hirdetés

ÉLET-STÍLUS

Néhány ravasz trükk, amivel vásárlásra csábítanak a szupermarketekben

Te is jártál már úgy, hogy csak pár dolgot akartál venni, mégis árucikkekkel megrakodva tértél haza? Nem véletlen.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2017. április 16.

hirdetés

Veled is előfordult már, hogy egy rövid bevásárlólistával a zsebedben elindultál a boltba, majd árucikkekkel roskadásig megpakolva értél haza? Vettél még csokis kekszet és diákcsemegét is, de biztos, hogy mindkettőre szükséged volt?

A vegyesboltok, szupermarketek kialakításakor a legfontosabb szempont, hogy becsalogassanak téged az üzletbe. Amikor már bent vagy, biztos, hogy költesz valamennyit - gyakran többet, mint amit a belépéskor terveztél.

A Food Marketing Institute felmérése szerint

60%-al költünk többet egy vásárlás alkalmával, mint amennyit otthon elterveztünk.

Minthogy átlagosan 39 500 féle terméket lehet megtalálni a szupermarketek polcain, a nagyobb választék könnyebben elcsábítja a szűkmarkú fogyasztókat is.

hirdetés
supermarket-737418_640

Képek: Pixabay

Paco Underhill, a Miért költünk? A vásárlás tudománya című könyvében elmondja, hogy először a pékárukat vesszük célba, mert színpadiasan vannak megvilágítva.

"Minden frissebbnek és finomabbnak tűnik, mint amikor otthon újra megvizsgáljuk. Elindul a nyáltermelés, biztos hogy költünk olyan dolgokra is, amelyekre semmi szükségünk."

Hasonló a helyzet a virágokkal, ezek szintén az előtérben kapnak helyet dekorációs és esztétikai szempontok alapján.

A legkedveltebb termékeket mindig az áruház közepén helyezik el. Ezt a National Geographic bumerángeffektusnak hívja, mivel a vásárlóknak ugyanazon az útvonalon kell visszatérniük a kiindulópontra, így többször is találkozik az ott elhelyezett árucikkekkel. Gyakorlatilag ránk erőltetik ezeket a portékákat, elkerülhetetlenül szembe jönnek velünk minden alkalommal. A gyermekeknek szánt édességek és kis játékok pedig nem véletlenül vannak szemmagasságban, elérhető közelségben, hogy anyu és apu könnyen meggyőzhető legyen arról, hogy ezeket muszáj megvennie. Minél többször elhaladunk egy-egy termék mellett, annál biztosabb, hogy végül bekerül a kosarunkba.

Biztosak lehetünk benne, hogy minden felsorolt vevőcsalogató módszer működik és hatásos. Tényleg képesek vagyunk 60%-al többet vásárolni, ezt egyszerű teszttel ellenőrizheted. Ha találkozol ismerőssel a boltban, kérdezd meg, hogy mit írt fel a listájára. Amennyiben nincs listája, érdeklődj, hogy mit akart venni, és a kassza felé menet nézz bele a kosarába. Szinte biztos, hogy jóval több termék lesz benne, mint amennyit előzőleg tervezett.supermarket-2158692_640food-2179178_1280

A Bangor Egyetem kutatása kimutatta, hogy míg egy átlagos heti bevásárlás 40 percig tart, 23 perccel a beszerző körút kezdete után már képesek vagyunk úgynevezett érzelmi költekezésre. Az agyunk szó szerint megunja a vásárlást, és átadja az irányítást az ösztöneinknek. Ez a jelenség bizony az előzetesen kalkulált kiadásokat is alaposan felülírhatja.

Egy kutató a BBC-nek azt is elmesélte, hogy agyunk logikus működésében akkor keletkezik a zavar, amikor nem tudja a vásárlással járó rengeteg információt kielégítően feldolgozni. Ezt kiküszöbölendő vigyünk magunkkal mindig bevásárlólistát, és ragaszkodjunk hozzá, ahogy a gyorsasághoz és a minőséghez is.

Forrás: Curiosity


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
ÉLET-STÍLUS

100 napig viselte ugyanazt a ruhát, arra jutott, hogy idén egyáltalán nem vásárol

Az amerikai papnő dokumentálta is a kihívást közösségi oldalán. Meglepő hányféleképpen lehet hordani egy egyszerű fekete kisruhát.
címkép:Instagram/thisdressagain - szmo.hu
2021. január 11.

hirdetés

Sarah Robbins-Cole kényelmes, fekete pamutruhája minden bizonnyal megszolgáta az árát. A nő ugyanis 100 napig viselte egyhuzamban. Beleértve a Haloweent, a karácsonyt és az újévet is.

Ez volt rajta amikor dolgozott, amikor sétált, amikor otthon ült, vagy amikor valamilyen ünnep volt. A ruhát csak éjszakára vette le, amikor kimosta.

Sarah Robbins-Cole, aki egyébként egyházi vezető és főiskolai káplán még viccelődött is, hogy olyan mint egy apáca.

Sarah, Bostonban (Egyesült Államok) él, és 2020. szeptember 16-án csatlakozott a 100 napos ruha kihíváshoz: a kihívók azzal segítik megmenteni a bolygót, hogy egy ruhadarabot hordanak.

A lelkipásztor annyira élvezte a kihívást, hogy 2021-ben új fogadalmat tett.

„Meglepetésemre az, hogy ugyanazt a ruhát viselem egymás után 100 napig, nem vett el semmit az életemből. Ehelyett arra ösztönzött, hogy egy lépéssel tovább menjek, és ne vásároljak új ruhákat vagy kiegészítőket 2021. január 1. és 2022. január 1. között"
- fejtette ki az asszony a Mirrornak.

"Rájöttem, hogy az én koromban minden alkalomra van ruhám, és ha szükségem van egy csinos darabra, akkor leporolok egyet, ami 1992 óta ott áll a szekrényemben" - tette hozzá a papnő.

hirdetés

Sarah körülbelül 250 másik nővel együtt vállalta a 100 napos kihívást, amit a Wool and Dress cég hirdetett meg.

A vállalat célja, hogy megmutassák hogyan változtatja meg a mindennapi vásárlási szokásokat, ha valaki egy ruhában jár 100 napig.

A kihívás azonban nem csak a vízszámlán és a mosószer vásárláson látszódott meg, hanem megváltoztatta Sarah hozzáállását a kinézetéhez és az öltözködéshez is.

"A dolgok egyszerűségének megőrzése az, amiben nekem ez a kihívás segített. Hogy valóban azzal foglalkozzam ami az életben igazán fontos"
- mondta az asszony.

Aki teljesítette a kihívást, 100 dolláros, vagyis körülbelül 30 ezer forintos vásárlási utalványt nyerhetett, amelyből beruházhatott egy új darabra, amit akár a következő 100 napban viselhet. Sarah dokumentálta is a kihívást és 100 különböző megjelenését ugyanabban a ruhában, az Instagram oldalán.

A nő egyébként éppen vallásfilozófiából doktorál, és azt mondta nagyon jó érzés, hogy a mindennap ismétlődő viselettel rengeteg plusz ideje lett, amit tanulásra fordíthatott.

"Olyan könnyű volt felkelni és ugyanabba a ruhába öltözni. Rengeteg időt spóroltam meg, és egyszerű volt a kiegészítők segítségével feldobni."

Sarah szerint az egész kihívás egyetlen igazán nehéz része az volt, hogy minden nap más módon próbálja meg viselni ugyanazt a ruhát.

"Szóltam az óráimon a hallgatóknak a kihívásról, hogy ne lepődjenek meg azon, hogy mindennap ugyanabban a ruhában látnak"
- magyarázta az asszony.

A papnőnek azonban nagyon nem tetszett a közösségi média nyomása és meglepte a rengeteg követő is, akiktől kapott hideget-meleget is.

"A kihívás elgondolkodtatott azon, hány ruha kerül a hulladéklerakóba, mennyi vizet használnak a pamut előállításához, és nem igazán tudjuk, hogy a megvásárolt ruháink etikusan készülnek-e, mégis mindenki belehajszolja magát a fogyasztásba egy hamis elvárás alapján"
- magyarázta az amerikai lelkipásztor a lapnak.
hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
ÉLET-STÍLUS

Ezek a legnépszerűbb babanevek a világon, amelyek európai eredetűek

A 10 leggyakoribb név között akadnak olyanok is, amelyek Magyarországon is kedveltek.
Illusztráció: satyatiwari/Pixabay - szmo.hu
2021. január 09.

hirdetés

Az OnBuy.com 4978 szülő és hamarosan szülővé váló felnőtt részvételével készített egy felmérést, amelyből kiderül, melyek a legnépszerűbb európai eredetű babanevek a világon - számolt be róla a Sun.

Kiderült, hogy a legkedveltebb európai lánynév az olasz eredetű Maria - összesen 61 147 219 lányt hívnak így, a legtöbb ilyen nevű pedig Brazíliában él.

A második helyen a spanyol eredetű Ana áll, ami mégis Portugáliában a legnépszerűbb, a harmadik pedig a francia eredetű Rosa, ami Mexikóban a legkedveltebb a világon.

Az európai fiúnevek közül a legnépszerűbb a spanyol eredetű José, amit 29 940 365 fiú visel a világon, és Brazíliában a leggyakoribb.

Utána következik az angol eredetű John, amely az Egyesült Államokban a legkedveltebb név, a harmadik helyen pedig a spanyol eredetű Juan áll, amit Mexikóban adnak leggyakrabban a fiú babáknak.

A 10 legnépszerűbb európai lánynév a világon:

1. Maria - olasz eredetű, Brazíliában a leggyakoribb

2. Ana - spanyol eredetű, Portugáliában a leggyakoribb

hirdetés

3. Rosa - francia eredetű, Mexikóban a leggyakoribb

4. Elizabeth - görög eredetű, az Egyesült Államokban a leggyakoribb

5. Patricia - skót eredetű, az Egyesült Államokban a leggyakoribb

6. Anita - spanyol eredetű, Indiában a leggyakoribb

7. Andrea - görög eredetű, Olaszországban a leggyakoribb

8. Marina - olasz eredetű, Oroszországban a leggyakoribb

9. Carmen - spanyol eredetű, Venezuelában a leggyakoribb

10. Angela - francia eredetű, az Egyesült Államokban a leggyakoribb

A 10 legnépszerűbb európai fiúnév a világon:

1. Jose - spanyol eredetű, Brazíliában a leggyakoribb

2. John - angol eredetű, az Egyesült Államokban a leggyakoribb

3. Juan - spanyol eredetű, Mexikóban a leggyakoribb

4. Jean - francia eredetű, a Kongói Köztársaságban a leggyakoribb

5. Robert - német eredetű, az Egyesült Államokban a leggyakoribb

6. Luis - spanyol eredetű, Kolumbiában a leggyakoribb

7. Carlos - spanyol eredetű, Brazíliában a leggyakoribb

8. James - francia eredetű, az Egyesült Államokban a leggyakoribb

9. Antonio - olasz eredetű, Brazíliában a leggyakoribb

10. Richard - német eredetű, az Egyesült Államokban a leggyakoribb


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

A nők gyakrabban nyúlnak alkoholhoz a karantén alatt, mint a férfiak – derül ki egy új tanulmányból

A szakértő szerint ennek oka az, hogy a nők máshogy kezelik a stresszt.
Fotó: Illusztráció (Pixabay) - szmo.hu
2021. január 07.

hirdetés

Gyakrabban, ám kisebb mennyiségeket fogyasztva isznak alkoholt a karanténban a nők, szemben a férfiakkal, akik kevesebbszer, de akkor sokat isznak - derül ki a Kelet-Angliai Egyetem friss kutatásából, amelyet az Independent ismertetett.

A több mint ezer fő bevonásával készült kutatás azt vizsgálta, miként változnak meg az emberek szokásai az első, tavaszi karantén alatt, ezen belül vették górcső alá az alkoholfogyasztási szokásokat. Az eredmények alapján ugyan nem változtak drasztikusan sem a nők, sem a férfiak alkoholfogyasztási szokásai, de érezhetően többször fordultak az alkoholhoz az emberek. Ennek oka nem meglepő, erre már egy sor tanulmány rámutatott eddig is: a járványhelyzet okozta stresszt sokan szeszes italok segítségével próbálják enyhíteni.

Ami azonban meglepő a kutatás eredményeiben az az, hogy kiderült:

a nők azok, akik gyakrabban nyúltak az első karantén alatt az alkoholos üveghez. Igaz, ők kisebb mennyiségeket ittak, a férfiaknál ugyanis fordított tendencia érvényesül: ritkábban isznak, de akkor sokat.

A We Are With You nevű brit jótékonysági szervezet, amely alkohol-, drog-és mentális problémákkal küzdőkön segít, ugyancsak végzett hasonló felmérést, és ugyancsak meglepő megállapításra jutott. Julie Breslin, a szervezet elnöke a lapnak elmondta:

főleg az 50 év fölötti nőknél jellemző az, hogy a karantén alatt otthon a pohár után nyúlnak.

Négyből egy ötven fölötti nő havonta egyszer fogyasztott alkoholt 2020-ban, és 50%-uk válaszolta azt, hogy hetente legalább 2-3 alkalommal is iszik.

hirdetés

Breslin szerint mindennek oka, hogy a nők nagyobb stresszhatásként élik meg a karantént többek közt olyan dolgok kapcsán, mint a gyerekek otthoni iskoláztatásának megoldása, vagy a család anyagi helyzete miatt érzett bizonytalanság. Az ötven fölöttieket emellett kínozhatja az elszigeteltség érzése is, amennyiben a gyerekek kirepültek a családi fészekből.

A Drink Aware, azaz Igyál felelősen nevű nemzetközi jótékonysági szervezet felmérése más szempontból számolt utána a brit nők alkoholfogyasztási szokásainak: az adatokat számolva ők is növekedést véltek felfedezni. Jelenleg átlagosan 14 egységet isznak meg a nők egy héten, ami magasabb az eddigi számoknál. A megkérdezett nők 42 százaléka vallotta be, hogy valóban többet iszik a karantén alatt, míg a férfiaknál ez a szám 32%.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

Gombából készít vegán cipőkollekciót az Adidas

Ez lehet a bőrcipők- és ruhák jövője.
Fotó: Adidas - szmo.hu
2021. január 07.

hirdetés

A fenntarthatóság jegyében vegán cipőkollekciót dob piacra 2021-ben az Adidas, a lábbeliket gombából készített bőrből gyártják - írja a VegNews.

A cég közleménye szerint egy olyan anyagot fejlesztettek ki,

amelynek az alapja a micélium, azaz a gombák alsó részét alkotó szövet.

Az anyag forradalmi, még sosem készítettek belőle cipőt, ám a 2021-es kollekciónak ez képezi majd az alapját. A különleges műbőrt egy biotechnológiai startup vállalkozással, a Bolt Threadsszel karöltve álmodták meg - a céggel egyébként már szerződést kötöttek a legnagyobb luxusmárkák, mint a Gucci vagy a Balenciaga. Úgy fest tehát, hogy a jövő a gombabőrben van a nagy divatházak táján.

Az Adidastól egyébként nem áll távol ez a vonal, tavaly nyáron ugyanis piacra dobták első vegán cipőiket. A kétféle típusú cipőt akkor még nem a speciális anyagból, hanem újrahasznosított poliészterből készítették.

2020-ban 15 millió párat adtak el az újrahasznosított anyagból készített termékekből, ezt a számot 2021-re 17 millióra szeretnék növelni. Emellett az a cél, hogy a jövő évi termelés 60 %-a fenntartható anyagokból valósuljon meg.

Egy ideje már a cégpolitikájuk része az állatvédelem és a fenntarthatóság. Az új, 2021-es kollekció is azt bizonyítja, hogy az egyik legnagyobb sportszergyártó cég is a fenntartható divat mellett tette le a voksát.

hirdetés


# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: