News here
hirdetés

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés

Bringás nagyhatalom lehetnénk, de félünk az autósoktól és a lopástól

Már nem szubkulturális jelenség, a magyarok mindennapi életének a része lett a bringázás.

Link másolása

hirdetés

A 18-69 évesek közel 70 százaléka rendelkezik saját kerékpárral és 65 százalékuk, ha csak alkalmanként is, de szokott kerékpározni, ötödük szinte minden nap biciklire pattan - derült ki a Cofidis Hitel Monitor országos reprezentatív kutatásából.

Viszont nem szeretünk sokat áldozni egy kerékpárra, legfeljebb 10 ezer forintot költünk rá évente. Új kerékpár vásárlása esetén pedig nem megyünk 60 ezer forint fölé. Pedig a nem, vagy ritkán kerékpározók harmadát a biztonságérzet hiánya tartja vissza attól, hogy gyakrabban kerékpározzon, amit nem csak a több kerékpárút és az autósok nagyobb odafigyelése növelhet, hanem egy megbízható kerékpár vásárlása is.

Így gondolunk a kétkerekűre

A lakosság kétharmada a biciklit a mindennapi közlekedésre alkalmas eszköznek tartja. Viszont ugyanennyien vélik azt is, hogy még mindig nincs Magyarországon elég bicikliút ahhoz, hogy a kerékpár a mindennapi közlekedés része legyen.

Ez erős összefüggést mutat azzal, hogy a biciklizők többségét (68%) leginkább az motiválná, ha több lenne a kerékpárút. A jelenlegi körülmények között csak négyből egy felnőtt közlekedik rendszeresen kerékpárral.

hirdetés
kerekpar felmeres

Az életünk része lett

Budapesten 9% ül naponta bringára, a fővároson kívül, a nagyvárosokban pedig a legalább hetente kerékpározók aránya 38 százalék, míg vidéken többen kerekeznek, ott ez a szám 41.

Életkor tekintetében a legtöbben a 18-29 és 40-49 éves korosztályokból használják ezt az eszközt és jellemzően inkább a férfiak. Ha a mindennap biciklizőket vesszük górcső alá, egyedül a település tekintetében mutatkozik jelentősebb különbség város (21%) és falu (28%) között.

A kerékpározás célja elsősorban a vásárlás és az ügyintézés (41%).

Szórakozás, időtöltés céljából 38 százalékunk közlekedik biciklivel. Ez az arány 2009-ben csupán 31 százalék volt, tehát sokkal jellemzőbb trend napjainkra, hogy a kerékpárra a kikapcsolódás egy formájaként tekintetünk. Munkába vagy iskolába a lakosság kevesebb mint harmada jár kétkerekűvel és ugyanennyien használják sportolási célból is.kerekpar felmeres2

Bringás nagyhatalom lehetnénk, de valami visszatart minket

Az Eurobarométer nemzetközi felmérés adatai szerint Magyarország a rendszeres kerékpárhasználat tekintetében a negyedik legjobban teljesítő ország volt az EU-ban 2013-ban.

Az Eurobarométer akkori kutatásból arra derült fény, hogy a megkérdezettek 45 százaléka hetente legalább egyszer ült kerékpárra. Ezzel szemben 2017-re ezek a számok változtak: napjainkra csupán 35 százalék mondja ugyanezt. A kerékpározás előtérbe kerülését számos tényező gátolja.i bike varosliget

Ezrek vettek részt a bringás felvonuláson április végén - Fotók: Mervai Márk

A friss kutatási adatok szerint visszatartó tényező például, hogy a nem vagy csak ritkán biciklizők többsége nem rendelkezik kerékpárra (53%). (A teljes lakosságon belül 69 százaléknak van kerékpárja, ami növekedés az elmúlt évekhez képest, hiszen működőképes kerékpárja 2009-ben csupán 43 százalékuknak volt.)

Ezen kívül 37 százalék véli úgy, hogy nehezen megközelíthető az úti célja és

35 százalék tart az autós forgalomtól.

Az egészségi, fizikai állapot is szerepet játszik (35%) a lopástól való félelem (31%) mellett. Viszont számos olyan ösztönző tényező van, amelyek elősegíthetik a rendszeres kerékpározást.

A kiterjedtebb kerékpárút-hálózat (68%) mellett erős motivációt jelentene, a már most is kerékpározóknak, ha nem kellene az autósok miatt aggódniuk (67%), illetve a lopástól tartani (66%). Tehát a biztonságérzet növelése egyértelműen a több és gyakoribb kerékpározáshoz vezethet.kerekpar felmeres3

Biztonságos kerékpárt a megfelelő célra

A magyarok nagy többségét (84%) az árérzékenység jellemzi, sokan keresik a kedvező ajánlatokat. Pedig a kerékpározás nem tartozik a drága sportok közé. Még a legalább hetente biciklizők is legfeljebb 10 ezer forintot költenek évente az ezzel kapcsolatos kiadásokra és csupán 42 százalék hajlandó egy jobb minőségű kerékpárért többet fizetni (márkásért pedig csak 27%), 65 százalék vásárol szakboltban.i bike2

Átlagosan erre 54 ezer forintot költenének, és

nem szívesen mennének költségekben feljebb.

Ugyanakkor a lakosság körében jellemző trend, hogy televízióra, háztartási és elektronikai eszközökre jelentős összegeket fordítanak, sokan áruhitelből finanszírozva. Ez a tendencia begyűrűzni látszik a kerékpárok területére is. A lakosság ötöde úgy véli, hogy érthető megoldás lenne hitelt felvenni kerékpárvásárlásra, amellett, hogy 2% azok aránya, akik valaha ezt már meg is tették.

És nem utolsó sorban az emberek döntő többsége (82%) véli úgy, hogy aki kerékpárral közlekedik, tesz az egészségéért és óvja a környezetet (87%).

57 százalékot gyakoribb tekerésre motivál, hogy jobb lenne a levegő minősége.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
Odett még csak 19 éves, de már hatszoros erőemelő világbajnok
Elkísértük Odettet a Scitec Muscle Beach rendezvényre Siófokra, ahol kiderült, hogy veszített-e formájából, amíg az érettségire koncentrált.

Link másolása

hirdetés

Mondhatnánk, hogy a sportos életmódot az anyatejjel szívta magába Becz Odett, mivel a szülei is sportolók - édesanyja testépítő. De igazából saját döntése volt, hogy hasonló sportolói pályára téved: amikor az edzőteremben egy jobb eredményt látva egy hozzáértő azt mondta, hogy versenyen is megállná a helyét, akkor azt érezte, hogy ki kell próbálnia magát.

Az erőemelés ráadásul olyan sport, ahol a versenyző önmaga legnagyobb ellenfele: mindig a legutóbbi eredményét szeretné felülmúlni, egy új kitűzött célt elérni.

Odett pedig abszolút maximalista, mindig a legjobbat akarja kihozni magából, csak akkor indul el egy versenyen, ha úgy érzi, ez valóban sikerülhet.

Hat világbajnoki cím birtokosokaként elmondhatja, hogy már letette a névjegyét a sportágban. Így lehet a Team Scitec tagja is, és egyben visszatérő versenyző a Scitec Muscle Beach-en, ahol idén két versenyszámban volt érdekelt: a Scitec Raw során például új rekordot állított fel.

„A Power Challenge kihívásban igazából önmagunk ellenfelei vagyunk. Én arra vagyok kíváncsi, hogy idén, amikor azért jó pár hétig az érettségire koncentráltam, mennyire sikerült megőrizni a formámat”
– mondta nekünk Odett.

Mi pedig követtük őt a siófoki Plázson, hogy megtudjuk, elérte-e az aktuálisan kitűzött célt. Két másik erőemelő világbajnok is biztatta őt, Mészáros László és Kathi Béla – hogy pontosan mit mondtak neki, az kiderül a videónkból:

Kathi Bélával sokan szerettek volna közös fotót

A 10. alkalommal megrendezett Scitec Muscle Beach nemcsak Odettnek hozott izgalmakat: a két nap alatt 15 ezer látogató fordult meg a rendezvényen, és több száz amatőr sportoló nevezett a különböző versenyekre. Aki nem szerette volna megméretni magát, az motivációt gyűjthetett a Team Scitec tagjaitól:

hirdetés
William Bonac, Oksana Grishina, Sergi Constance, Kathi Béla és Bohos Kornél is feltűnt a Plázson. Nyílt edzéseken is megnézhettük őket, de aki maradandó emléket szeretett volna, az sorba állt egy közös fotóért vagy szelfiért a sztárok valamelyikével.

A BioTechUSA-cégcsoport tagjaként és a testépítés első számú hazai szakértőjeként a Scitec márka a “Make a Difference” szlogenen keresztül azokhoz szól, akik életvitelszerűen űzik az edzőtermi edzést, és arra ösztönzi őket, hogy önmaguk legjobb változatai legyenek, ezáltal inspiráljanak másokat is.

A Scitec Muscle Beach motiváló lehet a sportos életmódra váltáshoz

„A Scitec Nutrition az elmúlt közel 30 évben folyamatosan támogatta az egészséges életmódot, a testépítést és a fitneszt. A márka nemcsak sportolókat szponzorál, de versenyeket és rendezvényeket is szervez. Prémium kategóriás étrendkiegészítőink mellett nagy hangsúlyt fektetünk az edukációra, rengeteg tippet és tanácsot adunk kezdőknek és haladóknak is. Bátorítunk mindenkit, hogy kezdjenek el sportolni, hiszen ezzel nemcsak egy jó formát lehet elérni, de sokat tehetnek az egészségükért. A Muscle Beach-re látogatóknak élete része az edzés, és többek szeretnének lenni az átlagosnál, ez a legerősebb kapocs közöttünk” – mondta Nagy Szabolcs marketingvezető.

Fekvenyomásban, húzódzkodásban vagy akár guggolásban kellett a legjobb teljesítményt hozni

A Muscle Beach-en második alkalommal rendezték meg az indulásától nagy népszerűségnek örvendő Scitec Power Challenge-et, mely a súlyzós edzést végző hobbisportolóknak ad lehetőséget arra, hogy megmérettessék magukat. A versenyre, ahol pusztán önmagával mérkőzik meg az induló, a hétvégén 283-an neveztek, köztük 199 amatőr és 84 versenyző. 154-en küzdöttek egyedi, 129-en pedig a komplett kategóriában, amely során 5 versenyszámot kell teljesíteni: guggolás, fekvenyomás, felhúzás, mellről nyomás és húzódzkodás (férfiak) vagy állva bicepsz (nők). Odett volt köztük az egyik induló.

A Scitec Raw versenyre összesen 252 nevezés érkezett, az erőemelés szabályrendszere szerint 127-en fekvenyomásban, 125-en pedig felhúzásban mutatták meg a nyers erejüket.

A Muscle Beach állomásaként szolgált egy nagyon fontos versenysorozatnak is: a CESA® Strongman Premium Liga Scitec Muscle Beach Kupa jelenleg hazánk legerősebb, leghosszabb ideig tartó és a versenyszámok tekintetében is legváltozatosabb strongman versenye, ahol egy élő erősember legenda, a litván Zydrunas Savicksas is tiszteletét tette.

A Mr. és Ms. Muscle Beach verseny idén a Men's Physique, Bikini és Wellness kategóriák mellett új, tehetségkutató bodybuilding kategóriával bővült. Összesen 36 versenyző állt színpadra, hogy megmutassák, a kitartó munka és a fegyelmezett napirend meghozza a kívánt eredményeket.

Egy év múlva ugyanitt folytatás – Odett azt ígérte, ő biztosan ott lesz.

Fotók: SZMO, BioTechUSA / Scitec

A cikk a BioTechUSA támogatásával készült.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
Óriási a kereslet a kandallókra, klímát viszont alig veszünk az új rezsiszabályok bejelentése óta
A szárítógépek és bőröndök eladásai is csökkentek, megnőtt viszont a kereslet a napelemek, fogyasztásmérők és a több eszköz kikapcsolását egyszerűsítő hosszabbítók iránt.

Link másolása

hirdetés

Jócskán átformálta a keresletet az eMAG-nál a kormány júliusi 13-i bejelentése, amelyből kiderült, hogy augusztustól az átlagfogyasztás mértékéig lehet kedvezményesen áramot és gázt fogyasztani: az energiahatékonyságot célzó, segítő termékkategóriák forgalma kilőtt, más, a mindennapokhoz nem feltétlenül szükséges termékeké pedig lecsökkent.

Nem kelendő a szárítógép, a medence és a klíma a bejelentés óta

A szokásos nyári slágerterméknek számítható összeszerelhető és felfújható medencék eladásai 67 százalékkal csökkentek az eMAG-nál a bejelentés nyomán az előző héthez képest, ugyanakkor a bejelentés óta a korábbinál ötödével magasabb átlagáron veszik ezeket: felfújható medencére bruttó 44 ezer forintot, szilárd medencére 80 ezer forint körüli összeget költöttek idén nyáron a vásárlók.

Nagyjából a felére csökkent az eMAG.hu-n a szárítógépek eladása a bejelentést követően, de ugyanennyivel csökkentek váratlanul a bőröndök, utazótáskák eladásai,

ami azt jelzi, hogy sokan a nyaralás költségein spórolnak valamilyen módon.

Klímastop a bejelentés után

A klímaberendezések eladott darabszáma is csaknem 90 százalékkal visszaesett az új rezsicsökkentési szabályok bejelentése óta.

Viszont mivel sok háztartásban épp egy modernebb, kisebb fogyasztású hűtő-fűtő klímaberendezés segíthet a rezsi csökkentésében, az eMAG az eladások visszarendeződésére számít, hiszen a bejelentés óta eltelt napokban a tíz legnépszerűbb berendezés többsége A++ energiabesorolású, és a listán nincs A-osztályúnál fejletlenebb modell.

hirdetés

A tűzhelyek eladásai kapcsán érdekes jelenséget tapasztalt az eMAG: itt a bejelentést követően nem csökkent, hanem mintegy negyedével nőtt a gáztűzhelyek eladása (a többi kategória kárára). Sokan nyilván azért váltanak az utóbbira, hogy az áramfogyasztásuk ne legyen magasabb az átlagnál.

Az eMAG.hu-ról olyan sokan rendeltek fatüzelésű kandallót, hogy ebből ideiglenes készlethiány alakult ki

- és a nyári szezonban alapvetően nincs raktáron jelentős készlet e terméktípusból.

Napelem, fogyasztásmérő és okoskonnektor a bejelentés sztárjai

Értelemszerűen megnőtt a kereslet a bejelentést követően az energiahatékonyságot és spórolást célzó termékekre az eMAG.hu-n:

a napelemek és napkollektorok termékkategória eladott darabszáma megháromszorozódott, forgalma pedig a négyszeresére emelkedett az előző héthez képest.

Sokan ennél egyszerűbb módon terveznek spórolni, amit jól jelez, hogy az eMAG hatszor annyi konnektorba dugható fogyasztásmérő aljzatot adott el, mint a megelőző napokban, de csaknem 80 százalékkal több okos konnektor, és csaknem másfélszer több elektromos elosztó talált gazdára.

Mosószer, üdítő és pelenka: egyre többen rendelnek csomagautomatába

A napi fogyasztási cikkek (FMCG) ugyanakkor tavaly nyárhoz hasonlóan idén is jól fogynak online az eMAG.hu-nál. A nagy kiszerelésű tisztító- és mosószereket, pelenkákat és tartós élelmiszereket vásárolnak a legnagyobb számban, de a top 5 legnagyobb számban rendelt termék közé az idei nyáron bekerültek a nem alkoholos italok (ásványvizek, mentes és szénsavas üdítők), kávék és állateledelek is. E kategóriák népszerűbbé válása annak köszönhető jelentős mértékben, hogy az eMAG alkalmazásból ingyen lehet eMAG easybox csomagautomatába rendelni, így jelentős cipekedéstől kímélhetik meg magukat a vásárlók fogyasztási cikkek beszerzésekor is.

Mivel csaknem két és félszeresére nőtt az easyboxok száma Magyarországon (550 helyszín) a tavalyi nyár első feléhez képest, egyre több vásárló találhat a közvetlen közelében csomagautomatát. Az easyboxba kért rendelések száma is megháromszorozódott az eMAG-nál (18 ezerhez képest közel 60 ezer rendelés) tavaly nyárhoz képest, és ugyancsak több mint háromszorosára nőtt (10-ről 32 százalékra) a csomagautomatás rendelések aránya az összes rendelésből.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
hirdetés
7 dolog, amit az élelmiszer-pazarlás ellen tehetsz
Ha csökkenteni akarjuk otthon a kukába kerülő ételmennyiséget, akkor újra kell gondolnunk a vásárlás, a főzés és az étkezés szentháromságát. Ehhez adunk tippeket!

Link másolása

hirdetés

Évente a világon megtermelt élelmiszerek egyharmada, azaz 1,3 milliárd tonna kerül szemétbe. Képzeld el egy pillanatra – ez olyan, mintha három zacskó élelmiszert vennél a szupermarketben, majd távozáskor egyet kidobnál. A fejlődő országokban, ahol nem fejlett a közlekedési infrastruktúra és nem hatékony a termelés, szállítás és feldolgozás, a legnagyobb veszteségek még az élelmiszerek kereskedelmi hálózatba kerülése előtt következnek be. Ezzel szemben a fejlett országok legnagyobb gondja a végső fogyasztói szinten – a háztartásokban – létrejövő pazarlás.

Tehát az élelmiszer-pazarlás egyik legfontosabb helyszíne a saját otthonunk - pedig rengeteget tehetnénk, hogy ez ne így legyen. Egy átlagos magyar 68 kg élelmiszert dob a szemetesbe évente. A kidobott ennivaló pedig kidobott pénz is, ami egy átlagos négyfős magyar családnál évente 50.000 Ft körüli összeget jelent. Hazánkban a kidobott élelmiszerek fele az elkerülhető kategóriába tartozik. Leggyakrabban a készételek, zöldségek és gyümölcsök, valamint kenyér és egyéb pékáruk mennek veszendőbe. Cikkünkben ehhez szeretnénk pár tippet adni, hogyan kerülhető el, hogy idő előtt az otthoni szemetesben landoljanak ezek a finom falatok.

Miért olyan fontos mindez?

A globális üvegházhatású gázok kibocsátásának 10%-a az élelmiszer-pazarlás közvetlen következménye. Ha az élelmiszer-veszteség egy ország lenne, a harmadik legnagyobb károsanyag-kibocsátó lenne Kína és az USA után. Tehát erős erkölcsi, társadalmi és környezetvédelmi okokat támasztunk az élelmiszer-pazarlás csökkentése mellett. Éppen ezért az ENSZ célja, hogy 2030-ra redukálja az élelmiszerpazarlást az egész világon.

1. Előzd meg a túlvásárlást!

Vásárlás előtt tervezd meg, milyen ételeket szeretnél főzni, milyen alapanyagokra van szükséged. Ehhez fontos, hogy írj cetlit, mivel ezzel védekezhetsz az impulzusvásárlás ellen, valamint ne indulj el a boltba anélkül, hogy ne néznél szét, mi van a hűtőben, fagyasztóban, kamrában, így nem kerül a kosaradba olyan élelmiszer, ami már van otthon.

2. Gondolkodj előre!

Ha tudod, hogy nem lesz időd főzni, vagy éppen egy utazás előtt állsz, lehetőleg ne tömd tele a hűtőt könnyen romlandó élelmiszerekkel. De ugyanilyen fontos azzal is tisztában lenned, hogy a bevásárlás után mennyi ideig tudod megfelelően tárolni az élelmiszereket. A nyári nagy melegben lehetőleg a lakóhelyedhez minél közelebbi helyen vásárolj, így rövid idő telik el, míg a hűtött vagy fagyasztott áruk újra hűtőbe kerülnek (ráadásul benzint is spórolsz).

hirdetés

3. Nem kell mindig mindenből a legnagyobb kiszerelést megvenni!

Lehetőség szerint kerüld el az „egyet fizet, kettőt kap” akciókat és a nagy kiszerelésű termékeket, hogyha nem nagy családban élsz! Ezek bár jól hangzanak bizonyos cikkek esetén, gyorsan romlandó élelmiszereknél már kevésbé. Ha végül a szemétben landol a megvásárolt étel, igazából egy forintot sem spóroltál, sőt.

Tipp: ha a cikk elolvasása előtt nem voltál ennyire tudatos és sikerült egy rakás ételt és terméket felhalmoznod azért ne ess kétségbe! Nézz körül a lakásban és kezdd el őket felhasználni, hiszen befőttként, fagyasztva vagy bepácolva is elraktározhatod őket. Nem beszélve arról, hogy a zöldségeket, gyümölcsöket akár mártásként vagy smoothie formájában fogyaszthatod.

4. Tegyél különbséget a fogyaszthatósági idő és a minőségmegőrzési idő között!

Rendszeresen ellenőrizd a kamra, valamint a hűtő tartalmát, és használd fel a közeli lejáratú termékeket. Az eltarthatóság mutatói a „fogyasztható” és a „minőségét megőrzi” feliratok a termékeken. A “fogyasztható” kifejezést gyorsan romlandó élelmiszerek esetén használják (pl. hús, tojás, tejtermékek). A “fogyasztható” kifejezéssel feltüntetett dátumot követően nem ajánlatos a terméket fogyasztani. A “minőségét megőrzi” felirat a hosszabb ideig eltartható élelmiszereken szerepel (pl. gabonatermékek, rizs, fűszerek). A terméket ezen időpont után is lehet kockázat nélkül fogyasztani, azonban előfordulhat, hogy a termék ízét veszti, vagy megváltozik az állaga. Zöldségek, gyümölcsök esetén nincsenek irányadó dátumok, de itt nyugodtan hagyatkozzunk saját érzékszerveinkre. A fonnyadó zöldségek még kiválóak lehetnek a leveshez, túlérett gyümölcsök pedig a turmixhoz, süteményekhez.

5. Főzz annyit, amennyit biztosan megeszel!

Gondold végig, hányan fogtok étkezni, és általában mekkora adagok fogynak a családban. Próbáld meg kerülni a túl nagy adagokat, mert csak több lesz a maradék, hamar ráunhatsz majd.

6. Fagyassz le minden romlandó ételt, amit nem tudsz időben megenni!

A fagyasztó olyan akár egy STOP gomb, megvédi a romlandó élelmiszereket a kidobástól. Ha egyszerre többet főztél és nem fogy el, a maradékot nyugodtan fagyaszd le! Mindent, amit a fagyasztóba teszel címkézd fel és jelöld rajta a lefagyasztás dátumát és a doboz tartalmát.

7. Komposztálj!

Ha nincs más lehetőség, és ki kell dobni valamit, lehetőleg komposztálj! A környezetet is kíméled, és a kuka is kevésbé telik, ha komposztálsz. Amit biztosan tehetsz a komposztba: zöldség- és gyümölcshéjak, -szárak, -levelek, salátalevelek; teafű, teafilter, kávézacc. Amit viszont tilos komposztálni: hús és tejtermék

Az élelmiszer-pazarlás egy globális probléma, aminek a visszaszorítása kifejezetten rajtunk múlik, a mi háztartásainkból indul. Viselkedésünk és szokásaink változtatásával nemcsak a környezetünkkel teszünk jót, de a javak kiegyenlítettebb eloszlásához is hozzájárulhatunk.

A Tesco 5 éve folyamatosan csökkenti a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét

A Tesco öt éve dolgozik az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentésén a termőföldtől az asztalig terjedő folyamat minden szakaszában. Az áruházlánc a közép-európai kiskereskedelmi vállalatok közül elsőként, 2017-ben tette közzé először a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, amelyet Magyarországon azóta 69 százalékkal szorított vissza. Ez idő alatt közel 31 400 tonna élelmiszert mentett meg a kidobástól és ajánlott fel a rászorulóknak, amivel mintegy 100 500 tonnával járult hozzá a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez.

„A Tesco több szeretne lenni, mint egy bevásárlóhely. Ezért folyamatosan egyre többet teszünk a vásárlókért, a közösségekért és bolygónkért. Az élelmiszer-pazarlás megelőzése most még fontosabb számunkra, mint valaha, mivel a klímaváltozás, a koronavírus-járvány, az ukrajnai háború és az emelkedő élelmiszerárak együttes hatása vásárlóinkat is egyre inkább érinti. Ezért is ösztönözzük a tudatos vásárlást, és indítottuk el többek között Árgarancia-kampányunkat, illetve vezettük be a Clubcard-árakat, Friss 5 akciónk keretében pedig hetente más-más öt frissárut kí­nálunk szintén nagyon kedvező áron. Büszke vagyok rá, hogy emellett belső folyamataink fejlesztésével és élelmiszermentő programunkkal már öt éve folyamatosan csökkenteni tudjuk az élelmiszer-felesleget, a működésünkben keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét” – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
ÉLET-STÍLUS
Új app bringásoknak: itt minden fontos, hasznos információt megtalálsz
A Kerékpárosbarát tartalmazza a bringabarát vendéglátóhelyeket és szálláshelyeket, a hazai bringaparkokat, a vízvételi helyeket, a szervizpontokat, a bringás pihenőket, kezdőknek és haladóknak egyaránt izgalmas útvonalakat.

Link másolása

hirdetés

Elkészült a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ) ingyenesen letölthető Kerékpárosbarát applikációja, amely tartalmazza a kerékpárosbarát vendéglátóhelyeket és szálláshelyeket, a hazai bringaparkokat, a vízvételi helyeket, a szervizpontokat, a bringás pihenőket, kezdőknek és haladóknak egyaránt izgalmas útvonalakat: mindent, ami hasznos lehet a bringások számára.

Egyre vonzóbb Magyarországon is a kerékpáros turizmus, egyre többen pattannak nyeregbe és fedezik fel országunk gyönyörű térségeit két keréken. Egyre több és több, biztonságos és vonzó kerékpáros útvonal közül választhatunk, azonban az útvonal nem elegendő. A kerékpáros turizmus alakulásában jelentős szerepe van a térségi szolgáltatóknak is.

„Az Aktív és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ megbízásából szövetségünk koordinálja az országos kerékpárosbarát szolgáltatói hálózat létrehozását és működését. Célunk, hogy létrejöjjön egy országos lefedettségű hálózat, amelynek tagjai kielégítik a kerékpáros túrázók igényeit, magas minőségű szolgáltatást nyújtanak és ezáltal több vendéget, magasabb bevételt realizálhatnak” – mondta el Coates Ádám, a kerékpárosbarát hálózat projektvezetője.

Kerékpárosbarát szolgáltatók

A kerékpárosbarát hálózathoz mindazon szolgáltatók csatlakozhatnak, akik kerékpárosbarát szemlélettel fogadják a kerékpárral érkezőket, ezen felül megfelelnek az egyes szolgáltatástípusokra vonatkozó kötelező, illetve opcionális kritériumoknak. A hálózat tagjainak listája már nem csupán a MAKETUSZ honlapján található meg, hanem abban az új applikációban is szerepelnek, amely Kerékpárosbarát néven mind a Google Play áruházból, mind az App Store-ból ingyenesen letölthető android és ios alapú készülékekre egyaránt.

„Az applikációt folyamatosan bővítjük és fejlesztjük, annak érdekében, hogy a felhasználók minél széleskörűbben alkalmazhassák akár egy-egy túrára való tervezés, felkészülés során, akár közben, ha azonnali iránymutatásra, információra vagy segítségre van szükségük” – tudtuk meg Coates Ádámtól.

hirdetés

Minden infó egy helyen

A Kerékpárosbarát app a különböző szolgáltatók, szálláshelyek, vendéglátóhelyek, strandok, múzeumok stb. mellett tartalmazza a bringás pihenőhelyeket, az ingyenes vízvételi lehetőségeket, kutakat, forrásokat, szervizpontokat és a MAKETUSZ közreműködésével létrejött bringaparkokat, vagyis a gyerekek és felnőttek számára egyaránt élvezetes pumpapályákat is.

A felhasználók különböző a kerékpárosok számára hasznos, a hazai útvonalhálózatot megjelenítő alaptérképek, és térképrétegek közül választhatnak. Az egyes rétegek más-más plusz információval egészítik ki az alaptérképet, például a hőtérkép réteggel megnézhetjük, hogy az egyes kerékpáros útvonalakat mennyire intenzíven használják a bringások.

„A jövőre vonatkozóan is nagyon sok tervünk van. Amellett, hogy a tartalom napról napra gazdagodik, olyan új funkciók is elérhetővé válnak majd, amelyek segítségével közösségi bejelentésre is lehetőség nyílik. Ezáltal bárki bejelenthet egy pihenőhelyet, szervizoszlopot vagy akár ajánlhat a hálózatba kerékpárosbarát szolgáltatót is” – tette hozzá a Kerékpárosbarát hálózat projektvezetője.

Bringás vándortábor

Az öt éve működő MAKETUSZ küldetése a kerékpáros turizmus fejlesztése Magyarországon. Projektjeik a kezdetektől erre fókuszáltak, ennek szellemében szervezték a bringás vándortábort is, ami az iskolás korosztály számára kínál izgalmas programokat a nyári szünidőben.

„A bringás vándortábornak köszönhetően széleskörű kapcsolatrendszert sikerült kiépítenünk szerte az országban és testközelből megtapasztaltuk azt is, mire van szüksége egy kerékpárosnak kezdőtől egészen a profi szintig. Fontosnak éreztük egy olyan partneri hálózat kialakítását, ami segít egyrészt a szolgáltatóknak, hogy jobban megismerjék őket, másrészt a kerékpárosoknak is segít a könnyebb és gyorsabb információszerzésben és tájékozódásban” – fejtette ki Pénzes Erzsébet, a MAKETUSZ elnöke.

Az egyhetes vándortábor során minden este máshol szállnak meg a gyerekek, a napokat főként kerékpáron töltik, érdekes látnivalókat, kulturális intézményeket, és természetesen strandokat, szórakozási, élményszerzési lehetőségeket nyújtó helyszíneket is útba ejtve.

„A diákok és a tanárok is nagyon élvezik ezeket a táborokat, hiszen ritkán van alkalmuk ilyen aktív kerékpáros kalandban részt venni és olyan helyekre juthatnak el, ahova korábban sosem, hiszen az ország csodás, rejtett zugaiba kalauzoljuk el őket” – mondta el Pénzes Erzsébet.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: