FELFEDEZŐ
A Rovatból

Felháborodást váltott ki egy luxuscég azzal, hogy megsemmisíti a nem eladható termékeit, ezért megígérték, hogy nem fogják többé ezt tenni

Egy környezetvédelmi aktivista hívta fel a figyelmet a Coach pazarló gyakorlatára, TikTok-videóját már több mint 2,4 milliószor nézték meg.
Fotó: Coach/Facebook - szmo.hu
2021. október 14.


Link másolása

Bejelentette a Coach divatcég, hogy ezentúl nem semmisíti meg a sérült vagy már nem eladható termékeit. Mindezt azután lépték meg, hogy egy TikTok-videó révén elterjedt, mi lesz náluk a hibás termékek sorsa - számolt be róla a CNN.

Egy Anna Sacks nevű lány készített egy videót a TikTok videómegosztó oldalon arról, hogy bár az amerikai luxusmárka azt hirdeti magáról, hogy támogatja a fenntartható divatot, valójában elképesztő módon pazarol.

Sacks szerint ugyanis a sérült és hibás termékeket teljesen megsemmisítik, hogy használhatatlan legyen, majd úgy adják elő, mintha azok véletlenül mentek volna tönkre, hogy kishasználjanak egy kiskaput az adózásban.

A lány több terméket is bemutat a videóban, például szándékosan elszakított táskákat és egy szakadt pántos szandált is. A videó végén pedig arról is beszél, hogy a Coach honlapján arra hívják fel a vásárlók figyelmét, hogy ne dobják ki, hanem hasznosítsák újra a náluk vásárolt táskáikat, mert ők elkötelezett hívei a fenntartható divatnak.

Sacks videóját már több mint 2,4 milliószor nézték meg alig pár nap alatt, és rengetegen felháborodtak azon, hogy hogy teheti tönkre szándékosan a saját termékeit egy olyan cég, amely a fenntartható divat képviselőjének vallja magát.

A CNN cikkében ugyanakkor rámutatnak arra, hogy ez a gyakorlat nem egyedi, más luxuscégek is alkalmazzák ezt. Mégpedig azért, hogy megakadályozzák, hogy a felesleges készleteket olcsóbban adják el, ezzel károsítva a márka exkluzivitását. A Burberry például 2017-ben több mint 36 millió dollárt értékben pusztított el ruhákat és parfümöket. Egy évvel később aztán bejelentették, hogy leállnak a nem eladható áruk elégetésével. De a fentieken kívül más divatcéget és óramárkát is vádoltak más hasonló gyakorlattal.

Sacks videójának elterjedése után a Coach bejelentette, hogy a jövőben nem semmisítik meg a sérült vagy nem eladható termékeiket, és még nagyobb hangsúlyt fektetnek az újrahasznosításra és az újrafelhasználásra.

A szemetelés és a hulladékégetés ellen kampányoló Anna jó kezdetnek nevezte a divatmárka lépését a fenntartható divat felé. Szerinte a nem értékesíthető termékek elégetése, elpusztítása széles körben elterjedt a divatiparban, ő pedig attól tart, hogy ez csak tovább fok fokozódni, ha a cégek továbbra is túltermelnek és még jobban odafigyelnek arra, hogy titokban tartsák a termékpusztítást. Példaként említette a tömörítőgépek használatát, a szemetesek lezárását és az alkalmazottak kényszerítését titoktartási megállapodások aláírására. Szerinte szégyenletes lenne, ha a divatcégek ezt a tanulságot vonják le a Coach-esetből ahelyett, hogy arra törekednének, hogy csak elegendő mennyiségben gyártsák a termékeiket megsemmisítendő fölösleg nélkül.


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
Vérfoltok, összetört autók, sérültek – hajtóvadászatban fogták el a Buckingham-palota elszabadult lovait
Az elszabadult lovak a brit hadsereg egyik legrangosabb ezredéhez tartoznak, amiknek fontos szerepe van állami és közfeladatok ellátásában.

Link másolása

Szerda reggel lovak szabadultak el a londoni Buckingham-palota környékéről – írja a 444. A hatóságok állítása szerint a lovak a brit hadsereg egyik legrangosabb ezredéhez tartoznak, és olyan állami, valamint közfeladatok ellátásában vesznek részt, akár például a koronázás.

A rendőrség és a hadsereg a délelőtt folyamán együttes erővel kutatták fel a lovakat,

amik teljes felszerelésben okoztak károkat a brit fővárosban. Több balesetet is okoztak az elszabadult állatok, egy autó szélvédőjét betörték, legalább négy ember pedig megsérült.

A hatóság közleménye szerint mostanra az összes lovat befogták: kettőt a Limehouse-nál található autópályán. Az egyik lovon súlyos sérülés nyomait fedezték fel, de az összes hátas állatorvosi ellátásban részesül.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
FELFEDEZŐ
A Rovatból
Orbán Viktor elképesztő számot mondott be – nagyon felpörgette a kampányt a miniszterelnök
Ha igaz a miniszterelnök állítása, akkor percenként majdnem négy szelfit készít a kampány során. Ember legyen a talpán, aki tudja vele tartani a tempót.

Link másolása

„Csúcssebességgel robog a kampány: 220 szelfi/óra” – írta péntek délelőtti posztjában Orbán Viktor. A miniszterelnök ennek nyomatékosítására, ha nem is több száz fotót, de tizenegy jobban sikerült képet megosztott a Facebookon, plusz zárásképp két ló is az albumba került.

A miniszterelnöki fotókkal azonban van egy kis gond: ezek még véletlenül sem szelfik. A szelfi, vagyis angol nevén selfie ugyanis egy olyan kép, amit a fotón szereplő személy saját magáról készít. Az Orbán által posztolt képek pontos kategóriája inkább az itthon még kevésbé elterjedt wefie (magyarul talán mifi), ami emberek egy csoportját ábrázolja, akik közül az egyik készíti a fotót.

Mindenesetre a kommentelők közül az egyik kiszámolta, hogy ha stimmelnek a miniszterelnöki számok, akkor Orbán Viktor percenként 3,67 szelfit mifin szerepel. A hozzászóló szerint ilyen tempót diktálva „biztosan érdemben el lehetett beszélgetni az alanyokkal”.

A posztot és a pontatlanul bekategorizált fotókat itt lehet megnézni:

Orbán Viktor egy nappal korábban a TikTokon jelentkezett olyan videóval, amit a Szakma Sztár Fesztivál résztvevőivel készített. A kampányüzemmódba kapcsoló miniszterelnök még egy vagány napszemüveget is felvett a közös fotó kedvéért:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

FELFEDEZŐ
A Rovatból
Figyelték a billentyűzetét, majd kirúgták, miután kiderült, hogy alig dolgozik
Az ausztráliai tanácsadó óránként átsimogatta a billentyűzetet, több napon egyáltalán nem is dolgozott, és néha még a megbeszéléseken sem vett részt. Ezután még neki állt feljebb.

Link másolása

Kirúgtak egy otthonról dolgozó nőt, miután a munkáltatója ellenőrizte a billentyűleütéseit, írja a Unilad. Suzie Cheikho közel húsz évig volt Ausztrália legnagyobb biztosítótársaságának tanácsadója, mielőtt kiadták az útját.

Cheikhót két évvel ezelőtt már figyelmeztette az Insurance Australia Group (IAG), hogy javítson a teljesítményén. Ezután kezdték monitorozni a nő billentyűleütéseit otthoni munkavégzés közben.

Kiderült, hogy a tanácsadó képtelen betartani a vállalt határidőket, nem készültek el a rábízott biztosítási dokumentumok sem, ezután döntöttek az elbocsátása mellett.

Suzie Cheikho munkavégzését 49 napon át figyelte a cég, az eredmények pedig lehangolók lettek. A tanácsadó ebből csak két napon tudott pontosan munkába állni, miközben 29 olyan nap is volt, amikor korábban fejezte be a munkavégzést. A biztosítótársaság adatai szerint négy napon egyáltalán nem csinált semmit, ráadásul a többi napon sem szaggatta szét az istrángot: átlagosan óránként 54 alkalommal nyomott meg valamilyen billentyűt a számítógépén. Csak hogy legyen összehasonlítási alapunk: a cikk előző mondata szünetekkel együtt 216 billentyűleütésből állt.

Amikor mindezzel szembesítették, Cheikho azt mondta: egy percig sem hiszi el, hogy a technológia által mért adatok valósak, és soha nem fordult elő olyan, hogy ne dolgozott volna. Az adatok láttán a nő azt mondta, hogy személyes traumák érték, talán ez befolyásolhatta kedvezőtlenül a munkavégzését és a mentális egészségét. Állítása szerint erről tájékoztatta feljebbvalóit is, majd az orvosnál töltött időt később bepótolta.

Suzie Cheikho a történtek után pert indított volt munkaadója ellen, a pert azonban elutasították. Az ausztrál munkaügyi bíróság megállapította, hogy a nő valóban határidőket hagyott figyelmen kívül, nem vett részt megbeszéléseken, ezen felül gyakran nem volt elérhető sem.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
300 ezer egy éjszaka Mészáros Lőrinc borászának szállodájában, amelyet egy francia kastélyból csinált
Kalocsai László három évvel ezelőtt vette meg a bordeaux-i birtokot. 5-6 milliárd forintot költhetett el az ingatlan átalakítására.

Link másolása

A jelek szerint szálloda nyílt Mészáros Lőrinc borászának bordeaux-i birtokán, írja a 444. A Chateau de Clotte egykoron Castillon herceg tulajdona volt, története a XIII. századig nyúlik vissza.

Kalocsai László még három évvel ezelőtt alapított Franciaországban céget, és megvásárolt egy neves, díjnyertes borokat készítő bordeaux-i szőlőbirtokot. A XVIII. században létrehozott Chateau de Clotte vételára és finanszírozása nem volt ismert, de a szomszédos chateau tulajdonosa szerint korábban hatmillió euróért (akkori árfolyamon több mint kétmilliárd forintért) árulták a szőlőbirtokot. A csaknem 50 parcellát magába foglaló területhez pince és műemlék jellegű épületek is tartoznak.

A francia cégnyilvántartás szerint Kalocsai László tavaly egy újabb céget hozott létre Winemajor Receptif néven, írta meg elsőként a 24.hu. Ebben azonban már nem ő volt az egyedüli tulajdonos, mint a szőlőbirtokot megvásárló Winemajor SAS-ben; 50 százalékban társtulajdonosa lett a tokaji borász, Bai Edit. Ők ketten már jó ideje együttműködnek, hiszen közösen birtokolják a Winemajor Hungary Kft.-t is.

A birtokon elvégzett munkálatokban tervezőként részt vett a Tuoton Architect építésziroda, a projekten dolgozó Alliance Duplan főként épületgépészettel, napelemekkel foglalkozó cég, kivitelezőként pedig a lap megtalálta a Dune Construction építőipari céget is. Utóbbi két társaság a honlapján nemcsak a referenciák között tünteti fel a Chateau de Clotte-t, hanem a projekt költségét is szerepelteti.

Az Alliance Duplan adók nélkül 8,5 millió eurós beruházásról ír, ami az elmúlt évek átlagos euró árfolyamát tekintve 3,2-3,3 milliárd forintot jelent. A Dune Construction a borközpont felújításán és a szobák kialakításán dolgozott, a projekt értékeként pedig 856 ezer eurót tüntetett fel adók nélkül, ami átszámítva 320-330 millió forint.

Vagyis a nagyjából kétmilliárd forintos vételárral együtt feltételezhetően 5-6 milliárd közötti összeget biztosan elkölthetett Kalocsai László cége a szőlőbirtokra, miközben céges érdekeltségeinek bevétele és profitja alapján nem látható, hogy honnan volt tőkéje egy ilyen volumenű beruházásra.

A Chateau de Clotte már a Booking.com-on is elérhető, így bárki foglalhat szállást a birtokra. Az erkélyes junior lakosztályban 289 ezer forintba kerül egy éjszaka két főre (az árban benne van a reggeli is), míg a hagyományos lakosztályban 314 ezer forintot kell fizetni. Ugyanez a főszezonban, júliusban 324, illetve 362 ezer forintba kerül.


Link másolása
KÖVESS MINKET: