hirdetés

FELFEDEZŐ
A Rovatból
hirdetés

A Nissannál dolgozik egy férfi, aki a tökéletes új autó illatért felelős

Az új autó tipikus illata egyáltalán nem csak a gyártási folyamat eredménye.

Link másolása

hirdetés

Kémiából és kriminalisztikából szerzett mesterszintű diplomát Peter Karl Eastland, aki végül inkább mégis az orrával keresi kenyerét. A rendkívül éles szaglású férfinek ugyanis már gyerekkorában feltűnt, hogy nagyon érzékeny az orra, ezt szúrta ki az egyik autógyár is, ahol az egyik legfontosabb munkakört kapta meg, írja a The Sun.

Eastland dolga ugyanis csupán annyi, hogy a Nissan autóiban tökéletes legyen az új autó illat. Ezért a fiatal szagértőt a cég angliai gyárában foglalkoztatják a "szagértékelési vezető mérnök" pozíciójában.

A gyakran a "Nissan orrának" is nevezett férfi mostanság az új Qashqai-modelleken dolgozik a legtöbbet, ahol kollégáival a megfelelő anyagösszetétel segítségével igyekszik a tökéletes új autó illat kikísérletezésén.

„Célunk, hogy a legjobb érzékszervi élményt nyújtsuk az ügyfeleknek” - árulja el a szagfelelős. Eastland szerint azonban nem elég csupán a jó illat előállítása: fontos, hogy az új kocsiban minden érzékszervi élmény harmonizáljon, különben csalódás érheti a vásárlót.

Eastland csapata ezért szorosan együtt dolgozik a különböző szöveteket és kárpitokat kiválasztó részleggel. Ugyanis egyáltalán nem mindegy, hogy melyik anyagot választják végül: hiába néz ki jól egy üléshuzat, ha közben kellemetlen a tapintása, vagy kifejezetten irritáló az illata.

hirdetés

David Moss, a vállalat alelnöke elárulta, hogy az új autók illatát egyáltalán nemcsak a gyártási folyamat eredményezi, hanem hónapokig tartó előkészületek során választják ki a megfelelő műanyagokat, szöveteket és ragasztóanyagokat a tökéletes élmény elérésre érdekében.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
FELFEDEZŐ

A Kulcs Patikáknál fut az ősz legjobb nyereményjátéka!

Szuper nyeremények várnak!

Link másolása

hirdetés

Nincs még egy olyan patikahálózat itthon, mint a Kulcs. Nemcsak azért, mert magyar gyógyszerészcsaládok patikái alkotják a láncot (több mint 200-an vannak már országszerte!), de időről időre elő tudnak rukkolni valami szerethető, egészségtudatos kampánnyal is.

Itt van például a törzsvásárlói programjuk, ami az ún. Kulcs Kártyával elérhető. A kártyatulajdonosoknak garantálják a legnagyobb elérhető kedvezményeket a kiválasztott patikában, szuper vásárlói kedvezményeket kapnak országos partnereiknél, mint a Tchibo, az Intersport, a Synlab vagy a Könyvtündér. De a pénztárcán mérhető hasznon túl is tud újat mutatni: ingyenes, profi tornaedzésekkel tartják karban a törzsvásárlókat!

Most, az egészségtudatosság jegyében hirdették meg őszi nagy nyereményjátékukat is, a Kulcs Kártya Napokat, amelyben az újdonsült kártyások között jobbnál jobb nyereményeket sorsolnak ki.

Regisztrálj online Kulcs Kártyát, vagy digitalizáld a már meglévő plasztik Kulcs Kártyádat október 18-31. között és könnyedén tiéd lehet az egyik szuper főnyeremény: az egyedi női városi bicikli, vagy a két főre szóló hévízi pihenés a frissen felújított Hunguest Hotel Panorámában félpanzióval! De ez még nem minden, remek heti és napi nyeremények is várják a játékosokat!

Heti nyeremények:

hirdetés

2 db Veroval® 2 in 1 fül-és homloklázmérő

2 db Dcont Etalon vércukormérő

2 db Veroval® Compact felkari vérnyomásmérő

1 db trendi sporttáska

A heti nyeremények – a táska kivételével – gyógyászati segédeszközök. A kockázatokról olvassa el a használati útmutatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát!

Napi nyeremények:

1 db Kulcs Patikás hímzett törülköző

1 db Kulcs Egészséges Meglepetéscsomag

Még nincs Kulcs Kártyád? Légy most a Kulcs Patikák törzsvásárlói programjának részese!

IRÁNY A REGISZTRÁCIÓ ÉS NYERD MEG AZ ŐSZ „LEGKULCSOSABB” NYEREMÉNYEIT!

A játék leírása nem teljes, a képek illusztrációk; a játék és a nyeremények pontos leírását a játékszabályzat tartalmazz. További információk: www.kulcspatikak.hu/nyeremenyjatek


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
FELFEDEZŐ

A valóságban is megrendezik a Squid Game-et, már lehet rá jelentkezni az Egyesült Királyságban

A verseny abban is hasonlítani fog a sorozatbelihez, hogy maguk a játékosok sem tudják majd, hol zajlik az esemény, autóbusszal szállítják őket egy távoli helyszínre.

Link másolása

hirdetés

A Squid Game (magyarul 'Nyerd meg az életed') című, dél-koreai sorozat rövid idő alatt a Netflix legnézettebb sorozata lett.

A sorozatban súlyosan eladósodott emberek szerepelnek, akik egy játékban vesznek részt, amelynek fődíját csak egyikük nyerheti el. A sorozat cselekménye dél-koreai gyermekjátékokra épül, amik hamar népszerűek lettek a különböző közösségi oldalakon.

Az Egyesült Királyságban pedig már meg is hirdették, hogy a sorozat alapján valódi versenyt tartanak, amire várják a jelentkezőket

- írja az indy100.

A sorozathoz hasonlóan ezen a versenyen is pénzdíjat nyerhet a győztes, bár a sorozatban látottakhoz képest egy jóval szerényebb, 215 ezer forintnak megfelelő összeget.

A szabályok betartását biztonsági személyzet is biztosítja majd, bár az nem világos, hogy ők is ugyanolyan kísérteties öltözéket viselnek-e majd, mint a sorozatban.

hirdetés
A verseny abban is hasonlítani fog a sorozatbelihez, hogy maguk a játékosok sem tudják, hol zajlik az esemény. A szervezők szerint egy autóbusz fogja felvenni a játékosokat egy északnyugat-angliai találkozóhelyről, ahonnan aztán egy távoli helyszínre viszik őket.

A játék egyik szervezője úgy fogalmazott:

"Szeretnénk biztosítani, hogy a játékok biztonságosak, de mégis olyan lebilincselőek legyenek, mint a Squid Game-ben."

Az első játékokat az esemény honlapja szerint november 27-én rendezik meg.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
FELFEDEZŐ
A Rovatból
hirdetés

Szexrobotok segíthetnek a bentlakásos intézetek és hospice-ok magányos lakóinak

Több idősotthonban már bevetették a robotokat, amelyek érzelmi többletet adtak a lakóknak.
Fotó: ABC News/YouTube - szmo.hu
2021. október 23.


Link másolása

hirdetés

Szexrobotokat használhatnak a bentlakásos intézetekben és a hospice-okban, hogy ilyen módon vígasztalják a magányos bentlakókat - írja a Daily Star.

A bioetikus Nancy jecker még tavaly javasolta, hogy a fogyatékkal élők mentális és fizikai állapotának javítására írhatnák fel a robotokat. 2020 szeptemberében ezért alapkészségekkel rendelkező robotokat küldtek az Egyesült Királyság több idősotthonába is, hogy teszteljék a hatásukat a bentlakókon.

De vajon működhet-e ugyanez a hospice-okban is? Dr. David Levy, a “Szex és szerelem robotokkal: az ember-robot kapcsolatok fejlődése” című könyv szerzője szerint a gépeknek nagyon is fontos helyük van a szenvedő emberek mellett.

“A robotokat sikeresnek találták a gondozó intézményekben, sokaknak adtak érzelmi többletet, akik találkoztak velük. Általában pozitívan reagálnak rájuk, főleg, hogy egyre emberszerűbb a megjelenésük."

Dr. Levy említést tett a japán kormány terveiről is, a távol-keleti országban ugyanis a robotokat már bevonták az intézetek, irodák és iskolák hétköznapjaiba.

Az ország lakosságának elöregedése kihat az ellátási rendszerre is: annyi idős lehet, hogy már nem marad elég fiatal, aki a gondjukat viselje. Ezért is fektettek sokat a robotok fejlesztésébe, amelyek átvehetik tőlük ezt a feladatot.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés
FELFEDEZŐ

Többe kerül ugyanaz a bevásárlás egy osztrák Lidlben vagy Aldiban, mégis a magyarok járnak rosszabbul

A magyar állam arányaiban közel másfélszer több adót szed be, mint az osztrák.
Fotó: Unplash - szmo.hu
2021. október 24.


Link másolása

hirdetés

A G7 újságírói havonta megvásárolják a 42 termékből álló fogyasztói kosarukat, hogy felmérjék az élelmiszerek drágulását. Ezután az eredményeket gyakran összehasonlítják egy ugyanilyen bevásárlással, ugyanabban az üzletben, csak külföldön. Legutóbb a magyar és a brit Aldi árait mérték össze.

Ezúttal annak a mítosznak jártak utána, hogy Ausztriában jelentősen olcsóbb az élelmiszer, mint Magyarországon.

A 42 termékből ezúttal 29-et tudtak megfeleltetni egymásnak. Ezek közül az osztrák Aldiban, amit ott Hofer néven ismernek, 7 termék volt olcsóbb, a Lidlben pedig 12.

Összesítve az Aldiban itthon 9588, Bécsben 12 404 forintot fizettek, a Lidlben pedig itthon 9605, Bécsben 11 994 forintot. Az osztrák árszint tehát 29,4, illetve 24,9 százalékkal volt magasabb. Az osztrák árszintet az Hoferben 29,4 százalékkal, a Lidlben pedig 24,9 százalékkal mérték magasabbnak a magyarnál.

Azonban végérvényesen jobban járnak az osztrákok, hiszen a kutatáshoz használt bevásárlás a magyar fizetés 4,6 százalékát viszi el, az osztráknak viszont csak a 1,5 százalékát. Tehát a magyar állam arányaiban közel másfélszer több adót szed be, mint az osztrák.

Az osztrák bevásárlásból 1200 forintnyi rész megy el adóra, míg a magyarból 1745, magyarul a magasabb osztrák árból jelentősen kevesebb az áfarész. Ha ezt megfordítjuk, akkor azt kapjuk, hogy a két bolt Ausztriában 10 800 – 11 100 forintnak megfelelő euró bevételhez jut, nálunk azonban csak 7850 forint a bevétele, ugyanazon bevásárlás után.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: