SIKERSZTORIK
A Rovatból

Ki ez a magyar lány, akiért megőrül a világ?

Csemer Boglárka nevét pár nap alatt ismerte meg a világ. De ki is ő tulajdonképpen?

Link másolása

Néhány nap alatt több mint egymillióan nézték meg egy magyar énekesnő videoklipjét világszerte. Csemer Boglárka és Boggie elnevezésű jazzy pop formációja a Parfüm című dal klipjével vált egy csapásra rendkívül népszerűvé. A klip ugyan több mint egy hónapja kijött, ám az olyan portáloknak köszönhetően, mint amilyen a Gizmodo, néhány napja vált széles körben ismertté az interneten.

De mi lehet a siker titka? Bár a dal szép, és Boglárka hangja is gyönyörű, szinte biztos, hogy a világsiker ebben az esetben elsősorban a klipnek tudható be. A videóban ugyanis az éneklő Boglárkát "mozgó képen" retusálják ki egy Photoshophoz hasonló programmal. Megváltoztatják a bőre színét, a haját, a szeme színét - és még ezernyi apró részletet, miközben a lány folyamatosan mozog, énekel.

Videó: Parfüm - a dal magyar verziója

fbtrokannora

Fotó: Boggie Facebook-oldala / Trokán Nóra

Csemer Boglárka bemutatása a Tom-Tom Records honlapján

Boglárka több mint 2 éve aktív, ismert és sikeres résztvevője a budapesti és vidéki klub-és fesztivál életnek.

Saját szerzeményével, a Japánkert című dallal a Jazzy dalverseny Magyar Jazz Szövetség Különdíjasa.

Zenekarával pedig a Művészetek Palotájában megrendezésre kerülő Jazz Showcase-en képviselték a kortárs jazz zenét 2012 januárjában.

Zongoristájával és szerzőtársával, Sebestyén Áronnal, a 2011-es Csillag Születikben keltettek nagyobb fetűnést és tettek szert szélesebb körű ismertségre.

Boglárka a 2012 márciusában megrendezésre kerülő Országos Sanzon verseny zsűrijébe is meghívást kapott a Francia Intézettől.

BOGGIE elnevezésű jazzy pop formációja idén jelenteti meg első albumát!

A formáció már 2012 áprilisában meghívást kapott a Frankfurtban megrendezésre kerülő Light&Buildings kiállításra fellépő művészként és a neves párizsi Sunset&Sunside Jazz Clubba 2012 októberében.

Valószínű, ez az oka, hogy a klip ilyen gyorsan futótűzként terjed a világhálón, hiszen eddig csak olyan, ehhez hasonló "retusvideókat" láthattunk, ahol egy állóképen látható hölgyet alakítanak át bombázóvá. Egy ilyen videóról, ami szintén bejárta a netet, korábban mi is beszámoltunk - itt nézhetitek meg, ahogy egy átlagos nőből szupermodellt "photoshoppolnak".

Ez nem is véletlen: ugyanis ilyen program, amit ez a klip ábrázol, jelenleg nem létezik. Talán ennek köszönhető, hogy ennyire ráharapott a közönség - no meg annak, hogy igen népszerű kérdést feszeget: a magazinokból és a médiából ömlő, mindenféle technikákkal kiretusált "tökéletes nőkre" hívja fel a figyelmet, akiknek (amiknek?) semmi közük nincs a valóságos, hús-vér nőkhöz.

„A koncepció sem véletlen, hiszen a dal üzenete is ez. A valódi szépség a belső világunkban, a felszínes ékektől, mesterséges illatoktól távol keresendő. Csodás lenne, ha minden nő képes lenne a saját smink nélküli arcát szeretni, hinni magában annyira, hogy meglássa a természetes szépség igazi erejét” - mondta Boglárka a klip premierjét beharangozó cikkben a Recorder blognak.

A klipben a bájos fiatal lányból megszületik az énekesnő – a rendezői koncepció Lőrincz Nándor és Nagy Bálint párostól érkezett, akik szintén debütálnak, hiszen ez az első saját rendezésű videójuk. Ők - ugyancsak a Recordernek - elmondták, hogy korántsem volt egyszerű a klip elkészítése:

„Három fő fázisa volt a munkának az egész klip aprólékos megtervezése, a mindössze fél napig tartó forgatás és a négy hónapig tartó utómunka. Technikailag le kellett modellezni az ötletet, több sminkelési stációt vettünk fel, többféle hajviseletet, négy világítást és fényviszonyt. Ezután jött az utómunka, mely során először trekkelni kellett az arcot, azaz a különböző felvételeket szinkronba hozni egymással, hogy úgy tűnjön mintha egyetlen felvételt látnánk, majd erre jöttek a különböző layerek, melyek az arc átalakulását követték le és természetesen az álszoftver az ikonokkal.”

Boggie névjegye a hivatalos Facebook-oldalán

A Jazz sur Seine fesztivál egyedüli magyar fellépője a frankofón énekesnő, Boggie, aki már kisgyermek kora óta a zene szerelmese. Klasszikus majd a jazz zenén keresztül sok mindenbe belekóstolt már a fiatal dalszerző, aki zongoristájával karöltve alkotja saját dalait.

Első közös sikerük a Magyar Jazz Szövetség által is jutalmazott Japánkert volt.

Boggie már több éve tagja a budapesti Francia Intézet által szervezett sanzon verseny zsűrijének. Nem véletlen, hogy frissen megjelent albumán három nyelven is énekel. Az album a egyik legnagyobb magyar független kiadó, a Tom Tom Records gondozásában jelent meg 2013 áprilisában, és egészen a Mahasz lemezeladási lista 4. helyéig kúszott.

A Sziget Fesztivál, Művészetek Palotája vagy a párizsi Sunset&Sunside jazz club Boggie virágzó karrierjének éppúgy fontos állomásai mint a budapesti, bécsi vagy frankfurti fellépései.

2012-ben kapott már ízelítőt a párizsi közönség Boggie bájából, játékos dalaiból és vibráló hangjából. 2013-ban ismét bámultba ejti majd a párizsi közönséget, dalaival pedig egy érzelmekkel, gondolatokkal teli világba kalauzol bennünket.

fb

Fotó: Boggie Facebook-oldala

Ezt tegnap írta hivatalos Facebook-oldalára Boglárka:

290.000 views - VIMEO

150 countries!

140.000 views - YOUTUBE

IN 1 DAY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nem tudok ma aludni......Nagyon köszönöm, hogy szeretitek, hogy nézitek és hogy megosztjátok!

A siker váratlanul, szinte egy csapásra tört be Boglárka életébe. „Nem is tudom, hogy mit gondoljak, nem is tudtam aludni, egész éjszaka ezen gondolkodtam, hogy mekkora ereje van egyetlen klipnek, hogy mennyire megérte a befektetett munka, hogy hirtelen sok százezer ember látja és a világon mindenhol értik az üzenetet. És egyetlen nap alatt rengeteg megkeresés érkezett amerikai tévéshow-tól brit portálokig” - nyilatkozta a Recordernek. „Rengeteg interjúmegkeresést kapok külföldi oldalaktól, az arizonai állami televízió pedig szeretné megkapni a klip jogait is, hogy levetíthesse” – erősítette meg az énekesnő a hvg.hu-nak is.dsc_1492_vice_970x435

A Parfüm szövege

Dalszöveg

Parfümök százai, virágok álmai,

Édes kis kesernyés, mézédes felejtés,

Rózsa és leander, karcsú kis üveggel,

Ó, elkábít!

Mirha és mandula, kis helyre bezárva,

Orgonák, violák, titkos kis fiolák,

Cseppenként, permetként, próbálom egyenként,

Úgy elbódít!

Most mind kidobom,

Torz tükröm elhajítom,

Kabátom szárnyra nyitom,

Lélegezz szabadon!

Refrén

Szél repít, a Nap hevít,

Néha megsebzett felhőkből sírsz,

Ha ég az ősz, új álmot szősz,

Szívemben édesen, füstösen, szédülten száll az élet,

Illata, illata.

Parfümnek varázsa, szirmoknak virága,

Vágyaink kínzása, selymeknek siklása,

Keletnek fűszere, buja kis meséje,

Úgy elbódít!

Most mind kidobom,

Torz tükröm elhajítom,

Kabátom szárnyra nyitom,

Lélegezz szabadon!

Refrén

Szél repít, a Nap hevít,

Néha megsebzett felhőkből sírsz,

Ha ég az ősz, új álmot szősz,

Szívemben édesen, füstösen, szédülten száll az élet,

Illata!

yeah, ooh

Szél repít, a Nap hevít,

Néha megsebzett felhőkből sírsz,

Ha ég az ősz, új álmot szősz,

Szívemben édesen, füstösen, szédülten száll az élet,

Illata, illata... padam... illata....

Videó - a Parfüm eredeti, francia nyelvű változata

Nyomj egy lájkot, ha neked is tetszik a videó!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SIKERSZTORIK
A Rovatból
„Két napon át nem találták a szelvényt a lakásban” – sofőrként dolgozik az első magyar lottónyertes unokája
Gáborban csak nagymamája halálakor tudatosult, hogy híres család tagja: felmenője igazi híresség volt az ötvenes években. Miután nyertek, napokig keresték a lottószelvényt a lakásban.

Link másolása

Ring Sándorné vitte el a hazai lottójátékok történelmének első főnyereményét 1957-ben. Az asszony a 6. játékhéten játszotta meg négy gyermeke életkorának számát, ötödikként pedig a saját életkorát húzta be. Misi 23, Marica 26, Sanyi 33, Laci 37, ő maga pedig 66 éves volt. Pár nap múlva éppen ez az öt szám volt a nyerő, Ring néninek 855 ezer forint ütötte a markát. Érdemes tudni, hogy

az akkori az átlagkereset 1442 forint volt, mai értékre átszámolva pedig 146 millió forintot érne ez a nyeremény.

„Édesapám volt a legfiatalabb, ő nem is kapott olyan sokat a nyereményből. A nagyi elég szigorú asszony volt, poroszosan nevelte a gyerekeit és velünk is így viselkedett. Festményekbe, műtárgyakba fektette a pénzt, emlékszem, hogy édesapám is kapott egy nagy képet, de nagy gazdagság nem köszöntött ránk” – mesélte Gábor a Blikknek.

Nagy volt az izgalom a sorsolás után, ugyanis két napon át nem találták meg a szelvényt a lakásban.

Végül egy kabátzsebből került elő az értékes papírdarab. Ring Sándorné akkoriban azt nyilatkozta, hogy egyelőre takarékba teszi a pénzt. Később ugyan próbált okosan gazdálkodni az összeggel, de gyermekei nehezen tudták kezelni a hirtelen jött gazdagságot.

Gábornak ha pénz nem is jutott, a lottózás szeretete azért megmaradt. Ő is mindig ugyanazokkal a számokkal játszik, bízva abban, hogy egyszer rámosolyog a szerencse.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

SIKERSZTORIK
A Rovatból
Balogh Levente: Az első évadban egészen szelíd voltam ahhoz képest, amilyen a másodikban vagyok
Keménykezű vezető vagy szőrösszívű üzletember? Milyen valójában Balogh Levente? Tényleg minden üzletet megköt? Az Álommeló és a Cápák között befektetője fogadott minket az irodájában.

Link másolása

Balogh Levente üzletember, befektető, televíziós személyiség, a Szentkirályi Magyarország Kft. alapítója és vezetője. Vízmárkája mellett kozmetikai termékeket és kávékat értékesít a piacon, közvetett módon több tízezer embernek ad munkát. Jelenleg is új munkatársat keres.

- Néhány hete indult az Álommeló 2, az első évad megosztó volt, egyértelmű volt a második évad elindítása?

- Nem volt egyértelmű. Amikor az első évadot forgattuk, szó sem volt a folytatásról, viszont olyan jól sikerült, hogy adta magát. A műsor nézettségét tekintve úgy döntöttünk az RTL Klubbal, hogy érdemes továbbvinni. Ami a személyes megélést illeti, nagyon jó élmény volt számomra, arról nem beszélve, hogy valóban egy remek munkatársat kaptam az Álommelónak köszönhetően.

- Mondjuk el, hogy az irodájában itt van velünk Keserű Balázs, az Álommeló első győztese, aki szemmel láthatóan jó munkaerő, amióta itt vagyok, elképesztő tempóban dolgozik, és az is látszik, hogy jól kijönnek egymással. De meg kell hagyni, hogy a műsorban kemény kezű volt a versenyzőkkel, és ez most sincs másképp.

- Az első évadban egészen szelíd voltam ahhoz képest, amilyen a másodikban vagyok.

Ez pedig semmi ahhoz képest, ahogy a műsor amerikai változatában viselkedik a cégvezető, igazi kispályás vagyok hozzá képest. Ezzel nem teljesen értek egyet, édesapám volt ilyen keménykezű, én ebben különbözök tőle.

Ugyanakkor tudom, hogy milyen sok múlik a kiválasztáson, ha rossz embert választok, akkor csak hátráltatom magamat, ha viszont megtalálom a pozícióra legalkalmasabb kollégát, akkor sokat tehetek a cégért. Vagyis az én elméletem a következő: legyél nagyon kemény, ha új munkatársak keresel.

- Ilyen az igazi Balogh Levente?

- Aki szeretné tudni, hogy milyen vagyok valójában, nézze meg az Álommelót és a Cápák között műsort. Az igazság a kettő között van.

Balogh Levente és Keserű Balázs, Az álommeló 1. évadának győztese. Fotó: RTL

- Az üzleti műsorról akartam kérdezni. Megszámlálhatatlan vállalkozásba szállt be, legalábbis mi ezt láttuk a képernyőn.

- Azért a gyakorlatban ez nem egy nagy szám, ráadásul folyamatosan változik, ezért most nem tudom megmondani, hogy ezen a napon pontosan mennyi együttműködésről van szó. Ennek oka, hogy folyamatosan változnak a részesedések,

van, hogy kivásárolnak engem a vállalkozásból, vagy hogy egy vállalkozó nem teljesíti a műsorban foglalt feltételeket, ezért nem tudok beszállni.

Persze még ez is változhat. Előfordult, hogy egy cég nem teljesítette a feltételeket, viszont sok pontenciál volt az üzletben, ezért újra tárgyaltunk arról, hogy érdemes lenne szerződni. Összességében a Cápák között műsorban kötött üzleteknek az ötven százaléka valósul meg.

- Ez játék vagy üzleti stratégia?

- Ezen a szinten játék. A Szentkirályi 70 milliárdot ér, ezzel szemben a néhány milliós vállalkozások eltörpülnek.

- Mi a helyzet a saját vállalatával? Van itt ivóvíz, kozmetikumok és már kávé is.

- A Szentkirályinál jelenleg kőkemény automatizálás folyik. A cél, hogy megőrizzük azt a minőséget, amit megszoktak a fogyasztók, ebből nem engedek. Most, amikor itt beszélünk, közvetlen módon négyezer embernek ad munkát a Szentkirályi, közben szépen halad a maga útján. Akárcsak a Vízangyal, amelyből két kategóriát készítettem, egy mindennapi, könnyen elérhető termékcsaládot, valamint egy prémiumkategóriás termékcsaládot, amelyre kozmetikai láncot építettem.

A legújabb üzletem a kávéra épül, ez egy szerelemprojekt, aminek a célja, hogy olyan magas minőségű kávét áruljak, amelyek vélhetően sosem fognak bekerülni a boltok polcaira, elvégre az igazán jó kávékat nem a multikban árulják.

Miért éppen kávé? Szeretem, jó ötletnek tűnt beszállni a kávépiacra, de a fókusz mindig a Szentkirályin lesz. Ez a legfontosabb minden üzlet között, és büszkén mondhatom, hogy a Szentkirályi tőkeszerkezete sokkal erősebb, mint bármikor korábban, arról nem beszélve, hogy a cég régen kinőtte magát. Negyven év múlva fellövöm az űrbe, ott lesz a Holdon a Szentkirályi!

Fotó: Ujvári Sándor

- Mintha csak a magyar Elon Musk lenne. Külföldre is terjeszkedik?

- Nem célom az exportálás. Nem lenne jó döntés, márcsak azért sem, mert az Európai Unió korlátozza. A kút forrástól számított ötszáz kilométeres sugarú körön kívül nem adhat vizet.

Ez védi a vízbázist attól, hogy ne fosszuk ki.

Így van ezzel minden nemzet, Szerbiában például ott van Milos víz vagy Ausztriában a San Pellegrino, és még hosszan sorolhatnám a többi ország nemzeti vízmárkáját. Ezt pedig tiszteletben tartja minden cégtulajdonos, valamint ezt támogatja a nemzetközi Centrál European Mineral Water Holding, amelynek ez elnöke vagyok.

- Mindig is erre vágyott: cégvezetés, üzleti döntések, elnöki poszt?

- Édesapámtól láttam, hogyan lehet felépíteni egy sikeres vállalkozást. Majd megismertem egy görög milliárdost, akinek tetszett a vezetői stílusa, az élete, a gondolkodása, és elkezdtem figyelni őt. Mellette rengeteget olvastam a világ legnagyobb, leghíresebb márkáiról, kezdve a Gucci háztól a Mercedesig. Tizennégy éves korom óta tudatosan építem magam, ez lett az eredménye, amit ön most felsorolt.

- Tehát kemény munka árán jutott ilyen magasra?

- Sok munka van benne, ez nem vitás, de azért hozzá kell tenni, hogy erre születni kellett. Mert vagy vezetőnek születik valaki, vagy nem. Itt vannak például a zeneművészek. Vegyünk egy zseniális hegedűművészt: hiába tanul sokat a virtuóz, ha nem erre született, akkor nem lesz nagy művész. A gyerekekkel is ezt akarom megértetni, amikor előadásokat tartok számukra. Arra ösztönzöm őket, hogy

vizsgálják meg, minek születtek: vezetőnek vagy menedzsernek. Ha vezetőnek, akkor ennek megfelelően kell továbbmenni az életben,

ha menedzsernek, akkor ennek megfelelően edukálják magukat. És van még valami, legyenek értékeik! Sajnos ma egyre kevesebben vagyunk azok, akik saját értékeink mentén teremtettünk vállalkozást, holott erre óriási szükség lenne ma Magyarországon, mert a német cégek nem fogják képviselni a mi értékeinket…

 

Link másolása
KÖVESS MINKET:


SIKERSZTORIK
A Rovatból
Hide the Pain Harold 80 éves lesz jövőre, de most is dolgozik és tele van tervekkel és meghívásokkal
Előfordult, hogy külföldön testőröket kellett mellé állítani, mert annyian akartak vele fotózkodni. Ám ő szívesen pózolt mindenkivel.

Link másolása

Arató Andrást - aki világszerte a „Hide the pain Harold” nevezetű internetes mémnek köszönhetően vált ismertté - igazi világsztárként fogadják Hegyeshalmon túl. Kolumbiában például testőröket kellett mellé adni, mert annyian akartak fotózkodi vele - árulta el.

Nemrégiben is több felkérése volt külföldön és most is készül, például Olaszországba. Reklámot csinált, fesztiválra készül, beszélgetéseken vesz részt.

Jövőre lesz 80 éves, de tele van tervekkel

- mondta a Reggeli műsorában.

A családja és a menedzsere, akivel igazi baráti viszonyban vannak, áll mellette - árulta el.

VIDEÓ: Az RTL Reggeli beszámolója


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SIKERSZTORIK
A Rovatból
A boldog gyerekekből lesznek sikeres felnőttek – fesztivállal ünnepelt a Csányi Alapítvány
A Csányi Alapítvány immár 19 éve támogatja a nehéz anyagi helyzetben lévő családok tehetséges gyermekeinek oktatását. Prioritásuk az idegennyelv-tudás és az informatikai ismeretek fejlesztése.

Link másolása

Több mint 600 támogatott, 105 diploma, 606 nyelvvizsga, 246 informatikai bizonyítvány. Csak néhány eredmény, amit a 19 éve működő Csányi Alapítvány és az általa mentorált fiatalok elértek.

Az alapítvány valódi sikere a számok mögött, a személyes történetekben rejlik – hangzott el Zánkán az Alapítvány által szervezett idei Életút Fesztiválon. A kiemelkedő informatikai és idegen nyelvi képzések mellett a végzett fiatalok a megszerzett kapcsolati tőkét, a közösség erejét tartják a legfontosabbnak. Nemcsak a Csányi Alapítvány nagykorú már, hanem egyre több mentoráltból vált olyan fiatal felnőtt, akik büszkén támaszkodhatnak az alapítvány segítségével megszerzett tudás mellett egymásra, „Csányisokra” is.

„Ha ki is repültem a kertből, mindig mikor visszatértem tudtam hozni olyan magokat, amiktől szebb lett a kert, a közösség” – így foglalta össze Járay Bianka, hogy mit jelent a Csányi Alapítvány mentoráltjának lenni. Biankát 2008 óta, 10 éves korától támogatja a Csányi Alapítvány. Idén három nyelv ismeretével és két diplomával búcsúzik a programtól. Kiemelkedő teljesítményét az Életút Fesztiválon Ágoston Attila-díjjal jutalmazták.

A siker kulcsa: nyelvtudás és informatika

A munka világába történő sikeres belépéshez manapság nélkülözhetetlen a használható idegennyelv-tudás.

A Csányi Alapítványnál a nyelvi órák, az alapítványi versenyek, a táborozások, valamint a külföldi önkéntesek bevonása mind azt a célt szolgálja, hogy a fiatalok ne csak nyelvvizsga bizonyítvánnyal, hanem használható nyelvtudással rendelkezzenek.

A Csányis diákok 2008 és 2023 között összesen 606 sikeres nyelvvizsgát tettek.

A nyelvtudás mellett Dr. Csányi Sándor alapító az Alapítvány létrehozásakor prioritásként határozta meg az informatikai tudás bővítését.

A mentorált fiatalok eddig 246 komplett informatikai vizsgabizonyítványt szereztek. Oktatásuk ezzel nem zárul le, további informatikai képzéseken is részt vehetnek. A digitális kultúra fejlesztése érdekében az első kísérleti év jó tapasztalatai alapján több Közösségi Házban is elindult a Maker’s Red Box projektek használata. Kaposváron immár második éve járnak a diákok a Digitális Tudásközpontba, ahol először a Szuperhősök, most pedig a Jövő városa projekt keretében ismerkednek a tudomány és a technológia újdonságaival.

Mohácson és Pécsett már a mentorok és az informatikai fejlesztők tanulták meg a kidolgozott tananyagok használatát. Mohácson a Jövő Városa, Pécsett a Global Warning projektben dolgoznak a diákok, mindenütt nagy sikert arat a program, hisz olyan készségeket fejleszt, amelyek a tanulás minden színterén kamatoztathatóak.

A gyerekek olyan eszközökkel ismerkednek meg a program során, mint a 3D nyomtató, lézervágó, megtanulják a mikrobit-ek programozását és alkalmazási területeit.

S ami a legfontosabb készség: megtanulnak közösen gondolkodni és együttműködni.

Jászberényben projektmunka keretében évek óta Lego-robot programozást is tanulnak a gyerekek, évről évre sikeresen szerepelnek az országos robotika versenyen.

Legfrissebb büszkeségük, hogy a Jász Stones csapat, vagyis a jászsági lego-programozók a FIRST LEGO League verseny 2024. évi országos döntőjében elért helyezésükkel – melynek része az innovációért járó különdíj is – kivívták a jogot, hogy Sydneyben a Macquarie Egyetemen megrendezésre kerülő Ázsiai, Csendes-óceáni Nyílt Bajnokságon induljanak 2024 nyarán.

Az Alapítvány további informatikai képzései: számítógépes grafika működik Nagybajomban, animációkészítés Kaposváron, 3D-s nyomtatás programozására van lehetőség Pécsett, professzionális Fotós Klub működik Szegeden.

A közösség ereje

Jelenleg hét Közösségi Házban – Jászberény, Nagybajom, Kaposvár, Pécs, Mohács, Szeged, Szentes - 21 tehetséggondozó csoportban több mint félezer hátrányos helyzetű diákot segít a Csányi Alapítvány az általános iskola 5. osztályától egészen az egyetem befejezéséig, vagy piacképes szakma megszerzéséig.

A támogatottak száma 2021 óta éves szinten meghaladja az 500 főt, a testvéreket és családtagokat is figyelembe véve több mint 1500 főt pártfogol folyamatosan az Alapítvány.

Az Életút Programot az idei évig 86 fiatal teljesítette sikerrel, idén további 19 fiatal búcsúzik ünnepélyesen, köztük négyen szakmai végzettséget, 15-en pedig diplomát szereztek. Mára nemcsak az Alapítvány lett nagykorú, hanem egyre több az olyan fiatal felnőtt, akik a támogatásnak köszönhetően megszerzett tudás és tapasztalat birtokában sikeresen állják meg a helyüket a nagybetűs életben. A program sikerét mutatja, hogy a végzettek közül egyre többen maradnak közel az Alapítványhoz és segítik a mostani fiatal mentoráltakat.

„Van 500 olyan barátom, akikben feltétel nélkül megbízok. Tudom, hogy ahogyan én is, ők is magas színvonalon művelik szakmájukat, munkájukat és bármikor számíthatunk egymásra” – mondta Szabó Gábor László, az Alapítvány Gyermekparlamentjének korábbi elnöke, az Alumni szervezet egyik alapítója, aki már maga is mentorál végzés előtt álló alapítványi fiatalokat.

Ezt a szellemiséget, a „Csányisok” összetartását emelte ki a kuratórium elnöke, Csányi Erika is: „Nemcsak a megszerzett tudás és a tanulás az érték, hanem a boldog gyermekkor is, mert ez vezet a sikeres, harmonikus felnőttkorhoz. Azt pedig még nagyobb öröm látni, hogy sokan igyekeznek visszaadni a közösségüknek a megszerzett tudást és tapasztalatot. Ezek a példák mutatják, hogy “Csányisnak” lenni nem a végzettségről szól, hanem egy szellemiség, ami egész életében elkíséri azokat, akik a részesei.”

A cél a legteljesebb tudás biztosítása

Az Alapítvány célja, hogy az élet lehető legtöbb területén nyújtson képzéseket a mentoráltjainak.

„A tehetség önmagában nem elegendő a sikerhez, kemény, kitartó munkára is szükség van. Az elmúlt közel két évtizedben elért eredmények alapján az Alapítvány működését alapítóként jó befektetésnek minősítem, amit visszaigazol a Nobel-díjas magyar tudós, Dr. Karikó Katalin elismerő támogatása is.” – mondta Dr. Csányi Sándor.

A fejlesztő munka támogatására 2021-ben Dr. Karikó Katalin a Széchenyi-díjjal járó pénzjutalom felét, 10 millió forintot juttatott a Csányi Alapítványnak. A támogatás összegét a támogató kérésének megfelelően a diákok természettudományos ismereteinek bővítésére, illetve kutatásokra fordították. A program eredményeit látva Dr. Karikó Katalin 2023-ban ismét támogatta az Alapítványt, ezúttal 10 ezer euróval.

Ennek felhasználásával ebben az évben is megrendezték a természetismereti tudást bővítő programokat, továbbá a kutatásokhoz szükséges eszközöket és anyagokat szereztek be. A támogatásból megvalósuló programokról, kutatásokról idén már a második kiadványt jelentette meg az Alapítvány.

A munka nem áll meg

2024-ben Kaposváron, Szegeden, valamint Mohácson és környékén a márciusban megtartott beválogatások alapján összesen 45 újabb kisdiák felvételére tesznek javaslatot a Kuratóriumnak az Életút Programba. Ezzel a támogatottak jelenlegi létszáma továbbra is meghaladja az 500 főt. Az ő fejlődésüket 21 főállású mentor, 54 fejlesztőtanár és 41 önkéntes, köztük 3 fő külföldi önkéntes segíti.

Link másolása
KÖVESS MINKET: