News here
hirdetés

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

Tungsram – Örökségünk az innováció

A Tungsram 2018 áprilisában magyarországi központú, innovatív, globális márkaként tér vissza a piacra. „Örökségünk az innováció” – ezzel a jelszóval éleszti újjá és folytatja a magyar kreativitás 120 éves, büszke hagyományát a Tungsram Csoport frissen összeállt menedzsmentje.

Link másolása

hirdetés

Februárban a GE Lighting bejelentette, hogy eladja európai, közel-keleti, afrikai és törökországi üzletágát, valamint a globális autólámpa-ágazatát a GE egy korábbi felső vezetője, Jörg Bauer irányította cégnek. A eladás első mérföldköveként a Tungsram Csoport tulajdonába került a Tungsram Operations Kft., a GE Lighting magyarországi egységeivel, vagyonával és szerződéseivel együtt. Ez a tervezett eladás nagyobb hányadát jelenti.*

„Büszkék vagyunk, és egyben megtisztelve érezzük magunkat, hogy újraindíthatjuk a Tungsram történetét, nemzetközileg sikeres, innovációra épülő márkaként”, mondja Jörg Bauer, a Tungsram Csoport elnök-vezérigazgatója. „Olyan ipartörténeti nagyságok hagyományát szeretnénk folytatni, mint Aschner Lipót, aki a Tungsramnak és a környező közösségnek szentelte életét; vagy olyan világszínvonalú kutatókét, mint Bay Zoltán, Bródy Imre, Millner Tivadar és Szigeti György, akik Európa első, 1923-ban Thomas Edison példájára kialakított ipari kutatólaborjában dolgoztak.”tungsram magyar fb borito

Az 1896-ban alapított Tungsram a második ipari forradalom szüleménye volt – az eredmény pedig az egész világ villamosítása lett. A vállalat az ország millenniumi ünnepségeinek évében született. Budapest ekkor Chicago után a világ második legdinamikusabban fejlődő városa volt.

A kezdetektől egészen a mai napig a Tungsram tudatosan dolgozott ki új megoldásokat a fő területén, a világítástechnikában és a villamosítás lehetőségeit keresve. Ilyen volt a telefonos technológia, az orvosi és rádiócsövek és más alkalmazások - , amelyek gyakran exponenciális növekedéshez vezettek.

tungsram csoportkep online

A Tungsram Csoport igazgatósága: Békési Ákos, Magyar István, Jörg Bauer, Mózes Gabriella, Vámos Zoltán, Tóth István

hirdetés

Az innováció a jövőnk

Ma a negyedik ipari forradalom lehetőségeivel és kihívásaival szembesülünk, amelyeket az adatipar, a mobil kommunikáció, a mesterséges intelligencia és a dolgok internete gyorsan változó összefüggései állítanak elénk. Ahogyan a Tungsram az alapításakor Budapesttel együtt meghallotta az idők szavát, és villámgyorsan vált globális vezető technológiai erővé, úgy az újjáélesztett Tungsram is a jövőt jelentő technológiákba és dinamikusan fejlődő, nemzetközi piacokba fektet, miközben tovább erősíti alapvető üzleti tevékenységét a világítástechnika terén.

Erős piaci pozíció

A vállalat termékeinek 95 százalékát exportálja: száz nemzetközi piacon működő értékesítői hálózatát veti most be. A legjobb minőséget előállító, öt magyarországi gyárra és a velük együttműködő, ötszáz helyi beszállítóra és partnerre épülő, termelékeny ellátási lánc kiemelkedő előnyt jelent napjaink piaci versenyében.

„Minden termelőegységünket fejleszteni akarjuk, és üzemeinket jól körülhatárolt technológiai arculattal ruházzuk fel. Eközben erősítjük a nemzetközi terepen dolgozó csapatunkat és forgalmazói partnereinket, akikkel értékes vásárlóink találkozhatnak. A teljes szervezetet úgy építjük fel, hogy a központi figyelem a vevőre irányuljon, akivel kapcsolatban az alapelv: mit tehetünk még a sikeréért? Mindezt egy startup rugalmasságával és lelkesedésével”, teszi hozzá Jörg Bauer. „A legfontosabb célunk rövid távon, hogy az átmenet sima legyen. Munkánkat önálló cégként folytatjuk, de bizonyos ideig a GE is segíti az átmenetet. Vásárlóink, alkalmazottaink és beszállítóink az első naptól fogva változatlan teljesítést, pontos fizetést és kivételes minőséget kapnak tőlünk, a háttérben pedig ugyanazok a megbízható kollégák állnak, akik eddig is kiszolgálták őket.”

A Tungsram nyitott az üzletre

A vállalat ma teljes mértékben vertikálisan integrált ellátási láncok hálózata, amelyben kiemelt szerepet játszik az üveggel, kerámiával, fémekkel és műanyagokkal kapcsolatos fejlett tudás. Ehhez korszerű minőségbiztosítási rendszerek, automatizálás és okosgyárak kapcsolódnak. A kiváló termelékenység nemzetközi szinten is versenyképes előállítási költséget eredményez, amelyhez a termelést gyorsan változtatni képes rugalmasság társul. A kölcsönös előnyök reményében a Tungsram olyan, válogatott partnereinek kínálja majd fel tudását, amelyek képesek kiegészíteni széles világítástechnikai portfólióját, és a jövőbe mutató technológiákhoz nyújtanak gyors hozzáférést, miközben kihasználják a Tungsram infrastruktúrája, kapacitása és felvevőpiacai nyújtotta lehetőségeket.

A Tungsram Csoport jelentős részben az eddigi működést irányító, tapasztalt igazgatósággal és csapattal folytatja a munkát, akiket néhány új vezető egészít ki. Az 1901 óta ismert budapesti, Váci út 77. szám alatti gyártelep és irodaház marad a csoport központja. Az új tulajdonos megjelenésével zavartalanul folytatódik a munka a vállalat többi gyártó telephelyén is: Hajdúböszörményben, Kisvárdán, Nagykanizsán és Zalaegerszegen, valamint a világ más részein található részlegeiben.

A világítástechnika okos jövője

A világpiacon prémium kategóriájú, európai márkaként lesz jelen a Tungsram, amely Magyarországon tervez, fejleszt és gyárt, valamint folytatja és kibővíti eddigi tevékenységét.

Az autólámpa üzletág több mint 60 éve sikeresen szerepel a világpiacon, mind az OEM (original equipment manufacturers – eredeti berendezésgyártók) mind a másodpiaci szegmensben, európai gyártású termékekkel. „Jelenlegi jelentős pozíciónkat tovább szeretnénk erősíteni, komoly fejlesztéseket tervezünk az egyre nagyobb teret nyerő autólámpa LED megoldások terén”, teszi hozzá Mózes Gabriella, a globális autólámpa üzletág vezetője is, akinek 40 éves tapasztalata van: a Tungsram alkalmazottja volt már akkor, amikor a GE 1989-ben megvásárolta a vállalatot, azóta pedig pedig a GE Lighting egyik vezetője lett.

Nemzetközi karrier - itt a lehetőség bárkinek!

Mindez azt is jelenti, hogy a Tungsram itt helyben nyújt izgalmas lehetőséget a fiataloknak. A cég megtartja az előző szervezettől örökölt, befogadó, rugalmas és az érdemeken alapuló vállalati kultúrát, aktív marad a helyi közösségekben, mindezt pedig egy startup agilitásával és gyorsaságával ötvözi. Az átalakulás izgalma egyben sok örömöt hozó, értelmes célokat felmutató karrierlehetőséggel kecsegtet. Akár a hozzá csatlakozó munkatársként a világ bármelyik táján működő részlegeknél, akár dinamikus startupként a tervezett nyílt innovációs központban, a Tungsram mindent megtesz, hogy partnerre találjanak benne. (x)

Tungsram kronológia

1862. Egger Béla és Bernát megalakítja Tungsram elődjét Bécsben

1896. Egger Bernát és a Pesti Magyar Kereskedelmi Bank létrehozza az Egyesült Izzólámpa és Villamossági Rt-t.

1901. Az újpesti gyár felépítése

1904. Just Sándor és Franjo Haneman feltalálja a wolframszálas izzólámpát, ez lesz a gyár fő terméke

1921. Aschner Lipót lesz a cég első vezérigazgatója; ő volt a Tungsram név kitalálója, több gyár és a világhírű kutatólabor létrehozója; a márka világpiaci tényezővé válik

1922/1923. Megalakul a Tungsram világhír kutatólaborja, amely az első ilyen Európában, és számos találmány, felfedezés otthona lesz

1934. Bródy Imre, az Egyesült Izzó laborjának munkatársa feltalálja a kriptontöltésű izzólámpát

1936-tól Világhírű kutatócsapat áll össze, köztük például Selényi Pál, a „fénymásolás atyja” és a fotózási fénymérés feltalálója

1937. A Tungsram televíziós kutatólaboratóriumot hoz létre

1946. Bay Zoltán, a vállalat műszaki igazgatója egy kísérlet révén megalapítja a radarcsillagászatot

1989. A GE megvásárolja a Tungsramot

1998. Magyarország első szervezeti szolgáltató központja (SSC) a GE/Tungsram magyarországi székhelyén jön létre

2018. Megalakul a Tungsram Csoport

*A tervezett tranzakció a GE Lighting további régiós érdekeltségeiben a helyi megállapodásoktól függ. Ahol szükséges, az adott ország előírásainak megfelelően konzultálnak majd a munkavállalók képviselőivel az aláírás előtt.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
Esküvőzés inflációban és elszálló árak között: mennyi kerüljön idén a borítékba?
A 2022-es esküvőszezont kissé beárnyékolja a kétszámjegyű infláció és a tempós drágulás az élet minden területén. Ez pedig nemcsak a párok dolgát nehezíti meg, hanem azokét is, akik borítékba „csomagolt” ajándékokkal készülnek nekik.

Link másolása

hirdetés

Tekintettel arra, hogy vészesen közeledem a harminchoz, évről évre egyre több esküvőre vagyok hivatalos. Persze egy ilyen nagy nap a házasodni készülőknek a legnagyobb stresszforrás és számukra jár a legtöbb feladattal, kompromisszummal, kiadással, illetve izgalommal. De ahogy én tapasztalom, azért a vendégeknek is bőven akad dolga: ki kell találni, hogy mit veszünk fel, azt be kell szerezni, intézkedni kell az ajándék kapcsán, meg kell szervezni az eljutást, olykor a szállást is, és persze – tisztelet a kivételnek – valamivel elő kell állni a nagy kérdésre, miszerint neked miért nem volt még esküvőd.

Ezek közül idén különösen az ajándék-kérdés okozott gondot.

Történt ugyanis, hogy kiválasztottam online egy ruhát, amit tökéletesnek találtam arra az esküvőre, amire egy héttel később mentem. Sajnos akkor épp nem tudtam érte elmenni, mert azon a héten egy másik esküvőre voltam hivatalos, amire szintén készülnöm kellett több mindennel. Aztán amikor a következő héten eljutottam az üzletbe, felpróbáltam és már vittem volna haza a kiválasztott darabot, mikor kiderült, hogy addigra négyezer forinttal drágább lett. Ekkor tudatosult – függetlenül attól, hogy napi szinten olvasom a híreket –, hogy ugyanez történik az esküvőkön feltálalt ételektől kezdve a zenészek díján át a terembérlésig mindennel.

Itt merült fel bennem, hogy érdemes lenne revideálnom az előkészített borítékok tartalmát.

A témában Rózsa Diána esküvőszervezőt, a Boldogságod alapítóját kérdeztem, aki megerősített: 2022-ben már nem ugyanannyiba kerül megtartani a nagy napot, mint akár egy évvel korábban. „Azok a jegyespárok, akik még a tavalyi évben foglalták le a helyszínüket és állították össze a szolgáltatói csapatot, még viszonylag szerencsés helyzetben vannak a szerződéseiket illetően, mert ezek a megállapodások kötöttek. Viszont olyanok is vannak, akik nem feltétlenül tudják tartani a korábban kiajánlott árat, ők az élelmiszeripari szolgáltatók, például a cateringesek, a tortakészítők és az aprósüteményesek.” Hozzátette ugyanakkor, hogy a zenei szolgáltatók, a fotósok, a videósok és a ceremóniamesterek is emeltek az áraikon, átlagosan 10%-ot. És ez alapján már sokkal árnyaltabb, hogy mennyire legyen vastag az a bizonyos boríték.

„15-20%-kal lenne reális többet tennünk a borítékba egy idei esküvő alkalmával, mint az elmúlt két évben.”

Persze alapvetően azt sem egyszerű meghatározni, hogy mekkora összegnél adjunk X százalékkal többet. Az esküvőszervező szerint a szűk család minden esetben nagyobb összeggel járul hozzá a fiatalok házas életének indulásához, míg a távolabbi családtagok, barátok kevesebbet tesznek a borítékba – ezzel pedig a pár is tisztában van. Az összeg mértékét persze ezen kívül is rengeteg minden befolyásolhatja: például, hogy szükséges-e szállást foglalnia a vendégnek, vagy a pár felajánlja a segítségét és a költségét is átvállalják, vagy hogy milyen anyagi helyzetben vannak a násznép tagjai.

Konkrét összegekről annak ismeretében beszélhetünk, hogy mennyibe kerül a házasodni kívánó párnak egy fő vendégül látása.

„Az árakat tekintve nagyon széles a skála: vannak vidéki, csárdajellegű helyszínek, ahol 20.000 forint/fő körüli összegért már teljes ellátást adnak egy fő részére, ezzel szemben a legtöbb esetben 28.000-30.000 forint/főtől kell számolunk csak az étel- és italfogyasztást tekintve. Ehhez az összeghez még hozzáadódhat akár területhasználati díj és terembérleti költség is. Így azt gondolom, ha csak a fogyasztásunkat szeretnénk a párnak meghálálni, akkor 40.000 forintot minimum illik a borítékba tenni 2 fő esetén, ami ezen felül kerül bele, az a pár valós nászajándéka.”

hirdetés

Persze ha ennyit nem tudunk beletenni, akkor sem dől össze a világ. Diána azt tanácsolta, hogy ilyen esetben pótolhatjuk valamilyen kedves, tárgyi ajándékkal is a „hiányzó” összeget. Ha ezt a pár kifejezetten kéri, hogy ne tegyük, inkább vásároljunk nekik néhány sorsjegyet, ezzel nemcsak esélyt adunk arra, hogy nyerjenek, de pár izgalmas percet is szerzünk nekik.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
ÉLET-STÍLUS
Óriási a kereslet a kandallókra, klímát viszont alig veszünk az új rezsiszabályok bejelentése óta
A szárítógépek és bőröndök eladásai is csökkentek, megnőtt viszont a kereslet a napelemek, fogyasztásmérők és a több eszköz kikapcsolását egyszerűsítő hosszabbítók iránt.

Link másolása

hirdetés

Jócskán átformálta a keresletet az eMAG-nál a kormány júliusi 13-i bejelentése, amelyből kiderült, hogy augusztustól az átlagfogyasztás mértékéig lehet kedvezményesen áramot és gázt fogyasztani: az energiahatékonyságot célzó, segítő termékkategóriák forgalma kilőtt, más, a mindennapokhoz nem feltétlenül szükséges termékeké pedig lecsökkent.

Nem kelendő a szárítógép, a medence és a klíma a bejelentés óta

A szokásos nyári slágerterméknek számítható összeszerelhető és felfújható medencék eladásai 67 százalékkal csökkentek az eMAG-nál a bejelentés nyomán az előző héthez képest, ugyanakkor a bejelentés óta a korábbinál ötödével magasabb átlagáron veszik ezeket: felfújható medencére bruttó 44 ezer forintot, szilárd medencére 80 ezer forint körüli összeget költöttek idén nyáron a vásárlók.

Nagyjából a felére csökkent az eMAG.hu-n a szárítógépek eladása a bejelentést követően, de ugyanennyivel csökkentek váratlanul a bőröndök, utazótáskák eladásai,

ami azt jelzi, hogy sokan a nyaralás költségein spórolnak valamilyen módon.

Klímastop a bejelentés után

A klímaberendezések eladott darabszáma is csaknem 90 százalékkal visszaesett az új rezsicsökkentési szabályok bejelentése óta.

Viszont mivel sok háztartásban épp egy modernebb, kisebb fogyasztású hűtő-fűtő klímaberendezés segíthet a rezsi csökkentésében, az eMAG az eladások visszarendeződésére számít, hiszen a bejelentés óta eltelt napokban a tíz legnépszerűbb berendezés többsége A++ energiabesorolású, és a listán nincs A-osztályúnál fejletlenebb modell.

hirdetés

A tűzhelyek eladásai kapcsán érdekes jelenséget tapasztalt az eMAG: itt a bejelentést követően nem csökkent, hanem mintegy negyedével nőtt a gáztűzhelyek eladása (a többi kategória kárára). Sokan nyilván azért váltanak az utóbbira, hogy az áramfogyasztásuk ne legyen magasabb az átlagnál.

Az eMAG.hu-ról olyan sokan rendeltek fatüzelésű kandallót, hogy ebből ideiglenes készlethiány alakult ki

- és a nyári szezonban alapvetően nincs raktáron jelentős készlet e terméktípusból.

Napelem, fogyasztásmérő és okoskonnektor a bejelentés sztárjai

Értelemszerűen megnőtt a kereslet a bejelentést követően az energiahatékonyságot és spórolást célzó termékekre az eMAG.hu-n:

a napelemek és napkollektorok termékkategória eladott darabszáma megháromszorozódott, forgalma pedig a négyszeresére emelkedett az előző héthez képest.

Sokan ennél egyszerűbb módon terveznek spórolni, amit jól jelez, hogy az eMAG hatszor annyi konnektorba dugható fogyasztásmérő aljzatot adott el, mint a megelőző napokban, de csaknem 80 százalékkal több okos konnektor, és csaknem másfélszer több elektromos elosztó talált gazdára.

Mosószer, üdítő és pelenka: egyre többen rendelnek csomagautomatába

A napi fogyasztási cikkek (FMCG) ugyanakkor tavaly nyárhoz hasonlóan idén is jól fogynak online az eMAG.hu-nál. A nagy kiszerelésű tisztító- és mosószereket, pelenkákat és tartós élelmiszereket vásárolnak a legnagyobb számban, de a top 5 legnagyobb számban rendelt termék közé az idei nyáron bekerültek a nem alkoholos italok (ásványvizek, mentes és szénsavas üdítők), kávék és állateledelek is. E kategóriák népszerűbbé válása annak köszönhető jelentős mértékben, hogy az eMAG alkalmazásból ingyen lehet eMAG easybox csomagautomatába rendelni, így jelentős cipekedéstől kímélhetik meg magukat a vásárlók fogyasztási cikkek beszerzésekor is.

Mivel csaknem két és félszeresére nőtt az easyboxok száma Magyarországon (550 helyszín) a tavalyi nyár első feléhez képest, egyre több vásárló találhat a közvetlen közelében csomagautomatát. Az easyboxba kért rendelések száma is megháromszorozódott az eMAG-nál (18 ezerhez képest közel 60 ezer rendelés) tavaly nyárhoz képest, és ugyancsak több mint háromszorosára nőtt (10-ről 32 százalékra) a csomagautomatás rendelések aránya az összes rendelésből.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
7 dolog, amit az élelmiszer-pazarlás ellen tehetsz
Ha csökkenteni akarjuk otthon a kukába kerülő ételmennyiséget, akkor újra kell gondolnunk a vásárlás, a főzés és az étkezés szentháromságát. Ehhez adunk tippeket!

Link másolása

hirdetés

Évente a világon megtermelt élelmiszerek egyharmada, azaz 1,3 milliárd tonna kerül szemétbe. Képzeld el egy pillanatra – ez olyan, mintha három zacskó élelmiszert vennél a szupermarketben, majd távozáskor egyet kidobnál. A fejlődő országokban, ahol nem fejlett a közlekedési infrastruktúra és nem hatékony a termelés, szállítás és feldolgozás, a legnagyobb veszteségek még az élelmiszerek kereskedelmi hálózatba kerülése előtt következnek be. Ezzel szemben a fejlett országok legnagyobb gondja a végső fogyasztói szinten – a háztartásokban – létrejövő pazarlás.

Tehát az élelmiszer-pazarlás egyik legfontosabb helyszíne a saját otthonunk - pedig rengeteget tehetnénk, hogy ez ne így legyen. Egy átlagos magyar 68 kg élelmiszert dob a szemetesbe évente. A kidobott ennivaló pedig kidobott pénz is, ami egy átlagos négyfős magyar családnál évente 50.000 Ft körüli összeget jelent. Hazánkban a kidobott élelmiszerek fele az elkerülhető kategóriába tartozik. Leggyakrabban a készételek, zöldségek és gyümölcsök, valamint kenyér és egyéb pékáruk mennek veszendőbe. Cikkünkben ehhez szeretnénk pár tippet adni, hogyan kerülhető el, hogy idő előtt az otthoni szemetesben landoljanak ezek a finom falatok.

Miért olyan fontos mindez?

A globális üvegházhatású gázok kibocsátásának 10%-a az élelmiszer-pazarlás közvetlen következménye. Ha az élelmiszer-veszteség egy ország lenne, a harmadik legnagyobb károsanyag-kibocsátó lenne Kína és az USA után. Tehát erős erkölcsi, társadalmi és környezetvédelmi okokat támasztunk az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett. Éppen ezért az ENSZ célja, hogy 2030-ra redukálja az élelmiszerpazarlást az egész világon.

1. Előzd meg a túlvásárlást!

Vásárlás előtt tervezd meg, milyen ételeket szeretnél főzni, milyen alapanyagokra van szükséged. Ehhez fontos, hogy írj cetlit, mivel ezzel védekezhetsz az impulzusvásárlás ellen, valamint ne indulj el a boltba anélkül, hogy ne néznél szét, mi van a hűtőben, fagyasztóban, kamrában, így nem kerül a kosaradba olyan élelmiszer, ami már van otthon.

2. Gondolkodj előre!

Ha tudod, hogy nem lesz időd főzni, vagy éppen egy utazás előtt állsz, lehetőleg ne tömd tele a hűtőt könnyen romlandó élelmiszerekkel. De ugyanilyen fontos azzal is tisztában lenned, hogy a bevásárlás után mennyi ideig tudod megfelelően tárolni az élelmiszereket. A nyári nagy melegben lehetőleg a lakóhelyedhez minél közelebbi helyen vásárolj, így rövid idő telik el, míg a hűtött vagy fagyasztott áruk újra hűtőbe kerülnek (ráadásul benzint is spórolsz).

hirdetés

3. Nem kell mindig mindenből a legnagyobb kiszerelést megvenni!

Lehetőség szerint kerüld el az „egyet fizet, kettőt kap” akciókat és a nagy kiszerelésű termékeket, hogyha nem nagy családban élsz! Ezek bár jól hangzanak bizonyos cikkek esetén, gyorsan romlandó élelmiszereknél már kevésbé. Ha végül a szemétben landol a megvásárolt étel, igazából egy forintot sem spóroltál, sőt.

Tipp: ha a cikk elolvasása előtt nem voltál ennyire tudatos és sikerült egy rakás ételt és terméket felhalmoznod azért ne ess kétségbe! Nézz körül a lakásban és kezdd el őket felhasználni, hiszen befőttként, fagyasztva vagy bepácolva is elraktározhatod őket. Nem beszélve arról, hogy a zöldségeket, gyümölcsöket akár mártásként vagy smoothie formájában fogyaszthatod.

4. Tegyél különbséget a fogyaszthatósági idő és a minőségmegőrzési idő között!

Rendszeresen ellenőrizd a kamra, valamint a hűtő tartalmát, és használd fel a közeli lejáratú termékeket. Az eltarthatóság mutatói a „fogyasztható” és a „minőségét megőrzi” feliratok a termékeken. A “fogyasztható” kifejezést gyorsan romlandó élelmiszerek esetén használják (pl. hús, tojás, tejtermékek). A “fogyasztható” kifejezéssel feltüntetett dátumot követően nem ajánlatos a terméket fogyasztani. A “minőségét megőrzi” felirat a hosszabb ideig eltartható élelmiszereken szerepel (pl. gabonatermékek, rizs, fűszerek). A terméket ezen időpont után is lehet kockázat nélkül fogyasztani, azonban előfordulhat, hogy a termék ízét veszti, vagy megváltozik az állaga. Zöldségek, gyümölcsök esetén nincsenek irányadó dátumok, de itt nyugodtan hagyatkozzunk saját érzékszerveinkre. A fonnyadó zöldségek még kiválóak lehetnek a leveshez, túlérett gyümölcsök pedig a turmixhoz, süteményekhez.

5. Főzz annyit, amennyit biztosan megeszel!

Gondold végig, hányan fogtok étkezni, és általában mekkora adagok fogynak a családban. Próbáld meg kerülni a túl nagy adagokat, mert csak több lesz a maradék, hamar ráunhatsz majd.

6. Fagyassz le minden romlandó ételt, amit nem tudsz időben megenni!

A fagyasztó olyan akár egy STOP gomb, megvédi a romlandó élelmiszereket a kidobástól. Ha egyszerre többet főztél és nem fogy el, a maradékot nyugodtan fagyaszd le! Mindent, amit a fagyasztóba teszel címkézd fel és jelöld rajta a lefagyasztás dátumát és a doboz tartalmát.

7. Komposztálj!

Ha nincs más lehetőség, és ki kell dobni valamit, lehetőleg komposztálj! A környezetet is kíméled, és a kuka is kevésbé telik, ha komposztálsz. Amit biztosan tehetsz a komposztba: zöldség- és gyümölcshéjak, -szárak, -levelek, salátalevelek; teafű, teafilter, kávézacc. Amit viszont tilos komposztálni: hús és tejtermék

Az élelmiszer-pazarlás egy globális probléma, aminek a visszaszorítása kifejezetten rajtunk múlik, a mi háztartásainkból indul. Viselkedésünk és szokásaink változtatásával nemcsak a környezetünkkel teszünk jót, de a javak kiegyenlítettebb eloszlásához is hozzájárulhatunk.

A Tesco 5 éve folyamatosan csökkenti a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét

A Tesco öt éve dolgozik az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentésén a termőföldtől az asztalig terjedő folyamat minden szakaszában. Az áruházlánc a közép-európai kiskereskedelmi vállalatok közül elsőként, 2017-ben tette közzé először a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, amelyet Magyarországon azóta 69 százalékkal szorított vissza. Ez idő alatt közel 31 400 tonna élelmiszert mentett meg a kidobástól és ajánlott fel a rászorulóknak, amivel mintegy 100 500 tonnával járult hozzá a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez.

„A Tesco több szeretne lenni, mint egy bevásárlóhely. Ezért folyamatosan egyre többet teszünk a vásárlókért, a közösségekért és bolygónkért. Az élelmiszer-pazarlás megelőzése most még fontosabb számunkra, mint valaha, mivel a klímaváltozás, a koronavírus-járvány, az ukrajnai háború és az emelkedő élelmiszerárak együttes hatása vásárlóinkat is egyre inkább érinti. Ezért is ösztönözzük a tudatos vásárlást, és indítottuk el többek között Árgarancia-kampányunkat, illetve vezettük be a Clubcard-árakat, Friss 5 akciónk keretében pedig hetente más-más öt frissárut kí­nálunk szintén nagyon kedvező áron. Büszke vagyok rá, hogy emellett belső folyamataink fejlesztésével és élelmiszermentő programunkkal már öt éve folyamatosan csökkenteni tudjuk az élelmiszer-felesleget, a működésünkben keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét” – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
Odett még csak 19 éves, de már hatszoros erőemelő világbajnok
Elkísértük Odettet a Scitec Muscle Beach rendezvényre Siófokra, ahol kiderült, hogy veszített-e formájából, amíg az érettségire koncentrált.

Link másolása

hirdetés

Mondhatnánk, hogy a sportos életmódot az anyatejjel szívta magába Becz Odett, mivel a szülei is sportolók - édesanyja testépítő. De igazából saját döntése volt, hogy hasonló sportolói pályára téved: amikor az edzőteremben egy jobb eredményt látva egy hozzáértő azt mondta, hogy versenyen is megállná a helyét, akkor azt érezte, hogy ki kell próbálnia magát.

Az erőemelés ráadásul olyan sport, ahol a versenyző önmaga legnagyobb ellenfele: mindig a legutóbbi eredményét szeretné felülmúlni, egy új kitűzött célt elérni.

Odett pedig abszolút maximalista, mindig a legjobbat akarja kihozni magából, csak akkor indul el egy versenyen, ha úgy érzi, ez valóban sikerülhet.

Hat világbajnoki cím birtokosokaként elmondhatja, hogy már letette a névjegyét a sportágban. Így lehet a Team Scitec tagja is, és egyben visszatérő versenyző a Scitec Muscle Beach-en, ahol idén két versenyszámban volt érdekelt: a Scitec Raw során például új rekordot állított fel.

„A Power Challenge kihívásban igazából önmagunk ellenfelei vagyunk. Én arra vagyok kíváncsi, hogy idén, amikor azért jó pár hétig az érettségire koncentráltam, mennyire sikerült megőrizni a formámat”
– mondta nekünk Odett.

Mi pedig követtük őt a siófoki Plázson, hogy megtudjuk, elérte-e az aktuálisan kitűzött célt. Két másik erőemelő világbajnok is biztatta őt, Mészáros László és Kathi Béla – hogy pontosan mit mondtak neki, az kiderül a videónkból:

Kathi Bélával sokan szerettek volna közös fotót

A 10. alkalommal megrendezett Scitec Muscle Beach nemcsak Odettnek hozott izgalmakat: a két nap alatt 15 ezer látogató fordult meg a rendezvényen, és több száz amatőr sportoló nevezett a különböző versenyekre. Aki nem szerette volna megméretni magát, az motivációt gyűjthetett a Team Scitec tagjaitól:

hirdetés
William Bonac, Oksana Grishina, Sergi Constance, Kathi Béla és Bohos Kornél is feltűnt a Plázson. Nyílt edzéseken is megnézhettük őket, de aki maradandó emléket szeretett volna, az sorba állt egy közös fotóért vagy szelfiért a sztárok valamelyikével.

A BioTechUSA-cégcsoport tagjaként és a testépítés első számú hazai szakértőjeként a Scitec márka a “Make a Difference” szlogenen keresztül azokhoz szól, akik életvitelszerűen űzik az edzőtermi edzést, és arra ösztönzi őket, hogy önmaguk legjobb változatai legyenek, ezáltal inspiráljanak másokat is.

A Scitec Muscle Beach motiváló lehet a sportos életmódra váltáshoz

„A Scitec Nutrition az elmúlt közel 30 évben folyamatosan támogatta az egészséges életmódot, a testépítést és a fitneszt. A márka nemcsak sportolókat szponzorál, de versenyeket és rendezvényeket is szervez. Prémium kategóriás étrendkiegészítőink mellett nagy hangsúlyt fektetünk az edukációra, rengeteg tippet és tanácsot adunk kezdőknek és haladóknak is. Bátorítunk mindenkit, hogy kezdjenek el sportolni, hiszen ezzel nemcsak egy jó formát lehet elérni, de sokat tehetnek az egészségükért. A Muscle Beach-re látogatóknak élete része az edzés, és többek szeretnének lenni az átlagosnál, ez a legerősebb kapocs közöttünk” – mondta Nagy Szabolcs marketingvezető.

Fekvenyomásban, húzódzkodásban vagy akár guggolásban kellett a legjobb teljesítményt hozni

A Muscle Beach-en második alkalommal rendezték meg az indulásától nagy népszerűségnek örvendő Scitec Power Challenge-et, mely a súlyzós edzést végző hobbisportolóknak ad lehetőséget arra, hogy megmérettessék magukat. A versenyre, ahol pusztán önmagával mérkőzik meg az induló, a hétvégén 283-an neveztek, köztük 199 amatőr és 84 versenyző. 154-en küzdöttek egyedi, 129-en pedig a komplett kategóriában, amely során 5 versenyszámot kell teljesíteni: guggolás, fekvenyomás, felhúzás, mellről nyomás és húzódzkodás (férfiak) vagy állva bicepsz (nők). Odett volt köztük az egyik induló.

A Scitec Raw versenyre összesen 252 nevezés érkezett, az erőemelés szabályrendszere szerint 127-en fekvenyomásban, 125-en pedig felhúzásban mutatták meg a nyers erejüket.

A Muscle Beach állomásaként szolgált egy nagyon fontos versenysorozatnak is: a CESA® Strongman Premium Liga Scitec Muscle Beach Kupa jelenleg hazánk legerősebb, leghosszabb ideig tartó és a versenyszámok tekintetében is legváltozatosabb strongman versenye, ahol egy élő erősember legenda, a litván Zydrunas Savicksas is tiszteletét tette.

A Mr. és Ms. Muscle Beach verseny idén a Men's Physique, Bikini és Wellness kategóriák mellett új, tehetségkutató bodybuilding kategóriával bővült. Összesen 36 versenyző állt színpadra, hogy megmutassák, a kitartó munka és a fegyelmezett napirend meghozza a kívánt eredményeket.

Egy év múlva ugyanitt folytatás – Odett azt ígérte, ő biztosan ott lesz.

Fotók: SZMO, BioTechUSA / Scitec

A cikk a BioTechUSA támogatásával készült.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: