hirdetés

BUDAPEST

Megnéztük, hogy készül a KFC csirkéje

Az új Deák téri étterem megnyitóján jártunk, ahol még az egyébként szigorúan elzárt konyhába is beengedtek minket.
Fotók: Csákvári Péter / Men & Tál - szmo.hu
2015. április 15.

hirdetés

"Combot villant a KFC" - ezzel a szellemes (vagy fárasztó, hozzáállás kérdése) címmel harangozták be a gyorsétteremlánc legújabb tagját, amely a lehető legideálisabb helyen, a Deák téri metrókijáratnál nyitott meg.

A kétszintes étterem több újdonságot is rejt az összes eddigihez képest. Kialakításánál külön hangsúlyt fektettek az átláthatóságra: a szakácsokat csupán egy üvegfal választja el a vendégektől, így a saját szemetekkel figyelhetitek, amint a csirkét panírozzák. Apropó szakácsok: ez sem mindennapi dolog, hiszen a legtöbb gyorsétteremben nincsenek ilyen képesítésű dolgozók.

A koncepció alapja az volt, hogy az emberek többségének ma már más az életvitele, és másképp is gondolkodik, mint akár csak egy évtizede. Amikor éttermet választunk, már nem csak az ételek íze vagy az árszínvonal számít: a tudatos táplálkozás, mint globális trend, őszinteséget és átláthatóságot követel minden piaci szereplőtől - írják közleményükben.

DSC_4101

Az ünnepélyes szalagátvágás

hirdetés

DSC_4104

DSC_4117

DSC_4121

További újdonság, hogy átalakult a rendelés menete is: az elkészült ételeket közvetlenül a konyháról kapjátok meg, így a pénztáros minden figyelmét a vendégeknek szentelheti, emberközelibb és személyesebb kapcsolatot alakíthat ki velük, miközben a várakozási idő is lerövidül. Ebben végső soron tényleg lehet valami.

"A KFC-ben hagyományos módon készítjük el a csirkét, mert hisszük, hogy a friss étel a legfinomabb. Ezért friss, magyar csirkehúst használunk, amit kézzel paníroznak szakácsaink, közvetlenül sütés előtt. Erről mostantól bárki meggyőződhet az új, Deák Ferenc téri éttermünkben" - mondta el Fukcius Tamás, a KFC magyarországi marketingvezetője.

DSC_4124

DSC_4148

DSC_4157

DSC_4167

DSC_4172

"Ezt a KFC éttermet a legújabb fogyasztói trendeket szem előtt tartva alakítottuk ki. Az vendégeink látni szeretnék, miből és hogyan készül az étel, a látványkonyhával pedig ennek az elvárásnak teszünk eleget. Az új, digitális menütábla segítségével még inkább a vendégeink igényeire szabjuk kínálatunkat: más-más termékünket emelhetjük ki például késő este, hétköznap délben vagy hétvégén" - tette hozzá.

Az 566 négyzetméteren elhelyezkedő, 192 férőhelyes étterem homlokzata jól illeszkedik az utcaképbe, míg belső kialakítása modern, egyszerre funkcionális és otthonos. Az építés során természetes színeket és anyagokat használtak. A tágas terek, a nagy ablakok és a harmonikus megvilágítás mind kellemesebbé teszik a KFC-ben töltött időt. És persze ingyen wifi is van.

DSC_4174

DSC_4178

DSC_4185

DSC_4200

DSC_4201

Miután ezeket elmondták, következett a program legizgalmasabb része, amit a képeken is láthattok. Hajhálót és cipővédő húztunk, majd beengedtek minket a konyhába, hogy ne csak az üvegfalon keresztül, hanem még közelebbről megnézhessük, hogyan készülnek az ételek. Ez még úgy is elég bátor lépés volt részükről, hogy a titkos hozzávalókra nyilván nem derült fény. Hiszen a dolgozók minden mozdulatát - így esetleges hibáit is - újságírók és fotósok hada örökíthette meg.

Összességében tényleg nagyot gurított a KFC ezzel az étteremmel, látványosak és hasznosak az újítások. Ha minden igaz, innentől az összes új egységüket hasonló szellemiségben alakítják majd ki, és a régieket is fokozatosan ilyenre alakítják át. Kíváncsian várjuk, milyen ütemben fognak terjedni, és mennyivel lesz addig is nagyobb a forgalom a Deákon, mint máshol.

Ha érdekes volt, nyomj egy lájkot!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
BUDAPEST
A Rovatból
hirdetés

Március 16-tól részlegesen nyithatnak a budapesti gyógyfürdők

A fürdőkben folyamatosan fertőtleníteni fognak, hogy csökkentsék annak a kockázatát, hogy vendég vendéget fertőzzön meg.
Címkép: Wikimedia Commons - szmo.hu
2021. február 22.

hirdetés

Több mint 200 dolgozóját oltatta be február 19-én a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt., hogy a hozzájuk tartozó fürdőkben újra megnyithassák a gyógyászati egységeket. Ezt azért tehették meg, mert a cég valamennyi dolgozója – így például a kasszás és a ruhatáros is – egészségügyi dolgozónak számít, írja a Telex.

"Az NNK (Nemzeti Népegészségügyi Központ) hivatalos válasza megerősítette Társaságunk álláspontját, miszerint a Társaságunk kezelésében lévő gyógyfürdők egészségügyi szolgáltatás nyújtására jogosító működési engedéllyel rendelkeznek, s tevékenységük egészségügyi tevékenységnek minősül és valamennyi, a Társasággal munkaviszonyban álló dolgozó egészségügyben dolgozónak tekintendő” – mondta a Telexnek Szűts Ildikó, a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt. vezérigazgatója.

A hozzájuk tartozó fürdőkben folyamatosan fertőtleníteni fognak, hogy csökkentsék annak a kockázatát, hogy vendég vendéget fertőzzön meg. Várhatóan követik majd az osztrák példát, ott ugyanis már a beérkező vendégeket is tesztelik.

A tervek szerint március 16-tól nyitják majd meg a fürdőkben a gyógyászati egységeket, hogy "a rendeletben engedélyezett kezeléseket" újra igénybe lehessen venni.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
BUDAPEST

Így néz ki a jégbe-hóba fagyott Normafa – megnéztük, miért zárták le a területet

Munkatársunk képein szinte hallani lehet a téli csendet - de a fotókon is átjön, miért is nem szabad most tömegével felmenni a csodásan fehér kirándulóhelyhez.
Fotók: Markovics Z. Kristóf - szmo.hu
2021. február 11.

hirdetés

Korábban mi is hírt adtunk róla, hogy veszélyhelyzet miatt lezárta a Normafa környékét a XII. kerületi önkormányzat. A népszerű hegyvidéki kirándulóhelyet egybefüggő hóréteg, sok helyen pedig vastag jégpáncél borítja. Ennél is veszélyesebb azonban a fákon kialakult jégréteg, ami alatt már több ág leszakadt, életveszélyessé téve így a kirándulást a környéken.

A Szeretlek Magyarország fotósának sikerült bejutni a Normafa környéki területekre, ahol számos fotót készített az elmúlt napok mínuszainak következményeiről.

A képek nagyon hatásosan visszaadják a terület jelenleg érintetlen szépségét, a képeket látva azonban azt is megértjük, az önkormányzat miért döntött a terület lezárása mellett.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST

Tovább fonódik a budai fonódó villamoshálózat

A Szent Gellért tértől délre a Műegyetem és az ELTE kampuszait érintve éri majd el Budafoki úti végállomását.
MTI Fotó: SZMO - szmo.hu
2021. február 13.

hirdetés

"Gőzerővel" folytatja a kormány Budapest fejlesztését: tovább építik a budai fonódó villamoshálózatot - jelentette be a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára szombaton a Facebook-oldalán.

Fürjes Balázs közölte, a nagyközönségnek 2016 elején átadott budai fonódó villamoshálózat az elmúlt évtized egyik legnagyobb közlekedésfejlesztési sikere;

a munkát most a Szent Gellért tértől délre, a Duna partján folytatják. Így kötöttpályás kapcsolathoz jutnak a diákok, hiszen érintett a BME kampusza és az ELTE déli tömbje is. Az Infopark is sokkal könnyebben lesz gépjármű nélkül megközelíthető a jövőben, ahogy igaz ez a Kopaszi-gát szabadidős térségére, valamint az épülő új iroda- és lakónegyedre

- tette hozzá, azzal együtt, hogy a végállomás a Budafoki útnál lesz, a vonal csatlakozik majd a Déli Körvasút új, Nádorkert megállójához is.

Az államtitkár úgy folytatta a bejegyzését, hogy Budapesten és környékén a közösségi közlekedés a kormány "szívügye", hiszen fejlesztésével közelebb lehet jutni az élhető, tiszta levegőjű, kevesebb dugóval terhelt fővároshoz, településekhez.

Jelezte, a 2020-as 85 milliárd forint után az idén a fővárosi és kerületi önkormányzatok együttesen 116 milliárdot kapnak Budapest működési kiadásainak fedezésére. A közösségi közlekedés működtetésére az idén 12 milliárd forint az állami támogatás, csakúgy, mint tavaly.

hirdetés

Ezen felül egyes felújításokat és fejlesztéseket is a kormány finanszíroz. Biztosítják a 3-as metró folyamatban lévő felújításának teljes, 200 milliárd forintos költségvetését. Az idén 3,2 milliárd forinttal támogatja a kormány a fővárosi buszbeszerzéseket: 2020-ban és 2021-ben 64 új, akadálymentes, légkondicionált busz megvásárlását finanszírozta Budapesten.

Felhívta a figyelmet, az idén a kormány több mint tízmilliárd forintot fordít a HÉV-vonalak teljes felújításának előkészítésére, a HÉV járműcsere-programjának megvalósítására, két új budapesti peremhíd, a Galvani és az Aquincumi híd tervezésére, az elővárosi vasút fejlesztésére.

Ezen kívül bejelentették, hogy megújul a pesti alsó rakpart is: a kormány a Margit híd és a Parlament közötti szakasz rekonstrukciójára 787 millió forintot folyósított a fővárosi önkormányzatnak még a múlt év végén a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának döntése alapján.

A kormány 60 milliárd forint értékben vállalja magára további jelentős budapesti városfejlesztések finanszírozását és megvalósítását, így tehermentesítve a fővárosi költségvetést. A budai fonódó villamoshálózat továbbfejlesztésén is már ennek jegyében, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának (FKT) döntése szerint dolgoznak.

A vonalszakaszra korábban már készültek tervek, de a kormány és az FKT döntése alapján ezek átdolgozása szükséges, hogy minimálisra lehessen csökkenteni a villamos építésével érintett fák számát, a parti gyalogos és kerékpáros útvonal végig akadálytalan legyen

- írta Fürjes Balázs.

Fontosnak nevezte, hogy az itt élők, a területen rendszeresen közlekedők véleményét is figyelembe vegyék, ezért a BFK online kérdőíves felmérést indít.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST

Lehullt a lepel: ilyenek lesznek az új MOL Bubi biciklik

A téli szünet után visszatérnek a főváros utcáira a közbringarendszer kerékpárjai.
Fotó: BKK - szmo.hu
2021. március 01.

hirdetés

Gőzerővel zajlik az új MOL Bubi biciklik összeszerelése a Csepel Zrt. üzemében, és hamarosan a nagyközönség is találkozhat a modern kerékpárokkal a fővárosban. Az idén megújuló, fenntartható közbringarendszerhez 1200 kerékpárt szerelnek össze Csepelen, amelyeknek március 1-től kezdődik a tesztelése - írja honlapján a BKK.

100 kerékpár már készen van, további 400-at pedig a hetekben készítenek el Csepelen. Ezeket a bringákat márciustól tesztelik, így hamarosan találkozhatunk velük a főváros útjain.

Az 1928-ban Weiss Manfréd által alapított, ma Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. néven működő cég üzemében szerelték készre a vadonatúj MOL Bubi bicikliket.

A defekttűrő, fújt gumikkal felszerelt új bringákkal könnyebben és gyorsabban lehet haladni, az egyszerűbb használatot okoslakat biztosítja.

Új bicajhoz új applikáció jár, amelynek segítségével egyszerűbben és gyorsabban lehet majd regisztrálni és felvenni a MOL Bubi bringákat, sőt egy teljesen új weboldal is készül

- adja hírül a közlekedési társaság.

Március 17-től várhatóan megkezdődnek a vállalkozói folyamattesztelések, itt már nemcsak a bérlést, de a regisztrációt, a fizetést és az ehhez kapcsolódó folyamatokat is ellenőrzik. A sikeres Vállalkozó tesztek alapján lehet megajánlani a rendszert a BKK számára tesztelésre, és kezdődhet a Megrendelő oldali teszt (várhatóan: március 23-tól), ahol a BKK Zrt. kollégái győződnek meg a rendszer üzemképességéről. Ekkor már az ügyfélszolgálati folyamatokat is vizsgálják.

hirdetés

A próbaüzem végére már 800 kerékpár várja az üzembehelyezést, további 400 kerékpárt az élesüzem indulását követő négy héten belül állítanak üzembe.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: