News here
hirdetés

ÉLET-STÍLUS

Karrierre vágysz? Lehet, hogy nem is kell folyton az álláshirdetéseket bújnod!

Van olyan eset ugyanis, amikor ugyanazon a munkahelyen belül lehetséges a váltás. Akár úgy is, hogy teljesen új területre kerülsz. Mutatunk néhány példát!

Link másolása

hirdetés

Karriert építeni csak akkor lehet, ha néhány évente más munkahelyre igazolunk? Nem feltétlenül. Remek példákat találtunk arra, hogy ugyanannál a cégnél maradva is lehet előrelépni, változatosságot átélni, újat tanulni – még akár úgy is, hogy nem felfelé kapaszkodik az ember a ranglétrán.

Kihasználni a munkahely nyújtotta lehetőségeket, mindig újat tanulni

László hosszú évek óta a legnagyobb magyar lakossági banknál, az OTP-nél dolgozik. 2006-ban kezdte itt a pályáját, s bár tett egy rövid kitérőt egy másik pénzintézethez, hamar visszatért és azóta stabilan maradt a helyén. Már ami a munkahelyet illeti. Mert pozícióját tekintve történtek előrelépések az életében.

„2006-ban telefonos operátorként kezdtem a pályafutásomat az OTP Bank Contact Centerében. A munkám két tevékenységből állt, az egyik, hogy kimenő hívásokat indítottam és az OTP Bank termékeit és szolgáltatásait értékesítettem az ügyfeleknek, a munkám másik része pedig szintén kimenő hívások keretében, a bank hátralékos ügyfeleit kerestem meg és próbáltam megállapodni a hátralék rendezéséről” – meséli László a kezdetekről.

Amikor a válság évei alatt máshová pályázott, hamar fel kellett ismernie, hogy bizonyos értékeket nem talál meg mindenhol: hiányzott neki az OTP-nél megszokott munkamorál és stabilitás. Nem volt kérdés számára, hogy az első adandó alkalommal visszatér a korábbi munkáltatójához.

hirdetés

„Elég gyorsan sikerült karrierszinteket váltanom, ami egyre nagyobb tudást és tapasztalatot igényelt.

Elkezdtem például az értékpapír üzletággal és a prémium ügyfelek kiszolgálásával foglalkozni” – meséli Laci. - „2013-ban az Igazgatóságunkon belül meghirdették a szakmai oktatói pozíciót, amit megpályáztam és el is nyertem. Egészen 2016-ig dolgoztam ezen a területen, a különböző telefonos területekre érkező új kollégák oktatása és a szervezetbe való integrálása az én feladatom volt.”

Jelenleg is a Contact Centerben dolgozik, de már értékesítési szakértőként. Itt a jelenlegi feladata az értékesítési támogatás coaching szemlélettel, valamint különböző készségfejlesztő és önismereti tréningeket tart az igazgatóságon dolgozó kollégáknak.

„Szerencsére nagyon sok visszajelzés fut be hozzám a kollégáktól és rengetegszer kaptam olyan jellegű megerősítést, hogy követendő példa vagyok mások számára.

Azt gondolom, hogy a fejlődési lehetőség és a karrierépítés biztosított a banknál, mindenki eldöntheti magában, hogy szeretne-e ezzel élni.

Ehhez semmi más nem kell, minthogy higgyünk saját magunkban és megfogalmazzuk a célokat, amiért tudatosan teszünk is.”

Pozitív példa a fiatalabb kollégák számára

Péter egy lényegesen kisebb cégnél, a Café PR ügynökségnél dolgozik – immár 9 éve. Ügynökségi viszonylatban ez igen hosszúnak számít – ő maga sem gondolta a céghez való belépésekor, hogy ilyen sokáig marad.

„Asszisztens pozícióban kezdtem, azóta minden szintet sikerült bejárnom, a mostani Account Directorig.

Kevésbé az egyes pozícióknak, mint inkább a feladatoknak, ügyfeleknek, az új kihívásoknak, a tanulási lehetőségeknek volt szerepe abban, hogy nem váltottam.

Mindig láttam, hogy még mit tudok tanulni, újat tapasztalni. Az ügynökségi munka sajátosságai, az állandó változások miatt mégis olyan érzésem lehet, mintha 3-4 alkalommal váltottam volna munkahelyet.”

Az ügynökségeknél rendszerint nagy a fluktuáció, néhány év után sokan váltásra szánják el magukat. Ha valaki azonban 9 éve változatlanul ugyanannak a csapatnak az oszlopos tagja, akkor az feltétlenül pozitív példa lesz a kollégák szemében.

„Igyekszem is úgy dolgozni, mentorálni, hogy egyfajta példakép lehessek. Persze ettől függetlenül nem való mindenkinek az ügynökségi lét, és valóban másfelé próbálnak szerencsét.

Általában mindenkinek azt tanácsolom, hogy ne a pozíciókat kergesse, hanem keresse a kihívást, találja meg azt, hogy az adott szerepkörben mi inspirálja, mi az, amit el akar érni, meg akar tanulni.

És persze tegye oda magát. A többi pedig jönni fog magától.”

Kommunikációs munkatársként kezdte, most adatokat elemez – de munkáltatója változatlan

Kriszta egy kb. 3000 főt foglalkoztató nemzetközi cégnél, mondhatni multinál dolgozik. Nem ez az első munkahelye – de itt, házon belül már kétszer is váltott.

„Egy másik multitól érkeztem, volt már abban tapasztalatom, hogy néz ki egy ilyen szervezet, mitől más egy ilyen nagy cégnek dolgozni. A korábbi munkakörömnek megfelelően a kommunikációs csapatba jelentkeztem, és először belső kommunikációval foglalkoztam” – összegzi Kriszta a kezdeteket.

A szervezetbe jól beilleszkedett, a munkájában helyt állt, de kereste az új kihívásokat. És meg is találta a cégen belül: megpályázott egy új pozíciót egy másik igazgatóságon, ahol szintén kommunikációval kellett foglalkoznia.

„Megvan bennem a nyitottság, hogy mindig valami újat fedezzek fel, kész vagyok tanulni is, ha kell” – mondja Kriszta magáról.

Ezek után már nem is tűnik olyan meredek lépésnek, hogy a vállalaton belül egy újabb területre jelentkezett át, de ezúttal olyan munkát választott, amiben eddig még nem volt tapasztalata. „Adatelemzéssel foglalkozom, és nem csak abban térnek el a munkanapjaim, hogy melyik emeleten szállok ki a liftből, ha reggel dolgozni jövök. Teljesen új feladat ez számomra, de élvezem, hogy kipróbálhatom magam valami másban.

Hiszek benne, hogy a jövőben annál értékesebb munkaerő leszek, minél több szakterületen kipróbálom magam, minél több feladatra alkalmas leszek.”


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
Mire használjuk leginkább a mobilbankot? És mi mindenre lehetne?
Videónkban megkérdeztünk néhány budapesti járókelőt, hogy használ-e banki mobilapplikációt. Vajon mi a legnépszerűbb funkció? És aki le sem tölti az appot, az miért ódzkodik tőle? A kételyekre az OTP Bank szakértője ad megnyugtató választ.

Link másolása

hirdetés

A technológia fejlődésének előrehaladtával lassacskán magunk mögött hagyjuk a postai sorban állást és a papír alapú csekkeket, hiszen ezekre jóval egyszerűbb megoldást kínálnak a mobilbankok. Ezek az alkalmazások a párnahuzatban tárolt készpénzkötegek és a jegyzetfüzetben vezetett kiadások végét jelenthetik, hiszen itt minden pénzüggyel kapcsolatos dolgunkat biztonságosan számon tudjuk tartani.

Na de mire is képes egy mobilbank?

Videónkból kiderül, milyen szolgáltatások könnyíthetik meg életünket, ha letöltjük az applikációt, legyen szó megtakarításról vagy kiadásokról.

Mire használhatjuk a gyors átutalásokon túl?

A megkérdezettek közül többen kihasználják a mobilbank adta lehetőségeket. Volt, aki a vásárlási kedvezményeket emelte ki, más szerint az azonnali utalás az abszolút jolly joker. Ezeken kívül még számos egyéb funkció áll a rendelkezésünkre, például kártyás vásárlásainkat is pontosan tudjuk követni a tranzakciótörténetünkben. Ugyanakkor nem csak a különböző pénzmozgásainkat kísérhetjük figyelemmel, hanem

megtakarításainkat is áttekinthetjük, és lehetőségünk van betétek lekötésére is.

Szintén nagyon hasznos a postai QR-kódos csekkbefizetés funkció, ahol mindössze egy QR-kód befényképezésével ki tudjuk fizetni a számláinkat. Az applikáció ráadásul minden tranzakció után küld alkalmazásértesítéseket, tehát ha bármi történik a számlánkon, arról rögtön tájékoztatnak minket.

hirdetés
Igaza van annak, aki biztonsági okokból inkább nem használ mobilbankot?

Vannak, akik szkeptikusan állnak a mobilbankhoz, hiszen szerintük a digitális térben könnyebb az adathalászok és a csalók dolga. A szakértő szerint viszont

nincs ok aggodalomra.

„Az OTP Bank nem ismer kompromisszumot az online csatornák, így a mobilbank biztonságának tekintetében sem” – mondta el Kökény-Majer Anita, az OTP Bank digitális csatornáinak szolgáltatásfejlesztéséért felelős vezetője.

A legmagasabb technológiai szintű biztonság mellett folyamatosan tájékoztatják az ügyfeleket arról, hogy milyen visszaéléstípusok merülhetnek fel az adott időszakban. Ezzel kapcsolatban az alkalmazásban is elhelyeznek tájékoztató üzeneteket. Fontos megjegyezni, hogy az alkalmazás az egyes műveletek elvégzése előtt minden esetben kér ügyfélazonosítást. Ha tehát esetleg valakinek ellopják a készülékét, vagy elveszíti azt, egyáltalán nem kell megijedni. Mind a tranzakciók jóváhagyásához, mind a belépéshez

az ügyfél által kiválasztott jelszó vagy biometrikus azonosítás (arcfelismerés vagy ujjlenyomat) szükséges, így csak és kizárólag a tulajdonos tud hozzáférni a fiókjához.

Jövőbeni fejlesztések

Ahogyan az a videónkban is látható, gyakran felmerül számos egyéb funkcionális igény a mobilbankot illetően. A kamatok átláthatóbbá tételétől kezdve a saját költési limit beállításáig hallottunk ötleteket, melyekkel kapcsolatban Kökény-Majer Anita kiemelte, hogy az OTP Banknál

folyamatosan vizsgálják az ügyfelek visszajelzéseit, és mérlegelik azoknak a megvalósíthatóságát.

Egy mobilbank alkalmazás esetében nem lehet azt mondani, hogy véglegesen kész van. Mindig lesz olyan feladat, amin finomhangolni kell, vagy át kell alakítani. Az OTP Bank is ezt az elvet követi: folyamatosan fejlesztenek és bővítik az alkalmazást az újdonságokkal, kiemelten azokkal, amelyekre az ügyfelek is vágynak.

A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta. A tájékoztatás nem teljes körű, ezért további részletekről és feltételekről kérjük, tájékozódjon az OTP Bank fiókjaiban és honlapján közzétett üzletszabályzatokból és hirdetményekből.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
Kipróbáltuk, mennyit lehet spórolni a bevásárlásnál Tesco Clubcarddal
Hogy mennyit sikerült spórolni a kasszánál? A cikkben található kisfilmünkből kiderül!

Link másolása

hirdetés

Az infláció hatása otthonainkba is beférkőzött, az energiaárak emelkedése mellett az élelmiszerekért is egyre többet kell fizetnünk. Szinte mindenki megérezhette, és tapasztalhatja is mindennap az egyre növekedő árak hatását.

Ilyen körülmények között különösen fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogyan takaríthatunk meg minél több pénzt a bevásárláson. Bizony az élelmiszereken is lehet spórolni, csupán meg kell találni a megfelelő módszert rá, hogy az embernek ne legyen hiányérzete.

A Tesco Clubcard programja pont ezt a célt segíti. Az áruház hetente több száz árucikket kínál kedvezménnyel a hűségkártyával rendelkezőknek, ez pedig jelentős megtakarítást jelent akár már a legkisebb bevásárlás esetén is.

Megkérdeztük tehát a Tescóban vásárlókat, hogy ők milyen tudatosan figyelik a Clubcard által nyújtott kedvezményeket. És hogy nekünk mennyit sikerült spórolni a kasszánál? Kisfilmünkből ez is kiderül!

„Tisztában vagyunk vele, hogy a jelenlegi inflációs környezet milyen kihívásokat jelent a háztartásoknak, ezért is segítjük őket abban, hogy a lehető legkedvezőbb áron vásárolhassanak be. Clubcard-áras termékeinket sokan keresik, ezért is bővítettük ki ezen árucikkek körét, így lojális vásárlóink még tovább csökkenthetik kiadásaikat.

A Clubcard programban a vásárlók minden elköltött 100 forint után 1 pontot kapnak, amit az alkalmazásban akár azonnal utalványokra válthatnak. A Clubcard applikáció segítségével bárhol, bármikor könnyedén nyomon követhető a pontok és utalványok alakulása, és személyre szabott digitális kuponok is elérhetők vele. A nyugdíjasok pedig ezen felül minden kedden 5 százalék kedvezményt kapnak a vásárlásuk végösszegéből, ha használják hűségkártyájukat” – mondta Szilva Mónika, a Tesco-Global Zrt. vásárlási élményért felelős igazgatója.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
6 mindennapi dolog a lakásban, ami káros az egészségre
Talán nem is gondolsz rá, de az illatos és patika tisztaságú lakásnak bizony ára van.

Link másolása

hirdetés

A Pár perc az egészségért egy interaktív blog, ahol egészségügyi témákról és lelki problémákról olvashatsz, ahol közérthető nyelven írja le a szerző a betegségeket, illetve a lehetséges kiegészítő kezelések útmutatóként szolgálnak. A cél a betegség kialakulásnak megelőzése, ennek érdekében Szilvia az egészségre fókuszál, hogy ne akkor kezdj vele foglalkozni, amikor már baj van!

A jó illatnak ára van

A lakásunk levegője akár ötször szennyezettebb lehet, mint amit a szabadban lélegzünk be. És ne felejtsük el, hogy időnk nagy részét bent töltjük el. A levegő minősége nagy hatással van az egészségünkre, és bár a tüneteket nem azonnal érezzük, de évekkel később jelentkezhetnek.

A legtöbben szeretjük, ha otthonunkban friss, jó illat uralkodik, ezért előszeretettel alkalmazzuk a különböző divatos illat gyertyákat, diffúzorokat, lakás spray-ket, melyek sajnos károsak lehetnek az egészségre. Nyomokban tartalmaznak veszélyes vegyi anyagokat, bár elvileg kis mennyiségben, azért óva intenek a szakemberek attól, hogy túlzásba vigyük bármelyik használatát. Nem kell lemondanunk a kellemes illatokról, biztonságosan frissítsük fel otthonunkat természetes illóolajok használatával.

A konyha tele van műanyaggal

A műanyag tárolóedények gyakran tartalmaznak káros vegyi anyagokat, például BPA-t, melyek újra melegítéskor beszivároghatnak az ételbe. A (kemény és törésállóként forgalmazott) polikarbonát műanyag termékek, mint például az újra felhasználható vizes palackok szintén tartalmaznak BPA-t, ami növelheti a rák és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Amikor csak lehetséges kerüljük a műanyagot, és válasszunk üveg tárolóedényeket vagy a rozsdamentes acél vizes palackokat.

hirdetés
Párásító berendezések

A párásító berendezések egészségesebbé teszik a levegőt, de lehet, hogy pont az ellenkezőjét érjük el vele, ha nincs megfelelően, rendszeresen tisztítva. A párásítóban idővel a penészgomba elszaporodhat, főleg ha víz marad benne, és a spórák szétszórodhatnak a levegőben. Naponta cseréljük ki a párásító vizét, használjunk desztillált vizet, tisztítsuk meg a gépet rendszeresen a gyártó utasítása szerint. Figyeljünk oda a szűrők cseréjére is.

Szivacsok

A mosogatószivacs olyan baktériumokat tartalmazhat, mint a szalmonella. Egy tanulmány kimutatta, hogy ha a szivacsot két percig a mikrohullámú sütőben hagyjuk, akkor a baktériumok 99 százaléka elpusztult.

Matracok, kárpitok

A matrac a poratkák „melegágya”, mely allergiát és asztmát válthat ki. Az apró kártevők, amelyek az ember elhalt hámsejtjeivel táplálkoznak, szeretnek megtelepedni és befészkelni az ágyneműbe. A legfontosabb dolog a poratkák elleni küzdelemben, hogy a matrac felett legyen matracvédő huzat, az ágyneműt pedig gyakran cseréljük.

Fertőtlenítőszerek túlzott használata

A fertőtlenítőszerek elősegíthetik az antibiotikum-rezisztens szuperbaktériumok szaporodását, emellett sok összetevőjük káros az emberi egészségre és a környezetre. A rutinszerű tisztítás nem igényel fertőtlenítést, egyszerű szappan és víz elegendő a legtöbb háztartási szennyeződés eltávolításához. Ecettel vagy szódabikarbónával pedig csodát lehet tenni.

Ha fontos számodra, hogy egészségesen élj és fokozott figyelmet fordítasz a megelőzésre, keresd a Pár perc az egészségért blogot a Facebookon is!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
Mire használjuk leginkább a mobilbankot? És mi mindenre lehetne?
Videónkban megkérdeztünk néhány budapesti járókelőt, hogy használ-e banki mobilapplikációt. Vajon mi a legnépszerűbb funkció? És aki le sem tölti az appot, az miért ódzkodik tőle? A kételyekre az OTP Bank szakértője ad megnyugtató választ.

Link másolása

hirdetés

A technológia fejlődésének előrehaladtával lassacskán magunk mögött hagyjuk a postai sorban állást és a papír alapú csekkeket, hiszen ezekre jóval egyszerűbb megoldást kínálnak a mobilbankok. Ezek az alkalmazások a párnahuzatban tárolt készpénzkötegek és a jegyzetfüzetben vezetett kiadások végét jelenthetik, hiszen itt minden pénzüggyel kapcsolatos dolgunkat biztonságosan számon tudjuk tartani.

Na de mire is képes egy mobilbank?

Videónkból kiderül, milyen szolgáltatások könnyíthetik meg életünket, ha letöltjük az applikációt, legyen szó megtakarításról vagy kiadásokról.

Mire használhatjuk a gyors átutalásokon túl?

A megkérdezettek közül többen kihasználják a mobilbank adta lehetőségeket. Volt, aki a vásárlási kedvezményeket emelte ki, más szerint az azonnali utalás az abszolút jolly joker. Ezeken kívül még számos egyéb funkció áll a rendelkezésünkre, például kártyás vásárlásainkat is pontosan tudjuk követni a tranzakciótörténetünkben. Ugyanakkor nem csak a különböző pénzmozgásainkat kísérhetjük figyelemmel, hanem

megtakarításainkat is áttekinthetjük, és lehetőségünk van betétek lekötésére is.

Szintén nagyon hasznos a postai QR-kódos csekkbefizetés funkció, ahol mindössze egy QR-kód befényképezésével ki tudjuk fizetni a számláinkat. Az applikáció ráadásul minden tranzakció után küld alkalmazásértesítéseket, tehát ha bármi történik a számlánkon, arról rögtön tájékoztatnak minket.

hirdetés
Igaza van annak, aki biztonsági okokból inkább nem használ mobilbankot?

Vannak, akik szkeptikusan állnak a mobilbankhoz, hiszen szerintük a digitális térben könnyebb az adathalászok és a csalók dolga. A szakértő szerint viszont

nincs ok aggodalomra.

„Az OTP Bank nem ismer kompromisszumot az online csatornák, így a mobilbank biztonságának tekintetében sem” – mondta el Kökény-Majer Anita, az OTP Bank digitális csatornáinak szolgáltatásfejlesztéséért felelős vezetője.

A legmagasabb technológiai szintű biztonság mellett folyamatosan tájékoztatják az ügyfeleket arról, hogy milyen visszaéléstípusok merülhetnek fel az adott időszakban. Ezzel kapcsolatban az alkalmazásban is elhelyeznek tájékoztató üzeneteket. Fontos megjegyezni, hogy az alkalmazás az egyes műveletek elvégzése előtt minden esetben kér ügyfélazonosítást. Ha tehát esetleg valakinek ellopják a készülékét, vagy elveszíti azt, egyáltalán nem kell megijedni. Mind a tranzakciók jóváhagyásához, mind a belépéshez

az ügyfél által kiválasztott jelszó vagy biometrikus azonosítás (arcfelismerés vagy ujjlenyomat) szükséges, így csak és kizárólag a tulajdonos tud hozzáférni a fiókjához.

Jövőbeni fejlesztések

Ahogyan az a videónkban is látható, gyakran felmerül számos egyéb funkcionális igény a mobilbankot illetően. A kamatok átláthatóbbá tételétől kezdve a saját költési limit beállításáig hallottunk ötleteket, melyekkel kapcsolatban Kökény-Majer Anita kiemelte, hogy az OTP Banknál

folyamatosan vizsgálják az ügyfelek visszajelzéseit, és mérlegelik azoknak a megvalósíthatóságát.

Egy mobilbank alkalmazás esetében nem lehet azt mondani, hogy véglegesen kész van. Mindig lesz olyan feladat, amin finomhangolni kell, vagy át kell alakítani. Az OTP Bank is ezt az elvet követi: folyamatosan fejlesztenek és bővítik az alkalmazást az újdonságokkal, kiemelten azokkal, amelyekre az ügyfelek is vágynak.

A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta. A tájékoztatás nem teljes körű, ezért további részletekről és feltételekről kérjük, tájékozódjon az OTP Bank fiókjaiban és honlapján közzétett üzletszabályzatokból és hirdetményekből.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: