egy férfi megtudja, hogy a felesége megcsalta, az első kérdése az, hogy »lefeküdtél vele?«. Amikor egy nő tudja meg, hogy a férje félrelépett, a legelső kérdés rendszerint az, hogy »szereted őt?«”.

Egy év eleji felmérés szerint a házasságban élők körülbelül fele legalább egyszer megcsalja a párját a kapcsolatuk alatt. Sokan haragból vagy önbizalomhiányból lépnek félre, mások a szeretet hiányát emlegetik, vagy pusztán szexuális élvezetet és újdonságot keresnek – írta a Vogue.

Októberben Sexton a LADbible Stories csatornának mesélt a tapasztalatairól, és válaszolt kérdésekre a Honesty Box sorozatban. A több mint 30 perces beszélgetésben elárulta, hogy a felek a válás felé közeledve nagyon eltérően viselik a szakítás jeleit, és a hűtlenség gyakran az utolsó csepp a pohárban.

A válásoknál a hűtlenséget gyakran jelölik meg fő okként. Egy ügyvédi iroda összesítése alapján az Amerikai Egyesült Államokban a hűtlenség vagy a házasságon kívüli kapcsolatok a válások 59,6 százalékáért felelősek.

Sexton szerint a tipikus „első kérdések” sokat elárulnak arról is, hogyan tekintünk a társunkra és a házasságra. „A kérdés lényege az, hogy »Mit jelent ez számodra? Többet jelent neked, mint én?« szemben azzal, hogy »Valaki elvette a tulajdonomat? Hozzányúlt a tulajdonomhoz?«” – mondta.

(via Unilad)


Link másolása
KÖVESS MINKET: