Fizethetjük-e a balatoni strandon bankkártyával a lángosunkat?
Régi dilemma, ha vízparton járunk, hogyan lehetne biztonságban tudni a pénzünket.
A bankkártya használatának elterjedésével egyre kevesebb készpénzt kell magunknál tartanunk, különösen, mióta az okos eszközök segítségével telefonunk vagy karóránk is alkalmas lehet a fizetésre – már ha van a kiszemelt helyen elektronikus fizetési lehetőség.
A hétköznapi életünkben már kevés olyan szituáció van, amikor nem rendezhetjük a számlánkat elektronikusan. Kíváncsiak voltunk, vajon egy szabadstrandon mit tapasztalunk a fizetési szokások tekintetében.
Kell készpénzzel is készülnünk?
Strandolókat kérdeztünk meg, ők mit tesznek a táskájukba, ha vízparton töltik a napot. Akadt, aki szereti bebiztosítani magát, de többen már csak kártyával vagy telefonnal fizetnek. Ha pedig erre egy helyen nincs lehetőségük, másik üzletet keresnek. Érdeklődtünk kereskedői oldalról is, milyen változást tapasztalnak a vásárlók igényeivel kapcsolatban. Kíváncsiak voltunk még arra is, hogy a fürdőzőknél van-e bankkártya, és van-e jelentősége egy büfé kiválasztásánál, hogy miként tudják rendezni a számlájukat.
Videónkból kiderül, mire számíthatunk, kell-e pénzt kell kivennünk a bankautomatából, ha szabadstrandra indulunk!
A vásárlók részéről elvárás, a kereskedőknek gyors és biztonságos megoldás az elektronikus fizetés
„Egyre egyértelműbb az a tendencia, és ezt az OTP Bank adatai is alátámasztják, hogy a vásárlók, ahol csak lehet, élnének az elektronikus fizetés lehetőségével, legyen szó hétvégi bevásárlásról, sportolásról vagy éppen a nyaralásról. Ezért minden kereskedőnek és szolgáltatónak javasoljuk, hogy biztosítsa ügyfelei számra az elektronikus fizetés lehetőségét, nem csak azért, mert ez a vásárlók elvárása, hanem azért is, mert az elektronikus fizetési megoldások a kereskedők számára is gyors, kényelmes és biztonságos megoldást jelentenek” – mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment területének vezetője.
A szakértő szerint az egyik leggyakrabban hangoztatott érv a kártyaelfogadás ellen, hogy egy POS-terminál fenntartása magas költségekkel jár, de ez egyáltalán nem kell, hogy így legyen. A terminál üzemeltetési költsége nagyban függ a kereskedő forgalmától és attól, hogy melyik pénzintézettel kötött szerződést, ezért mindenképp érdemes a legmegfelelőbb megoldás kiválasztásához tájékozódni az elérhető lehetőségekről.
Az OTP Csoport elektronikus fizetési megoldásai között már elérhető olyan alkalmazás is, amellyel a kereskedő POS-terminálként használhatja mobiltelefonját. A SimpleBusiness alkalmazással többféle elektronikus fizetési lehetőség is elérhető, használatával már érintéses kártyaelfogadás, valamint QR-kódos és link-es fizetés is felkínálható a vásárlók számára. Az applikációt kezdő- vagy 30 millió forint alatti éves árbevétellel rendelkező vállalkozásoknak javasolja az OTP Csoport. Magasabb árbevétel esetén vagy ha a kereskedő a bankkártyák mellett egészségpénztári, cafeteria- és SZÉP-kártyákat is elfogadna a kasszánál, POS-terminál igénylését ajánlja a hitelintézet.
A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről az ismert csatornákon keresztül tájékozódhatnak. Az OTP Csoport fenntartja annak jogát, hogy a tájékoztatásban szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa.
A cikk az OTP Bank támogatásával készült.