ÉLET-STÍLUS
A Rovatból

5 lépés önmagad felépítéséhez

Ha ügyesen építgetjük saját magunkat, beszélni fognak rólunk, gondolnak ránk és megkülönböztetnek bennünket másoktól. Bárki építhet erős énmárkát, ám ehhez ezt az 5 lépést nem árt tudni.
Szlafkai Éva írása a Szikra magazinblogon, Képek: Pixabay - szmo.hu
2019. február 03.



A Szikra magazinblog gondolatébresztő cikkekkel inspiráló, szemléletformáló magazin azoknak, akiket hajt a kíváncsi tudásvágy.

A szikrák célja, hogy más nézőpontból is megvilágítsák a lehetőségeket, pozitív realista módon felrázzanak és kreatív szemléletre inspiráljanak, amely egy másfajta nézőpontot kíván. Kíváncsit...

Vajon mit mondanak rólunk mások, amikor kimegyünk a szobából? Hitelesen, önazonosan tudjuk képviselni magunkat illetve egyezik ez a kép azzal, ami az emberekben (partnerekben, ügyfelekben, munkatársakban) kialakul rólunk? Mégis, miért van szükségünk önmarketingre és hogyan kell jól csinálni? Az énmárka nem más, mint a betartott ígéretünk.

Az énmárka nem az, amit mi gondolunk magunkról

Éppen ellenkezőleg. Az énmárka az, amit mások gondolnak rólunk. Jó esetben ez egyezik azzal, amit mi is mutatni akarunk magunkból, ráadásul önazonosan egyezik, nem csak ügyesen marketingeljük. Tudjátok, a színes, ám üres lufi hamar kipukkan. Mindenkinek van énmárkája, csak valaki nem tudatosan építi, tehát érdemes rá figyelned akkor is, ha nem vállalkozó vagy.

Mindennek az alapja a kellő önismeret, az egyedi értékeink és személyiségünk megismerése, az értékrendünk feltárása és annak vizuális megjelenítése, a küldetésnyilatkozatunk és az életcélunk megfogalmazása, majd az ezekből való következetes építkezés és a márkaidentitás kialakítása. Így leszünk hitelesek és megkülönböztethetőek a piacon.

Az énmárka építése egy belső és egy külső folyamatból áll: önismeret és annak vizuális megjelenítése. Mindennek a hitelességét pedig a következetesség adja.

Oké, bontsuk ki ezt az egészet. A belső építkezés, vagyis az önismeret a képességek, készségek, tapasztalat, értékrendszer, célok, küldetés és ezek motívumaiból tevődik össze. A külső építkezés pedig mindezek következetes megnyilvánulása, vagyis az arculat, a kommunikáció, a viselkedés, a weboldal, social profil stb. Akkor tudsz erős márkát építeni, ha a külső építkezés során következetesen jeleníted meg az önismereti munka folyamán felismert dolgokat.

Jeff Bezos, az Amazon alapítója találóan mondja, hogy

"
az énmárkánk egyenlő azzal, amit mások mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából.

Megmutatom, mi az 5 dolog (ide írhatnék 25-öt is), amire mindenképp figyelj, ha erős énmárkát akarsz építeni.

1. Önismeret

Ahhoz, hogy hűen tudd képviselni magad, a küldetésed, az értékrendszered és kitűnj a tömegből, nem árt minél jobban megismerned magad. Megismerned az erősségeidet, gyengeségeidet, felmérni a lehetőségeidet illetve a rád/piacodra jellemző veszélyforrásokat, vagyis készíteni egy SWOT-elemzést. Nagyon izgalmas gondolat, ha felteszed magadnak a kérdést, hogy “Mi az én szuperképességem?“. A válasszal megkülönbözteted magad a többiektől, felfedezed azt a tulajdonságod, amely segíthet majd a későbbiek során kitűnni a tömegből.

Érdemes alaposan átgondolnod, hogy miben vagy más, mint a versenytársak, mi az az egyedi tulajdonság, amely csak rád illetve a szolgáltatásodra/termékedre/márkádra jellemző. Ez lesz a USP-d (unique selling proposition), hiszen te magad is egy termék vagy, amelyet el akarsz adni. Legyél tisztában a képességeiddel, tapasztalataiddal és jó eséllyel ez a két dolog erősítse egymást és ne ellentmondjon.

Miért kell ez az egész? Hogy mások tudják, hogy miben fordulhatnak hozzád, hogyan kínálsz megoldást a problémájukra, mennyire vagy kiszámítható, következetes, ezáltal “biztonságos” és “ismerős” a számukra. Ha tudnak hozzád kapcsolódni, azt mind a jól felépített márkádnak köszönheted akár van terméked/céged/szolgáltatásod, akár nincs.

Szóval az önismeret azért fontos, hogy tisztában legyél magaddal, hiszen minden az alapoktól, vagyis belőled indul. Egy házat sem a falak kifestésével vagy a függönyök kiválasztásával kezdesz építeni, nem?

2. Értékrendszer

Az értékrendünk azon alapul, hogy milyen dolgokat tartunk fontosnak és azokat hogyan tükrözi az életünk. Ha tisztában vagyunk az értékrendünkkel, könnyebben tudunk dönteni, miként hasznosítsuk az adottságainkat és válasszunk olyan munkát, amelyben örömünket leljük. Képesek leszünk felismerni, hogy milyen munka való nekünk és mi nem, így csak a lényegre tudunk koncentrálni, kevésbé fecséreljük el az energiáinkat.

Ha hűek maradunk az értékrendszerünkhöz és ezt hűen képviseljük, akkor hitelesek lehetünk és kitűnhetünk a tömegből.Remek gyakorlat az értékrendszerünk megvizsgálásához John Purkiss Énmárka című könyvében (HVG Kiadó) lévő feladat:

Három lépésre lesz szükség:

1. Írj össze 25-30 embert, akikre felnézel, akik hatással vannak/voltak az életedre! Lehetnek családtagok, ismerősök, szakemberek, mentorok. Bárki.

2. Ha felírtad, akkor mindegyik név mellé írd oda, hogy miért nézel fel rá!

3. Végül szedd össze az 5 leggyakrabban előforduló tulajdonságot, motívumot és vetítsd a saját életedre!

Vagyis ez az 5 dolog lesz az értékrendszered alapja és a feladat végeztével azt is látni fogod, hogy ez az 5 tulajdonság/fogalom miként valósul meg az életedben.

3. Küldetésnyilatkozat

Most gondold át az eddigieket és vond le a következtetést! Vedd számba az erősségeidet, a USP-det, az értékrendszeredet, gondold át, hogy milyen feladatokban tudsz teljesen elmélyedni (flow), majd próbáld mindezeket egyetlen esszenciális mondatba sűríteni. Ez lesz a te küldetésnyilatkozatod, amelyből kiderül, hogy ki vagy te, miben vagy más, mit csinálsz és azt miért csinálod.

Van egy szuper kreatív önismereti gyakorlatom a számodra, amely segíthet ebben a lépésben. Íme a cikk: Te mit kezdenél a fizetésed ezerszeresével?

A küldetésed végül is az életcélod egyfajta kinyilatkoztatása. Ha tisztában vagy vele, akkor könnyebben tudsz rálelni arra az útra, amelyen haladni akarsz.

Amikor a küldetésünket, életcélunkat követjük, természetes, hogy ezt kommunikáljuk is. Ezáltal mások is megértik, hogy mit csinálunk, sőt, azokat fogjuk magunkhoz vonzani, akik igénylik mindazt, amit csinálunk és ahogyan csináljuk. Azokat az embereket is vonzani fogjuk, akik hisznek a küldetésünkben és készek támogatni bennünket az utunk során. És ha már út, akkor nézz körül a Nők az útON podcast csatornánkon.

4. Énmárka-térkép

Az énmárka-térkép egyfajta mindmap, vagyis egy nagyon hasznos és kreatív problémamegoldó módszer. Ezzel a kreatív vizuális módszerrel könnyen át tudod gondolni és tekinteni, hogy az önismereti folyamat során megismerteket hogyan és milyen csatornákon tudod majd következetesen megjeleníteni. Egy mindmap formában írd össze az összes olyan platformot (weboldal, social, névjegy, fórumok stb.) és módot (pl. kulcsszavak, amelyek igazak legyenek a megjelenésedre), ahol és amilyen formában jelen akarsz lenni.

5. Következetes kommunikáció

Amit az énmárka-térkép során átgondoltál, azt el lehet kezdeni a gyakorlatba is átültetni. Ide tartozik az arculat kialakítása (színek, formák, logó, névjegykártya stb.), a weboldal elkészítése, a social tevékenység stratégiája, blogbejegyzések írása, saját (fogalmazási) stílus megtalálása, az online tartalmak kialakítása, a marketingünkben alkalmazott befolyásolási módszerek megértése, de ugyanilyen fontos, hogy másokra milyen hatással vagyunk, milyen rólunk az első benyomás vagy éppen hogyan tudunk sztorizni.

Igen bő témakör, hiszen ez a lépés rengeteg dologból áll, de ami a lényeg, hogy a teljes kommunikációd következetes legyen és összhangban legyen az önismereti folyamatokkal. Így lesz az énmárkád erős, egyfajta betartott ígéret.

Téged is hajt a kíváncsi tudásvágy? A Szikra magazinblogon hiteles, igényes tartalmak inspirálnak kreatív életszemléletre.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Tényleg nem viszik el kukát október 1-től, ha papír, vagy műanyag van benne? Mutatjuk az új szabály részleteit
Több ponton is fontos változások jönnek: nem mindegy, hogy hova dobjuk a papírt és a műanyagot, 2026 januárjától pedig a túlcsordult kukáért külön díjat kell fizetni.


Október 1-jétől módosul a kommunális hulladék gyűjtésének szabálya. A MOHU az általános szerződési feltételeiben rögzítette: „A Vegyes Gyűjtőedénybe papír-, üveg-, műanyag-, és fémhulladék nem helyezhető el kivéve, ha az

(a) folyadékot és Biológiailag Lebomló Hulladékot tartalmaz; vagy

(b) Vegyes Hulladékkal vagy más Hulladékkal összetapadt vagy összeragadt.”

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a tiszta csomagolási karton, az újságpapír vagy a műanyag zacskó nem mehet a vegyes kukába.

De például a felvágottak csomagolópapírját vagy a tömlős sajt műanyag héját nem kell elmosni attól tartva, majd nem viszik el a kukát. És a tejfölös doboz miatt sem marad a ház előtt a teli kuka, ugyanis az ezekben lévő ételmaradék biológiailag lebomló hulladéknak számít.

A változás az „ÁSZF Közszolgáltatási résztevékenység (hatályos 2025.10.01-től)” pontban szerepel, és 2025. október 1-jétől lép életbe.

Emellett pedig vannak olyan változások, amelyek jóval súlyosabban érintik a lakosságot.

2026 januárjától ugyanis a túlcsordult kukák többlettartalmáért külön díjat kell fizetni,

és a háztartási mennyiségű sitt hulladékudvari lerakása fizetős lesz.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Kiderült, hogy mennyiért ebédelhetnek a debreceni BMW-gyár dolgozói
A konyha nyitott, a pultnál lehet sorban állni, és nem kötelező helyben enni: saját étel is hozható, melegítéshez több mikró és hűtő áll a dolgozók rendelkezésére.


A Vezess.hu is ott volt a debreceni BMW-gyár megnyitóján, és útközben benézett az üzemi étkezdébe is. Megnézték, milyen fogások közül választhatnak a dolgozók, és mennyit kell fizetni értük. Fotót is közöltek, melyről kiderül, hogy több ételnél két ár látható: a látogatóknak szóló normál és a dolgozói kedvezményes.

A kiemelt fogások és áraik:

  • Budapest sertésszelet petrezselymes burgonyával: 3 450 / 1 545 forint;
  • Rántott gomba rizzsel, tartárral: 2 915 / 1 010 forint;
  • Cigánypecsenye tepsis sültburgonyával: 3 450 / 1 545 forint.

A lap megjegyzi, hogy a

normál ár nem olcsó, dolgozói kedvezménnyel viszont már az.

A konyha nyitott, az alkalmazottak és a vendégek a kiszolgálópultnál állhatnak sorba.

Nem kötelező itt ebédelni: aki szeretne, hozhat otthonról ételt. Ehhez több mikrohullámú sütő és több hűtő is rendelkezésre áll, ezeket a dolgozók szabadon használhatják.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Vencel trükkje: így lehet egész napra feltankolni a SZIN fesztiválon
Nézd meg a cikkben található TikTok videónkat, hogy mi volt Vencel megoldása a túlélésre – és igen, a Lidl-ing külön jól jött hozzá. Ha még nem vagy feketeöves fesztiválozó, érdemes megismerned Vencel trükkjeit.


Egy fesztivál reggelén a legnagyobb kihívás sokszor nem a kedvenc koncertre való bejutás, hanem az, hogy újra lendületbe kerülj. A SZIN-en a koránkelők és a későnfekvők is ugyanazzal a problémával szembesülnek:

Korgó gyomor, fáradt test és az a bizonyos „Na jó, ma hogyan fogom végigcsinálni?” - érzés.

Vencel is pontosan így indult neki a napnak, amikor történt valami – de ezt videón is megörökítette, hogy akár Ti is lemásolhassátok az ő fesztiválmentő megoldását.

NÉZD MEG A VIDEÓT ITT!

@szeretlekmagyarorszag.hu #lidlmagyarorszag #szinfesztival #magyar #szmo #szeretlekmagyarország ♬ eredeti hang - Szeretlek Magyarország.hu

Reggeli rántottával a startvonalon

A TikTok-videóban rögtön látszik, hogy Vencel nem a színpad felé vette az irányt, hanem a Lidlnél kötött ki. És milyen jól tette!

Nem valami gyors, összecsapott harapnivalót kapott, hanem egy meleg, frissen készült rántottát, amihez a tojást a Lidl FesztMarketjében vásárolta. Ráadásul úgy készítették el neki, ahogy ő szerette volna: sok sajttal, lágyan.

Ez egy fesztiválon olyan, mintha prémium szolgáltatást kapnál. A reggeli után Vencel szemmel láthatóan visszanyerte az energiáját, és a videóban is megjegyzi, hogy így már könnyebb nekiindulni egy teljes napnak. És tényleg: aki próbált már fesztiválon reggelizni, tudja, mekkora különbség, ha nem egy horrorárú szendvics vagy egy előző napról maradt félcsomag keksz az egyetlen opció.

Bevásárlás egész napra – horrorárak nélkül

A Lidl FesztMarket nem csak a reggeli miatt volt nyerő. Vencel gyorsan feltankolt pékáruból, gyümölcsből és üdítőből, így a nap további részére is bebiztosította magát. Az árakban nem volt semmi „fesztivál-felár”, minden ugyanannyiba került, mint egy bármilyen másik Lidl üzletben. A polcokon ráadásul nem csak a klasszikus „chips és kóla” kombó található: friss zöldségek, nemzetközi készételek és még vegán opciók is várják a vásárlókat.

Szett, kupon, bónusz – így lesz a fesztivál outfited is nyerő

A fesztiválon nemcsak az számít, hogy mit eszel, hanem az is, hogyan nézel ki közben. Vencel már rutinos fesztiválozó, a Campuson már megtanulta, hogy megéri Lidl-ingben érkezni, mert így nemcsak extrává teszi a szettjét, hanem egy exkluzív Lidl Plus kupont is bezsebelhet. A kuponnal pedig Vencel desszertet is be tudott szerezni – és ki mondana nemet egy fagyira, amikor 30 fok van a Tisza-parton?

Aki pedig nem készül Lidl-ruhadarabbal, az sem marad hoppon: a helyszíni Gift Store-ban válogathat a menő merch cuccok közül. Sőt, ha valaki 2.500 Ft felett vásárol a FesztMarketben, ajándékba is választhat egy új darabot. A fotótükröknél pedig egy pillanat alatt le is lehet csekkolni, mennyire áll jól az új outfit.

Amíg a telefonod tölt, töltődj te is!

Délután, amikor már kezd erősen tűzni a nap, ki ne vágyna egy kis hűsölésre, megpihenésre a fesztiválos forgatagban?

Érdemes megkeresni a Lidl chillzónát és ott belehuppanni az egyik babzsákfotelbe – csak aztán nehogy az legyen a gondod, hogy nem is akarsz onnan felállni.

Amíg Te lazulsz, a telefonod töltődhet: itt ugyanis ingyenesen használható töltőpontokat is találsz. De ha mégis inkább aktív maradnál, akkor bepillanthatsz abba, hogy milyen lehet a Lidlnél dolgozni, akár még a cég HR-eseivel is beszélgethetsz erről. A hangulat itt teljesen olyan, mintha a fesztiválon belül lenne egy külön kis közösségi tér, ahol egyszerre lehet pihenni, játszani és persze új emberekkel találkozni.

És mi van akkor, ha valaki túl sokat vásárolt, és maradt a szatyor alján egy-két zsemle vagy gyümölcs? Jó hír, hogy a Lidl a SZIN-en is figyel a fenntarthatóságra: a megmaradt élelmiszereket nem dobják ki, hanem karitatív partnereknek ajánlják fel.

Vencel fesztiválozása végül úgy alakult, hogy nemcsak, hogy túlélte a nehezen induló napot, de a komfortra és a pénztárcabarát megoldásokra is rátalált a Lidlnél.

A cikk a Lidl támogatásával készült.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


ÉLET-STÍLUS
A Rovatból
Öltönyben tárgyalnak, a ringben és a vízen újulnak meg – egészséges életmód 40 felett
Ha az Anantara New York Palace elegáns folyosóin találkoznál velük, eszedbe sem jutna, hogy munka után mindketten kemény edzéseken vezetik le a feszültséget.


Fazekas Tamás, az Anantara New York Palace Hotel igazgatója és Földes Gábor, az Anantara Hotels PR- és marketingigazgatója nap mint nap vezetői döntéseket hoznak, tárgyalnak, szerveznek. Mégis, amikor kilépnek a hotel falai közül, teljesen más arcukat mutatják:

egyikük a vízen, másikuk a ringben találja meg azt a fajta testi-lelki frissességet, ami nélkül nem tudnák ugyanolyan lendülettel végezni a munkájukat.

Most arról meséltek, miért fontos számukra a sport, hogyan fér bele a vezetői lét sűrű napjaiba, és mit tanácsolnak azoknak, akik 40 felett szeretnének újra formába lendülni.

Fazekas Tamás és a kenu

Mit jelent az Ön számára az egészséges életmód – hogyan jelenik meg ez a mindennapjaiban?

Híve vagyok az „Ép testben ép lélek” mottónak. Gyermekkorom óta hozzá vagyok szokva a rendszeres sportoláshoz, és már akkor érzem rosszul magam, ha nem tudok eleget mozogni. A kenuzást is egészen fiatal korom óta űzöm, és a mai napig, heti több alkalommal jelen van az életemben. És amellett, hogy a hétköznapjaim része, néha még Masters versenyeken is elindulok.

Miért épp ezt a mozgásformát választotta? Hogyan segít ez a testi-lelki egyensúly fenntartásában?

Általános iskolás voltam, amikor eljöttek az iskolánkba diákokat toborozni, és azonnal a kenuzás bűvkörébe kerültem. Annyira hozzánőtt a mindennapjaimhoz, hogy amikor külföldön dolgoztam, ott is találnom kellett egy klubot, ahova lejárhattam. Úgy gondolom, a szellemi munka szint megkívánja, hogy valamilyen fizikai fáradságban is legyen részem. És bármilyen furcsán is hangzik, végül kifejezetten feltölt.

Mennyire tud időt szakítani a rendszeres sportolásra a vezetői munka mellett? Van-e valamilyen trükkje az egyensúly megtartására?

Mivel a sport valóban segít megőrizni az egyensúlyt és a koncentrációt, igyekszem mindig időt találni rá. Van, amikor már reggel hétkor vízre szállok, máskor csak munka után fér bele. A lényeg, hogy legyen elég belső motiváció a mozgásra.

Van olyan reggeli rutin, szokás vagy étkezési szabály, amit mindig betart, és ami bevált?

Igazából nincs. Persze igyekszem egészségesen étkezni, de mivel a sport eléggé kimeríti az embert, utána jól esik, azt enni, amit szeretek.

Mit tanácsolna azoknak, akik 40 felett szeretnének újra formába lendülni?

Úgy gondolom, nem az számít, mennyit edz az ember vagy hányszor egy héten, hanem az, hogy rendszeresen végezze. Legyenek fix napok a héten, amikor akkor is elmegy edzeni, ha esik, ha kánikula van. Ez a rendszeresség vezet a kitartáshoz és ahhoz, hogy az egész mozgás egy életformává váljon.

Földes Gábor és a thai box

Mit jelent az Ön számára az egészséges életmód – hogyan jelenik meg ez a mindennapjaiban?

Megmondom őszintén, pár éve tért vissza az életembe az egészséges életmód. Fiatalon jégkorongoztam, akkor napi szinten jégen vagy teremben voltam. Szinte minden magától ment.

Később a karrier egy kicsit elvette ezt tőlem, de cserébe kaptam plusz kilókat, így pár éve újra eldöntöttem, hogy odafigyelek az étkezésre és a mozgásra.

Miért épp ezt a mozgásformát választotta? Hogyan segít ez a testi-lelki egyensúly fenntartásában?

Húsz év jégkorong után nagyon hiányzott valami sport, de mivel egyre nehezebb volt beépíteni a rendszerességet az életembe, először könnyebb mozgásformát választottam: a teniszt. Nagyon komolyan vettem, heti három alkalommal edzővel edzettem, de még így is éreztem, hogy kell valami, ami fizikailag jobban megdolgoztat. A feleségem ajánlotta a helyi Muay Thai termet, és már az első edzés után tudtam, hogy itt a helyem. Az érzést úgy tudnám leírni, hogy minden edzésen „meghal” az ember, majd utána „feléled”. Kitisztulok, eltűnik a stressz, nyugodt vagyok, és persze nagyon fáradt.

Mennyire tud időt szakítani a rendszeres sportolásra a vezetői munka mellett? Van-e valamilyen trükkje az egyensúly megtartására?

Nem mindig egyszerű, de tudatos tervezéssel megoldható. Nálam a naptáramban a mozgás ugyanolyan fontos napirendi pont, mint egy tárgyalás. Ha beírom, akkor igyekszem nem kihagyni. Most hetente három alkalommal járok edzésre, szerencsére reggelente, amikor még könnyebben megoldható.

Van olyan reggeli rutin, szokás vagy étkezési szabály, amit mindig betart, és ami bevált?

Imádok enni, de sajnos rá kellett jönnöm, hogy a kenyeret és a cukrot le kell tennem, mert nem tesznek jót nekem. Csak ez a változtatás fél év alatt 16 kilótól szabadított meg (persze a mozgás mellett). Szerencsés vagyok, mert gyerekkorom óta nagyon szeretem a zöldségeket, így nem kell sanyargató diétát követnem. Elég, ha egy kicsit jobban odafigyelek.

Mit tanácsolna azoknak, akik 40 felett szeretnének újra formába lendülni?

Mindenkit más ösztönöz, ezért szerintem erre nincs univerzális válasz. Nekem az segít, hogy a motivációt megkapom az edzőmtől. Hajlamos vagyok halogatni, és nagy szerencsémre megtaláltam őt, aki képes húzni, és nem fél keményen hajtani.

Golden Muay Thai SE – Edzés minden korosztálynak és szinten

Gábor edzője, Berkes Ádám, a Golden Muay Thai SE vezetőedzője. Ádám 21  éve foglalkozik a Muay Thai sportág oktatásával és népszerűsítésével. Edzői pályafutását Dunaújvárosban kezdte, és azóta számos versenyző felkészítésében vett részt. Jelenleg Veresegyház és Fót városokban kínál lehetőséget a Muay Thai sportág megismerésére és elsajátítására. Célja, hogy a sportágat minden korosztály számára elérhetővé tegye, és hozzájáruljon a helyi közösség fejlődéséhez.

Fazekas Tamás és Földes Gábor példája jól mutatja, hogy a rendszeres mozgás nemcsak a fizikai állóképességet erősíti, hanem a vezetői munka terheit is segít kiegyensúlyozni.

Mindketten más sportágban találták meg a saját útjukat, mégis közös bennük, hogy a sport nem kötelesség számukra, hanem energiaforrás.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk