HÍREK
A Rovatból

Vitézy Dávid: A CAF-villamosok a „politikai túszejtés” áldozatai

Forgalomba állnak az új CAF villamosok, az első négy az 1-es villamos alacsonypadlós kiszolgálását bővíti - írja a BKK a közleményében.


A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója azt gyanítja, politikai okok állhatnak annak hátterében, hogy még mindig nem járnak azok a CAF-villamosok, amelyeket már több mint egy éve leszállított a spanyol gyártó.

Vitézy Dávid hétfőn a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában emlékeztetett, 26 ilyen villamost rendelt meg még az előző városvezetés, s ezek tavaly nyáron meg is érkeztek, csakhogy

az azóta eltelt több mint egy év alatt sem sikerült forgalomba állítani a járműveket.

Hangsúlyozta, a klimatizált, alacsonypadlós járművekkel mindenki elégedett, és soha nem érte panasz őket; az elvégzett vizsgálatok is azt támasztották alá, hogy minden műszaki követelménynek megfelelnek és a fékkel - amelyet korábban kifogásoltak - sincs semmi baj. Ráadásul azok az uniós források, amelyekből a villamosokat is vásárolták, az év végén lejárnak, tehát ha nem teljesítik a feltételeket, akkor elveszhetnek - figyelmeztetett.

Vitézy Dávid az ügyet úgy értékelte, hogy a fővárosban jelenleg felelősséghárítás és egymásra mutogatás zajlik, miközben a "legképtelenebb" érveket hozzák fel; a CAF-villamosok a "politikai túszejtés" áldozatai.

Ha a járműveket arra használnák, hogy hibát találjanak az előző városvezetés munkájában, akkor erre nem alkalmasak, mert nincs bajuk, s ugyanolyanok, mint amilyenek már régóta közlekednek Budapesten - fogalmazott a vezérigazgató.

Log into Facebook | Facebook

Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

BKK: Forgalomba állnak az új CAF villamosok, az első négy az 1-es villamos alacsonypadlós kiszolgálását bővíti

Négy új hosszú CAF villamos áll forgalomba 2020. október 12-én, hétfőn Budapesten abból a huszonhatból, amelyet a BKK 2017-ben rendelt meg a spanyol gyártótól. A négy új szerelvénnyel hétfőn déltől kezdve az 1-es villamos vonalán utazhatunk. A fennmaradó huszonkét jármű várhatóan novembertől áprilisig folyamatosan követi a most átadott szerelvényeket: a szükséges hatósági vizsgák és engedélyek megszerzése után további egy hosszú villamos az 1-es vonalon, huszonegy rövid villamos pedig ideiglenesen a budai fonódó hálózaton, illetve a 3-as vonalon, véglegesen pedig az 50-es és 56/56A vonalakon bővíti az alacsonypadlós szolgáltatást. A négy új jármű ünnepélyes átadására Karácsony Gergely főpolgármester, Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes, Fendrik László BKK- és Bolla Tibor BKV-vezérigazgató részvételével sajtótájékoztatón került sor, ahol elhangzott: a fővárosi járműállomány folyamatos és mielőbbi fejlesztése elengedhetetlen, azonban a közlekedési szolgáltatócégek csak a megrendelteknek megfelelő technikai paraméterekkel vehették át az új villamosokat - írja a BKK a közleményében.

„Négy új, gyönyörű, alacsonypadlós, korszerű CAF villamost adunk át a közösségi közlekedésnek. A Budapesten az elmúlt években elindult intenzív járműparkfejlesztés nagyon sokat javított a fővárosi közösségi közlekedés színvonalán. Azon dolgozunk, hogy újabb és újabb ilyen korszerű járműveket tudjunk forgalomba állítani Budapesten” –

jelentette be a budafoki villamoskocsiszínben tartott sajtótájékoztatón Karácsony Gergely. A főpolgármester közölte azt is: a 2017-ben megrendelt új járművekből a fennmaradó huszonkettő szerelvény is forgalomba állhat hamarosan. Várhatóan novembertől, a hivatalos átvételhez szükséges hatósági vizsgák és engedélyek megszerzése után az 1-es villamos vonalán további egy hosszú CAF bővíti majd a korszerű, alacsonypadlós szolgáltatást, míg a huszonegy rövid szerelvény ideiglenesen a budai fonódó villamoshálózaton, illetve a 3-as villamos vonalán áll forgalomba fokozatosan. A rövid szerelvények várhatóan 2021 őszétől, a szükséges infrastruktúra-fejlesztések elvégzését követően – összhangban az új CAF-ok megvásárlásához kapcsolódó uniós támogatási szerződésben foglaltakkal – az 50-es, illetve az 56-os és az 56A villamosvonal szolgáltatási színvonalát emelik majd.

Karácsony Gergely arról is beszélt, hogy a fővárosi járműállomány fejlesztése elengedhetetlen. „Bár most villamosokat adunk át, azt is fontos tudni, hogy a CAF villamosok beszerzésére irányuló projekt része a budapesti trolihálózat fejlesztése is. Azon dolgozunk, hogy az előző városvezetés által megkötött szerződések érvényesítésével új trolibuszokkal is szolgálhassunk Budapestnek, hiszen 51 újabb villamos és 50 újabb troli beszerzéséről még tavaly döntött a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa” – emlékeztetett. A főpolgármester reményét fejezte ki, hogy Magyarország Kormánya ezen járművek beszerzéséhez is biztosítani fogja a forrást, hiszen a 2014-es szerződés ma már elérhetetlen áron biztosítja a megvásárlásukat, és ha Budapest nem él a lehetőséggel, a következő fél évtizedben nem lesz lehetőség új járművek beszerzésére.

Budapest körültekintően járt el

Az új villamosok átadásáról szóló sajtóeseményen szó esett arról is, miért nem állhattak mostanáig forgalomba az új szerelvények. Fendrik László, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója ezzel kapcsolatban felidézte: a BKK – ahogy a társaság már többször is hangsúlyozta – csak akkor vehette át az új szerelvényeket a gyártótól, ha azok minden műszaki részletükben megfelelnek a szerződésben foglaltaknak. Ez ugyanis a feltétele annak, hogy az utazóközönség maximális biztonsággal utazhasson a járműveken, és eközben a szerelvények megvásárlását lehetővé tevő európai uniós források lehívása is a szabályoknak megfelelően történjen meg.

A BKK ez év októberéig több műszaki hiányosság miatt nem vehette át a villamosokat: a vezérigazgató példaként három jármű korróziómentességért felelős alvázvédelmének hiányosságait, a szerelvények környezeti fényviszonyok függvényében automatikusan bekapcsolódó világítását szabályozó alkonykapcsoló készülékének teljes hiányát, valamint a fékberendezésekkel kapcsolatos anomáliákat említette. „Azok a sajtóban, közösségi médiában megjelent állítások, miszerint tizenegy villamos áll Budapesten, amelyet a BKK és a BKV mondvacsinált okokból nem vesz át, minden igazságot nélkülöznek. Az alvázvédelem javítása nyáron, Budapesten történt meg, az alkonykapcsoló rendszer szoftveres megoldására a közlekedési hatóság 2020 augusztusában adta meg jóváhagyó végzését. A fékeket érintő kérdésekben pedig a Budapesti Műszaki Egyetem, mint független szakértő bevonására volt szükség, mert a fékrendszer működése nem volt összhangban a villamosra kiadott típusengedélyben foglaltakkal. A BME ITS vizsgálata egyértelműen igazolta a BKK és a BKV álláspontját, a CAF pedig csak e vizsgálat eredményének hatására adta meg a szükséges jognyilatkozatot 2020. október 1-jén. Ez volt az utolsó állomása annak az átvételi procedúrának, amelynek következő lépéseként a BKK október 6-án átvehette a villamosokat a gyártótól, majd a mai napon átadhatta a Budapesten közlekedőknek. Nem késlekedtünk tehát, egyszerűen nem volt lehetőségünk arra, hogy korábban felelősségteljesen átvegyük a szerelvényeket”.

Fendrik László beszélt arról is: a huszonhat CAF villamosból a ma átadott négy járművön kívül Budapesten van további hét – egy hosszú és hat rövid – szerelvény, amelyek kötelező futáspróbájukat már teljesítették, közlekedési hatósági engedéllyel még nem rendelkeznek. A fennmaradó tizenöt jármű leszállítását a CAF jövő áprilisig vállalta, és a bár jelenlegi pandémiás helyzet miatt előfordulhat késés, a BKK és a BKV mindent megtesz azért, hogy 2021-ben ezeket a villamosokat is átadhassa Budapestnek.

Milyenek Budapest új villamosai?

A kérdésre a rövid válasz: ugyanolyanok, mint a negyvenhét, 2014 óta forgalomba állított, az utazóközönség által ismert és kedvelt villamosok. A rövidebb jármű 34 méteres és 200 fő szállítására alkalmas, míg a hosszabb 56 méteres és 345-en utazhatnak vele egyszerre. A járművek belső kialakítása maximálisan megfelel a modern kor valamennyi elvárásának: alacsonypadlós kialakításúak, azaz a babakocsival közlekedők és a mozgásukban bármilyen okból korlátozottak is minden fennakadás nélkül, akadálymentesen utazhatnak velük. Az utastérben nincsenek dobogón elhelyezett, nehezen megközelíthető ülések. A biztonságról fedélzeti kamerák, a levegő kedvező hőmérsékletéről pedig légkondicionáló és szellőző berendezések gondoskodnak.

„A kötöttpályás közlekedésnek kiemelt szerepe van egy város klímavédelmében, amelyben Budapestnek és egész Magyarországnak rengeteg tennivalója van, hiszen ez korunk egyik legnagyobb válsága, kihívása” – erről Dorosz Dávid klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettes beszélt a sajtótájékoztatón. A villamosok kötöttpályás, villamos árammal működő járműként természetesen már alapvetően „zöldnek” tekinthetők, azonban az új CAF szerelvényekről kevesen tudják, hogy energia-visszatápláló technológiájuknak köszönhetően arra is képesek, hogy a fékezés során termelt elektromos áramot visszatáplálják a villamoshálózat felsővezetékébe, így azt a többi szerelvény is fel tudja használni. Dorosz Dávid szerint „fontos, hogy a közösségi közlekedés vonzó, mindenki számára elérhető és kényelmes legyen, ezzel is tegyük élhetőbbé, zöldebbé, klímabarátabbá Budapestet”.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója beszédében a fővárosi villamosállomány fejlesztésének fontosságát hangsúlyozta, hiszen „Budapesten az alacsonypadlós, korszerű villamosok – azaz a CAF és a Combino szerelvények – körülbelül a járműpark 15 százalékát teszik ki, és férőhelykilométerrel számolva is csak 40 százalékos az arányuk”. Az új villamosok Bolla Tibor elmondása szerint jól illeszkednek a BKV hosszú távú stratégiájába, amelynek központi gondolata a környezet- és klímavédelem, a fenntartható energiagazdálkodás, valamint az ökológiai lábnyomunk csökkentése. „Üzemeltetőként pedig a BKV szakmai gárdája garancia arra, hogy a járművek üzemben tartása megfelelő kezekben van. Ebben maga a CAF villamosok bázisát adó Budafok kocsiszín modern, felújított, a jelen kor igényeinek megfelelő épülete is segíti szakembereinket, amely telephely 120 éves története során számos legendás járműtípusnak adott már otthont” – tette hozzá a vezérigazgató.

Uniós támogatás

A „Budapesti villamos és trolibusz járműprojekt II. ütem (IKOP-3.1.0-15-2017-00013)” a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 17,6 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 17 699 115 044 forint.

Budapesti Közlekedési Központ"


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Lakner Zoltán Varga Judit visszatéréséről: Ha ezt nem látják át, akkor tényleg elvesztették a tájékozódási képességüket
„Ha Varga Judit visszatérne, de már csak azzal is, hogy állandóan szó van róla, a Fidesz ismét magára rántja a kegyelmi botrányt, a Völner-Schadl-Tóni-ügyet és a Pegasus-botrányt is” - fogalmazott a politikai elemző.


„Most ugyanazok vezénylik a nosztalgiát, akik akkor az ő kirúgásával vélték megúszni a botrányt és benne a saját szerepüket” - írta Lakner Zoltán, politikai elemző a Facebook-oldalán arra reagálva, hogy a napokban a kormányoldalon ismét lebegtetni kezdték a kegyelmi botrány miatt lemondott Varga Judit lehetséges visszatérését.

A politikai elemző szerint

„a kormányoldali Varga Judit-nosztalgia kapcsán emlékeztetni érdemes saját magunkat, hogy Varga Judit nem a »férfiirigységbe« vagy más méltatlanságba bukott bele, hanem abba, hogy ellenjegyezte Novák Katalin kegyelmi döntését a bicskei gyerekotthon botrányos ügyében.

Meg abba bukott bele, hogy Novák Katalin mellett vele vitették el a balhét a főnöke meg a párttársai, amúgy részben jogosan, s csak annyiból méltánytalanul, hogy a felelősség rájuk eső részét így vélték elhallgathatónak” - írta.

„Ha Varga Judit visszatérne, de már csak azzal is, hogy állandóan szó van róla, a Fidesz ismét magára rántja a kegyelmi botrányt, a Völner-Schadl-Tóni-ügyet és a Pegasus-botrányt is. Ha ezt nem látják át, akkor tényleg elvesztették a tájékozódási képességüket”

- jegyezte meg a politikai elemző, aki szerint „ez egy olyan kétélű fegyver, ami könnyen visszafelé sülhet el”.

Mint azt mi is megírtuk: Gulyás Gergely a Facebook-oldalán közzétett videóban felolvasta egy levélíró üzenetét, amiben arra kérték, tegyen annak érdekében, hogy Varga Judit visszatérjen a politikába. Gulyás a levél felolvasásával üzent Vargának, hogy térjen vissza.

Varga Judit visszatérése a kormányinfón is téma volt. A minisztertől megkérdezték, hogy mennyi esélyt lát a volt igazságügyi miniszter visszatérésére, és milyen pozícióban látná viszont szívesen. Gulyás szerint Varga több pozícióra is alkalmas lenne, de többször is elmondta, hogy tudomása szerint nem tervezi, hogy visszatérne a politikába. Ám azt megígérte, hogy jövő héten találkozik vele, és rákérdez erre Vargánál is.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Focis viccet sütött el Szijjártó Péter, amikor a brüsszeli kémkedésről kérdezték
A külügyminiszter arra is reagált, hogy a bíróság megsemmisítette a gödi Samsung-gyár működéséhez szükséges egyik engedélyt.


Jó lenne elkerülni a lila minősítést – ezt mondta Szijjártó Péter a Parlament gazdasági bizottságának ülésén annak kapcsán, hogy a magyar hírszerzés egy titkos besúgóhálózatot működtethetett Brüsszelben. Ahogy mi is megírtuk, a Direkt36 cikke szerint uniós intézményeknél dolgozó magyarokat próbáltak beszervezni Brüsszelben a 2010-es években, míg végül a hálózat feje 2017-ben lebukott, és magával rántotta az egész rendszert. Azt is írták, hogy a belga titkosszolgálat a kék helyett egyre inkább a kevésbé bizalmas, lila kategóriába sorolja Magyarországot.

A Telex beszámolója szerint a bizottsági ülésen a külügyminiszter azt mondta:

jó lenne elkerülni a lila minősítést, és inkább a piros–feketénél maradna – ezzel az Újpest FC és Szijjártó kedvenc focicsapata, a Budapest Honvéd FC színeire utalt.

A miniszter a gödi Samsung-gyárral kapcsolatban felidézte, hogy a bíróság a héten megsemmisítette a működéshez szükséges egyik engedélyt.

Szerinte a döntés nem a környezetszennyezésről szólt, hanem adminisztratív, eljárási okok miatt vonták meg az engedélyt.

Az akkumulátorgyárak veszélyes hulladékáról azt mondta, Magyarországon már van feldolgozási kapacitás, és további szereplőkkel is tárgyalnak. Elsősorban barnamezős beruházásokat vizsgálnak, és a konkrét helyszínek kijelölése után kikérik a helyi közösség véleményét.

Szijjártó a gazdasági helyzettel kapcsolatban azt mondta, az elmúlt években három nagy válsággal kellett foglalkozni: a migrációval, a járvánnyal és az orosz–ukrán háborúval. Úgy látja, a vámok, a szankciók és az elszigetelődés miatt az Európai Unió versenyképessége visszaesett, és nő a lemaradás Kínával és az Egyesült Államokkal szemben.

Szerinte most az a feladat, hogy a nagy termelési kapacitások ideérkezése után Magyarország növelje a saját hozzáadott értékét és a kutatás-fejlesztési arányát.

A HIPA 139 megállapodást kötött nemzetközi beruházásokra 5455 milliárd forint értékben, ehhez 255 milliárd forint támogatás járt. Beruházási volumenben a kínai cégek vezettek, utánuk a koreai, majd a magyar vállalatok következtek. A legtöbb támogatott beruházást, 37-et, magyar cégek valósítottak meg. A létrejött munkahelyek hat százaléka kínai vállalatokhoz kötődik. Az idei első kilenc hónapban tíz K+F-beruházásról született megállapodás, további húszról tárgyalnak. A miniszter szerint a magyar kormány a régiós versenytársakhoz mérve több beruházást tudott behozni, a HIPA-projektek összértéke 10,3 milliárd euró.

A miniszter orosz olajról való leválás ügyében azt mondta, nem tartja előnyösnek, ha „a mostaninál drágább és kevésbé megbízható módon” tudnák csak biztosítani a kőolajat.

Úgy véli, a Horvátországból érkező Adria-vezeték nem tudna eleget szolgáltatni, a korábbi tesztek eredménytelenek voltak, és a leválással a horvát fél monopolhelyzetbe kerülne. Hozzátette, a horvátok az orosz–ukrán háború kezdete óta az európai benchmark ötszörösére emelték az olajárat.

A Paks II. ügye is előkerült: szeptember elején az Európai Unió Bírósága megsemmisítette a projektnek nyújtott magyar állami támogatás európai bizottsági jóváhagyását. Szijjártó szerint ez nem befolyásolja a beruházást, mert a döntés az Európai Bizottsággal szemben született, amiért az nem vizsgálta megfelelően a beruházást. A megállapítások szerint az eljárásokat ismét le kell folytatni, ami hónapokig, esetleg évekig is eltarthat.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Kivizsgálja az Európai Bizottság, hogy kémkedett-e Brüsszelben a magyar hírszerzés
Elio Di Rupo EP-képviselő szerint ha igaz a vád, „ez lenne az egyik legkomolyabb botrány, amely a tudomásunkra jutott”. Egy belső munkacsoportot fognak alakítani az ügy kivizsgálására.


Az Európai Bizottság csütörtökön bejelentette, hogy kivizsgálja azokat a jelentéseket, amelyek szerint a magyar kormány hírszerzőket küldött Brüsszelbe, hogy információkat gyűjtsenek az Európai Unió intézményeiről és magyar uniós tisztviselőket szervezzenek be - írja a Politico.

Ahogy mi is megírtuk, a Direkt36 tényfeltáró központ belga és német újságírókkal közösen készített cikkében arról írt, hogy a magyar hírszerzés az Európai Bizottság több magyar munkatársát, uniós alkalmazottakat is megpróbált beszervezni a 2010-es években, viszont ezt annyira nyilvánvalóan és szakmaiatlanul csinálták, hogy lebuktak, és szétesett a hálózatuk.

Az Európai Bizottság csütörtöki sajtótájékoztatóján Ujvári Balázs szóvivő azt mondta:

„a Bizottság szokásához híven nagyon komolyan veszi az ilyen vádakat. Továbbra is elkötelezettek vagyunk a bizottsági tisztviselők és hálózatok illegális kémkedéssel szembeni védelme mellett.”

Azt is közölte, hogy egy belső munkacsoportot fognak alakítani az ügy kivizsgálására. Ennél több információt biztonsági okokból egyelőre nem hoznak nyilvánosságra.

Az EU-hoz rendelt magyar Állandó Képviseletet (ÁK) 2015 és 2019 között Várhelyi Olivér vezette, aki ezután biztosként vállalt szerepet az Európai Bizottságban. A Direkt36 cikke szerint Várhelyi pozíciójából adódóan minden bizonnyal tudott arról, mi történik az ÁK-n, és többször járt az Információs Hivatal vezetésénél is. Az Euronews kérdésére, miszerint tisztában voltak-e ennek gyanújával, amikor Várhelyi a kinevezésekor átesett az ilyenkor szokásos biztonsági vizsgálaton, Ujvári azt válaszolta: „Nem hiszem, hogy lennének ilyen típusú információink”

A Telex megkérdezte azt is, általánosságban jelezné-e a Bizottság, ha egy kormányzat a cikkekben leírt viselkedést mutatná. A testület vezető szóvivője, Paula Pinho erre nem adott egyértelmű választ. A lap ennek kapcsán megemlíti, hogy az egyik uniós alapszerződés lojális együttműködésre kötelezi a tagállami hatóságokat, és ez számos per alapja is volt már az EU bíróságán.

Az Európai Parlamentben Elio Di Rupo képviselő, volt belga miniszterelnök eseti vizsgálóbizottságot kezdeményezett, és azt kérte, hogy az új testület tisztázza a helyzetet. Mint mondta,

ha igaz a vád, „ez lenne az egyik legkomolyabb botrány, amely a tudomásunkra jutott”. Arra is utalt, hogy a helyzet nem felelne meg az alapszerződéseknek.

A magyar kormány részéről eddig Szijjártó Péter külügyminiszter szólalt meg az ügyben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A gyermekvédelemmel indokolták a fideszes képviselők, hogy egy gyermekvédelmi központ mellé tették át a türelmi zónát Miskolcon
Az ellenzék a 300 méteres védőtávolságra hivatkozva nem szavazta meg a rendeletet. A gyermekotthon vezetése utólag értesült és felülvizsgálatot kért.


Miskolcon új helyszínre került a türelmi zóna, számolt be róla az RTL Híradó. A közgyűlés a korábbi területet néhány száz méterrel arrébb jelölte ki, buszmegálló közelébe, a Fruska gyermekotthon szomszédságába. Az országban korábban először itt jelöltek ki olyan utcát, ahol a prostitúció törvényesen folytatható.

Az előző, baloldali többségű városvezetés négy éve döntött a korábbi helyszínről. Most a fideszes többségű testület vitte át a zónát. Az ellenzéki képviselők a háromszáz méteres védőtávolságra hivatkozva nem támogatták a rendeletet. A Fruska gyermekotthon közel van az új területhez, az intézményben családjukból kiemelt, lelkileg sérült, bántalmazott, 10–12 éves kislányok élnek.

Barta György, az MSZP önkormányzati képviselője szerint a gyermekotthon túl közel van a kijelölt helyszínhez. Úgy fogalmazott, hogy ha az egyik oldalról mérik, megvan a 300 méter, a másik irányból viszont nincs.

A városvezetés azzal indokolta a változtatást, hogy a régi helyen nincs átmenő forgalom és közvilágítás. Szerintük emiatt a nők a közeli lakótelepen jelentek meg, ahol a közbiztonság romlott, és erre volt, aki panaszkodott. Baranyi László azt mondta, a lányok szolgáltatást nyújtanak, vannak, akik vigyáznak rájuk, és a környéken sok ilyen eset fordul elő.

A gyermekvédelmi központ vezetője közölte, hogy

a döntésről utólag értesültek, az önkormányzat nem egyeztetett velük erről. Nem értenek egyet vele, és kérték a felülvizsgálatát.

A fideszes városvezetést megkérdezték, miért nem egyeztetett az intézménnyel a döntés előtt, választ nem adtak. A helyi frakció szerint minden szabályt betartottak. Bajusz Gábor önkormányzati képviselő azt mondta, a gyermekvédelem az egyik legfontosabb ügy, ezért született olyan közgyűlési döntés, amelynek lényege az volt, hogy egy játszótér és lakótelep mellől elvigyék a türelmi zónát.

Az ügyben Magyar Péter is megszólalt a közösségi oldalán:


Link másolása
KÖVESS MINKET: