ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

4 bizonyíték, mennyit számít, hogyan öltözködsz


Link másolása

A stílus a személyiségünk része: szellemiség, szeszély, attitűd, leleményesség. Függ a vágyunktól, kifejezi aktuális hangulatunkat. Az ilyen változatosság szükséges, a személyiség összetettségének kifejezésére is alkalmas. A stílusnak összhangban kell lennie és tükröznie kell valódi énünket.

Végül a stílus a divat része. Lehet rengeteg ruhánk a szekrényben úgy, hogy valójában egyiknek sincs stílusa. De lehetséges az is, hogy nagyon kevés ruhánk van, de azok mindegyike stílusos. A divat egy eszköz arra, hogy kifejezzük stílusunkat.

A stílus alapvetően demokratikus. Feltételezi, hogy minden embernek megvan a lehetősége arra, hogy egyedi identitást hozzon létre, és kifejezze ezt egy jól megválasztott ruhával a környezetének. Ahogy ma már minden gyors és rohanó, így gyors módszerekre van szükségünk ahhoz is, hogy önmagunkról minél könnyebben és gyorsabban információt közvetítsünk a külvilágnak - az eredetiség elvesztése nélkül. A ruha valódi vizuális benyomást kelt, egy emlékezetes azonosító jel egy olyan világban, amely egyébként elriasztja az identitást. Volt idő, amikor a stílus luxusnak számított. Ma szükségszerű.

2. Ruha=siker? A szerencsehozó zoknitól a piros tornacipőig

Hétköznapi körülményeink nem teszik lehetővé számunkra, hogy a társadalmi elvárásokkal szembe menjünk. Egy üzleti ebéden nem jelenhetünk meg futóruhában, mert lehet, hogy nem nyűgözzük le vele az ügyfelet. A Harvardi Egyetem pszichológusai azonban épp arra voltak kíváncsiak, hogyan tűnhetünk ki a tömegből szándékosan öltözködésünkkel, akár pozitív üzenetet is közvetítve, státuszt, bizalmat, hatalmat sugározva.piroscipo1

Például a kutatók szerint a magas beosztású személyek megtehetik, hogy informális viseletet választanak egy tárgyalásra, nem fogja senki szóvá tenni. A nagyvállalatok vezetői, mint pl. Mark Zuckerberg minden negatív következmény nélkül hordhat egy interjún farmert és kapucnis pulcsit. De vajon ezt a taktikát használhatjuk mi is, úgy, hogy nem vagyunk vállalatvezetők? Egy tanulmánysorozat szerint a csak kis mértékben alkalomhoz nem illő viselet növelheti a másikban kompetenciánk és státuszunk észlelését mindaddig, amíg szándékosságot vél felfedezni például kirívó harisnyánkban.

A kutatók erre a jelenségre utalnak "a piros tornacipő effektus" kapcsán. Az, hogyha valóban véletlenül szegjük meg a kialakult normát, negatív következményekkel és benyomásokkal járhat, míg ha a deviáns viselkedés szándékosnak tűnik, magasabb státuszúnak és kompetensebbnek látszunk mások szemében.

3. Mit árul el rólunk a cipőnk?

A színek hangulatra gyakorolt hatása, az öltöny típusa és a professzionalizmus közti kapcsolat, vagy a farmerhordással kapcsolatos női preferencia depressziós hangulatban... ezeket az összefüggéseket már mind vizsgálták. De vajon mennyire fontos az első benyomás kialakításánál, hogy milyen cipő van rajtunk?divat_stilus1

Régóta tudjuk, hogy az első benyomás mennyire fontos. A másikról alkotott véleményünk, ítéletünk az alapján alakul, amit először látunk – legyen az a ruhája, vagy éppen a cipője. Nem is gondolnánk, mennyi információt hordozunk magunkról azzal, hogy milyen cipő van rajtunk, az mennyire tiszta vagy épp koszos:

* Az új és jó állapotú cipőt viselőkről úgy véljük, hogy szorongó típusok, akik aggódnak azon, hogy pozitív benyomást keltsenek környezetükben (akár a cipőjükkel is). Ugyanakkor lelkiismeretesnek gondoljuk őket. Ők az élet egyéb területein is odafigyelnek a részletekre.

* Ha valakinek nem fontos, hogy milyen cipőt vesz fel, nem fontos az sem, hogy mások mit gondolnak róla az élet egyéb területein.

* A színes és fényes cipőt viselők extrovertáltabbak, nyitottabbak.

* Beszédes és energikus személy feltűnő cipőt hord.

* Kevésbé gondoljuk kedvesnek azt, aki magas sarkú, látszólag kényelmetlen, hegyes orrú, márkás cipőt visel.

+1. Az egyediség sajátos formája

Szandálhoz zoknit, csipkés pulcsihoz csíkos nadrágot felvenni sokak számára megbotránkoztató, mégis sok ilyet látunk az utcákon. Az emberek kisebb százaléka érintett ilyenfajta "divatzavarban". Ez a fajta egyediség sokféle formát ölthet. A legjobban úgy írható le, hogy a stilisztikai jegyek keverednek, amit a ruhadarabok összevisszasága, a divat sajátos kombinációi mutatnak.stilus_ck2

Sokaknak úgy tűnhet, hogy a csipke tényleg passzol a csíkokhoz és szerintük abban sincs kivetnivaló, ha a szandálhoz hosszú szárú, közel térdig érő zoknit vesznek fel. De azért kijelenthetjük, hogy a divat személyes döntés, és az egyetemes törvényeknek való meg nem felelés még nem számít rendellenességnek.

Ha érdekel a hétköznapi pszichológia, még több olvasnivalót találsz a BLOGON!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
Meztelenül nyitott ajtót a pizzafutárnak egy angyalföldi nő – futársztorik
Aki futárnak áll, fel kell készülnie nem mindennapi kalandokra. Jó, ha megőrizzük a hidegvérünket.
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Elképesztő történetekről számolt be a Blikk, budapesti pizzafutárok meséltek.

A világjárvány óta az eddiginél is jobban rászoktak az emberek az online rendelésre. Sokan el is szegődtek áruszállítónak, ételfutárnak és remekül meg lehet belőle élni. Azonban nem árt, ha felkészül furcsa dolgokra is, aki futárkodásra adja a fejét.

Egy 18 éves diák futár az éjszakai műszakok során rendszeresen találkozott például részeg ügyfelekkel. Egyikük például,

amikor áltvette a rendelést, leült a lépcsőre, majd a kerítésbe kapaszkodva mászott vissza az ingatlanba.

A futár elárulta, hogy már a telefonban hallható volt, hogy a megrendelő részeg. De történt vele olyan is, hogy egy üdítő kiborult a szállítás során, és mire kiérkezett a címre, eláztatta a tárolót, és amikor kivette, hogy átadja a megrendelőnek az elázott dobozból a földre borult az étel. Meglepő módon ügyfél udvariasan összeszedte, és zokszó nélkül átvette a rendelést.

Egy másik, 22 éves kiszállító Angyalföldre vitt egy csomagot. Ahogy kell, 4-5 perccel az érkezése előtt telefonon értesítette a címzettet, hogy érkezik a küldemény.

Mikor megérkezett a címre, már nem telefonon kereste a hölgyet, csak felcsengetett a megadott lakásba. Amikor kinyílt az ajtó, a címzett, egy hölgy csak fehérneműt és egy meglehetősen átlátszó köntöst viselt. Amikor a nő rájött, hogy a csomagja érkezett meg, döbbenten annyit mondott annyit mondott:

„Úristen, bocsánat, azt hittem az ügyfelem vagy!”

Olyan is előfordul, hogy a futár és a megrendelő között konfliktus alakul ki. Emiatt járt úgy egy másik 22 éves futár, hogy bár az ügyfele a csomagot átvette, azonban a kijutással akadt egy kis gond. Mikor a futár felcsengetett, hogy nyomják meg az ajtónyitó gombját, bosszút állt rajta a dühös ügyfél, nem engedte ki a házból. Amikor a kiszállító megpróbált a többi lakáshoz csengetni, ők azt hitték, hogy be szeretne jönni, és ők sem segítettek. Végül egy órát kellett várnia, amíg valaki kiengedte.

A tanulság csupán annyi, hogy az menjen futárnak, aki fel van készülve a néha nem is olyan kellemes kalandokra is.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Tengerjáró hajón bérel apartmant, mert olcsóbb, mint a szárazföldi lakás
A távmunkában dolgozó amerikai férfi úgy számol, hogy a kedvezőbb albérleti díj mellett a rezsin is sokat spórol majd, ráadásul világot láthat a következő 12 évben.

Link másolása

A szárazföldi létet feladva a következő 12 évben egy tengerjáró hajón fog lakni a San Diegó-i Austin Wells, mert állítása szerint így sokkal kevesebbe kerül majd a lakhatása, miközben beutazhatja a világot.

Wells azt mondta, a történelmi csúcson lévő lakhatási és megélhetési költségek miatt döntött úgy, hogy hátrahagyja szárazföldi életét, és inkább egy tengerjáró hajó apartmanjába költözik. Számításai szerint így sokkal jobban jár, mintha szülővárosában, San Diegóban, az USA 8. legnagyobb városában bérelne lakást: nemcsak lakbérre kell kevesebbet költenie, de a rezsiköltségeket is megspórolja.

A távmunkában dolgozó 28 éves férfi 300 ezer dollárt (mintegy 110 millió forintot) fizetett azért, hogy 12 évig az MV Narrative tengerjáró hajó egyik apartmanjában lakhasson. A luxushajó fedélzetén élőknek egészségügyi szolgáltatásokat és 24 órás szobaszervizt is biztosítanak, miközben többek között edzőtermek, éttermek, mozi, könyvtár, bank és egy termelői piac szolgáltatásait is igénybe vehetik.

Az MV Narrative még építés alatt ál, 2025-ben helyezik majd vízre. A tengerjáró hajón közel 1000 személy bérelhet ki különböző típusú apartmanokat. Összehasonlításképpen: jelenleg San Diegóban havonta átlagosan 2500 dollárért (több mint 900 ezer forintért) lehet lakást bérelni, míg az MV Narrative-on körülbelül 2000 dollárért (740 ezer forintért).

Forrás: Ladbible


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Egy hospice nővér elmagyarázta, miért nem érdemes félni a haláltól
Julie McFadden szerint életünk befejező szakaszában testünk fokozatosan kikapcsol és endorfinszintje is megnő, amivel megkönnyíti a haldokló utolsó napjait.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 05.


Link másolása

Egy sokéves tapasztalattal rendelkező hospice nővér videóban magyarázta el, miért nem érdemes félni a haláltól, vette észre a LADbible. Sokak számára talán ijesztő lehet, hogy mi történik velünk az elmúlás után, Julie McFadden szerint azonban „az emberi test a halára van kitalálva” és „biológiailag segít a meghalásban”.

Julie a videóban elmondja, hogy a közelgő halál jelei már fél évvel korábban észlelhetők. Ilyenkor ugyanis a haldokló már „kevesebbet eszik, kevesebbet iszik és többet alszik”.

„Az agyunkban beépített mechanizmusok vannak arra, hogy éhesek és szomjasak legyünk. Amikor a szervezet érzékeli, hogy az élet vége felé közeledik, ezek a mechanizmusok kikapcsolnak, így az ember általában nem érez éhséget és szomjúságot, ami segíti a szervezet lassú kikapcsolását” – mondja a rutinos nővér.

Julie McFadden szerint azonban ez a haldokló számára teljesen normális. Életünk utolsó szakaszában ugyanis számos olyan dolog történik a testünkkel, ami megkönnyíti az elmúlást.

„A szervezet lassan ketózisba kerül, ami endorfint szabadít fel. Ezek az endorfinok tompítják a fájdalmat és az idegeket, miközben eufórikus érzést is adnak az illetőnek, aki ettől jól érzi magát” – mondta a hospice nővér.

A teljes, angol nyelvű videót itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Gyökeresen megváltozott a Temu, és ez nem véletlen
Rengeteg panasz érkezett a cég miatt, mert a meghirdetett akciók rendszeresen nem voltak valósak, ráadásul a weboldalon sok volt a sürgető üzenet.

Link másolása

Mi is írtunk róla nemrégiben, hogy több bejelentés után a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Temunál. A legtöbben azt kifogásolták, hogy az akciókban sok esetben 95%-os, vagy akár annál is magasabb kedvezményekkel csábították a vásárlókat, ám ezek nem bizonyultak valósnak. A GVH úgy vélte, hogy a Temut működtető vállalkozás vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat.

Most azonban alaposan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata. Szinte teljesen eltűntek a hirdetések a neten, és megszűntek a weboldalon a sürgető üzenetek is. A GVH szerint előremutató, hogy a cég felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írja az Economx.

A GVH a lap megkeresésére azt közölte, hogy a vizsgálati szakaszban vannak, és ez még nem jelenti azt, hogy a vállalkozásról kimondták volna, hogy jogsértéseket követtek el. Most a tényeket tisztázzák, amire három hónapjuk van, ez pedig kétszer két hónappal hosszabbítható.

A nemzeti versenyhatóság mindig üdvözli, és a fogyasztók, valamint a tiszta piaci verseny szempontjából előremutatónak tartja, ha egy eljárás alá vont vállalkozás a hivatal eljárásának megindítását követően felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írták. „Természetesen mindez a jelenlegi vizsgálati szakban nem befolyásolja a GVH tényfeltárási kötelezettségét” – közölték.

A portál szerint:

2024 áprilisára a Temu 1 millió fős bázist épített Magyarországon, ezzel 25,6 százalékos súllyal bír a hazai online vásárlókon belül.

A Temu anyacége, a PDD 2023 negyedik negyedévben 88,88 milliárd kínai jüanos (12,5 milliárd amerikai dolláros) árbevételt ért el, ami 123 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakánál.

Forrás: Index

Link másolása
KÖVESS MINKET: