ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

A koronavírus felpörgette az élelmiszerek online forgalmát

Egyes kategóriák iránt szinte semmit sem nőtt az érdeklődés, mások forgalma pedig megtöbbszöröződött; utóbbiak közé tartoznak az élelmiszerek.

Link másolása

A koronavírus-járvány az egekbe röpítette a hazai e-kereskedelmet, a különböző termékkörök azonban különböző mértékben részesülhettek a megnövekedett forgalomból. Egyes kategóriák iránt szinte semmit sem nőtt az érdeklődés, mások forgalma pedig megtöbbszöröződött; utóbbiak közé tartoznak az élelmiszerek.

Az élelmiszerek online rendelésszámát jelentős mértékben növelte a lakosság önkontrollja, hiszen mindenki igyekezett távol maradni a hagyományos boltoktól, így is csökkentve a kontaktszámokat, másodsorban a meghozott intézkedések is természetes módon csökkentették az offline üzlethelyiségek forgalmát. Nem meglepő, hogy március végén, illetve áprilisban és májusban az online élelmiszerforgalmazók nem tudtak mit kezdeni az átmenet nélkül hirtelen megnövekedett igényekkel.

Az időablakok beteltek, az ellátási láncok komoly nehézségekkel szembesültek. Talán nem túlzás azt állítani, hogy az FMCG kereskedők képtelenek voltak megbirkózni a feladattal, ez azonban aligha róható fel nekik – fogalmaz egy megkérdezett marketingszakértő. Az élelmiszerek és a gyors felhasználású termékek online piaca a járvány megjelenése előtt is dinamikus fejlődést mutatott, mára viszont egyértelművé vált, hogy komoly lehetőséget tartogat az FMCG és a nem-FMCG kereskedők számára is.

Korábban az élelmiszerkiszállítás jellemzően a fővárosra és az agglomerációra korlátozódott, azonban csak idő kérdése volt, mikor változik meg a helyzet. Az Auchan augusztus 3-a óta az egész országban házhoz szállítja a leadott rendeléseket, noha a szolgáltatás kizárólag hűtést nem igénylő élelmiszerek esetén érhető el.

Mindeközben a Tesco-Global Áruházak Zrt.-vel szemben eljárást folytatott a Gazdasági Versenyhivatal, ugyanis a vállalkozás nem tette egyértelművé, hogy honlapja valójában nem webáruház, hanem online bevásárlás szolgáltatást nyújt; az üzletlánc nem tudott garanciát vállalni az általa kínált termékek kiszállítására, erről pedig nem tájékoztatta a vásárlókat, akik a helyettesítő termékekkel csak átvételkor szembesülhettek. A magasabb büntetési tétel elkerülése érdekében a Tesco vállalja, hogy 407 millió forint értékben szolgáltatás-bővülést jelentő vállalásokat tesz, aminek köszönhetően futárszolgálatos webáruházként az egész ország területén végezhet kiszállítást.

Megérkezett az eMAG Szupermarket

A hazai e-kereskedelem elsőszámú szereplője, az eMAG sem szeretne kimaradni a napi fogyasztású termékek piacáért folytatott versengésből. A kínálatban, tészták, konzervek, üdítők, müzlik, édességek és különféle alapvető élelmiszerek találhatók. A drogéria kategóriával kiegészítve az eMAG képes közel teljesértékű palettát biztosítani a vásárlók számára, illetve képes lehet felvenni a versenyt a kifejezetten FMCG-kereskedőkkel szemben.

Habár egyelőre nehéz lenne megjósolni, hogyan alakul majd az élelmiszerek online forgalma a járványhelyzet utáni időkben, egyelőre megkérdőjelezhetetlen a szektor előretörése. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy az FMCG termékek online forgalma már a tavalyi évben is dinamikusan nőtt, a koronavírus valójában csak felgyorsította a folyamatokat.

A megkérdezett szakértő ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy a járványidőszakban relatív magas azoknak a felhasználóknak a száma, akik most ismerkednek az online vásárlással, ráadásul olyan időszakban teszik, amikor a logisztikai szolgáltatók és az ellátási láncok terheltsége miatt a szolgáltatások színvonala elmarad a korábbiaktól. A fennakadások sokakat visszaterelhetnek a hagyományos offline boltokba, különösen az élelmiszerek esetében, hiszen ezeket a termékeket a legtöbben 5 perc séta árán megvásárolhatják. A szolgáltatások színvonalának javulása azonban egészen biztosan pozitívan hat majd a teljes FMCG szektorra.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
Meztelenül nyitott ajtót a pizzafutárnak egy angyalföldi nő – futársztorik
Aki futárnak áll, fel kell készülnie nem mindennapi kalandokra. Jó, ha megőrizzük a hidegvérünket.
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Elképesztő történetekről számolt be a Blikk, budapesti pizzafutárok meséltek.

A világjárvány óta az eddiginél is jobban rászoktak az emberek az online rendelésre. Sokan el is szegődtek áruszállítónak, ételfutárnak és remekül meg lehet belőle élni. Azonban nem árt, ha felkészül furcsa dolgokra is, aki futárkodásra adja a fejét.

Egy 18 éves diák futár az éjszakai műszakok során rendszeresen találkozott például részeg ügyfelekkel. Egyikük például,

amikor áltvette a rendelést, leült a lépcsőre, majd a kerítésbe kapaszkodva mászott vissza az ingatlanba.

A futár elárulta, hogy már a telefonban hallható volt, hogy a megrendelő részeg. De történt vele olyan is, hogy egy üdítő kiborult a szállítás során, és mire kiérkezett a címre, eláztatta a tárolót, és amikor kivette, hogy átadja a megrendelőnek az elázott dobozból a földre borult az étel. Meglepő módon ügyfél udvariasan összeszedte, és zokszó nélkül átvette a rendelést.

Egy másik, 22 éves kiszállító Angyalföldre vitt egy csomagot. Ahogy kell, 4-5 perccel az érkezése előtt telefonon értesítette a címzettet, hogy érkezik a küldemény.

Mikor megérkezett a címre, már nem telefonon kereste a hölgyet, csak felcsengetett a megadott lakásba. Amikor kinyílt az ajtó, a címzett, egy hölgy csak fehérneműt és egy meglehetősen átlátszó köntöst viselt. Amikor a nő rájött, hogy a csomagja érkezett meg, döbbenten annyit mondott annyit mondott:

„Úristen, bocsánat, azt hittem az ügyfelem vagy!”

Olyan is előfordul, hogy a futár és a megrendelő között konfliktus alakul ki. Emiatt járt úgy egy másik 22 éves futár, hogy bár az ügyfele a csomagot átvette, azonban a kijutással akadt egy kis gond. Mikor a futár felcsengetett, hogy nyomják meg az ajtónyitó gombját, bosszút állt rajta a dühös ügyfél, nem engedte ki a házból. Amikor a kiszállító megpróbált a többi lakáshoz csengetni, ők azt hitték, hogy be szeretne jönni, és ők sem segítettek. Végül egy órát kellett várnia, amíg valaki kiengedte.

A tanulság csupán annyi, hogy az menjen futárnak, aki fel van készülve a néha nem is olyan kellemes kalandokra is.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Tengerjáró hajón bérel apartmant, mert olcsóbb, mint a szárazföldi lakás
A távmunkában dolgozó amerikai férfi úgy számol, hogy a kedvezőbb albérleti díj mellett a rezsin is sokat spórol majd, ráadásul világot láthat a következő 12 évben.

Link másolása

A szárazföldi létet feladva a következő 12 évben egy tengerjáró hajón fog lakni a San Diegó-i Austin Wells, mert állítása szerint így sokkal kevesebbe kerül majd a lakhatása, miközben beutazhatja a világot.

Wells azt mondta, a történelmi csúcson lévő lakhatási és megélhetési költségek miatt döntött úgy, hogy hátrahagyja szárazföldi életét, és inkább egy tengerjáró hajó apartmanjába költözik. Számításai szerint így sokkal jobban jár, mintha szülővárosában, San Diegóban, az USA 8. legnagyobb városában bérelne lakást: nemcsak lakbérre kell kevesebbet költenie, de a rezsiköltségeket is megspórolja.

A távmunkában dolgozó 28 éves férfi 300 ezer dollárt (mintegy 110 millió forintot) fizetett azért, hogy 12 évig az MV Narrative tengerjáró hajó egyik apartmanjában lakhasson. A luxushajó fedélzetén élőknek egészségügyi szolgáltatásokat és 24 órás szobaszervizt is biztosítanak, miközben többek között edzőtermek, éttermek, mozi, könyvtár, bank és egy termelői piac szolgáltatásait is igénybe vehetik.

Az MV Narrative még építés alatt ál, 2025-ben helyezik majd vízre. A tengerjáró hajón közel 1000 személy bérelhet ki különböző típusú apartmanokat. Összehasonlításképpen: jelenleg San Diegóban havonta átlagosan 2500 dollárért (több mint 900 ezer forintért) lehet lakást bérelni, míg az MV Narrative-on körülbelül 2000 dollárért (740 ezer forintért).

Forrás: Ladbible

Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Egy hospice nővér elmagyarázta, miért nem érdemes félni a haláltól
Julie McFadden szerint életünk befejező szakaszában testünk fokozatosan kikapcsol és endorfinszintje is megnő, amivel megkönnyíti a haldokló utolsó napjait.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 05.


Link másolása

Egy sokéves tapasztalattal rendelkező hospice nővér videóban magyarázta el, miért nem érdemes félni a haláltól, vette észre a LADbible. Sokak számára talán ijesztő lehet, hogy mi történik velünk az elmúlás után, Julie McFadden szerint azonban „az emberi test a halára van kitalálva” és „biológiailag segít a meghalásban”.

Julie a videóban elmondja, hogy a közelgő halál jelei már fél évvel korábban észlelhetők. Ilyenkor ugyanis a haldokló már „kevesebbet eszik, kevesebbet iszik és többet alszik”.

„Az agyunkban beépített mechanizmusok vannak arra, hogy éhesek és szomjasak legyünk. Amikor a szervezet érzékeli, hogy az élet vége felé közeledik, ezek a mechanizmusok kikapcsolnak, így az ember általában nem érez éhséget és szomjúságot, ami segíti a szervezet lassú kikapcsolását” – mondja a rutinos nővér.

Julie McFadden szerint azonban ez a haldokló számára teljesen normális. Életünk utolsó szakaszában ugyanis számos olyan dolog történik a testünkkel, ami megkönnyíti az elmúlást.

„A szervezet lassan ketózisba kerül, ami endorfint szabadít fel. Ezek az endorfinok tompítják a fájdalmat és az idegeket, miközben eufórikus érzést is adnak az illetőnek, aki ettől jól érzi magát” – mondta a hospice nővér.

A teljes, angol nyelvű videót itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Gyökeresen megváltozott a Temu, és ez nem véletlen
Rengeteg panasz érkezett a cég miatt, mert a meghirdetett akciók rendszeresen nem voltak valósak, ráadásul a weboldalon sok volt a sürgető üzenet.

Link másolása

Mi is írtunk róla nemrégiben, hogy több bejelentés után a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Temunál. A legtöbben azt kifogásolták, hogy az akciókban sok esetben 95%-os, vagy akár annál is magasabb kedvezményekkel csábították a vásárlókat, ám ezek nem bizonyultak valósnak. A GVH úgy vélte, hogy a Temut működtető vállalkozás vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat.

Most azonban alaposan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata. Szinte teljesen eltűntek a hirdetések a neten, és megszűntek a weboldalon a sürgető üzenetek is. A GVH szerint előremutató, hogy a cég felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írja az Economx.

A GVH a lap megkeresésére azt közölte, hogy a vizsgálati szakaszban vannak, és ez még nem jelenti azt, hogy a vállalkozásról kimondták volna, hogy jogsértéseket követtek el. Most a tényeket tisztázzák, amire három hónapjuk van, ez pedig kétszer két hónappal hosszabbítható.

A nemzeti versenyhatóság mindig üdvözli, és a fogyasztók, valamint a tiszta piaci verseny szempontjából előremutatónak tartja, ha egy eljárás alá vont vállalkozás a hivatal eljárásának megindítását követően felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írták. „Természetesen mindez a jelenlegi vizsgálati szakban nem befolyásolja a GVH tényfeltárási kötelezettségét” – közölték.

A portál szerint:

2024 áprilisára a Temu 1 millió fős bázist épített Magyarországon, ezzel 25,6 százalékos súllyal bír a hazai online vásárlókon belül.

A Temu anyacége, a PDD 2023 negyedik negyedévben 88,88 milliárd kínai jüanos (12,5 milliárd amerikai dolláros) árbevételt ért el, ami 123 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakánál.

Forrás: Index

Link másolása
KÖVESS MINKET: