hirdetés

ÉLET-STÍLUS

Semmi sem lehetetlen: így lehet "8 szobád" 39 négyzetméteren

Multifunkcionális lakás, multifunkcionális bútorokkal. És pont ettől izgi. Neked is látnod kell!
Forrás: A mókusok spórolnak blog - szmo.hu
2017. június 08.

hirdetés
Nem ismered még a Mókusunkat?

Házi praktikák, receptek, DIY, napi mókusmóka, hasznos tippek, női lélek, gondolatébresztő témák... mindezekkel jön napról napra, úgyhogy érdemes követned!

Mutatok neked egy valódi lakást, ami tényleg kevesebb mint 40 négyzetméter, mégis több helyisége van, mint a legtöbb 100 m2-es lakásnak. Aztán elmondom azt is, hogy a tervezője miért gondolja, hogy ez a helyes út mindenki számára és hogyan valósítható meg.

Még mielőtt azt hinnéd, ezt annak találták ki, akinek nincs pénze nagyobb lakásra... hát, nem egészen. Egyelőre nem. Egyre több gyártó ugrik rá erre a vonalra, de szerintem még most is gondolkoznak, hogy megéri-e ez nekik. Szerinted?kislakas6

A cél az lenne, hogy minél kisebb helyen, minél több, mindennek megfelelő bútorral megoldjuk a helyproblémát (igen, azt a nagy problémát, hogy nincs elég helyünk a Földön - kérdőjel). Mi el sem tudjuk képzelni, mekkora kincs lehet ez a magas népsűrűségű országoknak!

Nekik muszáj minél hatékonyabban kihasználni a teret. Ez logikus, tehát akkor mi miért ne tennénk?

hirdetés

VIDEÓ: amiben érdemes elmerülni és akár többször megnézni, hogy minél több szuper ötletet elleshessünk!

Tényleg szükségem van ennyi cuccra?

Nem a minimál dizájn a kedvencem, de egyre többször veszem észre, hogy jobban érzem magam olyan közegben, ahol tényleg csak a legszükségesebb dolgok vannak elöl. Nem feltétlen szeretek bele a környezetbe, nem érzem otthonosnak és nem is vágyom rá, mégis valahogy más érzés egy letisztult közegben létezni. Még őrlődöm, de elkezdtem utánanézni, mitől lehet ez és persze, hogy már kutatják és van rá magyarázat is.

Kis hely, nagyobb tér

De hogy is kapcsolódik a két téma? Úgy, hogy egy ilyen pici helyen ennyi funkcionalitást megvalósítani csak úgy lehet, hogy szinte semmid nincs.kislakas7

Nem fér bele, hogy 21 plüssöd legyen, nem lehet több száz könyved (de igazából egy tucat se nagyon), kis mütyürökről ne is álmodj, és a dekorációval is csínján kell bánnod, mert így is van mit pakolásznod állandóan, hogy épp ebédlőt varázsolj a nappalidból például.

Miért jó, ha kis helyen élsz?

Graham Hill határozottan állítja, hogy boldogabb lehetsz, ha kis helyen és kevés cuccal élsz! Szuper példaként azt hozza fel az egyik TED-videójában, hogy szabadabbnak érezzük magunkat egy-egy utazás alkalmával, amikor egy majdnem üres hotelszobában "élünk", vagy egy sátoros kirándulás alkalmával és egyszerűen több időnk van (és nem arra gondol, hogy épp szabin vagyunk). Van benne valami!kislakas8

Pontosabban azt tanácsolja, hogy vizsgáljuk meg, tényleg szükségünk van-e arra a tömérdek dologra, amit felhalmozunk. Szerinte nincs, és kisebb helyen, kevesebb dologgal magunk körül jobb lehet az életminőségünk. Plusz adalék, hogy kisebb lesz az ökológiai lábnyomunk és még spórolunk is.

Hogyan férj el negyedakkora helyen, mint amit elégnek gondolsz?

Biztos vagyok benne, hogy Graham Hillnek igaza van, és működőképesnek is látom a dolgot, de ez egy új életstílus, amit meg kell tanulnunk, mielőtt megismernénk. Nem érzem még a késztetést, hogy ma minden felesleges dolgomat kidobjam, de van mit tanulnunk tőle!

Használjunk egymásba illeszthető dolgokat!

Válasszunk a boltban olyan formákat, amikkel úgy tudod kitölteni a teret, hogy a legkevesebb helyet foglalja el (amikor épp nem használjuk). Ebben szerencsére már sok gyártó segítségére számíthatunk, valami miatt ez az ötlet nekik is tetszik. Nekem is. Főleg a kis konyhámban.kislakas4

Vegyünk vagy készíttessünk multifunkcionális bútorokat!

Nem olcsó mulatság, de ha azt nézzük, hogy egy bútor egyszerre több funkciót is ellát és - tegyük fel - strapabíróak és sokáig kiszolgálnak minket, akkor ez a leglogikusabb, legokosabb mókusdöntés. Nagy kedvencem a falba fordítható ágy, ami ha épp a "helyén van", akkor vagy egy sima falat látsz, és mintha ott sem lett volna soha, vagy olyankor épp kanapéként üzemel. Szintén szenzációs, amikor egy dohányzóasztalból egyszer csak egy komplett miniebédlő lesz, asztallal, székekkel. Imádom!

A lebegő bútor - ami tényleg a plafonból jön elő - már egy kicsit sok nekem, de tény, hogy láthatatlanná tudod varázsolni az ebédlőasztalt és az ülőalkalmatosságként szolgáló lógó padokat. Mindenképpen vicces és érdekes.kislakas1kislakas2kislakas3

Gondolkozz el a fentieken, biztos vagyok benne, hogy hasznodra válik (és tuti, hogy meg is mozgatott benned is valamit, ha idáig eljutottál az olvasásban)! Én is gyakorlom még, majd jelentkezem, hogy haladok!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
ÉLET-STÍLUS

100 napig viselte ugyanazt a ruhát, arra jutott, hogy idén egyáltalán nem vásárol

Az amerikai papnő dokumentálta is a kihívást közösségi oldalán. Meglepő hányféleképpen lehet hordani egy egyszerű fekete kisruhát.
címkép:Instagram/thisdressagain - szmo.hu
2021. január 11.

hirdetés

Sarah Robbins-Cole kényelmes, fekete pamutruhája minden bizonnyal megszolgáta az árát. A nő ugyanis 100 napig viselte egyhuzamban. Beleértve a Haloweent, a karácsonyt és az újévet is.

Ez volt rajta amikor dolgozott, amikor sétált, amikor otthon ült, vagy amikor valamilyen ünnep volt. A ruhát csak éjszakára vette le, amikor kimosta.

Sarah Robbins-Cole, aki egyébként egyházi vezető és főiskolai káplán még viccelődött is, hogy olyan mint egy apáca.

Sarah, Bostonban (Egyesült Államok) él, és 2020. szeptember 16-án csatlakozott a 100 napos ruha kihíváshoz: a kihívók azzal segítik megmenteni a bolygót, hogy egy ruhadarabot hordanak.

A lelkipásztor annyira élvezte a kihívást, hogy 2021-ben új fogadalmat tett.

„Meglepetésemre az, hogy ugyanazt a ruhát viselem egymás után 100 napig, nem vett el semmit az életemből. Ehelyett arra ösztönzött, hogy egy lépéssel tovább menjek, és ne vásároljak új ruhákat vagy kiegészítőket 2021. január 1. és 2022. január 1. között"
- fejtette ki az asszony a Mirrornak.

"Rájöttem, hogy az én koromban minden alkalomra van ruhám, és ha szükségem van egy csinos darabra, akkor leporolok egyet, ami 1992 óta ott áll a szekrényemben" - tette hozzá a papnő.

hirdetés

Sarah körülbelül 250 másik nővel együtt vállalta a 100 napos kihívást, amit a Wool and Dress cég hirdetett meg.

A vállalat célja, hogy megmutassák hogyan változtatja meg a mindennapi vásárlási szokásokat, ha valaki egy ruhában jár 100 napig.

A kihívás azonban nem csak a vízszámlán és a mosószer vásárláson látszódott meg, hanem megváltoztatta Sarah hozzáállását a kinézetéhez és az öltözködéshez is.

"A dolgok egyszerűségének megőrzése az, amiben nekem ez a kihívás segített. Hogy valóban azzal foglalkozzam ami az életben igazán fontos"
- mondta az asszony.

Aki teljesítette a kihívást, 100 dolláros, vagyis körülbelül 30 ezer forintos vásárlási utalványt nyerhetett, amelyből beruházhatott egy új darabra, amit akár a következő 100 napban viselhet. Sarah dokumentálta is a kihívást és 100 különböző megjelenését ugyanabban a ruhában, az Instagram oldalán.

A nő egyébként éppen vallásfilozófiából doktorál, és azt mondta nagyon jó érzés, hogy a mindennap ismétlődő viselettel rengeteg plusz ideje lett, amit tanulásra fordíthatott.

"Olyan könnyű volt felkelni és ugyanabba a ruhába öltözni. Rengeteg időt spóroltam meg, és egyszerű volt a kiegészítők segítségével feldobni."

Sarah szerint az egész kihívás egyetlen igazán nehéz része az volt, hogy minden nap más módon próbálja meg viselni ugyanazt a ruhát.

"Szóltam az óráimon a hallgatóknak a kihívásról, hogy ne lepődjenek meg azon, hogy mindennap ugyanabban a ruhában látnak"
- magyarázta az asszony.

A papnőnek azonban nagyon nem tetszett a közösségi média nyomása és meglepte a rengeteg követő is, akiktől kapott hideget-meleget is.

"A kihívás elgondolkodtatott azon, hány ruha kerül a hulladéklerakóba, mennyi vizet használnak a pamut előállításához, és nem igazán tudjuk, hogy a megvásárolt ruháink etikusan készülnek-e, mégis mindenki belehajszolja magát a fogyasztásba egy hamis elvárás alapján"
- magyarázta az amerikai lelkipásztor a lapnak.
hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
ÉLET-STÍLUS

Ezek a legnépszerűbb babanevek a világon, amelyek európai eredetűek

A 10 leggyakoribb név között akadnak olyanok is, amelyek Magyarországon is kedveltek.
Illusztráció: satyatiwari/Pixabay - szmo.hu
2021. január 09.

hirdetés

Az OnBuy.com 4978 szülő és hamarosan szülővé váló felnőtt részvételével készített egy felmérést, amelyből kiderül, melyek a legnépszerűbb európai eredetű babanevek a világon - számolt be róla a Sun.

Kiderült, hogy a legkedveltebb európai lánynév az olasz eredetű Maria - összesen 61 147 219 lányt hívnak így, a legtöbb ilyen nevű pedig Brazíliában él.

A második helyen a spanyol eredetű Ana áll, ami mégis Portugáliában a legnépszerűbb, a harmadik pedig a francia eredetű Rosa, ami Mexikóban a legkedveltebb a világon.

Az európai fiúnevek közül a legnépszerűbb a spanyol eredetű José, amit 29 940 365 fiú visel a világon, és Brazíliában a leggyakoribb.

Utána következik az angol eredetű John, amely az Egyesült Államokban a legkedveltebb név, a harmadik helyen pedig a spanyol eredetű Juan áll, amit Mexikóban adnak leggyakrabban a fiú babáknak.

A 10 legnépszerűbb európai lánynév a világon:

1. Maria - olasz eredetű, Brazíliában a leggyakoribb

2. Ana - spanyol eredetű, Portugáliában a leggyakoribb

hirdetés

3. Rosa - francia eredetű, Mexikóban a leggyakoribb

4. Elizabeth - görög eredetű, az Egyesült Államokban a leggyakoribb

5. Patricia - skót eredetű, az Egyesült Államokban a leggyakoribb

6. Anita - spanyol eredetű, Indiában a leggyakoribb

7. Andrea - görög eredetű, Olaszországban a leggyakoribb

8. Marina - olasz eredetű, Oroszországban a leggyakoribb

9. Carmen - spanyol eredetű, Venezuelában a leggyakoribb

10. Angela - francia eredetű, az Egyesült Államokban a leggyakoribb

A 10 legnépszerűbb európai fiúnév a világon:

1. Jose - spanyol eredetű, Brazíliában a leggyakoribb

2. John - angol eredetű, az Egyesült Államokban a leggyakoribb

3. Juan - spanyol eredetű, Mexikóban a leggyakoribb

4. Jean - francia eredetű, a Kongói Köztársaságban a leggyakoribb

5. Robert - német eredetű, az Egyesült Államokban a leggyakoribb

6. Luis - spanyol eredetű, Kolumbiában a leggyakoribb

7. Carlos - spanyol eredetű, Brazíliában a leggyakoribb

8. James - francia eredetű, az Egyesült Államokban a leggyakoribb

9. Antonio - olasz eredetű, Brazíliában a leggyakoribb

10. Richard - német eredetű, az Egyesült Államokban a leggyakoribb


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

A nők gyakrabban nyúlnak alkoholhoz a karantén alatt, mint a férfiak – derül ki egy új tanulmányból

A szakértő szerint ennek oka az, hogy a nők máshogy kezelik a stresszt.
Fotó: Illusztráció (Pixabay) - szmo.hu
2021. január 07.

hirdetés

Gyakrabban, ám kisebb mennyiségeket fogyasztva isznak alkoholt a karanténban a nők, szemben a férfiakkal, akik kevesebbszer, de akkor sokat isznak - derül ki a Kelet-Angliai Egyetem friss kutatásából, amelyet az Independent ismertetett.

A több mint ezer fő bevonásával készült kutatás azt vizsgálta, miként változnak meg az emberek szokásai az első, tavaszi karantén alatt, ezen belül vették górcső alá az alkoholfogyasztási szokásokat. Az eredmények alapján ugyan nem változtak drasztikusan sem a nők, sem a férfiak alkoholfogyasztási szokásai, de érezhetően többször fordultak az alkoholhoz az emberek. Ennek oka nem meglepő, erre már egy sor tanulmány rámutatott eddig is: a járványhelyzet okozta stresszt sokan szeszes italok segítségével próbálják enyhíteni.

Ami azonban meglepő a kutatás eredményeiben az az, hogy kiderült:

a nők azok, akik gyakrabban nyúltak az első karantén alatt az alkoholos üveghez. Igaz, ők kisebb mennyiségeket ittak, a férfiaknál ugyanis fordított tendencia érvényesül: ritkábban isznak, de akkor sokat.

A We Are With You nevű brit jótékonysági szervezet, amely alkohol-, drog-és mentális problémákkal küzdőkön segít, ugyancsak végzett hasonló felmérést, és ugyancsak meglepő megállapításra jutott. Julie Breslin, a szervezet elnöke a lapnak elmondta:

főleg az 50 év fölötti nőknél jellemző az, hogy a karantén alatt otthon a pohár után nyúlnak.

Négyből egy ötven fölötti nő havonta egyszer fogyasztott alkoholt 2020-ban, és 50%-uk válaszolta azt, hogy hetente legalább 2-3 alkalommal is iszik.

hirdetés

Breslin szerint mindennek oka, hogy a nők nagyobb stresszhatásként élik meg a karantént többek közt olyan dolgok kapcsán, mint a gyerekek otthoni iskoláztatásának megoldása, vagy a család anyagi helyzete miatt érzett bizonytalanság. Az ötven fölöttieket emellett kínozhatja az elszigeteltség érzése is, amennyiben a gyerekek kirepültek a családi fészekből.

A Drink Aware, azaz Igyál felelősen nevű nemzetközi jótékonysági szervezet felmérése más szempontból számolt utána a brit nők alkoholfogyasztási szokásainak: az adatokat számolva ők is növekedést véltek felfedezni. Jelenleg átlagosan 14 egységet isznak meg a nők egy héten, ami magasabb az eddigi számoknál. A megkérdezett nők 42 százaléka vallotta be, hogy valóban többet iszik a karantén alatt, míg a férfiaknál ez a szám 32%.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

Gombából készít vegán cipőkollekciót az Adidas

Ez lehet a bőrcipők- és ruhák jövője.
Fotó: Adidas - szmo.hu
2021. január 07.

hirdetés

A fenntarthatóság jegyében vegán cipőkollekciót dob piacra 2021-ben az Adidas, a lábbeliket gombából készített bőrből gyártják - írja a VegNews.

A cég közleménye szerint egy olyan anyagot fejlesztettek ki,

amelynek az alapja a micélium, azaz a gombák alsó részét alkotó szövet.

Az anyag forradalmi, még sosem készítettek belőle cipőt, ám a 2021-es kollekciónak ez képezi majd az alapját. A különleges műbőrt egy biotechnológiai startup vállalkozással, a Bolt Threadsszel karöltve álmodták meg - a céggel egyébként már szerződést kötöttek a legnagyobb luxusmárkák, mint a Gucci vagy a Balenciaga. Úgy fest tehát, hogy a jövő a gombabőrben van a nagy divatházak táján.

Az Adidastól egyébként nem áll távol ez a vonal, tavaly nyáron ugyanis piacra dobták első vegán cipőiket. A kétféle típusú cipőt akkor még nem a speciális anyagból, hanem újrahasznosított poliészterből készítették.

2020-ban 15 millió párat adtak el az újrahasznosított anyagból készített termékekből, ezt a számot 2021-re 17 millióra szeretnék növelni. Emellett az a cél, hogy a jövő évi termelés 60 %-a fenntartható anyagokból valósuljon meg.

Egy ideje már a cégpolitikájuk része az állatvédelem és a fenntarthatóság. Az új, 2021-es kollekció is azt bizonyítja, hogy az egyik legnagyobb sportszergyártó cég is a fenntartható divat mellett tette le a voksát.

hirdetés


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: