BUDAPEST
A Rovatból

Semmi flanc, csak meglepő tisztaság és a régi patina – átsétáltunk a megnyitott Lánchídon

Minden arra járónak feltűnt, hogy milyen patika állapotban van a ma átadott híd. Csöndesebb, szebb és biztonságosabb lett Budapest legrégibb dunai átkelője.

Link másolása

Hónapokkal a kerékpárosok és a tömegközlekedés után a gyalogosok is birtokba vehették a megújult Lánchidat, amit péntek délben, másfél hónappal a tervezett határidő előtt adott át Karácsony Gergely főpolgármester.

Ezzel teljessé vált a több mint két éven át újított első fővárosi híd üzemszerű működése, miután arról már korábban döntöttek, hogy autók nem használhatják a felújított átkelőt.

A Szeretlek Magyarország az elsők között sétált át a régi-új hídon. Első benyomásra szinte teljesen olyan érzése lehetett az embernek, mint a rekonstrukció előtti bármelyik napon, hiszen számos turista sétált és szelfizett a patinás hídon. Közülük a megkérdezettek nem tudták, hogy a Lánchidat éppen most adták át a forgalomnak, bár azt megjegyezték, hogy feltűnt nekik mennyire tiszta minden.

A megkérdezett külföldiek kedvence egyébként egyértelműen a Lánchíd legendás oroszlánjai voltak.

A lapunknak nyilatkozó magyarok semmilyen extra különlegességet nem láttak Budapest most átadott egyik leghíresebb jelképén, de az elvárásuk sem is ez volt. Azt kiemelték, hogy jelenleg nagyon szép, új és tiszta a híd. „Remélem, hogy nem esik majd szét” – tette hozzá egyikük.

Nagy Bogi képein jól látszódik, hogy a Lánchíd járdája a megszokottnál világosabb felületet kapott – ez vélhetően jól jön majd a nyári kánikulában, várhatóan nem forrósodik fel annyira.

A földön számos lefolyó található, ezek a csütörtökihez hasonló nagy esőzések alkalmával tehetnek jó szolgálatot azzal, hogy levezetik a csapadékvizet a hídról.

A vastag korlátok kissé új árnyalatú festést kaptak (ebbe a budapestieknek is lehetett némi beleszólásuk), időnként pedig felirat figyelmeztet a „széles korlátnyílásokra”.

A kilátás némileg javult azzal, hogy az úttesten jóval kevesebb járművet látni, és bár a tömeg nagy volt, jelenleg is érezni lehetett, hogy a zaj is sokkal kisebb az autómentes hídon. A jelenlegi felújítással minden esély megvan arra, hogy Budapest egyik legemblematikusabb építménye továbbra is, sőt egyre inkább a turisták egyik kedvenc helye legyen a városban.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
Kinek éri meg országbérletet és kinek Budapest-bérletet venni? Videó!
Március 1-től új világ jön a bérleteknél azoknak, akik Budapesten és a környékén élnek, vagy a fővárosba utaznak. A videóban elmondjuk, hogy melyik bérlettel melyik utas jár jobban!

Link másolása

Korábban már írtunk róla, hogy március elsejétől az ország- és vármegyebérleteket a budapesti tömegközlekedésben is lehet használni.

Az alábbi TikTok videóban ezt a témát járjuk körül. Kiderül például, mit érdemes majd választani például a diákoknak.

De a kommentekben megválaszolunk ennél speciálisabb kérdéseket is. És amire nem tudjuk a választ, azokat a témákat a BKK-nak továbbítjuk.

@szeretlekmagyarorszag.hu Neked megéri majd a bérletek változtatása? Mi a véleményed? #szeretlekmagyarország #országbérlet #foryou #budapest #budapestbérlet ♬ Beat Relaxante - beatdohostil

Link másolása
KÖVESS MINKET:

BUDAPEST
A Rovatból
Kedd estétől fél évre bezár a Nyugati téri McDonald’s
Felújítás miatt. Átalakítják a vendégtér mostani lépcsős elrendezését, és lesz egy különleges ételszállító szalag is.
K. A. - szmo.hu
2024. január 16.


Link másolása

Felújítás miatt mintegy fél évre bezár kedd este a többször is a világ egyik legszebb McDonald’s éttermének választott Nyugati téri Meki. A műemléki épületet különleges belsőépítészeti elemek és természetes alapanyagok használatával építik újjá.

A Nyugati pályaudvarral közös főfalon található épület a vasútállomáshoz hasonlóan historizáló, a neoreneszánsz és a neoromantika keverékével épült. A cég közleményében kiemelte, hogy

ezeket a stíluselemeket az étterem mind a mai napig őrzi, és az átalakítás után is megtartják majd.

A belső kialakítás alapja a McDonald’s RAY-design koncepciója lesz, ami egyedi tükrös üvegfelületekkel, rézburkolatú lámpatestekkel és több speciális, de a dizájnba illő bútorelemmel egészül ki. Minden belsőépítészeti elem valódi, természetes anyagból készül: öntött terrazzo padlót, valamint fa- és rézburkolatokat használnak majd. A belső pillérek díszítő festését restaurátor készíti.

Az átépítés fontos eleme lesz, hogy átalakítják a vendégtér mostani lépcsőzetes elrendezését.

A kiadópult felé jelenleg lefelé tartó lépcső megszűnik, és ezt a födémszakaszt felemelik a bejárati padlószinthez. A vendégek az épület közepén lévő, kétoldalt elhelyezkedő lépcsősoron juthatnak majd fel a galériára és a mezzanine szintre.

Az étterem látványosságának ígérkezik egy ételszállító szalag, ami a hazai Mekik között egyedülálló módon a termékeket a konyha két szintje között fogja továbbítani. A transzporter felmegy egészen a galéria szintre, és egy üvegdobozon keresztül a vendégek is nyomon követhetik a termékek útját. A digitális fejlesztés részeként pedig az étteremben érintőképernyős kioszkok és a hagyományos kasszák is lesznek.

.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
A Rovatból
Toronyházak a rakparton, felhőkarcolók a Belvárosban – ilyen is lehetett volna Budapest
A Magyar Építészeti Múzeum munkatársai az archívumban igazi elfeledett kincsekre bukkantak, amelyek gyakran sci-fi filmbe illő látképet álmodtak a városnak.

Link másolása

Ma már el sem tudnánk képzelni, milyen lenne a Parlament, ha teljesen másképp nézne ki. Pedig csak egy hajszálon múlt, hogy ne Hauszmann Alajos munkája nyerje a pályázatot. De mi lett volna, ha Budapest építészeti kulcspillanatai másképp alakultak volna?

Lehettek volna toronyházak a Duna-parton, felhőkarcolók a Belvárosban, és egy felfújható ponyva is állhatott volna a Keleti pályaudvar felett.

A Magyar Építészeti Múzeum több százezer darabos gyűjteményében igazi elfeledett kincsekre bukkantak - hangzott el az RTL Fókusz című műsorában.

A Magyar Építészeti Múzeum munkatársai hosszú hónapon át kutatták a több százezer darabos tervgyűjteményüket, és az archívumban igazi elfeledett kincsekre bukkantak, amelyek gyakran sci-fi filmbe illő látképet álmodtak a városnak. A meghökkentő tervek február 11-éig kiállításon láthatók a Vigadóban.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
A Rovatból
Péntektől járatritkítás lehet csúcsidőben a BKK egyes járatain
Hétfői és pénteki járatritkításra készül a BKK a Közlekedő Tömeg szerint. A döntés hátterében a gyérebb utasforgalom állhat.

Link másolása

Január 19-től számos BKK járat ritkábban indul csúcsidőben hétfői és pénteki napokon, tudta meg a hvg.hu. A lap értesüléseit a Közlekedő Tömeg civil szervezet közleményben erősítette meg.

Ebben azt írják, hogy „az intézkedés a megalapozott és észszerű mértéken túlmutató megszorításnak tekinthető”, és azt javasolják az utasoknak, hogy tájékozódjanak a Budapest Go appban járataik indulási idejéről, mert a megállóhelyi menetrendeken ma már csak elnagyolt követési időket jelenít meg a BKK.

A civil szervezet úgy tudja, hogy a döntés hátterében nem a járművek állapota vagy a személyzethiány áll, hanem a Covid óta gyérebb hétfői és pénteki utasforgalom ürügyén rendelték el a változtatást.

Értesüléseik szerint több 12-15 perces vagy afölötti követési idejű járat is a ritkítás áldozatul esett, és így alapfokon veszik el a szolgáltatás megbízhatósága, amikor az utasok ritka és megjegyezhetetlen menetrendekkel találkoznak.

A hvg.hu megkereste az ügyben a BKK-t, de egyelőre nem kaptak választ.

Link másolása
KÖVESS MINKET: