ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

8 tévhit az elektronikus fizetéssel kapcsolatban

Tényleg drága? Túl bonyolult a használata? A szolgáltató így elesik a borravalótól? Szakértő segítségével 8 tévhitnek jártunk utána.

Link másolása

Kellett már azért visszafordulnod a pénztártól mert csak készpénzzel lehetett fizetni, nálad pedig csak kártya volt? Vagy nem engedték, hogy a péksütidet kártyával rendezd, mondván túl kicsi az összeg? Január 1-től hivatalosan ennek vége és minden online kasszával rendelkező kereskedő köteles biztosítani a vevőnek az elektronikus fizetési lehetőséget, legyen szó bármekkora összegről.

Egy tavalyi, az OTP Bank megbízásából végzett felmérés arra mutatott rá, hogy a bankkártyával rendelkezők 56 százalékának kellett már elállnia a vásárlási szándékétól azért, mert nem volt lehetőség az adott üzletben kártyával fizetni¹. Ez leggyakrabban a fiatalokkal, valamint a Budapesten és megyeszékhelyeken élőkkel fordult elő. Ez kellemetlen élmény a vevőnek, és elszalasztott lehetőség a kereskedőnek is, hiszen sokan emiatt legközelebb már eleve olyan árushoz fordulnak, ahol lehetséges az elektronikus fizetés.

A sok kereskedő azonban – még mindig kétkedve tekint az új fizetési megoldásokra. Most segítségképp az ezt tápláló tévhiteknek néztünk utána az OTP Bank szakértőjének segítségével.

1. A POS-terminál sokba kerül a kereskedőnek

A leggyakrabban felhozott érv, hogy a terminálok beszerzése és üzemeltetése drága és emiatt nem feltétlen éri meg a kereskedőnek a használata. Tény, hogy a terminálok üzemeltetésének van valamekkora költsége, de ez nagyban függ a forgalomtól és attól, hogy mely pénzintézettel születik megállapodás.

2. Nem hoz akkora plusz forgalmat, hogy megérje telepíteni

Másik gyakori érv, hogy a kártyás fizetésnek nincs akkora hatása a forgalomra, hogy megérje. Az elektronikus fizetési lehetőség bevezetése azonban azt jelenti, hogy nincs olyan vevő, akit el kellene utasítani és sokan alapvetően is szívesebben vásárolnak bankkártyával. Magyarországon több mint 9,7 millió fizető kártya van forgalomban, és sokan már kifejezetten keresik azokat az üzleteket, ahol fizethetnek kártyával vagy mobillal². A fent idézett kutatás alapján a bankkártyával rendelkezők 57 százaléka, ahol csak lehet a kártyás, vagy a mobiltelefonos fizetést választja, így üzleti érdek is az elektronikus fizetés bevezetése. Emellett január 1-től törvény írja elő az online kasszával rendelkezőknek, hogy biztosítaniuk kell az elektronikus fizetés lehetőségét ügyfeleik számára.

3. Mindenképpen szükséges hozzá a vezetékes internet

Az asztali terminálokra valóban igaz ez az állítás, azonban mobilterminállal kiküszöbölhető ez a probléma, hiszen ezek egy része SIM-kártyával működik. Így ahogy a mobiltelefonunkat is szinte mindenhol tudjuk használni, ahol megfelelő a lefedettség, úgy a mobilterminálok is üzemeltethetők vezetékes kapcsolat nélkül.

Melyik elektronikus fizetési rendszert válaszd?

Minden érintett kereskedőnek érdemes aszerint választani a különböző pénzügyi szolgáltatók ajánlatai közül, hogy melyik illeszkedik leginkább forgalmához és tevékenységi köréhez. Hasznos lehet előre kiszámolni, hogy mi éri meg számukra a legjobban, persze ehhez átlátható árazású ajánlatokra is szükség van, bújtatott költségek nélkül. Az OTP Csoport több megoldást is kínál a kereskedők számára, hogy igényeikhez és árbevételükhöz igazodó szolgáltatást választhassanak.

„Azoknak a kereskedőknek és szolgáltatóknak, akiknek éves árbevétele nem haladja meg a 30 millió forintot a SimpleBusiness alkalmazást ajánljuk. Ennek segítségével a kereskedő néhány egyszerű lépésben, saját mobiltelefonjával teheti lehetővé, hogy ügyfelei készpénzmentesen rendezzék számlájukat. Míg az évi 30 millió forintot meghaladó árbevétel esetén a POS-terminál igénylését javasoljuk, amellyel gyorsan és kényelmesen, a már széles körben ismert módon fizethetnek az ügyfelek bankkártyájukkal, vagy bármely okoseszközükkel legyen az okostelefon vagy okosóra” - tette hozzá Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment Chapterének vezetője.

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről az ismert csatornákon keresztül tájékozódhatnak. Az OTP Bank fenntartja annak jogát, hogy a cikkben szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa.

4. Sok pluszköltséggel jár

A POS-terminálok használatának általában van bizonyos bérleti díja, valamint érdemes számításba venni a telepítési, karbantartási és – adott esetben – oktatási díjakat is amikor költségeket számolunk. Pont ezek miatt érdemes olyan szolgáltatót keresni, amelynek átlátható az árazása. De ha például az adott vállalkozó már rendelkezik vezetékes internettel, az asztali terminálok kisebb kiadással járnak, hiszen nem terheli a felhasználót plusz kommunikációs költség. Mindenképpen javasolt teljes körűen tájékozódni az elektronikus fizetést nyújtó pénzügyi szolgáltatók ajánlatai között.

5. Hosszú ideig tart az elszámolás

Az elektronikus fizetés nemcsak gyorsabb, de biztonságosabb is, hiszen nem kell a pénzkezelés költségeivel és nehézségeivel számolni. A fizetési tranzakciók pár másodpercen belül megvalósulnak és legkésőbb két banki munkanapon belül elindul az átutalás a tranzakció beérkezésétől számítva. Emellett akár dollárban és euróban is tudja biztosítani a kereskedő a fizetés lehetőségét a vásárlói felé.

6. Sok költséges plusz teendőt igényel az elektronikus fizetés kialakítása

A fentiekből következik, hogyha megvan a megfelelő partner, akkor gördülékenyen indulhat az elektronikus fizetés bevezetése is, sőt, az OTP Bank például díjmentesen vállalja a POS-hálózat kiépítését és telepítését, valamint karbantartását, tehát ez is leginkább szolgáltató kérdése.

7. Bonyolult és időigényes a telepítése

A műszaki feltételek függvényében, de legkésőbb a szerződés aláírásától számított 15 munkanap alatt elvégezteti a bank a terminálok telepítését. Így az egész folyamat kb. két hét alatt végig járható és kikerülhet a vállalkozás ajtajára is a bankkártya elfogadóhely felirat.

8. Kártyás fizetésnél nem lehet borravalót adni

A szolgáltató szektorban gyakran azért riadnak vissza a kártyás fizetés lehetőségétől, mert azt feltételezik, hogy így a vevő nem adhat borravalót. Pedig az OTP Bank POS-termináljaival az is megoldható, hogy ne csak a számla végösszegét, hanem elkülönülten a borravalót is rendezze az ügyfél. Az egész ennyire egyszerűen működik, mint ahogy ebből a kisfilmből kiderül:

¹ A kutatás az OTP Bank megbízásából az MTM Kft. Pulzus kutatási applikációjával készült 1090 felnőtt korú, internetező és okostelefont használó válaszadó részvételével. Az adatfelvétel 2020. 11. 26-a és 2020. 11. 28-a között történt.

² Pénzforgalmi táblakészlet (mnb.hu)

A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
Meztelenül nyitott ajtót a pizzafutárnak egy angyalföldi nő – futársztorik
Aki futárnak áll, fel kell készülnie nem mindennapi kalandokra. Jó, ha megőrizzük a hidegvérünket.
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Elképesztő történetekről számolt be a Blikk, budapesti pizzafutárok meséltek.

A világjárvány óta az eddiginél is jobban rászoktak az emberek az online rendelésre. Sokan el is szegődtek áruszállítónak, ételfutárnak és remekül meg lehet belőle élni. Azonban nem árt, ha felkészül furcsa dolgokra is, aki futárkodásra adja a fejét.

Egy 18 éves diák futár az éjszakai műszakok során rendszeresen találkozott például részeg ügyfelekkel. Egyikük például,

amikor áltvette a rendelést, leült a lépcsőre, majd a kerítésbe kapaszkodva mászott vissza az ingatlanba.

A futár elárulta, hogy már a telefonban hallható volt, hogy a megrendelő részeg. De történt vele olyan is, hogy egy üdítő kiborult a szállítás során, és mire kiérkezett a címre, eláztatta a tárolót, és amikor kivette, hogy átadja a megrendelőnek az elázott dobozból a földre borult az étel. Meglepő módon ügyfél udvariasan összeszedte, és zokszó nélkül átvette a rendelést.

Egy másik, 22 éves kiszállító Angyalföldre vitt egy csomagot. Ahogy kell, 4-5 perccel az érkezése előtt telefonon értesítette a címzettet, hogy érkezik a küldemény.

Mikor megérkezett a címre, már nem telefonon kereste a hölgyet, csak felcsengetett a megadott lakásba. Amikor kinyílt az ajtó, a címzett, egy hölgy csak fehérneműt és egy meglehetősen átlátszó köntöst viselt. Amikor a nő rájött, hogy a csomagja érkezett meg, döbbenten annyit mondott annyit mondott:

„Úristen, bocsánat, azt hittem az ügyfelem vagy!”

Olyan is előfordul, hogy a futár és a megrendelő között konfliktus alakul ki. Emiatt járt úgy egy másik 22 éves futár, hogy bár az ügyfele a csomagot átvette, azonban a kijutással akadt egy kis gond. Mikor a futár felcsengetett, hogy nyomják meg az ajtónyitó gombját, bosszút állt rajta a dühös ügyfél, nem engedte ki a házból. Amikor a kiszállító megpróbált a többi lakáshoz csengetni, ők azt hitték, hogy be szeretne jönni, és ők sem segítettek. Végül egy órát kellett várnia, amíg valaki kiengedte.

A tanulság csupán annyi, hogy az menjen futárnak, aki fel van készülve a néha nem is olyan kellemes kalandokra is.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Tengerjáró hajón bérel apartmant, mert olcsóbb, mint a szárazföldi lakás
A távmunkában dolgozó amerikai férfi úgy számol, hogy a kedvezőbb albérleti díj mellett a rezsin is sokat spórol majd, ráadásul világot láthat a következő 12 évben.

Link másolása

A szárazföldi létet feladva a következő 12 évben egy tengerjáró hajón fog lakni a San Diegó-i Austin Wells, mert állítása szerint így sokkal kevesebbe kerül majd a lakhatása, miközben beutazhatja a világot.

Wells azt mondta, a történelmi csúcson lévő lakhatási és megélhetési költségek miatt döntött úgy, hogy hátrahagyja szárazföldi életét, és inkább egy tengerjáró hajó apartmanjába költözik. Számításai szerint így sokkal jobban jár, mintha szülővárosában, San Diegóban, az USA 8. legnagyobb városában bérelne lakást: nemcsak lakbérre kell kevesebbet költenie, de a rezsiköltségeket is megspórolja.

A távmunkában dolgozó 28 éves férfi 300 ezer dollárt (mintegy 110 millió forintot) fizetett azért, hogy 12 évig az MV Narrative tengerjáró hajó egyik apartmanjában lakhasson. A luxushajó fedélzetén élőknek egészségügyi szolgáltatásokat és 24 órás szobaszervizt is biztosítanak, miközben többek között edzőtermek, éttermek, mozi, könyvtár, bank és egy termelői piac szolgáltatásait is igénybe vehetik.

Az MV Narrative még építés alatt ál, 2025-ben helyezik majd vízre. A tengerjáró hajón közel 1000 személy bérelhet ki különböző típusú apartmanokat. Összehasonlításképpen: jelenleg San Diegóban havonta átlagosan 2500 dollárért (több mint 900 ezer forintért) lehet lakást bérelni, míg az MV Narrative-on körülbelül 2000 dollárért (740 ezer forintért).

Forrás: Ladbible


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Egy hospice nővér elmagyarázta, miért nem érdemes félni a haláltól
Julie McFadden szerint életünk befejező szakaszában testünk fokozatosan kikapcsol és endorfinszintje is megnő, amivel megkönnyíti a haldokló utolsó napjait.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 05.


Link másolása

Egy sokéves tapasztalattal rendelkező hospice nővér videóban magyarázta el, miért nem érdemes félni a haláltól, vette észre a LADbible. Sokak számára talán ijesztő lehet, hogy mi történik velünk az elmúlás után, Julie McFadden szerint azonban „az emberi test a halára van kitalálva” és „biológiailag segít a meghalásban”.

Julie a videóban elmondja, hogy a közelgő halál jelei már fél évvel korábban észlelhetők. Ilyenkor ugyanis a haldokló már „kevesebbet eszik, kevesebbet iszik és többet alszik”.

„Az agyunkban beépített mechanizmusok vannak arra, hogy éhesek és szomjasak legyünk. Amikor a szervezet érzékeli, hogy az élet vége felé közeledik, ezek a mechanizmusok kikapcsolnak, így az ember általában nem érez éhséget és szomjúságot, ami segíti a szervezet lassú kikapcsolását” – mondja a rutinos nővér.

Julie McFadden szerint azonban ez a haldokló számára teljesen normális. Életünk utolsó szakaszában ugyanis számos olyan dolog történik a testünkkel, ami megkönnyíti az elmúlást.

„A szervezet lassan ketózisba kerül, ami endorfint szabadít fel. Ezek az endorfinok tompítják a fájdalmat és az idegeket, miközben eufórikus érzést is adnak az illetőnek, aki ettől jól érzi magát” – mondta a hospice nővér.

A teljes, angol nyelvű videót itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Gyökeresen megváltozott a Temu, és ez nem véletlen
Rengeteg panasz érkezett a cég miatt, mert a meghirdetett akciók rendszeresen nem voltak valósak, ráadásul a weboldalon sok volt a sürgető üzenet.

Link másolása

Mi is írtunk róla nemrégiben, hogy több bejelentés után a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Temunál. A legtöbben azt kifogásolták, hogy az akciókban sok esetben 95%-os, vagy akár annál is magasabb kedvezményekkel csábították a vásárlókat, ám ezek nem bizonyultak valósnak. A GVH úgy vélte, hogy a Temut működtető vállalkozás vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat.

Most azonban alaposan megváltozott a Temu kereskedelmi gyakorlata. Szinte teljesen eltűntek a hirdetések a neten, és megszűntek a weboldalon a sürgető üzenetek is. A GVH szerint előremutató, hogy a cég felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írja az Economx.

A GVH a lap megkeresésére azt közölte, hogy a vizsgálati szakaszban vannak, és ez még nem jelenti azt, hogy a vállalkozásról kimondták volna, hogy jogsértéseket követtek el. Most a tényeket tisztázzák, amire három hónapjuk van, ez pedig kétszer két hónappal hosszabbítható.

A nemzeti versenyhatóság mindig üdvözli, és a fogyasztók, valamint a tiszta piaci verseny szempontjából előremutatónak tartja, ha egy eljárás alá vont vállalkozás a hivatal eljárásának megindítását követően felülvizsgálja a kereskedelmi gyakorlatát - írták. „Természetesen mindez a jelenlegi vizsgálati szakban nem befolyásolja a GVH tényfeltárási kötelezettségét” – közölték.

A portál szerint:

2024 áprilisára a Temu 1 millió fős bázist épített Magyarországon, ezzel 25,6 százalékos súllyal bír a hazai online vásárlókon belül.

A Temu anyacége, a PDD 2023 negyedik negyedévben 88,88 milliárd kínai jüanos (12,5 milliárd amerikai dolláros) árbevételt ért el, ami 123 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakánál.

Forrás: Index

Link másolása
KÖVESS MINKET: