ÉLET-STÍLUS

A válságkezelés kulcsa a folyamatos kommunikáció

A pandémia és a háború korábban nem tapasztalt kihívások elé állítja a cégeket.

Link másolása

Minden vállalkozás, illetve szervezet előbb vagy utóbb eljut arra a pontra, amikor valamilyen problémával, nehézséggel vagy válsággal kell szembenéznie. Ilyen esetekben a struccpolitika nem kifizetődő, azaz nem szerencsés homokba dugott fejjel megvárni, amíg a krízis magától megszűnik. A válságra való felkészülés és a tudatos céges kommunikáció ugyanis elengedhetetlen minden vészhelyzet idején. Különösen a mindannyiunkat érintő és korábban nem tapasztalt helyzetekben – mint amilyen 2 éve a pandémia volt, napjainkban pedig az orosz–ukrán konfliktus – fontos, hogy a cégek pontos, időszerű és releváns információkkal folyamatosan a köztudatban maradjanak.

A marketingköltségek csökkentése helyett tudatos kommunikációra van szükség

Ha krízishelyzet van, annak nyomai – a jellegzetes mintázatuk miatt – először a kommunikációban érhetőek tetten, függetlenül attól, hogy egy átmeneti belső vagy egy tartós és a cégtől független, külső problémáról van szó. Ugyanakkor egy szokványos „karaktergyilkosság” – vagyis a médiában negatív színben feltüntetés – mégiscsak más helyzetet teremt, mint például a világjárvány, illetve a szomszédunkban zajló háború, ami a hazai vállalkozások és vállalatok ezreit állítja korábban nem tapasztalt kihívások elé. Ilyenkor erősen ajánlott a válságkommunikáció szabályait elővenni és minél előbb alkalmazni, amennyiben a cég nem szeretné elveszíteni a piaci pozícióját.

„Amikor a cégek életében bármilyen, a szokásostól eltérő helyzet és nehézség alakul ki, akkor tipikusan az első reakció, hogy jelentősen csökkentik a marketingköltségeket, leállítják a hirdetéseket és megfigyelőállásba helyezkednek. Egy vállalkozás szemszögéből nézve ez a legrosszabb lépés, amit tehetnek, hiszen a vevőikben épp az ilyen helyzetekben nő meg a tájékozódási igény. Tehát épp az ellenkezőjére van szükség, tudatosan kell energiát fordítani a céges kommunikációra. Beszélni és kommunikálni kell, méghozzá valós időben, szembemenve a krízisekben jellemző emberi reakcióval” – avatott be a hatékony krízismenedzsment kulisszatitkaiba Magdó Emil, a Grafcom Media Kft. alapítója.

Nehéz helyzetben előrelátóan kell megtervezni a kiadásokat, de szigorúan tilos spórolni a kommunikáción, mert az a vállalkozás, amelyik nem kommunikál, nem is látható.

„Válság esetén nincs hiány az információból, mert abban a pillanatban, amikor egy addig vezető pozícióban lévő vállalkozás elhallgat, azonnal lesz legalább három másik, aki szinte azonnal átveszi a helyét” – fejtette ki a marketingkommunikációs szakember.

Nem az értékesítés számít, hanem a szakértő segítség

Minden piaci szereplőnek ugyanazokat a lépéseket kell megtennie, amelyek némiképp eltérnek a korábban megszokottól. A kríziskommunikáció egyik legfontosabb eleme, hogy tudatosan és célirányosan kell információt nyújtani a külvilágnak, méghozzá arról, hogy a cég elérhető, és arról is, hogy hogyan érhető el. Ezért időről időre érdemes ellenőrizni, és ha szükséges, aktualizálni a weboldalon, a közösségi média-portálokon és az egyéb internetes felületeken található kapcsolati adatokat is.

Ráadásul a cégvezetők nem elégedhetnek meg azzal, hogy úgyis megkeresik és megtalálják őket az ügyfelek. Egy válsághelyzetben ezt újra és újra el kell mondani. A befogadó ugyanis nem úgy keres, mint máskor, ezért az alapokig kell visszanyúlni és szinte szájbarágósan kell kommunikálni.

Ilyenkor nem az értékesítés az elsődleges szempont, hanem az, hogy a cégek folyamatosan, érthetően és a célcsoportjuk számára befogadhatóan mondják el, hogy melyek azok a problémák, amelyekre ők jelentik a megoldást. Azokat a termékeket és szolgáltatásokat kell előtérbe helyezni, amelyek hasznos megoldást jelentenek ezekben az időkben. Ilyen lehet például egy elektronikai üzlet esetében egy generátor, vagy egy pénzügyi tanácsadó, jogász, illetve könyvelő esetén az, ha tanácsadóként nyújt segítséget.

„Az emberek minden területen hálásak a szakértő tanácsokért! Nézzünk egy példát pénzügyi vagy jogi téren, milyen előkészületekre van szükség, esetleg arról, hogy az ügyfelek kivegyék-e a pénzüket a bankból, vagy sem. Fel lehet hívni a figyelmet arra is, hogy ne költsenek feleslegesen, és az adókat mindig fizessék be, mert ilyenkor még komolyabb a szankció stb.” – tette hozzá a Grafcom Media Kft. szakmai vezetője.

A rendszeres kommunikációt nemcsak az ügyfelekkel, hanem a partnerekkel is ajánlott fenntartani. Érdemes minden egyes üzleti partnerrel sűrűn egyeztetni arról, hogy mire van szüksége, miben tudunk neki segíteni, illetve miben tudjuk egymást támogatni.

Ami bevált, azon nem érdemes változtatni

A bejáratott kommunikációs csatornákat érdemes használni, ahol a cégek elérik az ügyfeleiket, partnereiket és a fő célcsoportjukat.

„Hetente érdemes ellenőrizni, hogy működnek-e az oldalak, a levelezés, a hirdetések stb. Tesztelni kell a weboldalakat, mert ilyenkor megnőhet a kibertámadások és a szándékos zavarások, illetve a spamek száma, és jellemző lehet a lassulás. Egy kis odafigyeléssel és a megfelelő óvintézkedések mellett az ilyen esetek megelőzhetőek” – zárta szavait Magdó Emil.

Aki tehát nem dugja a homokba a fejét, hanem folyamatosan és tudatosan kommunikál, jó tanácsokat ad, megoldást kínál a vásárlók, felhasználók, illetve ügyfelek problémájára, egyben azt is biztosítja, hogy a cége a nehézségek és a váratlan krízisek ellenére is fennmarad, és működőképes lesz.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Meztelenül nyitott ajtót a pizzafutárnak egy angyalföldi nő – futársztorik
Aki futárnak áll, fel kell készülnie nem mindennapi kalandokra. Jó, ha megőrizzük a hidegvérünket.
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Elképesztő történetekről számolt be a Blikk, budapesti pizzafutárok meséltek.

A világjárvány óta az eddiginél is jobban rászoktak az emberek az online rendelésre. Sokan el is szegődtek áruszállítónak, ételfutárnak és remekül meg lehet belőle élni. Azonban nem árt, ha felkészül furcsa dolgokra is, aki futárkodásra adja a fejét.

Egy 18 éves diák futár az éjszakai műszakok során rendszeresen találkozott például részeg ügyfelekkel. Egyikük például,

amikor áltvette a rendelést, leült a lépcsőre, majd a kerítésbe kapaszkodva mászott vissza az ingatlanba.

A futár elárulta, hogy már a telefonban hallható volt, hogy a megrendelő részeg. De történt vele olyan is, hogy egy üdítő kiborult a szállítás során, és mire kiérkezett a címre, eláztatta a tárolót, és amikor kivette, hogy átadja a megrendelőnek az elázott dobozból a földre borult az étel. Meglepő módon ügyfél udvariasan összeszedte, és zokszó nélkül átvette a rendelést.

Egy másik, 22 éves kiszállító Angyalföldre vitt egy csomagot. Ahogy kell, 4-5 perccel az érkezése előtt telefonon értesítette a címzettet, hogy érkezik a küldemény.

Mikor megérkezett a címre, már nem telefonon kereste a hölgyet, csak felcsengetett a megadott lakásba. Amikor kinyílt az ajtó, a címzett, egy hölgy csak fehérneműt és egy meglehetősen átlátszó köntöst viselt. Amikor a nő rájött, hogy a csomagja érkezett meg, döbbenten annyit mondott annyit mondott:

„Úristen, bocsánat, azt hittem az ügyfelem vagy!”

Olyan is előfordul, hogy a futár és a megrendelő között konfliktus alakul ki. Emiatt járt úgy egy másik 22 éves futár, hogy bár az ügyfele a csomagot átvette, azonban a kijutással akadt egy kis gond. Mikor a futár felcsengetett, hogy nyomják meg az ajtónyitó gombját, bosszút állt rajta a dühös ügyfél, nem engedte ki a házból. Amikor a kiszállító megpróbált a többi lakáshoz csengetni, ők azt hitték, hogy be szeretne jönni, és ők sem segítettek. Végül egy órát kellett várnia, amíg valaki kiengedte.

A tanulság csupán annyi, hogy az menjen futárnak, aki fel van készülve a néha nem is olyan kellemes kalandokra is.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Egy hospice nővér elmagyarázta, miért nem érdemes félni a haláltól
Julie McFadden szerint életünk befejező szakaszában testünk fokozatosan kikapcsol és endorfinszintje is megnő, amivel megkönnyíti a haldokló utolsó napjait.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 05.


Link másolása

Egy sokéves tapasztalattal rendelkező hospice nővér videóban magyarázta el, miért nem érdemes félni a haláltól, vette észre a LADbible. Sokak számára talán ijesztő lehet, hogy mi történik velünk az elmúlás után, Julie McFadden szerint azonban „az emberi test a halára van kitalálva” és „biológiailag segít a meghalásban”.

Julie a videóban elmondja, hogy a közelgő halál jelei már fél évvel korábban észlelhetők. Ilyenkor ugyanis a haldokló már „kevesebbet eszik, kevesebbet iszik és többet alszik”.

„Az agyunkban beépített mechanizmusok vannak arra, hogy éhesek és szomjasak legyünk. Amikor a szervezet érzékeli, hogy az élet vége felé közeledik, ezek a mechanizmusok kikapcsolnak, így az ember általában nem érez éhséget és szomjúságot, ami segíti a szervezet lassú kikapcsolását” – mondja a rutinos nővér.

Julie McFadden szerint azonban ez a haldokló számára teljesen normális. Életünk utolsó szakaszában ugyanis számos olyan dolog történik a testünkkel, ami megkönnyíti az elmúlást.

„A szervezet lassan ketózisba kerül, ami endorfint szabadít fel. Ezek az endorfinok tompítják a fájdalmat és az idegeket, miközben eufórikus érzést is adnak az illetőnek, aki ettől jól érzi magát” – mondta a hospice nővér.

A teljes, angol nyelvű videót itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Gyökeresen megváltozott a Temu, és ez nem véletlen
Rengeteg panasz érkezett a cég miatt, mert a meghirdetett akciók rendszeresen nem voltak valósak, ráadásul a weboldalon sok volt a sürgető üzenet.

Link másolása

Mi is írtunk róla nemrégiben, hogy több bejelentés után a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Temunál. A legtöbben azt kifogásolták, hogy az akciókban sok esetben 95%-os, vagy akár annál is magasabb kedvezményekkel csábították a vásárlókat, ám ezek nem bizonyultak valósnak. A GVH úgy vélte, hogy a Temut működtető vállalkozás vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat.

Most azonban alaposan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata. Szinte teljesen eltűntek a hirdetések a neten, és megszűntek a weboldalon a sürgető üzenetek is. A GVH szerint előremutató, hogy a cég felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írja az Economx.

A GVH a lap megkeresésére azt közölte, hogy a vizsgálati szakaszban vannak, és ez még nem jelenti azt, hogy a vállalkozásról kimondták volna, hogy jogsértéseket követtek el. Most a tényeket tisztázzák, amire három hónapjuk van, ez pedig kétszer két hónappal hosszabbítható.

A nemzeti versenyhatóság mindig üdvözli, és a fogyasztók, valamint a tiszta piaci verseny szempontjából előremutatónak tartja, ha egy eljárás alá vont vállalkozás a hivatal eljárásának megindítását követően felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írták. „Természetesen mindez a jelenlegi vizsgálati szakban nem befolyásolja a GVH tényfeltárási kötelezettségét” – közölték.

A portál szerint:

2024 áprilisára a Temu 1 millió fős bázist épített Magyarországon, ezzel 25,6 százalékos súllyal bír a hazai online vásárlókon belül.

A Temu anyacége, a PDD 2023 negyedik negyedévben 88,88 milliárd kínai jüanos (12,5 milliárd amerikai dolláros) árbevételt ért el, ami 123 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakánál.

Forrás: Index

Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Ezeket a dolgokat bánják meg a legtöbben a halálos ágyukon
Egy ápolónő összegyűjtött öt dolgot, amire a leggyakrabban gondolnak, ha közeleg a vég.

Link másolása

Bronnie Ware ápolónő palliatív ellátással foglalkozik, vagyis olyan betegeket gondoz, akik valamilyen súlyos, életet rövidítő betegségben (pl. végső stádiumú daganatos megbetegedés) szenved – írja az UNILAD.

Munkáját körbeveszi tehát a halál, s éppen ezért összegyűjtött 5 dolgot, amit az emberek többsége az utolsó pillanataiban sajnálni kezdenek.

Bárcsak ne dolgoztam volna olyan sokat!

Bronnie az egyik leggyakoribb megbánást a munkával kapcsolatban hallotta.

Ugyanis a legtöbben - főként a férfiak - túl sok időt szenteltek a munkának, és jóval kevesebbet a szeretteiknek.

Bárcsak a saját életemet életem volna, ahelyett, amit mások elvártak.

Haláluk perceiben sokan úgy érzik, elnyomták valódi vágyaikat, és nagyon sajálják, hogy nem valósították meg az álmaikat.

Sajnálom, hogy nem ápoltam jobban a baráti kapcsolataimat!

Ahogy idősebb lesz az ember, annál elfoglaltabb, és egyre nehezebb fenntartani a barátságokat.

Egy tavaly készített felmérés szerint az Egyesült Államokban a válaszadók nyolc százaléka mondta azt, hogy nincsenek közeli barátai.

Ki kellett volna mutatnom az érzéseimet!

Bronnie szerint nagyon sok ember, aki elmondta neki az utolsó szavaival, mit érez, hozzátette azt is, hogy egész életében elfojtotta az érzéseit, hogy békében legyen másokkal.

Bárcsak boldogabb lettem volna!

Az ápolónő páciensei gyakran tették fel azt a kérdést: vajon tényleg tudjuk értékelni a boldog pillanatokat? A válaszuk pedig a halálos ágyukon érte őket: a boldogság egy választás lehet, amivel érdemes volna élnünk.


Link másolása
KÖVESS MINKET: