ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

Fogyjak nyárra vagy ne? – a nagy bikini body-dilemma

A szerző elmereng azon, mi a franc az a bikini body, miért nem felejtjük már el, és hogy belefér-e a tavalyi bikinijébe.

Link másolása

Először is kezdjük a fogalom tisztázásával, azon szerencsések kedvéért, akik nem tudják, mi az a bikini body, azaz a bikinitest. A bikinitest az a női test, amit formába hoz a nő, mire jön a nyár, hogy leadja a télen felszedett fölös kilókat, és feszes meg csodás legyen a strandon. Ennek a nőnek amúgy feje is van, de ez a bikini body szakértőit egyébként egyáltalán nem érdekli.

Erről most hirtelen az jut eszembe, hogy a negyvenedik szülinapomra kaptam egy wellness-hétvégét, amit be is váltottunk így másfél év után és beoltva. És a fürdőrészleg három falát három különböző óriásposzter díszítette. Mint megállapítottuk, az egyik a gyerekeknek volt kedvcsináló (kis hableány), a másik a férfiaknak (három hölgy háttal a kamerában, bikiniben, válltól lefelé), a harmadik pedig, mondjuk a nőknek, de inkább mindenkinek. A nőkre külön lehet, hogy nem gondoltak, de teljesen azonosulni tudtam egy képzeletbeli háromgyermekes anyával, aki, miközben a gyermekeit halássza a meleg vizes medencében, egy pillanatra elréved ezen az óriásposzteren: homokos tengerpart, végtelen tenger, napozóágyak, koktélok. Ez kell nekünk. Meg bikinitest. Vagy az utóbbi mégsem?

Ami amúgy - a három női s@gg - pont a jacuzzi felett volt elhelyezve. Apáink-férjeink ott bugyognak, mellettük meg a három fenék, hogy gyönyörködhessenek a képben: három nő háttal, vállnál és térdnél levágva. Fenekek. Amúgy nagyon szép fenekek voltak, meg is beszéltük, melyik a legszebb. Meg azt is, hogy ez milyen üzenet: három női torzó, háttal nekünk, levágott fejjel (mert az kit érdekel nyáron). Ez a nyár sokaknak: sok arc nélküli, kalapos, napszemüveges nő, testtel.

Szebbel, megviseltebbel, de a lényeg: majdnem meztelennel.

Mert a bikini az egyik legnagyobb divat-találmány: úgy vagyunk benne meztelenek, hogy nem. Három vagy négy apró textilháromszög segít a szemérmünk őrzésében.

Amúgy engem nem zavar, mert imádok fürödni, meg napozni, a napon olvasni. Végigmenni bikiniben a strandon is szeretek, miközben átfúj a szél, és a nap felszárítja rólam a vízcseppeket. Azt is tudom, hogy mindenki nézelődik, akit ez zavar, ne menjen strandra. Nem ezzel van bajom.

Hanem azzal, hogy amint beindul a strandszezon, évek óta megfigyeltem, hogy fel-felbukkan a női magazinok címlapján - tisztelet a kivételnek - és az online női tartalmakban is: a bikini body fogalma, mint kitűzött cél. Hogy legyél szép nyárra. Hogyan feszesíts, mit csinálj, mit mozogj, mit egyél, hogy nyárra feszes legyél.

Nem egészséges - feszes! Mert akkor vagy jó nő. És sajnos néha hat ránk az üzenet, pedig már nem trendi.

Nézegetjük a combunkat, elkezdünk mozogni - ami jó - esetleg koplalni - ami nagyon nem jó -, és nézegetjük a többieket. Hogy ők hogy állnak. Bevallom, nem mindig tetszik, amit a tükörben látok, és olyankor nem eszek meg napi egy csokit. De már úgy vagyok - és nem menőzni akarok vele, hogy a női összetartás meg női istennőség meg satöbbi szószólója lennék -, hogy örülök, ha egy ragyogó és szép nőt látok, főleg, ha ismerem, mert akkor annak örülök, hogy ő jól van.

De látok feszes testeket és a hozzájuk tartozó szomorú vagy beesett arcokat is. Bikinitestük van? Igen. Jól vannak? Nem biztos. Melyik a fontosabb?

Hogy megéljem a nőiességemet, akárhogy is? Ha van rajtam egy-két kiló, de akkor is? Vagy az, hogy olyan legyek, mint amilyennek az aktuális szépségideált sugallják? Vagyis olyan legyek, mint amilyennek mások mondják? Ez jobb? Akkor önmagam vagyok? Szerintem csajok, akik olvastok, ha magatokba néztek, ti is pontosan úgy tudjátok, mint én, hogy mennyivel nehezebb és keményebb munka SZERETNI azt, amit épp a tükörben látunk, mint kíméletlenül sanyargatni magunkat. Önmagunkat szeretni.

A mozgás egészséges, az egészséges táplálkozás szuper - de a centik méregetése, önmagunk másokhoz való hasonlítása mérgező. Nem véletlenül hangzik el egyre több kutatás eredménye: hogy a közösségi média depresszióssá tehet. Miért?

Mert a behúzott hasú ismerős hölgy a képen szembesíteni és provokálni akar azzal, hogy ő talán jobban néz ki. Könyörgöm, ne higgyétek el, és még ha így is van - szerintetek boldogabb?

Magunkhoz kéne mérni végre magunkat, és a testünket. Belemenni a valódi problémáinkba, dolgozni rajtuk és lelkileg jobban lenni - csodák csodája, jobban fogunk tetszeni magunknak akkor. Mostanában híztam egy kicsit. Tegnap beírtam a súlyomat és a magasságomat egy kalkulátorba. Azt mondta a kalkulátor, hogy az egészséges tartomány felső határán vagyok.

És tudjátok, minek örültem a legjobban? Nem annak, hogy nem vagyok elhízott, hanem annak, hogy az EGÉSZSÉGES szónak örültem, és nem érdekelt a felső tartomány. Az tutira jó, hogy nem kell idén új bikinit vennem, mert nem szűk rám, amit tavaly vettem. Azt is tudom, hogy három éve már majdnem az alultáplált kategóriába estem. Na, akkor kell aggódni. Mindemellett elhatároztam, hogy többet mozgok, mert akkor nagyobb a teherbírásom.

És bikiniben fogok napozni idén is, akkor is, ha nem vagyok olyan gebe, mint a húszas éveimben. Majd jó, hogy nem csadort hordjak, hogy szégyelljem magam! 2021 van, az egyik nagy ruhamárka molett, sőt, túlsúlyos lányokkal reklámozza a termékeit, akik boldognak tűnnek.

Ez az üzenet. Hogy egészséges legyél és elégedett. Most már ezen van a hangsúly, a bikini body mint cél pedig már felszínes és üres. Az csak egy test. Fej nélkül.

Mindeközben tudom, hogy ez nagyon nehéz nekünk. Még mindig rengeteg a kimondatlan elvárás a nők felé. A külsődleges elvárás. Hogy egy adott pozícióban lévő nő legyen ápolt, sminkelt, ránctalan, frissen fodrásztól érkezett, csinos, trendi és a többi. Totális eltárgyiasítás, pont mint a levágott fejű három fenekes lánynál. És ha nem akar tiptop lenni, csak farmerben lazulni és copffal? És ha épp nincs kedve? Vagy ideje? Vagy energiája? És mi van az elhízott, sörhasú srácokkal? Őket nem cseszteti senki a külsejük miatt, pedig lehet, hogy magas a koleszterinjük. És akkor még arról nem is beszéltünk, hogy nem mindenből lehet ugyanazt az eredményt kihozni. Mindenkinek más a testalkata, mint ahogy minden emberből egy van, minden embernek van egy saját teste. Ki volt az az idióta, aki kitalálta, hogy minden nőnek ugyanúgy kell kinézni? Saját testet mindenkinek!

Szerencsére a trend, ha lassan is, de változik. Gyönyörű plus size modellek mutatják meg, milyen egy igazi nő, aki nem diétázik a súlya miatt. Ha magunknak tetszünk, már elég, a többieknek meg szerintem ha van rá ideje, meg energiája, méregesse a combkörméretét, ha úgy esik jól neki és ettől lesz több az önbizalma. Csak az lenne a jó, ha nem ártanánk magunknak és másoknak ezekkel a hülye, üres célokkal. Na megyek, eszek egy szalámis szenyát, mert azt kívánom.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
Meztelenül nyitott ajtót a pizzafutárnak egy angyalföldi nő – futársztorik
Aki futárnak áll, fel kell készülnie nem mindennapi kalandokra. Jó, ha megőrizzük a hidegvérünket.
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Elképesztő történetekről számolt be a Blikk, budapesti pizzafutárok meséltek.

A világjárvány óta az eddiginél is jobban rászoktak az emberek az online rendelésre. Sokan el is szegődtek áruszállítónak, ételfutárnak és remekül meg lehet belőle élni. Azonban nem árt, ha felkészül furcsa dolgokra is, aki futárkodásra adja a fejét.

Egy 18 éves diák futár az éjszakai műszakok során rendszeresen találkozott például részeg ügyfelekkel. Egyikük például,

amikor áltvette a rendelést, leült a lépcsőre, majd a kerítésbe kapaszkodva mászott vissza az ingatlanba.

A futár elárulta, hogy már a telefonban hallható volt, hogy a megrendelő részeg. De történt vele olyan is, hogy egy üdítő kiborult a szállítás során, és mire kiérkezett a címre, eláztatta a tárolót, és amikor kivette, hogy átadja a megrendelőnek az elázott dobozból a földre borult az étel. Meglepő módon ügyfél udvariasan összeszedte, és zokszó nélkül átvette a rendelést.

Egy másik, 22 éves kiszállító Angyalföldre egy csomagot. Ahogy kell, 45 perccel az érkezése előtt telefonon értesítette a címzettet, hogy érkezik a küldemény.

Mikor megérkezett a címre, már nem telefonon kereste a hölgyet, csak felcsengetett a megadott lakásba. Amikor kinyílt az ajtó, a címzett, egy hölgy csak fehérneműt és egy meglehetősen átlátszó köntöst viselt. Amikor a nő rájött, hogy a csomagja érkezett meg, döbbenten annyit mondott annyit mondott:

„Úristen, bocsánat, azt hittem az ügyfelem vagy!”

Olyan is előfordul, hogy a futár és a megrendelő között konfliktus alakul ki. Emiatt járt úgy egy másik 22 éves futár, hogy bár az ügyfele a csomagot átvette, azonban a kijutással akadt egy kis gond. Mikor a futár felcsengetett, hogy nyomják meg az ajtónyitó gombját, bosszút állt rajta a dühös ügyfél, nem engedte ki a házból. Amikor kiszállító megpróbált a többi lakáshoz csengetni, ők azt hitték, hogy be szeretne jönni, és ők sem segítettek. Végül egy órát kellett várnia, amíg valaki kiengedte.

A tanulság csupán annyi, hogy az menjen futárnak, aki fel van készülve a néha nem is olyan kellemes kalandokra is.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Tengerjáró hajón bérel apartmant, mert olcsóbb, mint a szárazföldi lakás
A távmunkában dolgozó amerikai férfi úgy számol, hogy a kedvezőbb albérleti díj mellett a rezsin is sokat spórol majd, ráadásul világot láthat a következő 12 évben.

Link másolása

A szárazföldi létet feladva a következő 12 évben egy tengerjáró hajón fog lakni a San Diegó-i Austin Wells, mert állítása szerint így sokkal kevesebbe kerül majd a lakhatása, miközben beutazhatja a világot.

Wells azt mondta, a történelmi csúcson lévő lakhatási és megélhetési költségek miatt döntött úgy, hogy hátrahagyja szárazföldi életét, és inkább egy tengerjáró hajó apartmanjába költözik. Számításai szerint így sokkal jobban jár, mintha szülővárosában, San Diegóban, az USA 8. legnagyobb városában bérelne lakást: nemcsak lakbérre kell kevesebbet költenie, de a rezsiköltségeket is megspórolja.

A távmunkában dolgozó 28 éves férfi 300 ezer dollárt (mintegy 110 millió forintot) fizetett azért, hogy 12 évig az MV Narrative tengerjáró hajó egyik apartmanjában lakhasson. A luxushajó fedélzetén élőknek egészségügyi szolgáltatásokat és 24 órás szobaszervizt is biztosítanak, miközben többek között edzőtermek, éttermek, mozi, könyvtár, bank és egy termelői piac szolgáltatásait is igénybe vehetik.

Az MV Narrative még építés alatt ál, 2025-ben helyezik majd vízre. A tengerjáró hajón közel 1000 személy bérelhet ki különböző típusú apartmanokat. Összehasonlításképpen: jelenleg San Diegóban havonta átlagosan 2500 dollárért (több mint 900 ezer forintért) lehet lakást bérelni, míg az MV Narrative-on körülbelül 2000 dollárért (740 ezer forintért).

Forrás: Ladbible


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Egy hospice nővér elmagyarázta, miért nem érdemes félni a haláltól
Julie McFadden szerint életünk befejező szakaszában testünk fokozatosan kikapcsol és endorfinszintje is megnő, amivel megkönnyíti a haldokló utolsó napjait.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 05.


Link másolása

Egy sokéves tapasztalattal rendelkező hospice nővér videóban magyarázta el, miért nem érdemes félni a haláltól, vette észre a LADbible. Sokak számára talán ijesztő lehet, hogy mi történik velünk az elmúlás után, Julie McFadden szerint azonban „az emberi test a halára van kitalálva” és „biológiailag segít a meghalásban”.

Julie a videóban elmondja, hogy a közelgő halál jelei már fél évvel korábban észlelhetők. Ilyenkor ugyanis a haldokló már „kevesebbet eszik, kevesebbet iszik és többet alszik”.

„Az agyunkban beépített mechanizmusok vannak arra, hogy éhesek és szomjasak legyünk. Amikor a szervezet érzékeli, hogy az élet vége felé közeledik, ezek a mechanizmusok kikapcsolnak, így az ember általában nem érez éhséget és szomjúságot, ami segíti a szervezet lassú kikapcsolását” – mondja a rutinos nővér.

Julie McFadden szerint azonban ez a haldokló számára teljesen normális. Életünk utolsó szakaszában ugyanis számos olyan dolog történik a testünkkel, ami megkönnyíti az elmúlást.

„A szervezet lassan ketózisba kerül, ami endorfint szabadít fel. Ezek az endorfinok tompítják a fájdalmat és az idegeket, miközben eufórikus érzést is adnak az illetőnek, aki ettől jól érzi magát” – mondta a hospice nővér.

A teljes, angol nyelvű videót itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Gyökeresen megváltozott a Temu, és ez nem véletlen
Rengeteg panasz érkezett a cég miatt, mert a meghirdetett akciók rendszeresen nem voltak valósak, ráadásul a weboldalon sok volt a sürgető üzenet.

Link másolása

Mi is írtunk róla nemrégiben, hogy több bejelentés után a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Temunál. A legtöbben azt kifogásolták, hogy az akciókban sok esetben 95%-os, vagy akár annál is magasabb kedvezményekkel csábították a vásárlókat, ám ezek nem bizonyultak valósnak. A GVH úgy vélte, hogy a Temut működtető vállalkozás vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat.

Most azonban alaposan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata. Szinte teljesen eltűntek a hirdetések a neten, és megszűntek a weboldalon a sürgető üzenetek is. A GVH szerint előremutató, hogy a cég felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írja az Economx.

A GVH a lap megkeresésére azt közölte, hogy a vizsgálati szakaszban vannak, és ez még nem jelenti azt, hogy a vállalkozásról kimondták volna, hogy jogsértéseket követtek el. Most a tényeket tisztázzák, amire három hónapjuk van, ez pedig kétszer két hónappal hosszabbítható.

A nemzeti versenyhatóság mindig üdvözli, és a fogyasztók, valamint a tiszta piaci verseny szempontjából előremutatónak tartja, ha egy eljárás alá vont vállalkozás a hivatal eljárásának megindítását követően felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írták. „Természetesen mindez a jelenlegi vizsgálati szakban nem befolyásolja a GVH tényfeltárási kötelezettségét” – közölték.

A portál szerint:

2024 áprilisára a Temu 1 millió fős bázist épített Magyarországon, ezzel 25,6 százalékos súllyal bír a hazai online vásárlókon belül.

A Temu anyacége, a PDD 2023 negyedik negyedévben 88,88 milliárd kínai jüanos (12,5 milliárd amerikai dolláros) árbevételt ért el, ami 123 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakánál.

Forrás: Index

Link másolása
KÖVESS MINKET: