Ezért vásárolnak a magyarok kevesebbet a kisboltokban
A Miutcánk 850 résztvevő bevonásával készített reprezentatív felmérést az emberek bevásárlási szokásairól a helyi üzleteket állítva fókuszba. A kutatás nagyban kapcsolódott az alkalmazás #helybenveszem elnevezésű kampányához, amely azzal a céllal jött létre, hogy ösztönözzék az embereket a helyi üzletek látogatására, így támogatva a fenntarthatóságot és a helyi közösségeket is.
A kutatásból kiderült, hogy a megkérdezettek nagy száma, 75 százaléka rendszeresen vásárol a kisboltokban.
A kisebb üzletek előnyei közt főleg azt emelték ki, hogy leginkább a kényelmi szempontok miatt választják a közelben található boltokat. A megkérdezettek 30 százalékának fontos, hogy ne kelljen autóba ülnie a bevásárláshoz, a résztvevők 20 százaléka pedig azzal is érvelt a kisboltok mellett, hogy ezáltal szeretnék támogatni a helyi közösségeket.
A pozitívumok mellett azonban több olyan hátrányt is megneveztek a résztvevők, amelyek miatt inkább a nagyobb üzletláncok boltjait választják a bevásárlásokhoz.
Ez elsősorban az ár - a kisboltokat drágábbnak találják az áruházakkal szemben -, és a kínálat: az utóbbiban sokkal könnyebben elintézhető egy nagyobb bevásárlás.