Kiderült, hogy mi okozza a legtöbb rolleres balesetet
Az elektromos rollerekhez kötődő balesetek száma meredeken nő – köztük a súlyos és halálos eseteké is. Egy friss elemzés szerint ennek egyik fő oka a járművek apró kereke. A Spiegel összefoglalója alapján a legkisebb utcai akadály, például egy járdaszegély is könnyen kibillentheti az e-rollert, a vezető pedig elesik.
A Björn Steiger Alapítvány kutatócsoportja Németországban több mint tízezer balesetet nézett át. Úgy látják,
A mintában szereplő esetek felében nem volt másik közlekedő: az e-rolleres egyedül bukott. Gyakori tényező volt az alkohol, és sokszor az is, hogy a vezető elvesztette az uralmát a jármű felett.
A fejsérülések vitték a prímet: gyakran fordult elő arctörés, állkapocs-probléma és fogtörés. A számok önmagukért beszélnek: tavaly közel 12 ezer balesetet rögzítettek, ami több mint 25 százalékos növekedés az előző évhez mérten, és 27 halálesetet is jelentettek.
A szakértők szerint a városi forgalomban használt, 8 colos (20 centiméteres) kerekek nem elég jók a szegélyek és egyéb úthibák leküzdésére. Minimum 10 colos (25 centiméteres) kerekeket javasolnak a gyártóknak és a kölcsönző szolgáltatóknak az új modellekhez.
Szóba került a jogosítvány is: Németországban jelenleg már 14 évesen lehet e-rollert vezetni engedély nélkül. A szakértők legalább egy alap robogóvezetői engedély bevezetését tartanák indokoltnak, ami 15 éves korhatárt jelentene. A bukósisakot nem tennék kötelezővé, mert a sérülések döntő része olyan területet érint, amelyet a sisak kevésbé véd.
Közben az Európai Bizottság a sebességhatárok egységesítésén dolgozik, és 25 km/órában határozná meg a maximumot. Német baleseti szakértők ugyanakkor figyelmeztetnek: számos helyzetben már a jelenlegi, 20 km/órás korlát is kockázatosnak bizonyul.
(via hvg.hu)